Scurtul drum al CV-ului catre cos, sau "eu de ce nu sunt invitat la un interviu?"
Autor: George Butunoiu, adaugat in data de 06.05.2008
Ca firma de recrutare, primim, adesea, mesaje mustratoare de genul: „V-am trimis CV-ul acum 6 luni, si nu m-a chemat nimeni la interviu; nu mi s-a oferit nici un post, nici macar nu m-a chemat cineva sa ma testeze, sa vada ce stiu!”... Unii încearca sa gaseasca singuri un raspuns: „Banuiam eu ca postul era dinainte ocupat...”, sau „Habar nu aveti sa va faceti treaba...” etc. etc. Cei mai multi „jobseekers” sunt convinsi ca, daca ar sta fata în fata cu angajatorul, l-ar putea convinge; marea problema este, însa, ca foarte putini ajung pîna acolo.

Ce-i de facut? Prima reactie logica pare a fi sa te pui în locul recrutatorului si sa îti imaginezi cum functioneaza o astfel de firma de recrutare (sau departamentul de recrutare al unei firme mari). Iata, pe scurt, cum stau lucrurile (pîna la etapa chemarii la interviu):

- o firma de recrutare primeste zilnic cîteva zeci sau chiar sute de CV-uri

- un consultant studiaza fiecare CV, în medie, 3-5 minute, timp în care trebuie sa decida ce va face cu el: cum sa-l clasifice si în ce categorie sa-l puna (daca e o candidatura spontana), sau sa-l puna în unul dintre dosarele „de contactat”, „rezerve” sau „raspuns negativ”, daca e primit în urma unui anunt.

- cînd se face o recrutare, daca se folosesc anunturile se începe cu candidatii care au raspuns; daca nu, se face mai întîi o selectie în banca de date (aceleasi dosare: „de contactat”, „rezerve” etc.) si, apoi, un (o?) „target list” cu numele persoanelor vizate, din diferite firme, pentru a fi contactate.

Cîteva concluzii sunt inevitabile:

- dintre toti cei care ne contacteaza, numai 3-4 din 100 pot fi chemati la o întîlnire în prima luna de la trimiterea CV-ului, si, poate, 5-10 în urmatoarele 6 luni; evident, marea majoritate nu vor putea fi chemati niciodata.

- cred ca nici o firma de recrutare nu îsi poate permite sa se întîlneasca cu mii de candidati doar „ca sa ne cunoastem mai bine, sa va explic ce as dori eu, ce fel de firma, ce fel de post, ca sa va dati seama ce stiu sa fac etc.” – cum ni se sugereaza adesea; cînd un candidat este invitat la o întîlnire cu o firma de recrutare, cu siguranta ca se are în vedere un anumit post, chiar daca, de multe ori, nu i se spune candidatului acest lucru ca sa nu fie nevoie de o justificare prea elaborata în cazul unui refuz.

- sansa ca un candidat sa fie printre cei care sunt chemati la o întîlnire depinde, în mare masura, de calitatea CV-ului (continut, forma etc.). Consultantul care face procesarea CV-urilor trebuie ca în acele 3-5 minute sa îsi faca o imagine cît se poate de clara despre aplicant. Aproape zilnic trebuie sa explicam acest lucru cîte unui candidat care, dupa ce ne-a trimis un CV foarte vag si, în consecinta, a primit un raspuns negativ din partea noastra, ne suna dezamagit ca sa ne spuna ca „Eu intentionat am trimis CV-ul incomplet, ca sa va incit sa ma contactati ca sa va dau toate detaliile despre mine etc.”.

- toate recrutarile încep cu candidatii despre care avem informatii si o imagine suficient de clare (studii, experienta, date personale, renume, imagine publica etc.), numai în cazuri extreme sunt inclusi, de la început, si altii. Expeditorul CV-ului ar trebui sa faca un exercitiu foarte simplu: sa se puna în locul recrutatorului (în conditiile descrise mai sus) si sa încerce sa-si dea seama ce va întelege „celalalt” din acel CV; e bine de avut în vedere si ca un consultant cu multa experienta poate sa-si dea seama cînd anumite informatii intentionat vagi pot ascunde surprize de proportii: studii neterminate sau o facultate facuta în 9 ani, un curs de 2 zile prezentat ca o mare specializare, joburi „sarite”, impresia ca lucreaza la o firma mult mai mare si mai prestigioasa decît în realitate etc. Ori de cîte ori apare o astfel de suspiciune, reactia instinctiva a consultantului va fi sa-l puna la „rezerve” sau chiar la „raspuns negativ” pe acel candidat, sau sa-l clasifice într-o categorie inferioara, cu sanse mult mai mici ca sa fie contactat ulterior.

