Testarile la angajare
Autor: BestJobs, adaugat in data de 04.06.2007
Majoritatea companiilor sunt in concurenta pentru recrutare. Astfel, companiile se vad constranse sa adopte propriile tehnici de angajare.

Derularea unei sedinte de testare variaza in functie de testele propuse. Se intampla ca durata de desfasurare a acestor probe sa fie cronometrata, dar totodata sa fie si libera. Uneori vi se cere sa rezolvati intrebarile testului singur, intr-un colt sau in alte cazuri va veti putea trezi intr-o adevarata sala de examen, alaturi de mai multi candidati.

In fine, testul poate fi scris, oral, fata in fata cu un psiholog care va nota raspunsurile dvs. sau raspunsurile pot fi scrise/selectate pe un computer.

In cazul testelor pe computer, durata testului poate fi limitata pentru fiecare intrebare in parte, deoarece programele speciale permit stergerea sau reincarcarea ecranului atunci cand s-a scurs timpul alocat unei intrebari. Pentru testele pentru care este necesar sa scrieti raspunsurile pe o foaie de hartie, durata este definita pentru intregul chestionar.

Creatorul unui test prevede modul in care acesta va fi administrat. La inceputul fiecarei sedinte, psihologul le explica tuturor candidatilor ceea ce au de facut si cat timp au la dispozitie pentru asta. Inainte de a incepe, candidatii trebuie sa inteleaga bine ceea ce au de facut. In caz ca nu va este clar ceea ce trebuie sa faceti la testul respectiv, nu ezitati sa intrebati.

Exista o pregatire pentru teste?

Nu puteti "toci" un test ca si materia pentru un examen. Este imposibil sa invatati pe de rost toate raspunsurile la toate intrebarile pe care se presupune ca le veti primi, mai ales ca intrebarile de la unele teste sunt extrase aleator din teste cu sute de intrebari.
Cea mai buna solutie in privinta testelor de inteligenta este sa va familiarizati cu logica lor pentru ca in ziua testarii sa nu fiti stresat si astfel sa aveti o eficienta ridicata. S-a demonstrat ca persoanele care au fost supuse frecvent la teste, au rezultate mai bune decat persoanele care nu au facut niciodata un astfel de test. Deci este bine sa studiati o carte cu teste si cu raspunsuri la acestea (mai ales teste de logica). Este relativ usor sa evitati greselile mari din testele de personalitate sau din cele de logica.

Se poate refuza un test?

Nimeni si nimic nu va poate obliga sa faceti un test. Se intampla frecvent ca unii candidati sa refuze sa dea astfel de teste.
Sunt cazuri in care refuzul unui test este privit cu reticenta de catre angajator.
Alegerea de a face sau nu un test este dictata de dorinta mai mare sau mai mica de a obtine acel post. Refuzul de a face un test trebuie sa fie formulat fara agresivitate si este de preferat sa fie motivat. Inainte de a lua o decizie ganditi-va ce argumente veti aduce in fata angajatorului, pentru ca actiunea dvs. sa fie motivata.

Se pot cere rezultatele unui test?

Nimic nu poate obliga un psiholog ca sa comunice rezultatele unui test. Pe plan moral insa, se estimeaza ca un candidat are dreptul moral sa cunoasca rezultatele unui test la care a fost supus si sa poata obtine concluziile scrise destinate angajatorului care a cerut testarea. Cea mai mare parte a psihologilor vor refuza sa va comunice rezultatele, bazandu-se pe faptul ca interpretarea unei persoane nespecializate poate aduce mai multe prejudicii decat beneficii. Dar poate vor accepta sa va comunice rezultatele. La urma urmei, psihologul si-a ales aceasta profesie pentru a fi in serviciul celorlalti. Tocmai de aceea, in cazul unui esec pentru postul propus, va va putea oferi sfaturi care sa va ajute mai bine sa alegeti calea pe care veti merge. Totusi, nu va pierdeti in pledoarii inflacarate; este de dorit sa aveti un dialog, dar infruntarile verbale il vor face sa isi piarda interesul pentru persoana dvs. Nu il confundati nici cu un psihiatru, nu este vorba despre nevrozele dvs., ci despre viitorul profesional pe care il aveti in vedere.

