Test: Dependent de munca?
Autor: BestJobs, adaugat in data de 23.06.2010
Cand munca devine singurul motiv al existentei, singurul lucru la care te gandesti si care te face fericit, este vremea pentru o mica interventie. BestJobs te avertizeaza: `Dependenta de munca dauneaza grav sanatatii`. Pentru a-ti determina `concentratia` muncii la birou, iti propunem urmatorul test, la care va trebui sa raspunzi cu "da" sau "nu".

1. Ajungi devreme, stai pana tarziu si faci mai multe decat ti se cere
2. Iti iei rar zile libere sau concedii
3. Nu stii sa delegi responsabilitatile
4. Esti perfectionist
5. Nu te poti relaxa
6. Ai un ritm de lucru rapid, te enervezi cand ceilalti nu lucreaza `din greu`
7. Nu poti vedea lucrurile in perspectiva si nu poti spune ce este important
8. Nu poti delimita granita intre timpul de lucru si timpul destinat relaxarii, munca te-a acaparat cu totul
9. Relatia cu familia sau prietenii este distanta si rece
10. Gandurile iti zboara numai la ceea ce ai de facut la serviciu
11.Ti-ai pierdut simtul umorului
12. Esti convins ca munca este distractiva si ca te poti opri oricand, pe cand cei din jur cred ca este obligatoriu sa o lasi mai usor cu munca
13. Ai tendinta de a fi pe placul superiorilor
14. Dai dovada de nerabdare si de ostilitate atunci cand ai de-a face cu subordonatii tai
15. Nu ai nici un hobby si nici viata sociala

Dupa ce ai raspuns cu "da" sau "nu" la aceste intrebari, da-i testul si colegului de birou. Vezi ce raspunsuri va da acea persoana si fii convins ca va da raspunsuri mai sincere.

Daca ai raspuns cu "da" la 10-15 intrebari, analizati in ce proportii iti este viata guvernata de munca, pentru a preveni o deterioare a relatiilor de familie si a starii generale de sanatate.
Daca ai raspuns cu "da" la 3-9 intrebari nu considera ca ai scapat de pericol, pentru ca ai tendinta de a lasa munca sa te acapareze. Cu putin sprijin si cu anumite schimbari poti impiedica efectele negative.
Daca ai raspuns cu "da" la mai putin de 3 intrebari, nu esti dependent de munca. Poate muncesti mult, dar nu ai ajuns dependent. Nu trebuie sa iti faci griji ca stilul de munca te va afecta pe tine sau pe cei din jur.

Toate articolele din categoria «La munca»
Recomanda articol    Yahoo Messenger    Facebook    Twitter
44 comentarii
beczukdavid spune:
23.06.2010, 16:03:06
Exista asa ceva in Romania? La noi dependenta nu cred ca exista ci mai degraba o chestie de care depinzi sa traiesti in luna in curs. Nici decum sa faci jobul respectiv cu atata placere in cat sa devii dependent de munca. Referitor la lista pe care a-ti etalat-o hai sa va raspund la ele. 1. Ajungi devreme, stai pana tarziu si faci mai multe decat ti se cere R: Da dar nu din cauza ca imi place sa fiu primul ci din cauza ca daca intarzii mai mult de 5 minute seful taie 1 ora din salar. 2. Iti iei rar zile libere sau concedii R: Da pentru ca patronul nu respecta Codul Muncii si considera ca 5 zile de concediu sunt suficiente pentru a ma odihnii. 3. Nu stii sa delegi responsabilitatile R: La cate responsabilitati i-ti dau patronii sau sefii sau ce o fi ei nu cred ca se mai ai sanse sa delegi vreo responsabilitate 4. Esti perfectionist R: Da dar asta nu te ajuta la nimic in Romania. Cu cat faci mai mult cu atat mai bine, patronul se bucura cand depui mai mult efort pentru aceeasi suma de bani. 5. Nu te poti relaxa Nu prea ai timp pentru ca ai acasa Cheltuieli, Chirie, Copii, Un frigider gol, samd. 6. Ai un ritm de lucru rapid, te enervezi cand ceilalti nu lucreaza `din greu` E asta da intrebare. Dar pentru ca Romanul sufera de "lenevita" intrebarea asta devine inutila daca muncesti si cu 0.01% mai mult ca si colegul tau. Lucru care duce de obicei la invidie. 7. Nu poti vedea lucrurile in perspectiva si nu poti spune ce este important R: Pentru mine sau pentru firma? 8. Nu poti delimita granita intre timpul de lucru si timpul destinat relaxarii, munca te-a acaparat cu totul R: Hahahahaha. Buna de tot asta. Dar orele suplimentare cerute de sef cine le mai ia in calcul nu? 9. Relatia cu familia sau prietenii este distanta si rece R: Mda pentru ca nu i-ti mai permiti nici macar o bere sa iesi cu ei la o terasa. Si atunci renunti si la intalniri cu prietenii. 10. Gandurile iti zboara numai la ceea ce ai de facut la serviciu R: Da pentru ca daca nu ating "target-ul" nu mai primesc nici un comision. Sau daca nu termin la timp lucrarea ma ameninta seful cu locul de munca, sau cine stie ce ii nascoceste mintea aia ingusta. 11.Ti-ai pierdut simtul umorului R: Niciodata, chiar daca par mai serios/serioasa la munca asta nu inseamna ca nu fac glume pe seama prostie conducerii. 12. Esti convins ca munca este distractiva si ca te poti opri oricand, pe cand cei din jur cred ca este obligatoriu sa o lasi mai usor cu munca R: Aratati-mi si mie cine este ala care face munca din placere si indeplineste conditiile de angajat. Nu patron sau creator de moda sau cine stie ce alta conjuctura prin care persoana respectiva ocupa pozitia de om la care este convins ca munca lui este distractiva. 