Prin urmare, care CV-uri pot ajunge sa nimereasca mai repede dosarul „rezerve”, sau chiar direct pe cel cu „raspuns negativ”, decît pe cel „de contactat”? În general, cele care ridica niste semne de întrebare cu privire la logica si la capacitatea de organizare a expeditorului, sau cele care trezesc suspiciuni serioase privind onestitatea lui; de exemplu, cele (la) care (sunt):

- prea sumare sau chiar incomplete;

- prea stufoase, cu explicatii si cu referinte inutile pentru faza initiala a aplicatiei (recordul la noi a fost de 34 de pagini! – trimis prin fax, si 22Mb prin E-mail)

- sub forma de roman autobiografic: „M-am nascut în vara anului 1968, la Ciulnita, mama era contabila si am doi frati mai mici si o sora maritata; am facut gradinita la...”

- au formate neuzuale, greu de urmarit, sau care contin informatii fara sens pentru scopul vizat initial. O pagina întreaga cu „Key Qualifications” sau cu „Eastern European Experience”, în care sunt însirate cîte în luna si în stele, nu prea poate fi luata în serios (în special de la cei pasionati de CV-urile PHARE).

- au greseli greseli serioase de limba, indiferent care este ea: cel care nu face efortul minim de a verifica cu atentie un CV de care poate depinde cariera lui, ori nu este prea interesat, ori este superficial, ori...

- au un format prea fantezist sau, în extrema cealalta, cele de-a dreptul neglijente (hîrtie foarte proasta, scrise de mîna, murdare etc.); cu cele primite prin fax, mai treaca-mearga, îti spui ca e faxul prost, însa cele primite prin posta care sunt fotocopii abia lizibile, ajung, aproape sigur, direct în cos. Aceeasi grija pentru detalii trebuie avuta în vedere si cînd se foloseste E-mailul: peste 90% din CV-uri sunt trimise în corpul mesajului (Rich Text) sau în fisiere atasate Word; prin urmare, recrutatorii si-au dezvoltat principalele instrumente în aceasta directie. Sa obligi pe cineva sa desfasoare o întreaga logistica pentru a putea deschide si citi un mesaj trimis într-un format cu totul neuzual îl poate complexa pe receptor, atunci cînd nu-l enerveaza de-a binelea. Nu întotdeauna cel care primeste CV-ul are aceleasi instrumente tehnice ca expeditorul, e posibil ca pe ecranul lui sa apara cu totul altceva decît se intentiona. Pe de alta parte, înainte de expediere trebuie verificata si stabilitatea formatului: nu sunt putine documentele la care, daca schimbi o virgula, se „prabusesc” instantaneu, ca un castel de carti de joc, devenind, uneori, imposibil de urmarit. Nu se poate miza întotdeauna pe faptul ca un consultant îsi va permite sa piarda 15 minute ca sa refaca formatul acelui CV, daca nu este vorba despre un candidat cu totul deosebit. Atentie: majoritatea „template”-urilor de pe internet (elegant resume, contemporary resume etc.) sunt prost facute (urmaresc doar designul, fara sa le pese de stocarea ulterioara) si, cel putin pentru noi, sunt un cosmar.

- prea „originale”: e bine ca aceia care nu pot sta linistiti cînd scriu CV-ul sa se descarce numai în scrisoarea de intentie (care e obligatorie, acesta fiind unul dintre motive), ea poate suporta aproape orice; de aceea, pentru un recrutator bun poate fi o „mina de informatii”.

- pun la îndoiala profesionalismul recrutatorului: de exemplu, cînd nu sunt indicate suficiente optiuni de contact (E-mail, adresa postala, telefoane: mobil, birou, acasa etc.); cei care trimit CV-uri unei firme serioase de recrutare trebuie sa stie ca niciodata nu-i va suna cineva la birou, spunînd altora cine este si pentru ce-l cauta, este una dintre regulile de baza în „bransa”. Candidatul care lasa doar un singur numar de telefon, cu mentiunea „numai dupa ora 21” trebuie sa fie foarte sigur pe el ca sa poata strica seara unui consultant. La fel, nu cred ca eu voi contacta vreodata un candidat care, la rubrica „numele firmei la care lucreaza în prezent” scrie: „o cunoscuta firma din domeniul...”. Pe de alta parte, cei care nu îsi dau adresa, evident, nu trebuie sa se astepte sa primeasca raspunsurile telefonic.