Pot fi contestate rezultatele unui test?

Daca rezultatele unui test fac obiectul unei discutii cu angajatorul sau cu psihologul, le puteti contesta sau comenta.

Daca profilul psihologic obtinut in urma testului de personalitate vi se pare prea indepartat de realitate, ii veti putea demonstra acest lucru interlocutorului dvs., dar prin exemple concrete. Prezentati-va argumentele cu diplomatie, fara a incerca sa demonstrati cu orice pret ca sunteti cel mai bun specialist in psihologie. O tehnica buna este aceea de a arata ca sunteti de acord cu anumite puncte, dar ca parerea dumneavoastra difera de restul aspectelor dezvaluite in test. Un al doilea caz la care va puteti gandi este sa tineti cont de analiza facuta in prealabil calitatilor si competentelor care se cer pentru postul respectiv, sa le estimati pe cele de care nu se tine seama in test sau care dintre punctele dvs. slabe, dezvaluite de test nu au importanta.

Se intampla deseori ca in timpul unui test sa nu va puteti concentra asa cum trebuie si sa nu dati randament. In acest caz este bine sa semnalati problema persoanei care va interpreta rezultatele. Daca sunteti deranjat de diferite zgomote de pe strada sau din incaperile invecinate, anuntati acest lucru. Daca o problema de sanatate sau una familiala va impiedica sa va concentrati asa cum ar trebui, precizati si acest lucru. Nu uitati ca totul este posibil, dar evitati sa veniti cu scuze greu credibile.
Toate articolele din categoria «Interviul de angajare»
Recomanda articol    Yahoo Messenger    Facebook    Twitter
46 comentarii
nelupavel spune:
06.06.2007, 12:06:20
Eu am fost chemat la o testare. Trebuie sa va spun ca distanta dintre Bucuresti si orasul meu este de aprox 300 km. Am facut o cheltuiala de aprox. 1,5 milioane. Dupa 50 de minute testul era dat. Ce propun? Acelasi test poate fi aplicat pe site-ul firmei respective (daca esti din cei racolati), evident cu un timer, cu o parola unica(transmisa de firma special pentru tine), cu id-ul tau, o singura data, etc. Bineinteles ca acest test de logica, este orientativ pentru pasii ulteriori: interviul in sine, proba practica, etc. Oricum s-ar economisi si timp si bani. Aceasta este parerea mea.
0727336237 spune:
19.06.2007, 21:06:04
Total de acord, insa cred ca s-a luat in calcul si eventualii prieteni care ar putea rezolva testul in locul tau. In plus esti supusa la inca un test, acel al stresului de a fi testat. Poate ca firma respectiva monitorizeaza si comportamentul tau non-verbal ca sa vada cum te descurci in situatii sa spunem "de criza". Faptul ca ai pierdut banii pe transport a fost doar alegerea ta, pentru tine era un obiectiv... i-al ca atare. Succes tuturor :)
unheilige spune:
24.06.2007, 19:06:57
Testele. O chestie absolut OK, ca sa nu mai existe dubii si alte balarii. eu am fost angajata in locul in care ma aflu acum (e o multinationala firma asta) ca urmare a unor teste oarecum contracronometru de limbi straine (3 la numar), logica matematica, atentie la detalii si alte maruntisuri, dar totusi semnificative in felul lor. Nu stiam ce va contine testul, l-am dat, l-am luat. Altceva?
vlasci spune:
13.07.2007, 11:07:03
eu am fost la un interviu si a trebuit sa dau cateva teste:test de inteligenta, test psihologic etc iar la final mi s-a spus ca sunt overqualified
tritonsrl spune:
24.07.2007, 21:07:46