13. Ai tendinta de a fi pe placul superiorilor R: Asta e obligatoriu, cat de curand va fi o regula interna la toate firmele. 14. Dai dovada de nerabdare si de ostilitate atunci cand ai de-a face cu subordonatii tai R: Asta doar in cazul in care esti sef , director , manager. Si asta se explica simplu dupa cum urmeaza. Sef/Manager/Administrator/Director ai salar baban, nu ai probleme acasa, ai masina personala, ai weekendul liber, lucri de la 12 la 14, ai tot felul de facilitati, si nu risti ca sa se duca dracu firma si tu sa pierzi locul caldut pe care lai forjat din plin. 15. Nu ai nici un hobby si nici viata sociala R: Cu riscul de a ma repeta. Cine naiba are timp de un hobby cand lucrezi legal 8 ore cu 1 ora pauza de masa in afara programului plus vreo 4 ore suplimentare obligatorii. Sa i-mi spuna si mie cineva. Si de dragul celor care vor dorii sa raspunda sarcastic la ce am scris eu am un singur raspuns. Ceea ce am scris eu aici este generalizat pe toate domeniile nu este strict legat de un domeniu in parte. Noi Romanii suntem niste jeguri de fiinte si nu stim decat sa copiem pe altii. Si ca sa fiu sarcastic "SA TRAITI BINE"
malinbacanu spune:
23.06.2010, 17:54:27
beczukdavid, mare dreptate ai...
alexandru_gava spune:
23.06.2010, 18:02:52
in primul rand, invata sa scrii, fara suparare, dle david. jumate din textul tau este scris cu greseli gramaticale si nu te ascunde dupa faptul ca te grabeai. in al doilea rand, daca lucrezi intr-un domeniu in care ai fost si pregatit,si nu ai facut o facultate doar sa fie facuta, s-ar putea sa-ti faca si placere sa lucrezi, sa mergi la munca, sa-ti indeplinesti sarcinile. Poate acele posturi sunt exceptii, dar ca peste tot, pot fi zile si zile, luni si luni. Intr-adevar munca este cel mai rau lucru din viata asta, pentru ea iti distrugi viata, sanatate, relatii cu oamenii din jurul tau, asta pentru a castiga niste amarati de bani sa poti trai de pe o zi pe alta, sau sa speri ca in cativa ani o vei duce mai bine. Daca nu iti dai interesul si incerci sa progresezi, sa faci lucrul bine, nu doar sa fie facut, niciodata nu vei ajunge mai sus, sau nu vei ajunge ca un profesionist, care sa stie ce sa faca atunci cand a ajuns acolo. Atat am vrut sa zic...momentan :) (apropo am 23 de ani si lucrez de aproape 2 ani intr-o societate multinationala)
alin8052 spune:
23.06.2010, 19:15:28
Eu unul lucrez ca agent vanzari la firma x la intrebarea 1.Teoretic job-ul meu e de la 8 la 17 dak ajungi la 17 la firma se uita urat la tine, eu unul ajung la ora 20 pt ca-mi fac treaba cum trebuie dar la salar nu se vede nimik; 2.Intr-un an si jumatate de cand lucrez n-am avut nici o zi libera, ce sa zic de concediu, pleci in concediu nu esti platit si cheltui bani; 3.Chestia e ca stiu, dar la catzi sefi sunt, unele se bat cap in cap (nu intru in amanunte); 4.Incerc sa ma las ca nu te bonuseaza nimeni; 5. Nu ai timp de asa ceva; 6.Ma doare cand altu' ia bani mai multzi si nu are realizarile mele, dar are timp pt. a merge acasa in timpul serviciului sa ia o pauza; 7.Pot dar nu se face nimik , seful are intotdeauna dreptate; 8. Ma repet pot dar nu prea mai ramane timp pt. partea a 2-a; 9. Nu dar simt cum ma enervez din orice; 10. In lipsa de o amanta dap; 11. Slava Domnului inca nu; 12. Orice job e distractiv cand ai destul bani in cont si sa nu ai cum sa-i cheltui; 13. Unii ma plac pt ca ma apreciaza dar de cele mai multe ori ma cert cu ei dak am dreptate, desi e o clauza pierduta; 14. Ousoara ostilitate doar cu unii care nu vad cum sta treaba, dar au cifre in fatza si vorbesc fara sa se consulte cu un istoric; 15. Am dar nu mai am timp pt ele. Tot ce am scris e legat de job-ul dinainte cine lucreaza un vanzari pe FMCG o sa inteleaga in momentul de fata lucrez la producatorul Y si ma ocup de firma X la care lucram inainte. Altzii au vazut potentzialul meu, de ce ai mei unde am lucrat nu? Sa fitzi sanatosi si scuze de eventualele greseli de ortografie
alin8052 spune:
23.06.2010, 19:18:47
P.S. Bugetarii se vaitau ca le taie 25% mie si colegilor mei ne-au scazut salariile aproape la jumate la aceleasi vanzari, dar eu lucrez la patron, nu-tzi convine pleci, n-ai timp de iesit in strada spre deosebire de altzii
laurapavlovmarian spune:
23.06.2010, 21:38:19
d-le alexandru gava da, promiti ca in curand sa ajungi intr-o functie de conducere ,asta chiar daca e ,,criza" te grabesti sa ,,taxezi" si evident ti se pare ca esti ,,,ombilico del mondo' eu iti doresc ,,succesuri " maxime mda,am retinut ca lucrezi intr-o multinationala si probabil ca deja ti-ai tocit multe parti anatomice, lasand la o parte faptul ca esti ffffffffff bine pregatit samd ( probabil 2-3 facultati si alte master-uri in curs :) toate ,,pe bune" )si.......din ce colt al tarii spuneai ca esti ? nu te obosi sa raspunzi, pastreaza-ti fortele pt ceva constructiv toate cele bune !