- „candidatul etern”: cei care îsi trimit CV-ul la toate anunturile, uneori pentru posturi pentru care exista o incompatibilitate flagranta, risca sa nu mai fie chemati nici pentru cele cu care par sa se potriveasca.

- nu au o scurta descriere a firmelor în care au lucrat; cu cei care vin de la Microsoft sau Xerox e mai usor, însa ce vom face cu cei de la o firma despre care noi nu am auzit? Sa cerem bilanturile de la Registrul Comertului, sa trimitem pe cineva pe teren sa vada despre ce este vorba? Stiu ca fiecare e convins ca toata lumea a auzit de firma lui, totusi...

- nu au o descriere clara a postului pe care au lucrat: mai ales în România unde denumirea „jobului” poate ascunde aproape orice, e musai sa pui o descriere; daca nu, poti fi banuit ca ascunzi ceva dupa aceasta denumire.

- nu au o descriere suficient de clara a studiilor: daca facultatea este terminata, licenta, la ce universitate, ce departament, zi/seral/ff etc. Primim multe CV-uri de genul: „1993 – Facultatea de Constructii” si stiu sigur ca unele dintre ele trebuie citite ca: „1992-1993 – Facultatea de Constructii”.

- nu sunt puse datele si duratele exacte (cel putin luna/anul) la locurile de munca, studii, cursuri etc. „96-97 – specializare în SUA la ...” poate însemna orice între 2 zile si 2 ani. La fel cu locurile de munca: daca nu sunt puse datele exacte, si de început si de sfîrsit, aproape sigur acel candidat are ceva de ascuns.

- nu au mentionata vîrsta. Stiu, stiu! E drept, legea ma poate obliga sa nu cer vîrsta într-un anunt, sau chiar la un interviu, însa nu ma va putea obliga niciodata sa ma întîlnesc sau sa recomand un candidat daca nu vreau sa o fac. În SUA, unde nu ai voie sa pui aceasta întrebare, recrutatorul tot insista: „Ei, si ce ne mai puteti spune despre dumneavoastra?” Candidatul se poate încapatîna sa nu-i spuna, însa si angajatorul se poate încapatîna, la fel de bine, sa nu-i dea postul. Oricît de nedrept ar putea fi, vîrsta este primul lucru luat în calcul într-o recrutare. Eu, ca firma de recrutare, nu voi putea merge niciodata sa-i spun unui client (angajatorul) ca nu stiu ce vîrsta are un candidat. Îmi pare rau, însa nu am ce face!

- nivelul de cunoastere a limbilor straine nu este clar precizat: „Limbi straine: englaza si italiana” înseamna, aproape sigur, ca le vorbeste prost! „Cunostinte de engleza si de italiana” probabil ca înseamna ... dar sa nu mai vorbim!

- nu respecta cerintele de continut si de forma specificate de catre recrutator (limba în care este redactat, informatii specifice, cod etc.). Cînd o firma care lucreaza la 10 recrutari simultan primeste un CV „în legatura cu postul dumneavoastra”(!!), mai ales daca în anunt se cerea sa se precizeze clar un anumit cod, probabil ca va fi pe acolo si un consultant iritat.

Asa merg lucrurile! Cu siguranta ca întotdeauna vor exista si multe „victime colaterale”, însa...

