E randul tau. Intreaba!
Autor: BestJobs, adaugat in data de 04.08.2010
Posibilul angajator iti spune "Aveti intrebari pentru noi?"
Si raspunzi "DA!"

Asta e cea mai usoara parte a interviului. Intotdeauna raspunde cu da.

Daca pui intrebari demonstrezi nu numai interesul tau, dar ai si sansa sa arati cat de bine cunosi domeniul in care doresti sa lucrezi. Si mai important, te scoate in fata ca fiind cel mai potrivit candidat.

Vom incerca sa iti impartasim intrebarile potrivite pentru fiecare tip de intervievator:

Recrutorul: prima persoana
E jobul lui sa identifice candidatii cei mai potriviti. Gandeste-te la el ca la un personaj generic. Iti poate da raspunsuri la intrebari generale despre departament, dar pastreaza intrebarile specifice pentru managerul departamentului. Cateva intrebari pentru recrutor:
- Cum descrieti cultura companiei?
- Ce fel de angajati sunt superstarurile companiei?
- Imi puteti spune mai multe despre procesul de intervievare?

Mangerul departamentului: viitorul tau sef
Viitorul tau sef probabil te va superviza daca vei fi angajat. El stie cele mai multe despre pozitia si cerintele postului. Ar trebui sa-i adresezi intrebari specifice despre locul de munca, responsabilitati si incercarile peste care vei da. De asemenea il poti intreba ce fel de candidat cauta.

Cateva intrebari pentru acesta:
- Care sunt cele mai importante calitati pentru acest loc de munca?
- Cum ati descrie candidatul ideal?
- Cum decurge o cariera pentru un angajat in aceasta pozitie?
Directorul: omul important
Daca va participa si unul dintre directorii companiei, cel mai probabil acesta este la curent cu ultimele noutati din domeniu. Poti si lui sa-i adresezi intrebari specifice despre locul de munca dar concentreaza-te asupra viitorului firmei si domeniului de activitate. Este sansa ta de a a-ti demonstra cunostintele.

Ce l-ai putea intreba:
- Cum credeti ca se va schimba industria in urmatorii 5 ani?
- Ce avantajeaza aceasta companie in fata competitiei?
- Care e cea mai mare incercare? Cum va planificati sa treceti peste ea?

Colegul: Vorbeste direct
Unele interviuri pot sa includa si un potential coleg - cel mai probabil pentru a-ti spune "cum sta situatia". Totusi nu te astepta la informatii detaliate. Si nu le cere!

Cateva intrebari:
- Cum decurge o zi de munca in departament?
- Cum ati descrie mediul de lucru de la companie?
- Care e partea cea mai placuta a muncii dvs.? Dar cea mai dificila?
Toate articolele din categoria «Interviul de angajare»
Recomanda articol    Yahoo Messenger    Facebook    Twitter
50 comentarii
brdorin spune:
11.08.2010, 12:32:49
Multe dintre aceste sfaturi se bat cap in cap, deorece nu mai stii ce aia a me" vre" angajatorul-care in multe cazuri nu are pregatirea unui cioban, si vrea de la tine viitor angajat sa -i aduci si mare si cerul cu stele. Dak ai noroc numai la multinationale, dar politicul face legea in aproape totalitate. Asa ca prosteala asta cum sa te prezinti , ce sa spui sunt simple banalitati cu care fraierii se streseaza inutil!!!Totul este numai de fatada , atata timp cat toate , dar absolut toate merg pe baza de pile!!!!!!!!!!!
chycany spune:
11.08.2010, 12:44:25
eu cred ca are logica ceea ce s-a aratat mai sus, pentru ca daca la intrebarea "Aveti intrebari pentru noi?" tu nu vei avea intrebari este clar ca doar nevoia de bani te-a impins pe usa intervievatorului, dar iti lipseste pasiunea si realul interes pentru acel domenmiu sau post
vililoveyou spune:
11.08.2010, 13:22:11
Din pacate in tara lui "Papura Voda" si a lui "Sa traiti Bine imparat" tehnicile de prezentare, interviu, editare a unui CV sau a unei scrisori de recomandare ce iti aduce salariul ce te scoate din mizerie...sunt apa de ploaie din 3 motive : 1. Angajatorul isi expune cerintele, obligatiile celui ce aplica pentru job si cam atat. Informatiile privind DREPTURILE aplicantului NU EXISTA , sau sunt VAGI, sau sunt FALSE. Majoritatea ofertelor de job sunt neclare dpdvd al salarizarii, bonusurile nu exista , iar contractele de munca promise...sunt de genul te angajez cu 900 de RON si iti dau 1500 in mana...sa nu platesc mult taxele. 2.Interviul face2face ( daca ai norocul sa fii chemat) are loc de regula cu o persoana care este sub nivelul de pregatire al aplicantului ( exemplu agentia de plasare PROFESSIONAL - agentul de HR nu intelegea termeni tehnici elementari ai jobului pentru care aplicam, desi se presupune ca ar trebui sa aibe cunostinte peste MEDIE ) sau...daca ai sansa unui interviu cu persoane ce au si pregatirea si calitatea necesara unui intervievator , astepti sa expire perioada de valabilitate de O LUNA DE ZILE de la postarea pe site...ca sa afli un rezultat...evident daca suna aplicantul. 3.Indiferent de calitatile morale, experienta in domeniu sau cunostintele acumulate in locurile de munca anterioare, angajarile in Romania functioneaza dupa legile nescrise ale nepotismului. Pentru ca speranta moare ultima, romanul inca spera sa castige la Loto sau sa gaseasca locul de munca ideal, in care firma angajatoare sa plateasca salariul la timp, sa respecte conform anuntului oferta ( bonusuri, tichete de masa daca mai e legal sa primesti ) orele de lucru si conditiile normale de lucru. Ce nu se stie inca si nu s-a anuntat aici este ca in DREPTURILE ANGAJATULUI exista un termen juridic care acopera tot ceea ce nu respecta angajatorul : MOBBING Cautati pe google explicatia acestui cuvant si veti fi lamuriti cam ce NU AU VOIE sa faca angajatorii. Iar acum , ma intorc in pagina de cautare a unui job... Succese va doresc asa cum imi doresc si eu.