alexandru_gava spune:
23.06.2010, 23:19:07
nu m-am laudat, nu ma cred buricul pamantului, si nu sunt, chiar daca pot zice ca am motive....intr-o anumita masura, fata de altii....nu ma cred nici foarte bine pregatit...dar taxez si o sa taxez toata viata mea greselile gramaticale...daca nu esti in stare sa inveti sa scrii corect, e destul de grav. eu unul imi fac o parere sumara numai din asta...dar nu asta e important. muncesc mult, nu mi-am tocit nici o parte anatomica, sunt intreg, dar am aspiratii, nu am zis ca azi, maine, luna viitoare, dar ele exista...sunt dintr-un oras f.mare, nu din bucuresti, pt ca am refuzat bucurestiul ca sa raman aici....
teodora967 spune:
24.06.2010, 09:34:58
Draga alexandru_gava, as vrea sa mai vad ce pareri mai ai... dupa 20 de ani de munca in Romanica... si apoi mai discutam... apropo, pe acelasi salariu care eventual sa nu fie si pe cartea de munca ... si sa vad care iti e entuziasmul atunci ...
florin_neural spune:
24.06.2010, 12:31:18
Da, problema e ca societatea nu accepta persoane care sa se si relaxeze, sa gandeasca liber, sa socializeze, sa discute oamenii unii cu altii, poate nu lucrurile frumoase, ci problemele de zi cu zi, care au acaparat viata si asa scurta a lor. Asta se intampla din egoism si lacomie. Fiecare trage pentru el si poate pentru familia lui. Este principiul masonic dupa care se conduce lumea capitalista. Munca este doar un scop, un paravan pentru ca oamenii sa se fereasca sau sa paseze responsabilitatile de la unii la altii. Fiecare vrea sa economiseasca bani, spre exemplu pentru haine mai bune, mancare mai de calitate, o masina poate mai rasarita care ii fac mai libertini si se pot misca in voie prin lume, sau poate o casa nu prea scumpa. Problema societatii este ca fericirile acestea costa, de regula lucruri cumparate pe datorie si care la un moment dat aceste datorii trebuiesc returnate; fiecare dolar in plus castigat de o persoana este datorat celorlalti, asta pentru ca toti oamenii ar trebui sa fie egali. Si se ajunge ca familii intregi sa munceasca multe ore doar pentru a-si satisface aceste fericiri care pana la urma sunt temporare: hainele tot se invechesc, mancarea fie ea si buna se strica, masina se uzeaza dupa un timp, iar locuinta isi pierde din valoare in timp. Oamenii nu ar trebui sa munceasca pentru bani ci pentru dragoste, familie si unitate in societate. Si se pierd scopurile inutile, cum ar fi munca zilnica si mandria de a fi superior celorlalti.
body1985 spune:
24.06.2010, 12:39:57
pt beczu...sa stii ca ai f mare dreptate asa e la noi in romania..patronii nu stiu cum sa te traga cat ma mult sa lucrezi si sa iti de-a cam cati banii vor eii si noi suportam consecintele mai ales pe timp de criza pt ca apar amenintarile de genul ,,auzii mah daca nu te misti mai repede sau daca nu stai inca o ora peste program vezi ca zborii din firma ai vazut ca stau 100 de oamenii care asteapta un post de lucru..si chestia e ca daca dai de un patron,sef .. si e cam nesimtit de genul asta,te da afara i-a pe altu si tot asa face pt ca acum sunt mii de romanii fara lucru si de aia si profita sefii de chestia asta..pe astia daca ar fi dupa mine eu nu ii inghit niciodata pe unde am fost daca am pierdut nu m-am lasat calcat in picioare de porci de astia siretzii mai ceva ca o vulpe.trebuie sa ai tupeu si sa nu te faci vai de mine micutz in fata lor ca tot oamenii sunt si tot la fel ca noi sunt.
briada spune:
24.06.2010, 13:24:13
Din 15 intrebari la 13 am avut da :)) deci se pare ca am o tendinta de "workaholic". Dar imi placea teribil ce faceam si ce am invatat acolo.
ili64 spune:
24.06.2010, 13:37:47
Nimic mai adevarat ! Regret acea perioada in care nu-mi vedeam capul de treburi. mi-a lipsit si mie masura, care,al naibii de real, este buna in toate, adica MASURA. ECHILIBRUL, cea mai grea notiune din cate cunosc !
cheti_66 spune:
24.06.2010, 14:31:17
D-le alexandru_gava,te felicit...putini tineri la 23 ani dandesc asa.Si eu fac parte dintre cei care au raspuns cu "da" la ...14 intrebari...si eu am 25 de ani...de munca...am depus f.multa pasiune,m-am dedicat muncii...nici macar aprecierile nu ma mai multumesc,care ,oricum sunt din ce in ce mai putine.Din cauza "crizei"?