Sursa: www.GeorgeButunoiu.com
Toate articolele din categoria «Totul despre CV»
Recomanda articol    Yahoo Messenger    Facebook
36 comentarii
sonyya_sonyya spune:
08.05.2008, 00:05:37
bravo!!felicitari pentru acest scurt ,cuprinzator si la obiect articol.
ionvet spune:
09.05.2008, 00:05:40
In concluzie, procesul de recrutare este unul destul de subiectiv si din aceasta cauza oameni cu adevarat valorosi pot fi omisi.
roxanaxyz spune:
09.05.2008, 13:05:47
De acord cu ionvet.E posibil ca din cauza unor "chestiuni tehnice",oameni cu adevarat valorosi sa fie omisi.Nu contest faptul ca nu ar exista si CV-uri de proasta calitate (am vazut si eu cateva la viata mea si pot spuneca,daca as fi angajator,nici macar cosul de gunoi nu ar avea "onoarea" sa le primeasca.Dar, cum spunea si domnul Butunoiu,"mai sunt si victime colaterale"!! Asa ca, dragi jobseekers,mare atenti cum va vindeti!!! Succese maxime!!!
hnk_00 spune:
09.05.2008, 13:05:51
@ionvet - daca oamenii sunt cu adevarat valorosi, atunci ar stii lucrurile astea.
ionvet spune:
09.05.2008, 15:05:34
Nu neaparat...Gandeste-te ca mai sunt si alte domenii de activitate, nu neaparat cele care cer o pregatire academica...Si aici experienta isi spune cuvantul, desi prezentarea ei poate fi defectuoasa.
mfloare spune:
09.05.2008, 17:05:22
SANT OAMENI CARE VOR UN LOC DE MUNCA SIGUR
albert_csabi2000 spune:
09.05.2008, 21:05:49
Ce ne ati prezentat aici este CV-ul perfect dar dupa cum stim ca nu sunt oameni perfecti nu sunt nici CV-uri perfecte,de aceea i se da la angajatori sansa alegerii.Cum ar fi sa fie toti oamenii perfecti si toate CV-urile perfecte?Nu ai mai avea de unde alege pentru ca toti se potrivesc.Pe de alta parte sunt si oameni care nu stiu scrie deloc un CV-u.Mai avem probleme si cu scrisu si cu vorbitu si cu cultura generala,etc.,asa ca nu neaparat tre sa ai pregatire academica ca sa poti sti scrie un CV.:) Iar din partea echipamentului de birou:-nu stiu atuncea in ce format ar trebui sa trimit un CV-u care poate sa citeasca toti angajatorii? -un birou oriunde ar fi el ar trebui sa aiba echipamentul necesar cel putin pentru editare/redactare(MSOffice)si fax/telefon. Este adevarat ca sunt oameni care vor un loc de munca sigura,dar dintre miile de CV-uri care intra pe toate caile posibile VOI CUM ATI ALEGE?Pe cel care a facut eforturi si a adus CV-ul,pe cel care a trimis CV-ul prin posta sau fax(sa deplasat pina acolo)sau pe cel care a trimis si el un CV-u prin e-mail cu gindul:"dacapoate",care nu e nici prea ordonat nici prea bine facut si nu are nici poza.Pe care categorie ati alege de prima data,a 2-a oara,a 3-a oara,etc.?Nu cred ca sefii ar fi prea fericiti daca ati descifra luni intregi CV-uri.Pe de alta parte este un termen limita pina se primesc CV-uri si nu pe tot anul in curs.Acest termen deobicei este clarificat sau pina apare anuntul de angajare. Asa ca omul potrivit pe jobul potrivit e destul de greu de reusit.Daca nu stiti sa faceti CV-u rugati pe cineva sa vi le faca care stie.
dnk58 spune:
10.05.2008, 09:05:24
Voi, astia, care sunteti angajatori si consultantii, va credeti niste mici dumnezei pe pamant ! De cand a aparut moda asta cu CV-uri-le, e o gramada de bataie de cap. De ce sa scriu locurile anterioare de munca ? Ce conteaza asta ? Ca un facut, toate au dat faliment. Credeti ca mi-a parut bine de acest aspect ? Sau, cand scriu, dupa ora 18 sau 19 / 21, poate atunci pot vorbi. Daca e o firma serioasa si cauta intr-adevar oameni, daca au nevoie de personal intr-adevar, va suna si atunci... In fond, pentru asta sunt platiti, sa gaseasca oameni potriviti pt post. Studiile le-am scris corect, limbi straine nu stiu, decat engleza, la un nivel cat sa inteleg acceptabil eu, ce se vorbeste, dar nu stiu sa acord timpurile. Citind aceste criterii de selectie a CV-uri-lor de catre consultanti, sau posibile conditii, am inteles un lucru : unele sunt chiar hilare si / sau stupide de-a dreptul. In concluzie, dpdv al meu, cei care aplica acele conditii in alegerea unui om, sunt niste IDIOTI !!! De unde stiti voi de felul cum este respectivul candidat, sau daca este loial sau nu ? Tampitilor...