anca_m_radu spune:
11.08.2010, 13:40:56
Intrebari? Cui sa i le pui? Am avut "norocul" sa fiu contactata de o companie imobiliara, nu dau nume sa nu se interpreteze, unde am ajuns dupa o indelungata aventura (biroul era la mansarda unui bloc, nu avea nici macar o placa meschina pusa pe sonerie cu numele firmei, asa ca la un moment dat am ezitat daca sa intru sau nu), m-a primit o domnisoara "oripilata" ca mi-a luat atat de mult sa ajung acolo (ca doar era centru ce Dumnezeu!!), de cum arata biroul nu comentam ca e crize..e de inteles, si ma intreaba nonsalant "ce facem, nu am niciun birou liber" desi intalnirea era fixata cu doua zile inainte la ora prestabilita. M-a invitat "gratioasa" in bucatarie, la o masa pe care era intinsa o fata de masa albastra in carouri "aici mancam noi..." s-a justificat, de inteles, era vizibil, si-a adus un simplu caiet, si un creion. Nu stia cine sunt, nu stia ca am doua licente, un master, mai multe cursuri si ma ma intreaba cu aceeasi nonsalanta de mai devreme: stiti sa lucrati la calculator? Alte detalii nu stia despre job, singurul lucru pe care puteam sa-l intreb era daca fata de masa era marca Trainica si daca sefului ei ii placeau blondele ca sa stiu daca mai am ce cauta pe-acolo. (Se pare ca nu, altfel m-ar fi sunat dupa... Sau poate daca o intrebam ce marca era fata de masa, ... ca despre industrie imi era greu sa vorbesc cu o persoana care era foarte preocupata de afacerile sotului meu si nu de persoana mea, drept dovada nici nu s e obosise sa-mi citeasca CV-ul). Concluzie: hai sa fim seriosi....
oanageorgiana.varlan spune:
11.08.2010, 15:55:36
Sunt curioasa sa stiu daca a fost vreo persoana contactata in urma cv-ului trimis? Cu cine am mai vorbit si care au cont pe bestjobs,nu au fost contactate, eu nici atat. In afara de faptul, ca sunt anuntata de vizualizarea cv-ului altceva nimic chiar nimic nu mi se potriveste? De asemenea sunt intrigata si de faptul ca nu ni se da nici macar sansa la un interviu, fiind judecati doar dupa cv daca este citit si acela.
mustata.stelian spune:
11.08.2010, 16:30:48
Concluzia mea este comunicarea dintre angajator sefi si angajat pentru ca au fiecare interesul sa isi cistige salariul meritat prin munca pe care o presteaza cu respect fata de anajator la rindul lui sai respecte doar asa are de cistigat, eu am lucrat la o firma la care am recrutat pe meseria de sudor acum 2 ani si 4 luni mi-am dat interesul am invatat foarte mult am fost platit pe masura am fost detesat in italia am lucrat acolo 6 luni am revenit in tara de oare ce firma iataliana a intrat in incapacitate de plata salarile noastre au platite la zi, la revenire in tara firma noastra find sub contractoare la santierul nacal braila au fost reziliate contractele am fost nevoit sa imi caut de munca si am gasit datorit faptului ca mi-am dat interesul postului pe care il am de sudor imi doresc un loc de munca in strainatate esti platit mai bine si ai tot necesarul de ati desfaura activitate in meseria pe care o faci si multumirae abelor parti, sunt multe de zis dar nimeni nu vede si nici nu aude foarte putini patroni isi respecta angajati fara ei nu isi pot extinde afacerile trebuie sa faci echipa asa ajungi mare in lume .
snakesystems spune:
11.08.2010, 17:22:15
In opinia mea, site-urile specializate in recrutarea fortei de munca sunt intr-un procent de 1% utile. In rest observ ca nici o firma serioasa nu se oboseste sa te sune sau sa iti trimita un amarat de mail. Birocratia mananca Romania!!! La noi modul civilizat si organizat de a candida la pe un post disponibil la o firma respectabila este aproape inutil. Singura sansa pe care o ai, in realitate ti-o faci singur. Dai buzna peste ei, cu tupeu si insisti ca ciobanul, pana cand intr-un final ai cu cine sa vorbesti, dar si atunci... nu au timp de tine!!!