mvgsb spune:
24.06.2010, 15:11:06
tot ce s-a spus aici este adevarat,si trebuie sa acordam tuturor dreptul de a vedea lucrurile din punct de vedere propriu.lucrurile in Romania de azi sunt clare:ori muncesti pana la epuizare pt a avea un loc de munca ori pleci din tara.cei cu studi"foarte" superioare au o sansa clara de a avea un locsor caldut in RO,ceilalti.......cum le-o fi norocul!in ceea ce priveste superioritatea care reiese sau nu din ortografie......,sa-i dam circumstante atenuante acestui domn de 23 ani si sa speram ca nu-si va alege colaboratorii dupa scris sau infatisare ci dupa ceea ce sunt in stare sa faca.doresc tuturor: "sa ne trezim la timp"!
bitec_83 spune:
24.06.2010, 15:47:15
Domnule florin_neural aprob ceea ce spui. Problema e ca ne dam seama prea tarziu de greseli, sau mai rau nu vom realiza niciodata ca timpul cheltuit astfel este pierdut si sufletele noastre raman goale. Totusi traim intr-o societate in care totul se invarte in jurul banului.Nu ramane decat sa facem ce ne dicteaza moneda. Este o realitate cruda, alte valori nu avem, sau suntem nevoiti sa le ignoram. Suntem mult prea grabiti sa ne ridicam la valoarea vecinului care are masina puternica. Trebuie cu orice pret sa imi iau si eu chiar daca voi plati 10 pt asta. Am retinut o replica ce mi-a placut foarte mult:"credem doar ce vedem cu ochii de aceea suntem foarte usor de pacalit". Si eu sunt unul dintre cei multi care alearga spre un trai indestulat. Apropo de chestionarul de mai sus, ca o concluzie... doar las impresia ca sunt dependent de munca pentru ca da bine in fata angajatorului, timpul de lucru, insa, il respect, imi place sa fiu corect cu mine insumi. De fapt sunt realist. Imi dau seama ca timpul suplimentar petrecut la serviciu nu este la fel de fructuos pe cat se asteapta. Ceea ce se face intr-o ora din timpul legal este echivalat cu productia realizata in doua ore suplimentare, pentru ca oboseala isi spune cuvantul.
Malvine spune:
24.06.2010, 15:51:41
Draga beczukdavid, sunt perfect de acord cu tine! Ai descris cu sinceritate si cu realism situatia din tara la ora actuala. Chiar si cu putin optimism, desi nu-ti dai seama. Daca inca mai ai putere sa observi lucrurile astea si sa razi ironic, atunci da, nu esti cu totul pierdut/a. Ultima fraza ma doare ... Imi pare rau ca te simti atat de rau, ca situatia este atat de grea incat sa nu-ti dai seama ca si tu si eu si toti de pe acest site (si nu numai) suntem oameni f. capabili care traiesc in conditii nemeritate. Iti doresc santate si liniste in suflet. Desi lucrurile de care ai vorbit nu se schimba peste noapte, macar respectul fata de tine insuti/insati sa nu ti-l pierzi. Nu, nu-ti cer sa te minti si sa aplici metode de a "gandi pozitiv" cand toate-n jurul tau sunt anapoda, ci doar sa nu uiti fiinta minunata care esti. Toate cele bune!
gagiu.nicoleta spune:
24.06.2010, 17:49:48
cred ca ati inebunit...cu totii..in romania e corupere frateeeee...!!!!!..cum se poate accepta asa ceva???nu pot sa imi dau seama!!!...dar voi??..voi cum naiba puteti trai dintr-un salariu de maxim 15 mil k un functionar..sau contabil..pai bagati ASE-ul in voi de va ia dracii pt un salariu de 15 mil k si contabil mah??....frate eu lucrez in germania ca promoter la 2 firme ..o firma de parfumuri si una la palmolive....si sa dea dracii de am avut vreo data probleme cu coleggul sau cu seful....plus k lucrez cate 4 ore pe zi la fiecare..in rest ..stau si ies cu prietenii ..ma duc la shoping..la concerte..etc.....pt k doar din 2 job-uri reusesc sa strang 1600 de euro plus bonuri de masa...cu 8 ore pe zi....adik stau in picioare cate 4 ore la fiecare..si trag cu clanta in limba lor(mai scap si cate o injuratura pe romaneste)....normal k o duc minunat de bine..nu am prieten ca sa cheltui cu el ,nu am nici copii...pur si simplu ...am bani boboc...cred k p mancare ajung sa dau pe luna 200 de euro ..si dak merg la mall ajung cu cheltuielile km la 500 euro p luna..iar restul de bani imi raman..deja am masina p kre am visat-o..am o garsoniera a mea...nu am pe ce imi dau banii...aleg sa ii trimit la parintii bugetari din romania....k au ajuns la un salariu de 4 milioane k asistenti sociali....poi asta mai e zi de 4 milioane mah oameni buni??...inecas-ar base cu guvernul lui cu tot sa se inece in triunghiul bermudelor sa nu mai iasa de acolo vreodata.....imi pare rau de multi dintre voi care aveti facultatile facute cum trebuie..pacat..mare pacat....uiteti-va si voi la altii ce bine o duc in alte tari..ce masini au ..si ce conturi pline au fara datorii la banci....va feriti de plecat ij alta tara k nu cunoasteti limba...eu am ajuns in germania doaer cu 100 euro in buzurar..si m-am cazat l hotel...iar de munk am gasit in 2 zile...stiazm sa vorbesc franceza si egnleza mediu iar replicile in germana pt reclama le-am facut pe google.translate si le-am invatat pe de rost....iar acum vorbesc germana fluent..la fel k si engleza...k aici am avut ocazia sa le invat pe ambele...fara sa am nevoie de vreo facultate...cred k pt a ma implini am avut nevoie de absolvirea doar liceului p profil tehnician in activitati economice......ce pot sa v a zic..trageti si voi concluziile..si luati masuri..germania e plina de patroni kre asteapta personal...