Sunt interesata sa achizitionez un pachet de testare a persoanelor recrutate in vederea angajarii din punctul de vedere al integritatii (onestitate, credibilitate). In cazul in care imi puteti recomanda vreun produs de acest tip imi puteti scrie pe adresa de e-mail triton@rdsct.ro Multumesc!
nutzy_1965 spune:
19.09.2007, 15:09:26
Nu am fost niciodata la un interviu de angajare .Nu a fost cazul dar cine stie ce va fi.Oricum e interesant ce citesc de la voi.
drumuri_incrucisate spune:
19.09.2007, 20:09:21
Cred ca sunt mici sansele sa va spuna psihologul ce a iesit la testul de personalitate. Totul depinde de intelegerea pe care o are firma cu psihologul. Deci... daca psihologul nu va spune nimic in legatura cu personalitata voastra, nu insistati, intrebati pe angajator, aveti mai mari sanse sa afalati ce, cum si de ce.
amerie_30 spune:
30.09.2007, 21:09:03
urasc acele teste.e o pierdere de timp...ca sa obtii o slujba buna iti trebuie o pila buna nu sa treci acel test .9parerea mea e ca acel test e superficial
iulia_onet spune:
16.10.2007, 18:10:01
Vreau sa stiu ce cuprind acesta teste si de unde pot sa obtin cateva exemple.Sunt pe domenii sau cum?...
lullu10 spune:
23.10.2007, 09:10:11
Intrati pe librarie net si puteti da comanda la un manual cum ar fi Testarea psihologica. Inteligenta si aptitudinile. Gasiti acolo mai mult decat doriti, parerea mea este sa cititi o carte despre cum sa recrutati personalul si atunci o sa stiti sa raspundeti!
mariaalba spune:
28.11.2007, 16:11:31
Sunt o prostie testele astea. Eu am lucrat asistent manager intr-o firma, si administratorul m-a insarcinat cu desfasurarea unor interviuri si teste. Mi-a fost mila de bietii oameni care au venit de la distante de 500 de km. In final nu a angajat pe nimeni. E inuman sa pui oamenii pe drumuri. Majoritatea angajatorilor au impresia ca isi pot perimite orice, te pot trata cum vor ei, si toate acestea pentru "privilegiul" de a lucra in firma lor.
lea29 spune:
28.11.2007, 22:11:34
Sunt o mare prostie aceste teste,realitatea de pe teren este alta.Numai atunci iti poti da seama daca un angajat este bun sau nu,hr.ul sa-si justifice si el munca nimic mai mult.
lea29 spune:
28.11.2007, 23:11:57
Revin:Am fost de curand la un interviu unde HR era o fatuca de 24-26 ani si care habar nu avea ce intrebari sa-mi puna.Dragi angajatori unde gasiti fatucele astea care habar nu au?????e jenant!!
qusa spune:
03.12.2007, 22:12:11
la cele 35 de intrebari mai adaugati una"Cum vinzi un cub de gheata uniu eschimos?"aceasta intrebare a fost pusa la un interviu de angajare pentru un post la banca.C parere aveti?sincer
antiunguri spune:
14.01.2008, 18:01:41
Sincer, "Cum vinzi un cub de gheata unui eschimos?" e o intrebare din care iti poti da seama daca angajatul poate sa prezinte un produs intr-un mod atractiv. Eu as fi raspuns: "Domnule, cuburile noastre sunt dintr-o apa pura de izvor, merg excelent cu o bautura de calitate", etc.
bosqi_alex spune:
18.01.2008, 20:01:03
angaztori in ziua de azi vor sa fii supercalificat sa te implici 100% in munca sa taci din gura si sa iti sparga capul cu 5 milioane pe luna etc .cea ce vreau sa spun daca cautii un job prin cineva cunoscut gasestii nu prin anunturi cu toti viseaza in acele anunturi eu de exmplu am 18 anii vb 3 limbii experienta profesioanala in toate domenilie posibile de munnca de la salahor la strepper pana la postas si chelner
b24cul spune:
01.02.2008, 18:02:08