carlas spune:
10.05.2008, 14:05:01
Interesant! Mi-a placut articolul si chiar m-a facut sa imi revad CV-ul,dar de data asta incercand sa fiu in locul celui care recruteaza.
violetaandra spune:
11.05.2008, 00:05:00
Sincera sa fiu este un articol ok,insa nu toata lumea tine cont de ceea ce trebuie facut,deci...pe lista celor "rezerve" sau "raspuns negativ" vor fi multi in continuare.
chelu.catalin spune:
12.05.2008, 10:05:17
Dar ce te faci cand CV-ul tau este ales pentru interviu, iar acolo te trezesti fata in fata cu un om incompetent, care nu poate sa vada dincolo de cele 3 intrebari/raspunsuri standard?? Si apropo de cel care a scris articolul...putin cam neingrijit pentru un om care face angajari si prin mana caruia trec niste vieti (vezi: "marea majoritate", vezi: "au greseli greseli serioase de limba" si altele.
chelu.catalin spune:
12.05.2008, 10:05:37
Si inca ceva...albert_csabi2000.. sper din toata inima ca nu esti angajator
acaplea spune:
12.05.2008, 20:05:18
Sa vedeti ce bine este sa trimiti un CV, sa te cheme la toate interviurile, inclusiv la Bucuresti la interviul cu 'Boss'-ul firmei, deci sa fi printre finalisti si apoi... sa astepti, sa astepti si iar sa astepti un raspuns! Ce spuneti de un astfel de profesionalism? Din partea firmei de recrutare?! Din partea firmei angajatoare, care a facut ultimul interviu?! Cand am sunat la Directorul general X - ulescu, ca dl. imi daduse cartea de vizita, a fost foarte contrariat ca nu s-a tinut de cuvant sa ma anunte ca postul a fost ocupat de alt candidat! OK, dar am aflat putin mai tarziu de ce fel de candidat. Tot despre nepotisme este vorba si in cadrul firmelor straine, nu stiu cum naiba se face!...
theeconomist spune:
12.05.2008, 21:05:24
Mda, si eu consider ca cerinta asta cu descrierea locurilor de munca anterioare cam incalca dreptul la proprie imagine. Pentru ca daca nu-ti construiesti cariera de la inceput (deh, ghinion, lipsa de pile, joburi nu prea conforme cu aspiratiile, HR caposi)...trebuie sa te angajezi pe posturi de doi bani, iar aspiratiile initiale, cele pentru ti-ai si facut studiile, incep sa arate in cv ca nuca-n perete, iar tu ca un tampit care nu-si vede limitele. Eu cred ca cine vrea o CARIERA, nu un job, trebuie sa se promoveze singur: un blog in domeniu, din care sa arunce priviri critice asupra ceea ce se intampla, ca si cum ar fi deja in domeniu, cv-uri video (cred ca am vazut pe YouTube), totul pentru a NU FI DOAR pe foaia de hartie care merge la cos. Cum ar fi sa aiba o notificare pe mail cum ca ai scris ceva nou ? Asta pentru ca e membru al unui site legat de profesia respectiva? Sau sa-ti vada bannerul pe site? Bineinteles, e preferabil sa ai de-a face cu angajatorul, in loc de firma de recrutare. Si, in general, e bine sa ai de-a face cu organizatii mici, cu acelea in care poti vorbi direct la varf, ca urmare a intereselor comune. Imagineaza-ti cum ar fi sa discuti cu CEO-ul lor pe skype o problema comuna , gen "de cate ori pe zi apar divergente de X puncte intre asta si asta" sau "este strategia scalabila" sau "cum reparam strategia in punctul cutare". Probabil ca HR-ul lor n-ar da doi bani pe tine, ca n-ai descris cu ce te-ai ocupat pe la SC X SRL, s-au pentru ca nu raspunzi corect la "cum iti vezi urmatorii 5 ani", cand ai vrea sa-i spui "Pai daca am de-a face cu dobitoci ca tine, o sa fie la fel de prost ca si pana acum". SPARGETI TIPARELE! Faceti-va o imagine adecvata si intrati in domeniu. In timpul lui Stalin, un expert in parapsihologie a patruns chiar in vila in care era Stalin, pentru ca le-a sugerat soldatilor de garda ca el era Beria, seful NKVD. L-au lasat sa intre fara sa-i puna nici o intrebare. La fel si cu recrutarea. Un aplicant este un simplu petitionar pentru ei! Chiar simplul fapt de a aplica, la urma urmei, e gresit , pentru ca pe limbajul emotional al acestor "alfa" ai recrutarii, tu ai o pozitie "beta", de "mascul nedominant"... Ocoleste-i! Nu e o reteta sigura, e doar mai probabila..Zice omul clar : 3-4% pot fi CHEMATI (cat despre succes...) Viata si succesul nu asteapta decizia HR-ului... Lasa-i sa-si vada de CV-uri si relationeaza paralel!