beczukdavid spune:
24.06.2010, 19:39:25
Domnule "alexandru_gava" chiar nu ma intereseaza parerea ta despre corectitudinea gramaticala a textului meu. Asa ca relaxeazate si savureaza ceea ce ai. Oricum nu realizezi faptul ca poate tu cu sau fara facultati esti bun doar in domeniul tau iar in domeniul meu "care o fi el" esti pe langa. Si ca sa te citez pe tine "Nu ca sa ma laud" am 3 colegi cu facultate (pe bune facuta sau nu) , sunt pe langa total cu tot cu cei 4 ani de facultate facuti de ei. Asa ca ma cam lasa rece atacul asta permanent asupra corectitudinii textului. Noroc si la mai mare Dl. Gava
alexandru_gava spune:
24.06.2010, 19:49:55
@mvgsb: nu este vorba de superioritate sau de inferioritate referitor la ortografie; am zis pur si simplu ca am eu o problema personala cu asa ceva; nu-mi aleg nici prietenii nici pe altcineva dupa asa ceva, dar taxez cu orice ocazie, deoarece nu mi se pare normal...tine de educatie si sa fim seriosi, daca nu ai invatat in sc.gen, in liceu, etc, mai ales sa scrii corect, de ce ai face-o acum? sau...la facultate, master? te trezeste vreo forta sa inveti? e vb de cum ai fost educat...asta...o zic in linii mari, normal ca exista si exceptii. ma uit la unele comentarii si ma mir de ce zic unii, pt ca nu am vrut sa par nici superior, nici altfel, am zis pur si simplu parerea mea. cineva zicea de mai multe facultati, mastere. Sincer, sunt de parere ca este de ajuns o facultate, una singura, dar aleasa cu grija si care sa te ajute in viitor. Eu personal am stiut exact ce vreau si de la facultate si de la viata in general si pana acum consider ca am facut f.bine, imi foloseste f.mult facultatea facuta si lucrez in domeniul in care am terminat facultate si masterul(ca bonus) recent, saptamana aceasta :) Nu sunt nici eu de acord cu patronii din Romania, unde isi batjocoresc angajatii si nu le respecta drepturile, dar, unii isi merita soarta si o zic din exemple concrete. Daca tu iti bati joc de locul de munca si de munca facuta zi de zi, ce pretentii poti sa ai? Cati nu fura de la locurile de munca ce pot, sau..fura din timp si umbla aiurea, etc..... stiti cum e..de multe ori..si sarac si cu pretentii :) E trist ce se intampla in tara asta, sunt scarbit de ce se intampla la conducere, dar...sa le multumim celor care l-au votat pe "mister president".... @gagiu.nicoleta - da, ma bucur pt tine ca ti-ai implinit dorintele - dar esti exemplul tipic de roman care aici era vai de capu lui si a preferat sa plece dincolo, unde e singur si munceste numai sa adune ceva, ce va cheltui in cateva luni cand se intoarce in tara sau dupa ce se lauda in fata tuturor; nu ma impresioneaza cu nimic mesajul tau pt ca ce faci tu poate face aproape oricine.... :)
alexandru_gava spune:
24.06.2010, 19:55:26
sunt foarte relaxat si savurez din plin ce am... :) apropo de bun/rau - de ce sa fii omu "bun la toate", care stie putin din toate si nimic bun la un lucru. asa e romanul, tre sa fie bun la toate. prefer sa fiu bun sau cel mai bun in domeniul meu, pt ca asta ma intereseaza. Daca maine nu mai merge, invat altceva. Poate lucrez intr-un domeniu unde invat de toate, te-ai gandit la asta? cu siguranta nu...pt ca esti ofticat ca nu stii sa scrii corect si ca m-am luat eu de tine. Poate esti bun in ceea ce faci, jos palaria, nu am comentat nimic nici de tine, nici de asta, dar m-am luat strict de gramatica. Cunosc si eu oameni cu facultate facuta sa fie, exact asta ziceam - care nu vor face nimic cu ea sau cu inca 10 facultati facute la fel sau alese prost... Mult noroc si tie :)
die4wolf spune:
24.06.2010, 22:57:50
:)) Domnule aleandru_gava...esti amuzant, dar foarte foarte amuzant =)) deja ma doare burta de atata ras. HaidA saTI explic (daca omit sa scriu cu litere de tipar greselile, nu ma intereseaza ;) ) cum merge treaba cu "omu' bun la toate". De ce sa pierd 1 an sa fiu bun la ceva, daca nu mai merge, inca 1 an sa invat altceva, pe cand pot sa le stiu P toate si sa stau fara griji cand ma gandesc..."ce fac eu daca aici nu mai merge". Si casa nu ma abat de la subiect, sunt perfect de acord cu beczukdavid (APP eu schimb joburile ca pe SHosete din cauza sefilor care sunt niste "jegosi" si niciodata nu plec fara sa ii fac putin cu ou si cu otet in fata colegilor, desigur aceasta remarca se refera numai la acei angajatori care nu respecta ceea ce (aici mai trebuia 1 cuvant :> ) au mancat la interviu.) si il sustin pana la capat. Probabil acum domnul gava este nedumerit...ca sa nu las loc de nelamuriri in ceea ce am scris mai sus, voi explica in incheiere despre ce VB. Eu sunt o persoana onesta, fac mereu ce mi se spune fara sa comentez, fac bine ceea ce fac si sunt cam bun la toate, o spun cu lipsa de modestie. In schimb nu tolerez demagogia si minciuna si le sanctionez FOARTE GRAV si ca sa imi motivez ideea, eu merg pe LEGEA TALANTULUI (parca asa era numele, daca gresesc sa ma corecteze cineva) (pt cei ce nu o cunosc "Ochi pentru ochi si dinte pentru dinte"), "de ce?" simplu...daca intorci obrazul cuiva, te ia de prost si cu atat mai mult seful care zice "astai prost si face tot ce ii zic hai saI zic sa stea peste program si nuI dau nimic in plus si daca face bine pe banii astia e si mai bine". Cred ca am omis ceva si acum MI-AM adus aminte, eu nu cer "de la obraz" niciodata pentru ceea ce fac, astept sa mi se ofere. Si cu asta am incheiat lungul meu comentariu. Mult noroc si sanatate la toti si sa nu uitati sa zambiti ca e sanatos :)) .