http://www.acasatv.ro/noutati-acasa/emisiuni/la-povestiri-de-noapte-gherghina-stancu-si-ultima-ei-compozitie.html
myky1821 spune:
15.02.2008, 13:02:13
Cel mai grav este ca nici macar nu se obosesc sa-ti dea un raspuns referitor la faptul daca ai fost respins sau admis ,macar pentru timpul pe care il pierzi cu aceste teste banale .Daca esti bun profesional se vede in primul rand din cv-ul tau
moretina spune:
26.02.2008, 15:02:31
am fost la interviuri dar nu am intalnit asemenea intrebari!
dariusstoica spune:
28.02.2008, 00:02:08
Consider ca reusitele ca nereusitele apar ori din cauza angajatorului care posteaza un job deja luat sau neexistent ,ori pregatirea profesionala nu coincide cu ce au ei nevoie.Referitor la dificultatile cu experienta,foarte rar se intampla sa prinzi un post dorit din prima.Exemplul meu:in prezent sunt student ,am fost la multe interviuri ,am inceput de jos ca si lucrator comercial in supermarket iar acum sunt reprezentant vanzari si primesc destule oferte care le refuz,repet student.Deci oameni buni ,multa vointa.Succes!!
alisson75 spune:
04.03.2008, 14:03:55
am intalnit diferiti angajatori ,care m-au calcat pe nervi ,fie cu testele astea psihologice,chiar daca nu le recunosteau ca fiind teste psihologice ,ziceau sunt asa niste intrbari ,apoi lipsa de respect fata de angajat,uitand sa-l mai anunte pe cel intervievat ,daca este angajat sau nu ,apoi prea multe intrebari care nu isi au locul si scopul ,de ex.de ce vrei sa pleci ,nu cumva ai facut o furaciune ? cum sa iti mai gasesti un loc de munca in tara asta? eu sunt absolventa aunei facultati tehnice si mai sunt studenta la a doua ,am lucrat aproape 5 ani ,am o experienta ,am experienta profesionala si tot nu gasesc ceva ,care sa ma multumeasca din toate punctele de vedere,bine ca au noroc cele cu cativa ani de experienta si de studii,chiar deloc in tara asta intelectualul nu ami este bagat in seama ?
chemlike spune:
20.03.2008, 10:03:14
Am fost la interviuri si am avut parte de testari.In general se aplica cele de logica si de personalitate.Dar am fost surprinsa...obtinerea unui Iq foarte ridicat nu este important,tot trebuie sa ai 'cunostinte'.Traim in Romania.
bladvak spune:
25.03.2008, 03:03:25
@qusa spune: la cele 35 de intrebari mai adaugati una"Cum vinzi un cub de gheata uniu eschimos?"aceasta intrebare a fost pusa la un interviu de angajare pentru un post la banca.C parere aveti?sincer simplu , duci eschimosul la ecuator :P cat despre angajatori si teste de angajare , pot sa va spun ca am nimerit un singur test de angajare facut bine , firma se respecta si cerea respect .singurul aspect negativ al meu a fost ca nu m-am pregatit deloc pt interviul acela . Mi-au trimis mail si mi-au spus in felul urmator :(citez din mail) Cunostiintele de C/C++ nu sunt puse la punct. Stiti ceva, dar aveti probleme la static, const, template-uri, memorie si mai ales pointeri. Daca doriti puteti sa mai incercati peste o luna, dar pana atunci ar trebui sa rezolvati toate problemele si sa faceti testul (care va fi atunci) aproape perfect. Odata intrat la noi aveti multe lucruri de invatat, dar bazele trebuie sa vi le consolidati singur. PS: nu e o firma romana .
clarineta spune:
25.03.2008, 16:03:25
Testele mi se par cea mai mare prostie.
loryk27 spune:
29.03.2008, 19:03:07
la fel e si parerea mea acel test e ceva superfcial ,dar nu generalizez. ciao!
dannyg24 spune:
15.04.2008, 06:04:29
Buna, imi permit sa fac un comentariu: nu cred ca sunt chiar asa de grele testele, eu am dat unul la ING pe calculator si a fost super fain si mi-a iesit super bine. In ceea ce priveste pilele nu e intotdeuna adevarat. Tocmai am fost contactat de una din cele mai mari Companii din Brasov pt interviu, primul a fost mai nasol dar in ziua urmatoare am avut al doilea interviu cu alta persoana si a fost super fain si am primit job-ul. Mai e de spus ca dupa primul interviu am fost sigur ca nu voi primi job-ul, dupa ce am ajuns acasa cei de la Personal m-au sunat si m-au intrebat daca doresc sa vin la un interviu final pt un alt job care e mult mai fain si interesant decat primul. Deci atentie la interviuri am invatat pe pielea mea, chiar daca nu esti potrivit pt un job poti sa primesti altul, in cazul meu unul mai bun. Succes!
marceluk spune:
21.04.2008, 17:04:42
la intrebarea ce va vede-ti facand peste 5 ani ce a-ti raspunde????
camy1970 spune:
29.04.2008, 10:04:59
am fost la multe interviuri..cred ca testele sunt subiective...ei te citesc (psihologii) daca sunt isteti...si nu poti sa-i pacalesti...
albert_csabi2000 spune:
09.05.2008, 22:05:55
Eu cred ca nu este nevoie de teste la firme private iar la institutii este stipulat in lege examinarile.La o firma privata nu este nevoie de loc de teste mai ales psihologice.Daca este un intervievator bun,cunoscator de oameni,poate sa te exploateze din citeva vorbe.Testele sunt de folos acolo unde sunt esentiale unele abilitati din experienta profesionala ex.:rapiditate si corectitudine de scriere pe calculator,ortografie,etc.
oanac79 spune:
04.06.2008, 20:06:34
E relativa ponderea testelor la angajare. Eu am dat un test, a durat cam 1h-1.5h si mi-au spus ca ma cheama dupa o saptamana. M-au sunat a doua zi. A trebuit sa merg la al doilea interviu, cand analizau mai bine cv-ul si mi-a spus ca nu am experienta necesara. Asa ca....puteau sa citeasca cv-ul inainte daca era asa de important.
alyx spune:
12.06.2008, 00:06:16
In firmele serioase...repet SERIOASE(nu neaparat din Romania) aceste teste au o logica bine fundamentata...adik, sa va dau un exemplu: am vrut sa ma angajez la o firma in Romania. Am dat un test scris (cu patratele , liniute, cerculete, etc) la final am fost informat ca l-am picat...atat. Nu tu explicatii.Bun... oi fi nebun zic eu! La vreo saptamana dau interviul si testul de rigoare la o companie olandeza - tot in Romania (cam semana cu asta primul, doar ca avea ca la scoala si o parte de compunere sa-i zic). Ma suna apoi sa ma duc LA CITIREA SI INTERPRETAREA TESTULUI!!! Ma duc. Si era sa mor de inima! O intreaga comisie era acolo :experti GRAFOLOGI, psiho-analisti, indrumatori profesionali(asa se numeau, nu stiu de ce!) Concluzia :E pe bune un test din asta, la o firma SERIOASA, cu HR SERIOS(nu o marmota de 20 de ani de la sociologie cu nasu pe sus!- ca de ea are FACULTATE de profil..tu angajatule esti un bou in fazta ei!. Asa ca prima data mi-au analizat COMPORTAMENTUL, ATITUDINEA, INCLINATIILE PSIHOSOMATICE...totul stiintific, ca la carte..si abia dupa aceea experienta si jobul. Asta inseamna un interviu pe bune! A, da! Si faza aia cu sunatul omului sa-i spui daca e alba sau neagra!- la noi lipseste total. Si sa nu aud comentarii ca vai saracii de la HR, nu au timp...ALLOO!!! Sunt platiti cu mia de dolari pe luna...asta e meseria lor. Sa te caute, sa te sune...nu sa se faca ca ploua pe nervii, banii si timpul tau...