anairina.data spune:
11.08.2010, 17:40:19
cred ca salariul pe care il ceri face departajarea intre candidati. Suntem asa saraci..... degeaba ne scolim noi ce sa raspundem.......
emilian.sava spune:
11.08.2010, 17:44:35
Eu sunt unul din norocosii care din cele peste 1ooode aplicatii, am fost sunat de cateva "firme". Trebuie sa subliniez ca si la asa-zisul interviu dai tot de niste fatuci, care habar nu au pe ce lume traiesc, dar cu niste ifose de Doamne fereste. Toate pun exact aceleasi intrebari stupide, acelasi ritual la fiecare interviu. Bineanteles ca nu te mai suna nimeni dupa asta daca esti destul de pregatit si incepi sa le pui si tu intrebari. Intrebari la care aceste "domnisorici" se uita ca la poarta noua si-si exprima regretul ca ele nu sunt in masura sa raspunda intrebarilor tale, deoarece nu lucreaza in bransa, dar ele sunt Director HR, sau PR, sau psiholog draga. Mi-e scarba de tot si toate si merg in strainatate, unde te intreaba direct daca stii sa faci lucrul pentru care esti angajat si te baga imediat la treaba. Va pup mai ...somerilor.
trapicska spune:
11.08.2010, 17:53:51
Ati atins punctul maxim!Vin zeci de firme de recrutare te cheama la interviu si daca stapanesti meserie in cca.5 min numai ai ce vorbi cu respectiva sau respectivul.Cunosc partea teoretica dar practica ii omoara!Iar unii angajatori vor sa dea lovitura:1,cel mai tare angajat;2,daca se poate munca de teren de la 7-24H;3,spersa nu vrea salar peste min/economie,ca e criza si e greu de intretinut limuzina...Deci sfaturile astea sunt fara folos,pt ca majoritatea angajatorilor sunt neseriosi!Am patit asemenea experimente si in afara de multinationale (unde numai pe pcr te angajeaza,directorasii romani)nu prea ti se da sansa. Iar pt.oanageorgiana.varlan de ceva vreme doar ceea ce spui tu se intampla.Chiar numai se citesc cv-uri,si sa ai rabdare si tutun pana te cheama cineva la interviu.Bafta multa tuturor!
ionutvalentin.hornea spune:
11.08.2010, 18:02:29
"Mi-e scarba de tot si toate si merg in strainatate, unde te intreaba direct daca stii sa faci lucrul pentru care esti angajat si te baga imediat la treaba. Va pup mai ...somerilor." Emilian chiar nu e cazul sa ne pupi....sincer. Aroganta si lipsa de respect nu te ajuta niciodata.
corinalucia.miulescu spune:
11.08.2010, 18:24:09
Sunt de aceeas parere cu dumneavostra,cit mai multe intrebari limpezesc lucrurile.as dorii sa nu vada cunoscutii ce scriu eu aici ,dar daca vad sa experimenteze si ei .Am inceput prin a-mi face in fiecare saptamina cel putin 6 CV si le-am distribuit unde am crezut eu ca ar fii locuri de munca vacante.In fiecare saptamina am fost chemat-a in cel putin 2 locuri pentru a da interviu si cu cit reuseam sa gasesc un loc mai bun cu atit deveneam mai ambitioasa si doream mai mult.Intr-o zi am vazut intimplator un anunt in ziar cu locuri de munca in strainatate si mi s-a aprins un felinar, m-am interesat ,am cugetat,iar m-am interesat si mi-am spus ASTA E ! aceasta e incercarea vietii noastre, incercarea cuplului ,incercarea copiilor ,incercarea mea!si am hotarit Trebuie sa PLEC!
viorel_tudorie spune:
11.08.2010, 18:48:14
Intradevar esti conectat la realitate.Pentru brdorin.
lidia.trepteanu spune:
11.08.2010, 18:56:38
sint de acord cu anca_dan si georgiana.....mai mult, cred ca aceste site-uri sint doar un paravan pentru firmele care, oricum, cheama la interviu pe cine vor, in functie de....varsta ??? de ce nu incearca aceste site-uri sa educe firmele ??? Aaa, din acelasi motiv pentru care toata lumea cauta un job : BANI !!!! da, sint total nemultumita de bla-bla-urile insirate de asa zisi HR, coaching / traineri etc. Da' ceva lecturi de pe site-ul UE ?? da' un model de CV europass ??? sau o verificare a firmelor care ofera job-uri in strainatate ??? ar trebui aceste site-uri sa-i trieze, nu eu, dar...BANUL vorbeste !! Oare ce s-ar intampla cu aceste site-uri de job-uri daca nu le-am mai vizita ??? Eu sint curioasa, voi ?