cosmo74 spune:
25.06.2010, 09:04:34
sunt intru totol de acord cu ce s-a spus mai devreme (nu de catre domnul alexandru_gava)de ce/ am sa fiu foarte subiectiv in privinta asta: nu este posibil sa muncesti de la 5.30 pana la 19-20 ajungi acasa suna tel. ,rute- echipaje ;(v-ati prins in ce domeniu lucrez e un consortiu de firme) si mai punem ca se lucreaza si smabata -duminica .Am un servici (job) care implica urmatoarele functii :Manager,dispecerat ,resurse umane ,PSI ,Sef atelier,Sef coloana,totul redus la o singura functie-dispecer.cand m-am angajat acum doi ani era OK se merita ,dar de cand a venit criza unde mai este placerea de a face o munca (oricare ar fi aceea si am destula experienta si calificari -nu numai pe hartie ,ci si practice)cand la ziua de salariu vezi ca lichidarea este la jumatate ca este ,,criza" ,iar seful iti raspunde la telefon ca nu iti poate da mai mult dar vrea mai multa implicare.din cate situ eu implicarea vine din motivatie si cred ca nimanui nu ii place sa ajunga acasa dupa 16 ore de munca si s-ai explice copilului sau ca sefu a taiat din salariu (sau poate d-nul gava nu are casa copil si datorii la banca si ii place sa-l loveasca seful la ,,operatie'' atunci cand il doare mai mult... o fi sado-maso' ).in concluzie dupa ce v-am plictisit cu vaicarerile mele conluzionez un singur lucru:hoby? de unde timp prieteni ? de unde bani,satisfactie a muncii ? de multumiri podul este plin .sper din tot sufletul ca alexandru_gava sa se mai gandeasca cand spune ca are satisfactia muncii sale sau cine stie poate traieste in alta Romanie si nu stim noi?
cosmo74 spune:
25.06.2010, 09:06:39
apropo imi cer scuze pentru gramatica dar am scris intre trei procese verbale si o ancheta disciplinara(asta ca sa nu spun ca ma relaxez la munca)
cosmo74 spune:
25.06.2010, 09:22:50
special pentru domnul alex_gava care la 23 de ani are o experianta atat de vasta incat se crede buricul pamantului ..de curiozitate cati ani de munca ai pe cartea de munca .dupa ce iti mai cresc penele sa vi pe la mine sa te invat cum sta treaba cu zborul -e usor sa decolezi ,dar ai grija cum aterizezi.
alexandru_gava spune:
25.06.2010, 20:08:05
pai daca ai stii ce e aia multinationala, ai afla cu stupoare ca fiecare zi de munca din viata mea este trecuta pe cartea de munca (mai exact ~2 ani). Am mai explicat treaba cu buricul pamantului, nu ma repet. Datorii la banci? Mai multe decat au multi altii de pe aici, dar nu sunt genul care sa se planga. Am satisfactia muncii pentru ca pot sa-mi cuantific rezultatele. Muncesc mai mult, serios, fara sa-mi bat joc, am rezultate, satisfactii, aprecieri, etc. Pierd vremea, imi bat joc de timp, de colegi, de sefi, de locul meu de munca, etc, nu am rezultate, nu am satisfactie, am parte de critici etc. Umila mea parere pe care mi-am facut-o in mediul in care lucrez, in care am cunoscut ffff.multe persoane, firme, etc, este ca daca esti valoros pentru firma (cel putin in domeniul meu) esti pastrat, sau, daca nu se poate se bat altii pe tine. Normal ca nu se poate generaliza f.mult la conditiile actuale in care mii de firme se inchid si cei de "sus" isi bat joc de toata natiunea. Oricum observ ca sunt multi care in loc sa respecte, sunt invidiosi ca cineva a reusit la o varsta mica sa fie multumit de ceea ce face si ce a realizat in viata pe fortele si pe munca lui. cosmo74, ai uitat ceva, cel mai important - e usor sa decolezi, da...dar...cel mai greu e sa te mentii in zbor ;) unii reusesc asta, altii nu - mai e pana la aterizat.