virgo07091982 spune:
31.07.2008, 15:07:40
Bun - gasit, dragi... NEFERICITI ai pietei fortei de munca - manca din Romania! :) "Dragi nefericiti" fiindca, deh!, suntem cu totii-n aceeasi oala: a minciunii. Suntem cu totii mintiti(!) CONSTANT. Asa ca, ce vreau sa va propun, e urmatorul lucru: un catalog de firme CU aprecieri atat pozitive, cat si negative din partea "testatilor", ca la Proz.Com (NU, nu fac reclama ascunsa si nici vadita - e doar o comparatie -). Spre exemplu, eu, unul, chiar in urma cu 10 minute am incheiat o "runda de negocieri" cu cei de la "Ideea Europeana" ("EuroPress Group") ca, in final, dupa aproape 3 luni zile de la "testare" (i.e., de 16 pag.; font si dimensiune folosite: Arial 10, pare-mi-se), imi TRANTESC o replica de genul (i.e., romanesc!): "Pe noi ne aranjeaza(!) sa avem persoana in fata, ca redactorul nostru de carte sa-i explice ce si cum." :) Bine, replica a fost extrasa dintr-o sesiune de chat via Y!M cu dir. gen. al "Ideii Europene", d-na Aura Christi. Desigur, putea fi si dir. gen. Aurel Potlog, ca doar nu MI s-a recomandat la chat, asta imediat DUPA ce am incheiat cu d-na Christi "conversatia" de la tel., dar cf. ticului frazeologic de final (i.e., "Va doresc o zi minunata"), pare-mi-se ca d-ei era, TOTUSI, d-na Christi. :) In fine, nu mai conteaza cine era! IDEEA, :P e ca am fost IARASI fraierit(!) Si, bineinteles, DE CE spun asta? Fiindca, pornind de la prezumtia de nevinovatie SI de profesionalism (TOT EI, la un moment dat, cand observa ca ii critici, ti-o trantesc: "Nu ne spuneti NOUA de profesionalism!"), mi-am zis in sinea-mi: "Deh!, au si revista 'Contemporanul'... NU POT fi asa si pe dincolo!" Desigur, m-am inselat amarnic... :D De fapt, ei nu doresc pe cineva cu dificultati fizice, asa ca mine, de colaborator "la distanta", ci pe cineva sa stea planton acolo, la birou. DACA isi doresc si asta, desigur. Poate-si doresc doar, dupa cum am mai auzit si de la profesionisti autorizati, sa-ti ia "testul" si sa-l foloseasca apoi, dar in scop (duh!) comercial. Ar fi greu? N-ar fi! :) Ce ar fi asa de dificil sa "spargi" textul unei carti in cateva zeci de "teste" si sa le dai tutuLol cate putintel? Dar naiba stie ce-o iesi din "varzuca" fiecaruia... Cum o sa iasa cartea aia? :P E greu de imaginat. Din nou, in fine, m-am saturat si NU sunt la prima TEAPA de acest gen, dar... ce-i prea mult, e prea mult. TREBUIE sa luam atitudine! CAT o sa-i mai suportam?! P.S. SPER sa vada si d-lor ce am scris aici. Sa stie! "Silviu Marin (7/31/2008 1:31:10 PM): buna ziua, d-le director Silviu Marin (7/31/2008 1:31:17 PM): sunteti disponibil? Silviu Marin (7/31/2008 1:31:37 PM): asteptam vesti de la d-voastra, sa stiti Silviu Marin (7/31/2008 1:31:48 PM): in privinta acelor carti... care tot nu mai vin Silviu Marin (7/31/2008 1:32:00 PM): ce se intampla, pana la urma, cu colaborarea noastra? Silviu Marin (7/31/2008 1:32:30 PM): i-am adresat si d-nei manager Christi o astfel de intrebare cu putin timp in urma Silviu Marin (7/31/2008 1:33:02 PM): de la finele lui aprilie la cele ale lui iulie... e o diferenta, zic fcideeaeuropeana (7/31/2008 1:41:15 PM): stimate domn fcideeaeuropeana (7/31/2008 1:41:28 PM): cartile au venit si sunt date la tradus Silviu Marin (7/31/2008 1:41:37 PM): da, stimate domn, am lamurit-o deja... Silviu Marin (7/31/2008 