stefan.niculae spune:
11.08.2010, 19:55:41
stefannic NU stiu in general in ziua de azi este foarte greu sa ai un loc de munca .Angajatori in general in momentul de fata vor forta de munca universala adica sa faca de toate noi oameni de rand ne multumim ca avem un loc de munca si ca ne putem plati datoriile catre stat.salariu minim trecut pe crtea de munca,saptamini fara plata acestea sunt doar putinele probleme pe care le au romani.Interviul in general esti la mijloc adica la mana lor cred ca ar trebui sa fi perfect pentru a fi admis pentru postul respectiv,daca ai 8 clase si nu ai vreo calificare e greu singurul post va fi necalificat adica universal.atat am avut de spus .va doresc o zi buna
botearita70 spune:
11.08.2010, 20:19:49
eu una am fost incintata de locul meu de la departament, era raspundere dar si multe lukruri noi putei invata,din partea sefei,seful toti am fost sustinuti si nu am avut personalitatea lor, jos palaria .
sandraellie spune:
11.08.2010, 22:01:37
inseamna ca trebuie sa fim si noi agramati,sa scriem cu greseli de ortografie,sa mancam litere,ca sa fim "chemati de cel putin 2 ori/sapt."ca doamna corinalucia.miulescu care a postat mai sus. pai daca stau sa fac 6 CV /sapt.o sa devin experta,caci imi ocup tot timpul scriind CV-uri. iar aceste intrebari sunt doar o pierdere de timp inutila,exact cum ati spus si voi mai sus,fara pile esti mort in tara asta,nici la matura nu te primeste,motivand ca ai prea multa carte pt.postul asta :)) am conturi pe site-uri de recrutare de vreo 5-6 ani si nu suna nimeni,doar vizualizeaza CV-ul in cel mai fericit caz. daca te duci cu CV in mana din usa-n usa,ai sansa sa-ti fie aruncat la cos imediat ce ai iesit pe usa,ca doar n-oi fi venit sa le iei postul actualilor angajati!!!???
yomasse spune:
11.08.2010, 22:22:21
Daca experienta d-soarei botearita70 este concludenta inseamna ca suntem niste prosti, noi cei care nu am fost chemati la nici un interviu. Si acum , vorbind serios, mi se pare ca c.v.-ul nu este decat o reclama, mai buna sau mai proasta,in functie de ce scrii acolo,nu de ceea ce stii sa faci.
vicenza20 spune:
11.08.2010, 22:37:29
Din experienta mea, am vazut ca angajatorii cauta ori persoane care abia au iesit din faculta(pentru ca statul sa le plateasca salariile), ori ceea ce am patit eu la toate firmele unde am fost angajata vor un om sa faca mai toate treburile firmei pe salariu minim. Ceea ce este si mai intrigant, este ca dupa ce le spui ca iti dai demisia.. ei iti raspund - nici nu aveam nevoie de tine.. ca dupa cateva zile de la demisie sa te caute din nou...Ce poti sa faci in situatia de fata? Ati trecut si voi prin asta?
tanasescu_romica spune:
11.08.2010, 23:06:02
De mult timp am depus cv-ul pe acest site nimic concludent cu mesesria pe care ma bazez,primesc numai oferte de serviciu ce depaseste pregatirea mea,daca eu am specificat ca sunt electrician de ce mi-se trimt oferte de serviciu ca inginer electrician, si va spun de ce, pentru ca angajatorul vrea din start si sa fie si sigur ca pe acel cel angajaeaza e un bun meserias in domeniu desi poate lucreaza la un nivel de simplu electrician, dar eu poate si altii nu am facut teorie multa dar avem o vechime in munca si o anumita expierenta cea ce d-om inginer nu are ca poate abia a scapat de pe bancile scolii. Nu se mai promoveaza practica si nu se mai dau probe de lucru ca in alte tari,pur si simplu actul in sine, pote acel inginer a luat cu bani diploma de inginer si ajunge sa lucreze undeva si habar nu are de meserie dar avand papagal ajunge mare,pe cand acei maseriasi fara asa zise studii superioare nu pot sa-si exprime valoarea ,nu sunt luati in cosiderare,de aceea tara asta seduce de rapa,suntem mai rau ca-n Albania,va multumesc pentru intelegere.
clau_h2 spune:
12.08.2010, 02:11:13
Voi chiar sunteti tampiti? Stiti voi... stupid. Cine credeti voi ca intreaba asa ceva? Cea mai pertinenta intrebare este "De ce a plecat cel caruia ii iau locul in companie?" 2. "De ce nu ridicati grila de salarizare la nivelul pietei pentru postul pentru care aplic?" Voi chiar credeti ca cei care cauta un loc de munca sunt niste pupincuristi ca cel care a scris articolul? Nu vreti ca la interviu sa va aduc si o cafea de acasa? Vreti si o femeie? Sunt de acord cu lidia.trepteanu ati putea in lod de articole tampite gen copy&translate&paste sa educati putin firmele, incepand de la simpla publicare a salariului alaturi de oferta de loc de munca, asa cum se face peste tot in lume. Angajez x si il platesc cu y ron. Ce ziceti de educatia asta... si ne lasati pe noi in pace cu texte de genul cum sa il pup in cur pe angajator.