stanciulescu_andrei spune:
25.06.2010, 20:30:54
domnule gava, sunt convins ca la cei 23 de ani ai tai ai o experienta enorma pe piata muncii. ti se par toate frumoase acum la 23 de ani, fiindca nu ai familie sau alte griji. Dar de un lucru sa fii sigur: la 23 de ani nu o sa fii niciodata "indispensabil" la locul de munca. Am avut multi colegi care au pornit la drum cu atitudinea asta, si li s-a taiat repede macaroana cand au fost anuntati ca intra in preavizul de 2 saptamani.
cosmo74 spune:
25.06.2010, 20:43:53
afla spre stupoarea ta ca si eu sunt intr-o multinationala .Iti respect faptul ca ai ajuns atat de sus intr-un timp atat de scurt, dar ai gandit tot scurt .aterizarea este cea mai grea ...in urma ei vei vedea munca ta si aprecierea ei de catre cei din jur .sa-ti aduci aminte de acest lucru si chiar te rog sa-ti faci o analiza personala dupa 20 de ani (de munca si greutati)Vb fara sa te intereseze viitorul ci doar prezentul .la baza toturor planificarilor pe termen scurt sta analiza pe termen lung .faptul; ca te menti in zbor e un nimic .important in viata este sa ajungi din A in B iar daca ai aterizari dese (pentru reparatii )ai sa vezi cum nu mai gasesti punctul B.
alexandru_gava spune:
25.06.2010, 20:49:18
nu am zis ca am ajuns sus. nu ma consider sus. sunt la inceputul drumului, nu sunt nici sef, nici pe pozitii de conducere, am mai zis ca nu ma consider superior. stiu doar ca sunt pe drumul cel bun, dar asta si pt felul in care imi fac munca. vorba ta, ai avut multi care gandeau "ca mine" - poate erau pe drumul cel bun, dar s-au abatut din diferite motive. m-ati inteles putin gresit. oricum, la 23 de ani, am o casa de intretinut, o "familie" la modul ca nu sunt casatorit dar locuiesc cu prietena, am doua credite din care unul f.mare pe o perioada lunga, asa ca...nu mai judecati pana nu cunoasteti. Oricum, stiu pt ce muncesc si pt ce imi mananc sanatatea cum se zice :) si asta ma motiveaza destul de mult sa nu-mi bat joc de ce am acum. Dl. Stanciulescu - ai fi uimit cateodata ca un om de 23 de ani poate deveni mai bun de tinut decat unul de 40 de ani :) din diferite motive....
alexandru_gava spune:
25.06.2010, 21:13:40
Crede-ma ca niciodata nu gandesc pe termen lung, nici in relatiile cu oamenii sau cu clientii, nici in viata. Ca dovada sta faptul ca am avut curajul pe care multi altii nu-l au si sunt "posesorul" unui credit pe 30 de ani :) Asta zic si eu cu "aterizarile" - poate daca te mentii in zbor, nu ai de ce sa aterizezi si ajungi mai usor in acel punct B. Oricum acum vorbim vorbe sa mai uitam de problemele de la munca sau de acasa :))
alexandru_gava spune:
25.06.2010, 21:14:02
corectez: nu gandesc pe termen scurt
norberts spune:
26.06.2010, 02:46:26
pt. gagiu.nicoleta 1600 eur in DE... dar ma rog, depinde de unde ai pornit. si daca ai stapani cu adevarat germana, ai simti ca nu esti dorita in zona :-). facultatea, normal, nu este obligatorie. de aceea se si cheama facultate :-). insa, ca orice calificare, consider ca ofera o sansa in plus. promoter nu este o cariera. si nici shopping-ul nu intra la categoria "hobby". te-ai gandit ce o sa faci cand timpul nemilos o sa te impinga pe linia moarta? apropos, ortografia "made by mess" nu se potriveste oriunde. Dupa amintirile mele ortografia arata un pic altfel si da, reflecta personalitatea si aspiratiile autorului. oricum, jos palaria pentru atitudinea fata de parintii tai. pe mine m-a scutit soarta de o situatie asemanatoare. cum zic cei din patria ta adoptiva: ich wuensch dir was und mach's gut! tschuess! p.s. pt mine personal "ce masina" nu reprezinta scopul existentei pe aceasta planeta. satisfactia oferita de un desen de executie, care reprezinta un ansamblu conceput dupa muuuuulte ore de gandire, facut "ca la carte" mi se pare ca depaseste net "ce masina" de mai sus. pt alexandru_grava iti admir curajul si perseverenta. de multe ori elanul si dorinta de a face o traba buna echivaleaza sau depasesc 10 de ani de experienta de lucru gen "lasa-ma sa te las". dar nu putem sa ignoram experienta acumulata in mod serios. si timpul ne mai schimba un pic si viziunea. iti doresc mult, nu, foarte mult noroc si satisfactii in realizari! apropos, te mentii in zbor atata timp cat portanta este egala sau mai mare degat greutatea proprie. iar portanta se asigura prin tractiune sau mase de aer in urcare :-) sa nu-ti frangi niciodata aripile!
alexandru_gava spune:
26.06.2010, 12:28:20
multumesc, la fel si tie norberts ;)
dummiz spune:
27.06.2010, 01:02:33
Pentru toti cei ce l-au atacat pe alexandru_gava: era previzibil faptul ca odata cu exodul masiv al intelectualitatii, in "Romanica" pe care o blamati cu totii, la un moment dat, majoritari vor fi doar p*r*o*s*t*i*i. Din comentariile voastre, rezulta faptul ca va deranjeaza grija lui alexandru_gava fata de grselile gramaticale pe care le faceti: normal, pe p*r*o*s*t il supara intotdeauna adevarul. Cat despre munca si mentalitate: prostul nu va fi niciodata un muncitor asiduu si viceversa (daca intelegeti ce vreau sa spun). Mereu va veti considera frustrati, exploatati, abuzati, etc. Dati cat puteti mai mult din voi, faceti sacrificii, lasati ceva in urma, iar apoi puteti emitem si pretentii. Incetati sa mai fiti un popor de plangaciosi!!! M U N C I T I !!!!!!