1:41:50 PM): stiu, stiu... Silviu Marin (7/31/2008 1:41:58 PM): am vorbit deja cu d-na dir. gen. Christi fcideeaeuropeana (7/31/2008 1:42:14 PM): pe mine ma aranjeaza sa vad omul in fata cu care lucrez si sa-i explice tehnoredactorul si redactorul de carte cum se lucreaza cu noi fcideeaeuropeana (7/31/2008 1:42:27 PM): o zi minunata Silviu Marin (7/31/2008 1:42:49 PM): nu am inteles Silviu Marin (7/31/2008 1:42:58 PM): cum adica, "va aranjeaza"? Silviu Marin (7/31/2008 1:43:12 PM): adica, o colaborare cu mine, fie aceasta si prin e-mail, era nebenefica? Silviu Marin (7/31/2008 1:43:20 PM): asta era problema Silviu Marin (7/31/2008 1:43:21 PM): ? fcideeaeuropeana (7/31/2008 1:44:26 PM): da, fiindca nimeni nu poate sa va explice ce semne de ortografie trebuie sa fie in text sau etc prin e-mail fcideeaeuropeana (7/31/2008 1:44:37 PM): mi se pare ca asta am explicat in 2 propozitii Silviu Marin (7/31/2008 1:44:49 PM): deci, de aceea m-ati si purtat mereu cu vorba, sa inteleg Silviu Marin (7/31/2008 1:45:00 PM): daca chiar acesta era motivul Silviu Marin (7/31/2008 1:45:08 PM): asta schimba lucrurile Silviu Marin (7/31/2008 1:45:40 PM): eu traiam cu impresia ca pot avea incredere intr-o editura cu prestigiu (presupus) european Silviu Marin (7/31/2008 1:45:52 PM): ca, odata dat testul SI reusit, voi obtine postul fcideeaeuropeana (7/31/2008 1:46:07 PM): stimate domn nu am timp de vorbe fcideeaeuropeana (7/31/2008 1:46:10 PM): am de lucru Silviu Marin (7/31/2008 1:46:11 PM): dar vad ca, de fapt, era neprezenta mea la birou problema fcideeaeuropeana (7/31/2008 1:46:16 PM): o zi minunata va doresc."
acinal spune:
29.08.2008, 22:08:54
una din gramada de intrebari ilogice,"unde te vezi peste 5 ani ?". Re: in fata calculatorului, cautindu mi de munca
romys1 spune:
17.09.2008, 08:09:05
Romys1 spune;Trebuie schimbat ceva.Poate ca gindul de a merge la interviu si o sa_l pierzi te face sa fi mai timorat.Cit despre Angajatori numai de bine.
pana_sura spune:
10.10.2008, 22:10:41
Toate aceste testari sunt stupide, toate intrebarile sunt sabloane invechite pe care niste inapti le folosesc plini de mandrie cand testeaza candidatii. Ce poate fi mai stupid deca sa intrebi ce defecte aveti? unde va vedeti in 5 ani? va adaptati repede? va place munca in echipa? si alte porcarii? NIMENI , ABSOLUT NIMENI nu o sa raspunda sincer la intrebarile astea. Cel mult intervievatorul poate sa isi dea seama daca respectivul are o psihopatie sau e evadat de la spitalul 9, in veci insa nu o sa realizeze daca e apt sa se integreze in echipa lor de losers. Sunt studenta la psihologie si o sa fac tot posibilul sa nu intreb pe nimeni daca o sa lucrez vreodata, impinsa de soarta in HR, asemenea aberatii.
dicu_nicolae spune:
31.10.2008, 22:10:51
mda am completat si eu un asemenea test odata, si pe urma am discutat de salariu... paaa raspunsul meu si mai creste-ti pana sa deveniti europeni, ca va mai lipsesc 7 clase. auzi, ortografie, bine ca nu i-a zis la eminescu asta, ca daca era pe vremea noastra era in stare.
alis_minunata spune:
12.12.2008, 18:12:33
sunt perfect de acord cu pana_sura,consider ca cel mai bun"interviu" si luat pe buna dreptate,ramane aceea de a face dovada concreta a cunostintelor si experientei acumulate...si mai mult interviul sa fie de fapt o proba practica..in care angajatorul sa te lase sa demonstrezi ca tu esti cel mai potrivit pentru postul repsctiv...dar,din pacate,nu vom gasi nicaieri un om asa destept...care sa procedeze pe marginea celor scrise de mine mai sus..ar fi prea mult pentru ei,pentru ca le-am dovedi f multor persoane cat de slabi pregatiti sunt in fatza noastra, noi cei care cautam un loc de munca...astept comentariile voastre