moldaminul spune:
12.08.2010, 07:25:30
sal.ce sa zic aplic de peste un an de zile si degeaba tot cu pile se fac angajari si daca te duci la un interviu ramai cu interviul si atat sunt sigur ca multi fff multi patesc la fel
cezarcovataru spune:
12.08.2010, 09:51:28
Asa dupa cum angajatorul vrea ca viitorul angajat sa-i prezinte CV-ul, poate ar fi extrem de bine ca si acesta sa-si prezinte CV-ul angajatului. Eu asa faceam, cand conduceam o echipa de amenajari interioare. Ofeream date viitorului angajat despre mine, de cat timp lucrez in domeniu si, mai ales, de ce si in ce conditii s-au intrerupt raporturile de munca cu fostii angajati. Cred ca era un exemplu de sinceritate ceruta si oferita in mod reciproc.
ivrabie spune:
12.08.2010, 10:15:41
Aaaaabsolut tampit si inutil articolul! Parca ma si vad mergand la "fatuca" de la HR/PR si intreband-o: "Cum descrieti cultura companiei?" ... si ea raspunzandu-mi: "Este o companie cu o cultura deosebita". Daca o sa aveti curiozitatea sa va aruncati ochii si pe niste siteuri din afara o sa vedeti ca lucrurile stau altfel. Astfel de articole lipsesc cu desavarsire, la interviuri nu se angajeaza pe baza CVului "umflat", in unele cazuri exista chiar si comisii de angajare formate din mai multe persoane. Desigur nu se intampla peste tot, dar procentul de adevar este 70%. Am ajuns si eu la aceeasi concluzie (de ce timp) ca mai toti de pe aici: imi caut de lucru in alta tara! Viata e scurta, nu are rost sa mi-o pierd aiurea. Promit sa vin in concedii acasa.
giulia_candy spune:
12.08.2010, 10:38:17
@oanageorgiana.varlan -Eu am fost contactata de foarte multi angajatori dupa ce am depus cv-ul pe site-uri de recrutari(chiar si de pe acest site).daca pe tine nu te-a sunat macar unul inseamna ca ai o problema:ori nu aplici la job-urile care trebuie, ori nu esti suficient de experimentata.M-am confruntat si eu cu probleme de genul, dar era vina mea.aveam experienta ca rep med si eu aplicam pt joburi de secretara pt ca trebuia sa muncesc ceva, orice.
monica_erenel spune:
12.08.2010, 11:02:33
şi eu cred ca cele mentionate in articol sunt numai vorbe goale care nu fac altceva decat sa ne faca nişte linguşitori şi nişte falşi in necesitatea noastra de a ne gaştiga existenta. Mi-am depus Cv la consulatul general al Romaniei la İzmir pentru postul de traducator, am sustinut doua examene ca sa aflu apoi ca consulul general nici macar nu s-a sinchisit sa-mi citeasca Cv-ul cu care a am aplicat. İn ziua de azi nu mai conteaza CV-ul sau pregatirea profesionala, conteaza numai capacitatea ta de ati aduce contributia la indeplinirea targeturilor personale ale domnilor din spatele birourilor luxoase.
vililoveyou spune:
12.08.2010, 11:20:34
Hmmm..De ce oare trebuie sa facem pe prostii in tara asta?? Doar pentru a avea un job? Sunt super calificat in productie de televiziune si radio... Ce inseamna? Ca sa am cu ce plati facturile, trebuie oare sa fac pe prostul si sa accept un loc de munca prost platit, doar pentru ca painea si cutitul o are altul? Am scris mai sus, dar vad ca in toate articolele care au urmat nu a inteles nimeni, sau nu au lasat sa se inteleaga asta. Termenul MOBBING cuprinde tot : lipsa de respect a angajatorului, hartuirea, jignirile sau abuzul in serviciu. Credeti ca intereseaza pe cineva problemele noastre curente?? Gandurile negre?? Fioriii ce te trec cand descoperi in cutia postala alte plicuri cu facturi?? Nu . Exclus. Traim in jungla si asta ne seaca de energie.. Fiecare e pentru el...tot ce putem face este sa deschidem bine ochii cand semnam un contract de munca....si in cazul in care " nu ne mai place apa" de la masa angajatorului...sa cantam cum se spune la alta masa. HR, PR, communications kills... In pizda masii de treaba. Traim in ROMANIA ....atunci o sa spun cum spun americanii : LOVE IT ...OR FUCKING LEAVE IT! AU aparut termeni exclusivisti care sunt doar generici...in spatele termenilor se ascunde doar umilinta pe care trebuie sa o ai... Hello.... catre specialisti HR. Nu dau doi bani pe copacul pe care doriti sa il desenez pentru psihologul vostru angoasat. Pot sa va desenez 1000 de copaci diferiti si nu ma veti "citi" corect. Cred ca o proba de lucru "instant" sa folosim termenii astia idioti...este de preferat. Prefer sa dau proba de lucru in primele minute de cand am intrat in firma... Si aici ...timpul iseamna BANI. Si aici...vrem ce e mai bun pentru noi sau familiile noastre.. De ce va ascundeti in spatele unor termeni exclusiv occidentali...cand in Romania...inca nu a aparut educatia si spiritul german? Hmmm... si acum ma intorc de unde am plecat... " Ia sa vedem ce joburi mai sunt disponibile " ....si gandul asta ma ucide minut cu minut.... :( O zi deosebita va doresc.