tolia04 spune:
15.05.2008, 13:05:36
Am 9 ani experienta in munca. In aceasta perioada am aplicat si am participat la un numar de interviuri. In aproape 95% din cazuri angajatorii nu ofera nici un feedback. Am fost selectata la interviuri la care "au uitat" sa ma mai cheme; am participat la interviuri la care nu am primit nici un fel de feedback. Am participat la un interviu la un mare trust de presa unde la final mi s-a spus ca a doua zi voi fi sunata pentru a avea o intrevedere cu directorul general. Nu am mai primit acel telefon asa ca dupa 3 zile am trimis un mail prin care ceream respectuos sa mi se comunice daca mai este valabil ceea ce am discutat in cadrul interviului. Nu am primit nici un raspuns. Cu alte ocazii, tinand cont de sfaturile primite de pe site-urile de recrutare, am trimis dupa interviu acea scrisoare de multumire prin care imi aratam inca o data interesul pentru job. Nu s-a "obosit" nimeni sa-mi raspunda. De ce noi candidatii trebuie sa respectam toate regulile de la intocmirea CV-ului pana la modul de comportare la interviu, pe cand angajatorii nu respecta nici o regula..nici macar regula bunului simt! De ce majoritatea angajatorilor au impresia ca ne fac un "favor" daca ne angajeaza???? Castigul este al ambelor parti... dar la noi se pare ca acest lucru nu este constientizat. Nu am sa inteleg de ce majoritatea angajatorilor nu au nici cea mai mica urma de respect fata de cei care sunt in cautarea unui loc de munca. Stiu ca numarul de aplicanti este mare, dar asta nu este o scuza... Sunt extrem de dezamagita, scarbita chiar de modul in care se procedeaza.. Tin sa mentionez ca nu sunt "chiar o proasta", am studii postuniversitare, cursuri de formare, certificat de recunoastere internationala ca vorbitor al unei anumite limbi straine..si altele...asadar ceea ce am scris mai sus nu este o frustrare a unui om mai putin pregatit care nu isi gaseste un loc de munca...Este o constatare amara a realitatii de pe piata fortei de munca...
rigeorgeta spune:
18.05.2008, 20:05:53
mai adauga la asta daca vrei tolia04 si impertinenta cu care o donsoara te intreaba ce ai facut pana la varsta asta,atunci cand ai ceva ani in spate si din nefericire de-abia acum ti-ai putut permite sa faci o facultate....la stat,nu particulara si vrei si tu ca tot omul un pic mai bine .Raspunsul e simplu: am muncit ca sa am ce manca .Pe mine nu m-au tinut parintii in scoala sau in slujbe prost platite dar care dau bine la experienta.La mine e exact contrariul ,ma suna dar ca sa imi ofere slujbe in vanzari,nu in domeniul pentru care am aplicat.E drept acolo am 12 ani experienta in spate.Si de obicei suna cei cu care am fost mai ...sloboda la gura si le-am spus exact ce cred.
sylvius spune:
03.10.2008, 01:10:43
dl Gb confirma cat de preost se face hr in Romania, cu oameni care nu au nici o legatura cu res umane...sunt curios ce inseamna un cv stralucit in viziunea unui hr-ist( ca gb)probabil doar diplome peste diplome sau dupa 2 luni de la angajare am ajuns director..o mare problema avem cu hr-ul..acesti robotei ai patronilor
hujek spune:
27.10.2008, 11:10:30
ai dreptate sylvius cu hr-ul...desi stii in domeniul respectiv ,fara prea multa scoala nu te angajeaza nimeni aproape ,pentru ca nu ai loc pur si simplu ,sint inaintati cei cu "diplome peste diplome" si cei care stau aproape de foc (neamuri,frati,....) desi sint niste habarnisti,asta vad zi de zi la noi
george.samoila spune:
06.12.2008, 18:12:57
delya_60 spune:
16.01.2009, 20:01:59
Am avut si eu surprize...Ore varsta sa fie de vina?Am 48 de ani si 0 experienta in telecomunicatii de 26 de ani.Cred ca mai e un inconvenient:SUNT FEMEIE!Asa am fost ,,pusa pe liber"de la ultimul meu loc de munca....Doar pe considerentul ca sunt FEMEIe...Eu cred ca si varsta e o mare problema...Am studii superiare,am vechime dar cred ca sunt ,,cam batrana"si...,,femeie"...Cu sugestii ma poate cineva ajuta???
clnion spune:
30.01.2009, 02:01:10