alexandru_gava spune:
27.06.2010, 11:10:54
adevar graieste gura tau dummiz :)) bine zis ;)
rosanaa_i spune:
28.06.2010, 11:27:47
Prefer greselile in care te scuzi ca din graba ai uitat o cratima. Dar sa pui insistent cratime aiurea... "Referitor la lista pe care a-ti etalat-o", "La cate responsabilitati i-ti dau patronii", "Sa i-mi spuna si mie cineva". Iar sa spui ca "Noi Romanii suntem niste jeguri de fiinte si nu stim decat sa copiem pe altii"... Eu zic sa vorbeasca fiecare in dreptul lui. Suntem un fel de scavi inchiriati pe plantatia noastra care defapt nu prea mai e a noastra. Nu e vorba de copiere ci de mult ravnitele multinationale a caror "disciplina" (ceea ce numim noi acum dependenta) nu e dictata de romani
norberts spune:
30.06.2010, 23:02:28
@ dummiz dur, dar adevarat. cu o observatie, totusi: prin "prost" va trebui sa intelegem persoane cu probleme de comportament fata de activitatea numita munca. capacitatea intelectuala nu cred ca o putem evalua noi aici si acum. sustin ca exista persoane cu capacitatea intelectuala "in toletante" dar nu se pot afirma din cauza mentalitatii. @ rosanaa_i dupa 50 de ani de lumina in care, pe langa individualitate si spirit de initiativa a fost suprimata cu perseverenta si dorinta de afirmare si cultura lucrului bine facut, strictetea din multinationale vine ca un dus rece. si sa nu confundam termenii, disciplina este supunerea la un set de reguli, dependenta de lucru este capacitatea angajatului de a se disocia de activitatea din timpul serviciului in timpul liber. setul de reguli este valabila in orice locatie din cadrul multinationalei, cu mici adaptari la specificul locului. iar faptul ca multinationalele inca exista, iar companii autohtone dispar cred ca este o dovada in acest sens. noi nu stim inca sa lucram cu adevarat eficient pe simplul motiv ca nu am avut de la cine invata. si acum ne doare si ne rasculam impotriva acelora care ne imping catre o cultura si o disciplina a muncii care ne este, din pacate, straina. in general, orice munca se poate face cu demnitate si respect fata de sarcini si de colegii din jur. astfel putem sa exercitam o influenta pozitiva asupra colegilor din colectiv si sa incepem asanarea societatii noastre. sa fim activi, nu pasivi. salutari inca o data d-ului gava, eroul acestor discutii interesante, care mi-a castigat sincer respectul. mi-ar face placere sa ne intalnim si fata in fata :-)
alexandru_gava spune:
01.07.2010, 20:12:49
multumesc norberts. sunt curios cati ani ai si tu, nu de alta, dar se vede ca nu gandesti ca un copil :) mult noroc si tie si celorlalti de aici, ca avem cu totii nevoie
norberts spune:
03.07.2010, 10:57:17
multumesc pt apreciere si, inca o data, pentru urari. am 33 de ani. stii cumva daca se pot trimite si mesaje particulare? si daca da, cum? :-)
alexandru_gava spune:
03.07.2010, 18:39:00
pai numele de aici reprezinta mail-ul din cate imi aduc eu aminte.... asa ca.....
norberts spune:
06.07.2010, 11:10:04
am incercat. din pacate nu a mers :-(
alexandru_gava spune:
07.07.2010, 17:26:23
mai incearca. alexandru_gava@yahoo.com :)
piramydero spune:
17.09.2010, 22:58:38
ce dracu test mai este si asta...de munca: probabil idioti fara creier, ai pui si muncesc stil robot!!:))))))!...
27.05.2011, 01:46:45
Dacă muncesc peste program normal ar fi să fiu plătit nu...... Că doar nu fac voluntariat . Sau dacă fac și altceva pe lângă funcția mea la angajare . Da în țara asta nu ai să vezi patroni corecți. Tot "câinii "o duc bine așa că ....
Vasilescu Iulian Lucian spune:
12.10.2011, 18:17:52
da e grav am 10 / 15 sunt dependent de munca dar doar eu dar mai e o problema nu muncesc si asta se vede numai ca mai exista o mare dependenta mondiala cea financiara oricum depe planeta nu scapam si nici liberi nu suntem . suntem robi leului si al dolarului ne omoram pt 2 franci si ne injosim inghitind mizeri in fiecare zi e dureros dar e purul adeva chiar daca nu il vedm toti la fel
add comment
 
   Copyright © 2012 BestJobs Recrutare SA     Despre noi    Blog    Conditii    Confidentialitate    Ajutor    Site Map
 
     
 
close
Intra in cont
Conecteaza-te cu Facebook
 
     
Intra in cont
Am deja cont
Vreau cont BestJobs
Adresa ta de email
Parola
Introdu o adresa de email
Alege o parola
Prin conectarea cu Facebook sau apasarea butonului `Inregistreaza-ma`, declari ca esti de acord cu Termenii si Conditiile de utilizare a site-ului.