radubuteica spune:
12.08.2010, 20:12:24
Nu sunt de acord cu tot ce scrie in articol, si mi se pare ca anumite exemple de intrebari sunt doar ca sa-ti perii viitorul sef/director. Dar da are dreptate, trebuie sa pui citeva intrebari in cazul in care doresc sa te angajeze, dar despre modul de lucru, oportunitati de dezvoltare profesionala, si in functie de domeniul in care vrei sa te angajezi sa ceri citeva detalii despre proiectele in curs ale companiei(nu chestii punctuale, dar suficient cit sa-ti faci si tu o idee mai exacta despre ceea ce ar urma sa faci tu sau sa se ceara de la un potential angajat al companiei respective).
vicenza20 spune:
12.08.2010, 23:09:59
vililoveyou - ai foarte mare dreptate cu Mobbingul. Eu sunt tanara cu experienta. Dezavantajul e ca toti angajatorii isi bat joc de mine(si nu exagerez can spun asta). Repet.. vor om bun la toate moca... defectul meu...-> nu stiu sa spun NU
gheorghe_adrian75 spune:
13.08.2010, 14:19:33
sal, tot ceea ce vreau sa va spun este ca de 6 luni incerc sa scap de la firma unde m-a impins ~al da jos~ sa ma angajez, unde muncesc 6 zile pe saptamana, tura de zi si de noapte,12 ore pe zi, pe un salariu aproape de mizerie , care nici ala nu e trecut pe cartea de munca, iar cand te da afara te obliga sa iti semnezi demisia, si la concediu nu mai ai dreptul, pt ca e criza, daca vrei fara plata (si nu sunt muncitor necalificat!).Bineinteles, toate astea se intampla la firma unui turc, unde am ajuns dupa ce o firma de recrutare m-a mintit spunadu-mi ca este vorba despre o companie multinationala de-abia intrata pe piata romaneasca. Deci, dupa sase luni de trimis CV-uri peste tot, singurul loc unde am fost chemat la un interviu a fost la nevasta-mea la servici, bineinteles dupa inteventii din partea ei, pentru un post care nici macar nu are legatura cu pregatirea mea , si dupa ce i s-a spus ca , daca voi fi ales, va trebui totusi sa decontez 300 euro, ca asa se face...In concluzie, nu cred ca trebuie sa va mai chinuiti sa trimiteti cv-uri si sa va faceti sperante desarte...In Romania nu mai e de trait...
lucaxel spune:
14.08.2010, 22:55:13
Eu i-as intreba urmatoarele: Unde ma vedeti peste 5 ani? De ce ati vrea sa lucrez la voi? My English is better than yours.. Damn Right! It's better than yours.. I could teach you... Cat despre procesul de angajare... e unul care lasa de dorit indiferent de firma la care aplici. Ori ai pe cineva inauntru si te baga si pe tine ori ai norocul sa aplici printre primii 50 si sa ti se vada cv-ul.. in rest numai norocul mai conteaza.
pintea.costica spune:
16.08.2010, 22:13:08
sint inginer ei si ce daca ,dar inainte de toate sint un bun meserias , si pe cine intereseaza ?cind ma-m aapucat de facultate am crezut ca vita mea se va schimba ,dar dezamagire miam luat diploma la 40 de ani si din curiozitate am mers la un interviu ,dupa discutia cu maria sa "patronul "imi venea sa urlu de cida imi oferea un salariu de mizerie la un program de 10 -12 ore .adevaru e ca traim intro tara de rahat oricum nu stiu daca o sa mai merg vreo data la un interviu ma dezgustat
gabi.petrea spune:
21.08.2010, 00:25:46
subscriu...
alexandru.grigore.1988 spune:
31.08.2010, 05:28:04
mai oameni buni..administratorii site-ului...sau cineva care se pricepe mai bine ca mine,am si eu o intrebare: am 22 de ani,am terminat o facultate,am luat o licenta si nu pot profita de nimic din toate astea,toti angajatorii cer experienta!de unde sa o iau?ma angajati la 19 ani dak vin ca la 22 de ani sa am deja 3 ani cum cereti voi?de unde sa capat experienta?acordati-ne o sansa ca nimeni nu se naste invatat..si pe langa asta,specificam ca avem stagii de pregatire facute in cadrul unor institutii de profil,aia nu e pt experienta?eu nu ii inteleg pe oamenii astia...am aplicat la 50 de joburi(nu e nr exact) si nu m-a contactat nimeni pt nimic..mai scria cineva sus chestia asta!se pare ca nu sunt singurul dezamagit,tineti cont ca suntem tineri si vrem sa muncim ca sa fim nevoiti sa plecam in alte tari..dati-ne o sansa!