Agentiile HR au un rol din ce in ce mai important pe piata muncii, insa putini stiu ca aceste agentii urmaresc doar propriul interes. Cei care cauta un loc de munca, sunt expusi la tot felul de absurditati din partea acestor agentii. Unele dintre ele chiar cer o anumita taxa pentru inscrierea CV-ului in baza lor de date si pentru intermedierea unui numar fix de interviuri. Dupa un maraton in care ai dat tot ce-i mai bun din tine, totul se opreste aici. Ori o iei de la capat, ori cauti alta modalitate de a-ti gasi de lucru. Este corect sa iei bani fara ca serviciul prestat sa duca la rezultatul dorit ? O analiza detaliata a relatiilor dintre firme, agenti HR si cei care cauta de lucru o voi face daca este cineva interesat. Totusi acesta este sistemul si trebuie sa-l respecti daca vrei sa ai sanse sa-ti gasesti de lucru pe aceasta cale (nu ma refer la exceptia in expusa mai sus). Eu unul as putea spune ca am fost norocos pana acum. La un numar mic de CV-uri trimise am depasit cu mult media invitatiilor pentru un interviu. Insa ce folos? pentru ca atata timp cat am dorit sa urmez un traseu profesional, joburile erau fost foarte prost platite. In momentul in care am acceptat sa renunt la cariera, salariul a crescut surprinzator (binenteles de fiecare data schimband firma). Si inca ceva. Cu toate ca am postate CV-uri pe cateva siteuri, nici una din invitatiile pentru un interviu nu au venit pe aceasta cale. Doar o singura data am fost cautat la telefon, dar salariul propus era inacceptabil. Concluzia mea este ca trebuiesc folosite alte metode decat agentiile HR pentru a-mi imbunatati sansele unui job mai bun (conditii de munca si salariu). Bafta tuturor!
clnion spune:
30.01.2009, 02:01:29
Agentiile HR au un rol din ce in ce mai important pe piata muncii, insa putini stiu ca aceste agentii urmaresc doar propriul interes. Cei care cauta un loc de munca, sunt expusi la tot felul de absurditati din partea acestor agentii. Unele dintre ele chiar cer o anumita taxa pentru inscrierea CV-ului in baza lor de date si pentru intermedierea unui numar fix de interviuri. Dupa un maraton in care ai dat tot ce-i mai bun din tine, totul se opreste aici. Ori o iei de la capat, ori cauti alta modalitate de a-ti gasi de lucru. Este corect sa iei bani fara ca serviciul prestat sa duca la rezultatul dorit ? O analiza detaliata a relatiilor dintre firme, agenti HR si cei care cauta de lucru o voi face daca este cineva interesat. Totusi acesta este sistemul si trebuie sa-l respecti daca vrei sa ai sanse sa-ti gasesti de lucru pe aceasta cale (nu ma refer la exceptia in expusa mai sus). Eu unul as putea spune ca am fost norocos pana acum. La un numar mic de CV-uri trimise am depasit cu mult media invitatiilor pentru un interviu. Insa ce folos? pentru ca atata timp cat am dorit sa urmez un traseu profesional, joburile erau fost foarte prost platite. In momentul in care am acceptat sa renunt la cariera, salariul a crescut surprinzator (binenteles de fiecare data schimband firma). Si inca ceva. Cu toate ca am postate CV-uri pe cateva siteuri, nici una din invitatiile pentru un interviu nu au venit pe aceasta cale. Doar o singura data am fost cautat la telefon, dar salariul propus era inacceptabil. Concluzia mea este ca trebuiesc folosite alte metode decat agentiile HR pentru a-mi imbunatati sansele unui job mai bun (conditii de munca si salariu). Bafta tuturor!
ALIMARA spune:
03.04.2009, 22:04:16
oameni buni! treziti-va!asta este adevarul.daca esti cu adevarat capabil si vrei sa faci ceva in viata asta, invata sa faci un
ALIMARA spune:
03.04.2009, 22:04:27
C.V. macar, nimeni nu o sa stea sa caute in maldarul vostru de cuvinte razlete, stralucirea mintii voastre, caresa reflecte cat decapabili sunteti.Practic cu asta trebuie sa incepi, sa poti convinge pe cineva ca tu esti persoana pe care el (angajatorul sau firma de recrutare)are nevoie.Multa bafta tuturor
SAgota spune:
15.04.2009, 11:04:26
Daca Rich Text Format nu e bine, si nici atasat in Word nu este bine, atunci CUM se trimite un CV optim?
piramydero spune:
22.10.2009, 00:03:14