PAULAMITIDOI spune:
15.01.2009, 21:01:24
Toti angajatorii isi doresc sa angajeze persoane cu experienta, dar experienta de unde o iei daca nu te angajeaza nimeni? daca ai "noroc", poate dai peste un angajator care doreste sa angajeze urgent pe cineva si nu a gasit pe nimeni sa le convina asa ca iti da o sansa sa dai o proba de lucru si daca esti suficient de doritor sa lucrezi indiferent ce(pt ca ai rate, copii de intretinut sau alte motive)si esti dispus sa te multumesti sa faci o munca cu totul diferita de ce studii ai tu poate ai sansa sa fii angajat. Spun "poate" pt ca chiar si sa te umilesti in fata lor cerandu-le sa te angajeze nu este de cele mai multe ori suficient. Ai inca nevoie de o pila. Eu am diploma de functionar superior si am terminat la o fac de stat si am avut bursa de merit cu nota 10 si totusi... lucrez la un depozit pe post de lucrator comercial si toata lumea imi spune ce...norocoasa...sunt...Atat de mult am decazut oare, noi, romanii?
ghioceldemartie spune:
04.03.2009, 15:03:54
E criza nene! :)) Imi cau d munca din noiembrie, si nu am dat decat peste mincinosi si firme neserioase!!!
steriuroxana spune:
09.03.2009, 14:03:03
a! testele, fratilor? o mizerie, create de tot felul de ciudati cu preocupari perverse! in loc sa te intrebe de meserie, de specialitate, te trezesti cu o serie de probleme de rezolvat, repede, dar in nici un caz in legatura cu meseria.....iar lor li se pare normal......
bogdan_danciu spune:
20.05.2009, 22:05:49
DannyG24: In ce a constat testul de la ING? Multumesc anticipat
radulescu_anamaria spune:
13.09.2009, 03:24:48
qusa, intrebarea e foarte interesanta, iar raspunsul e de-a dreptul logic: cubul de gheata il transformi in iglu :)
nutacorinuta spune:
11.08.2010, 16:07:01
Am fost la multe interviuri, dar la cel de la Banca Carpatica am ramas uimita de indolenta staf-ului de recrutare, mai intai au intarziat enorm, fata de ora stabilita, mi-au adresat intrebari ca o furtuna, de parca eram la politie, din discutii am aflat ca am fost chemata pt un alt post fata de cel pt care am aplicat, si mie nu mi se comunicase; in concluzie total neprofesioniste, dezamagire totala.
05.04.2011, 20:00:27
ai dreptate lea29.am fost si eu la un interviu.imi era jena de 2 angajatori care erau d efapt 2 copii abia terminasera fac cred.asteptam sa0mi puna intrebarile obisnuite.habar nu aveau ce trebuie sa ma intrebe.mai aveam un pic si incepeam sa ma simt eu angajator.)))))abia m-am abtinut sa nu le zic.."nui nici o problema.imi pot pune singur intrebari")))) jalnic
05.07.2011, 15:19:50
sunt perfect de acord, am intalnit oameni care au luat testele cu brio, dar profesional si implicare zero!
Crina Mocrii spune:
23.07.2012, 00:33:29
ce se cere la un test de contabilitate?
add comment
     
 
close
Intra in cont
Conecteaza-te cu Facebook
 
     
Intra in cont
Am deja cont
Vreau cont BestJobs
Adresa ta de email
Parola
Introdu o adresa de email
Alege o parola
Oras
Prin conectarea cu Facebook sau apasarea butonului `Inregistreaza-ma`, declari ca esti de acord cu Termenii si Conditiile de utilizare a site-ului.