alexandru.grigore.1988 spune:
31.08.2010, 05:36:14
@giulia_candy : sunt licentiat in drept si am aplicat la job-uri specifice profilului pe care am mers cu facultatea..dar e exact ce scriam mai sus,de unde experienta dak abia am terminat studiile?trebuia sa am vreun unchi cu birou de avocat sau pe cineva in adm ca sa ajung si eu pe acolo?am ajuns sa cer sa lucrez si sofer sau lucrator comercial..asta dupa ani de fac si inca doi ce vor urma la master!nu e asa usor cum zici tu,poate esti tu mai norocoasa!
lucaxel spune:
31.08.2010, 11:43:52
Nu va mai plangeti ca bebelusii: "de unde experienta daca nu ma angajeaza nimeni?" "facultatea nu se pune?". In primul rand in timpul facultatii e de recomandat sa iti gasesti un job legat de profilul tau sau de ce vrei sa faci in continuare. Daca termini facultatea fara un an de experienta iti va fi mai greu... Dar daca ai terminat-o si vrei sa te angajezi (si postul cere experienta) poti sa faci un internship sau voluntariat in domeniul respectiv. Daca postul cere experienta, cauta un job entry-level! Voi chiar vreti sa terminati o facultate si sa va angajati "manageri"? Terminati-va cu prostiile si nu va mai plangeti... joburi sunt destule si e numai vina voastra daca nu gasiti unul care sa vi se potriveasca.
grigoriciuc spune:
05.09.2010, 22:25:32
lucaxel ai fi si tu un nenorocit de patron care s-a trezit comentand. Zi merci daca ai avut noroc si nu te mai umfla in pene!
dreher spune:
17.09.2010, 10:59:52
Buna ziua.Intr-adevar sunt cateva intrebari in acest articol pe care si eu le consider inutile, poate chiar ciudate sa le pui angajatorului(Cum credeti ca se va schimba industria in urmatorii 5ani?).Dar sa stiti ca unele intrebari va pot ajuta, depinde cum le formulati si cui le adresati.VA urez succes la toti.
sex_appeal_ spune:
20.09.2010, 16:01:22
In general majoritatea angajatorilor din oricedomeniu toti au mai multe intrebari comune adica sunt aceleasi.Avand in vedere ca la noi pe pamant Europa America etc.se stie ca locurile de munca sunt putine iar angajatorii ii aleg pe cei mai buni.Locurile de munca depind de mai multi factori: 1 de cei care conduc tarile respective adica de marii conducatori ai lumii intregi care isi bat joc de omul de rand si se cred imuni in fata legii deci legile le respecta numai oamenii de rand pe cand astia care ne conduc ei nu raspund in fata legii deci lor nu are nimeni ce sa le faca trebui dupa parerea mea sa ne intoarcem in evul mediu la Decebal si Traian sau Stefan cel Mare si Mihai Viteazul Alexandru Ioan Cuza VODA
r_nefertiti spune:
25.09.2010, 09:11:43
nikkol personal cred ca unele intrebarii sunt utile in cazul unor companii arhi cunoscute,in situatia in care pregatirea ta iti permite sa negociezi un salariu incepand de la 1000de euro,dar de cele mai multe ori nu isi au rostul avand nevoie disperata de bani accepti aproape orice. oricum traim intr-o tara de "MANA A DOUA" DUPA SPUSELE UNUI "MAREE" OM. EU urez mult noroc
liviu.apostol spune:
16.11.2010, 18:47:21
numai nevoia de bani ne face sa ne angajam; daca am avea bani, ne-am mai angaja? sa fim seriosi; cat despre faptul daca mai aveti intrebari, in clipa in care iti zice salariu si programul, deja ti-a zis tot ce vrei sa stii; sa nu imi spuneti ca va intereseaza altceva in afara de program si salariu, eventual bonuri de masa, dar asta ti se spune de la inceput daca le primesti sau nu precum si daca ti se asigura transportul sau nu.
18.12.2010, 16:05:11
AURELIA.COSTINEAN- citind mai sus, imi dau seama ca fiecare pers. are cate cava adevar in ceea ce spune. Dar hai sa fim seriosi, apropo de ce spunea Emilian Sava, referitor la "domnisoarele directoare HR/PR", (care au un CV "impresionant" cu liceeeente si masteeeere), sigur nepoatele CUIVA de au ajuns sa intervieveze persoane cu experienta cat au ele varsta sau chiar mai mult! Crede-ti ca toate licentele scoase pe banda rulanta sunt mai eficiente decat experienta acumulata? E drept, nu am studii superioare, doar un lic.economic, cateva diplome, 26 ani vechime si nepoata NIMANUI ! Inca ne amagim singuri sperand ca vom gasi un loc de m.ca aplicand CV-uri, cert este ca trebuie sa gasim pila potrivita care sa "citeasca" CV.ul nostru. Mult noroc tuturor si sarbatori fericite>
04.02.2011, 19:34:51
cv nu conteaza, -scrie ce vrei pe o foie de hartie si apoi sa ai pretentia sa te cheme la interviu. pregatirea pentru interviu-nu conteaza- indiferent ce ne intreaba la fel sau nu angajatorul este mai prost decat noi. doar pe pile se angazeaza-daca nu ai pile nu reusesti-salariile sunt oricum sub standardu nostru de viata- nu se dau salarii dupa standardul de viata ci pentru ce faci si cat produci.- tot ce am citit mai sus sunt vaicareli de oameni cu profil de looseri.poate emai usor sa va deschideti un busines .sa vad atunci cum dati voi salrii pentru studii sau standard de viata.acu o sa ziceti ca e greu sa faci un bussines ca nu ai bani, ca legislatia ca spaga... etc. va dau eu.da sunteti capabil sa sustineti un bussines plan.o sa va intreb cu la niste venituri de x lei cat va permiteti sa platiti un angajat?