DE CE NU ESTII INTAT LA UN INTERVIU SI C.V. TAU AJUNGE LA COS: HAI SA FIM SERIOSI, CU VRAJELII DE 2 BANI, 1. NU AI PILE(POLIZOARE), 2. NU AI FUSTA!...IN REST POTI SA TE SCOLESTI PANA TE I-A DRACU', E CRIZA! INCERCATI LA ANUL....:)))
tunde_3 spune:
05.03.2010, 22:06:38
in ultima saptamana a trebuit sa fac o selectie pt o firma colaboratoare si mi-am dat seama cate cv-uri "slabe exista" si ce chesti pot scrie oamenii disperati.Dar totusi sunt surprinsa ca eu consider ca am un cv bunicel acum cand am mai citit 120 de Cv, dar nu inteleg de ce in ultimele 6 luni la un singur interviu am fost chemat. (oare pt ca in cv im apara ca momentan am 2 joburi)?
nicolescu.manolica spune:
25.03.2010, 11:48:37
nu pot sa crez un cv asa cum doresc eu
Ciban spune:
01.09.2010, 13:37:36
Domnilor recrutori, va credeti Dumnezeu insusi, permitandu-va sa pierdeti oameni valorosi pe considerente demne de toata jena. Ati ajuns sa fiti mari psihologi si sa faceti supozitii despre personalitatea unui individ pe baza unor greseli gramaticale. Sunteti jalnici, josnici, mizerabili. De cele mai multe ori valoare voastra este sub valoarea candidatului.
Daniel Bucur spune:
19.05.2011, 15:44:41
@iovnet Cred ca pentru candidatii cu adevarat valorosi procedura re recrutare/ prospectare este cu totul diferita. Din pacate nu ma incadrez... :(
Daniel Bucur spune:
19.05.2011, 15:46:50
@bestjobs.ro: PS: Mi-ar place ca articolele sa fie disponibile si in "versiune pentru imprimare" (printer friendly)> MS!
Cristina Baban spune:
19.05.2011, 23:42:20
In mare parte sunt de acord cu acest articol insa, din cate stiu eu in Romania varsta este considerata ca fiind discriminatorie si nu vad de ce ar trebui pusa pe CV, punem anul nasterii, asta nu e suficient? De ce sa se chinuie angajatorul sa scoata de la mine varsta cand poate face un simplu calcul...dicrepanta dintre cum ar trebui sa se faca si cum se face este inca mare in Romania dupa parerea mea.
23.05.2011, 00:34:07
Pacat ca nu intra in calcul si criza prin care trecem si disperarea multora care doresc un loc de munca si un venit sigur...referitor la greselile care se omit in CV-urile despre care pomeniti, nu la cele aberante (22 Mb)!!!
22.09.2011, 14:33:04
In viziunea mea HR trebuie sa puna omul potrivit la jobul potrivit. In cazul unui tinichigiu cu foarte mare experienta si pricepere care a aplicat pentru un post de TINICHIGIU,ce relevanta are formularea elevata,forma,design,poza si toate cele insirate? Dupa cum expune autorul articolului, daca imi pun mintea la contributie cateva ore imi fac un cv cu o experienta de 10 ani ca si director national si doar o verificare foarte atenta poate da semne de banuiala. Cati stau sa verifice daca firma respectiva chiar exista? In cazul in care se cer recomandari,cati stau sa verifice daca persoana de contact este superiorul meu sau doar un coleg binevoitor care stie ca si mine responsabilitatile pe care le am si e in stare sa ma recomande? Specialistii in resurse umane ar trebui sa gaseasca metodele corecte de investigare a APTITUDINILOR,COMPETENTELOR si a COMPATIBILITATII cu jobul vacant.
13.01.2012, 23:43:14
Oameni buni , ce vreti intr-un final ? Viata e mult prea scurta pentru atatea chestionare , daca un potential ...solicitant va raspunde sau corespunde la tot ceea ce solicitati dvs. , intr-un final unde se ajunge ? Va spun EU , la disperare.... etc. ,precum multi altii , deci chestiile acestea , cu fel si fel de intrebari etc. , ce relevanta au intr-un final ? Tot eu....raspund ,zero , multimea vida si mai ales ptr. naivi... , asa ca AVIZ celor....interesati , altfel spus , multe....SUCCESURI...!!!
gabriel serghei spune:
22.01.2012, 19:09:58
depinde de noroc si de cel „de sus „
add comment
 
   Copyright © 2012 BestJobs Recrutare SA     Despre noi    Blog    Conditii    Confidentialitate    Ajutor    Site Map
 
     
 
close
Intra in cont
Conecteaza-te cu Facebook
 
     
Intra in cont
Am deja cont
Vreau cont BestJobs
Adresa ta de email
Parola
Introdu o adresa de email
Alege o parola
Prin conectarea cu Facebook sau apasarea butonului `Inregistreaza-ma`, declari ca esti de acord cu Termenii si Conditiile de utilizare a site-ului.