mariana C spune:
08.02.2011, 21:44:43
am 19 ani si sunt studenta anul 1 la stiinte economice ,constanta.credeti ca as avea sanse sa imi gasesc un loc de munca stabil?ati putea sa ma indrepati catre ceva anume?va multumesc
11.03.2011, 11:54:35
Bla Bla Bla, sfaturi inutile. Sincer, cum pot eu sa intreb un angajator: Cum credeti ca se va schimba industria in urmatorii 5 ani?, cand habar nu avem de ce se intampla de azi pe maine. Mi se pare o aberatie. C mariana nu vreau sa te descurajez, dar cred ca nu-ti vei gasi asa usor de munca. Gandeste-te ca sunt o gramada de oameni cu experienta si cu studii superioare finalizate si tot nu-si gasesc. Sa nu ma intelegi gresit, eu iti urez succes, dar sunt realista. In legatura cu aplicatiile pe site sunt satula. In 2 ani de zile m-au sunat doar 2 firme si nu pot sa cred ca chiar nu sunt potrivita pentru nici un job. Nu am aplicat niciodata pentru un domeniu necunoscut. Va spun eu ce-i cu anunturile de aici. Angajatorii sunt obligati de ITM sa dea anunturi periodic de angajare, chiar de au sau nu nevoie de personal. Asa ca degeaba ne stresam si depunem C.V-uri gramezi si nu dormim noaptea cu gandul ca tot ne-o suna careva. Ce sa va mai spun, va urez multa bafta tutuor si ii rog pe cei care s-au angajat fiind chemati dupa bestjobs sa ne dea si noua un semn de viata, ca doar stiti cum e, speranta moare ultima.
11.03.2011, 11:57:33
Si inca ceva, pacat ca nu e tata vrun pui de director, ca eram departe, dar asta e viata...
Ciobanu Juliana spune:
04.08.2011, 19:06:54
Salutare voua Nu va mai bateti capul cu site ul rile astea de joburi pt ca ele sunt aici cu un scop, care dintre voi a reusit in urma multiplelor aplicari la toate societatile prin intermediul site ului astuia sa aiba macar un raspuns la un interviu sau ceva?, aceste site uri sunt facute pt a atrage persoane sa se inscrie si sa castige bani de pe urma noastra, ceva in genul la facebook daca stiti poveatea, eu am 3 ani de zile aici pe site ul asta, dar al naibi nici unuia nu i a convenit cv ul meu, mai sa fie, nu vi se pare dubios? Persoana cu studii economice superioare si nimanui nu le place, am ajuns la opinia ca singurul scop al acestor site uri de joburi este pentru a avea cat mai multi inregistrati si face bani cum am spus de pe urma noastra care stam si asteptam ani de zile si nimic, oricum eu ma retrag, bafta in cautarea unui loc de munca, dar va sfatui sa nu mai stati degeaba aici, in ultimul email de astazi al bestjob, scria ca acest site a reusit sa acumuleze un numar de 2 milioane de inregistrati, imaginati va ca si doresc sa ajunga la milioane precum facebook pt a face milioane de roni in conturile lor. Pa
05.11.2011, 08:39:29
Da bravo.PA
Gabriela Cernea spune:
09.11.2011, 10:52:22
HAI SA FIM SERIOSI !!!... TRAIM IN ROMANIA SI STIM FOARTE BINE PE CE CRITERII SE ANGAJEAZA !!!... PREZINTI '' PILELE '' SI NU MAI INTERESEAZA PE NIMENI DACA ESTI LA COSTUM SAU DACA ZAMBESTI CAND VORBESTI SAU ALTE PROSTII DE ASTEA !!!... SUCCES LA CINE VREA SA INGHITA RECOMANDARILE DE MAI SUS !!!
29.03.2012, 18:46:02
Nu'i chiar asa,e vorba si de putin noroc, si experienta mai ales;eu am fost chemata de 3 ori la interviuri,prin intermediul acestui site,iar prietenul meu s-a si angajat pe acest site,mentionez fara pile!!
add comment
 
   Copyright © 2012 BestJobs Recrutare SA     Despre noi    Blog    Conditii    Confidentialitate    Ajutor    Site Map
 
     
 
close
Intra in cont
Conecteaza-te cu Facebook
 
     
Intra in cont
Am deja cont
Vreau cont BestJobs
Adresa ta de email
Parola
Introdu o adresa de email
Alege o parola
Prin conectarea cu Facebook sau apasarea butonului `Inregistreaza-ma`, declari ca esti de acord cu Termenii si Conditiile de utilizare a site-ului.