Cum sa raspunzi la cele mai grele intrebari de la un interviu?
Autor: Bestjobs, adaugat in data de 12.12.2007
Multa lume se intreaba ce rost au unele intrebari la un interviu. Acestea par atat de incurcate, incat, nu prea stii ce sa raspunzi, ca sa nu faci o impresie proasta. Ca sa il poti convinge pe angajator ca esti cel mai bun, trebuie sa te pregatesti. Studiaza descrierea jobului si profilul candidatului si nu uita sa te documentezi despre compania la care vrei sa fii angajat.
Cand te documentezi, incearca sa iti dai seama ce fel de intrebari ar putea sa iti puna angajatorul, cu privire la aptitudinile tale, pentru jobul la care ai fost chemat.

Cele mai des intalnite intrebari sunt urmatoarele:

1.De ce ai plecat de la ultimul tau loc de munca?

Angajatorul, incearca sa isi dea seama astfel, ce probleme ai avut la respectivul loc de munca; probleme care poate ar putea persista si daca te angajeaza. Intodeauna gandeste pozitiv cand esti pe punctul de a fi angajat, sau chiar si atunci cand tocmai ai plecat de la un loc de munca. Nicodata sa nu iti critici fostul sef sau fostii colegi. Evita afirmatiile care pot creea o imagine negativa despre tine sau despre posibilitatea de a te intelege cu colegii. Spune, de exemplu, ca esti in cautarea unei provocari si explica de ce postul la care ai aplicat ti se pare un pas important in cariera ta.

2.De ce ar trebui sa te angajam pe tine si nu pe ceilalati candidati?

Prin aceasta intrebare, angajatorul doreste sa afle care sunt cele mai bune aptitudini ale tale, care te fac cel mai bun candidat. Pentru a te diferentia de ceilalti candidati, trebuie sa arati ca esti foarte bine informat in ceea ce priveste compania si stii ce vrei de la jobul pentru care ai aplicat. Trebuie sa fii pregatit sa demonstrezi clar cum pot influenta calitatile si realizarile tale, compania respectiva. Este bine sa arati entuziasm pentru jobul respectiv.

3.Care sunt calitatile si defectele tale?

In acest caz, trebuie sa dovedesti ca esti foarte sigur pe tine si ca te adaptezi usor la tot ceea ce este nou. De asemenea, este important sa le explici ca poti face fata stresului fara nici o problema. Gaseste o slabiciune care poate fi considerata atat in sens negativ cat si in sens pozitiv. De exemplu: esti o persoana perfectionista, care insa lucreaza foarte mult. Demonstreaza cum aceasta slabiciune poate fi considerat de fapt un lucru pozitiv. Caracterizeaza-te intr-un mod deschis. Niciodata sa nu vorbesti despe o slabiciune care poate inflenta intr-un fel sau altul locul tau de munca sau chiar colegii.

4.Poveste-mi cate ceva despre tine.

Aceasta intrebare are un scop bine determinat. Angajatorul doreste sa afle cat de potrivit esti pentru companie si ce beneficii ai putea aduce acesteia. Nu te lungi cu raspunsul. Doua minute sunt mai mult decat suficiente pentru a da un raspuns. Faptul ca te-ai documentat inainte despre companie si job, ar trebui sa fie in avantajul tau si sa stii exact ce sa spui despre tine. Ai grija sa vorbesti despre calitatile tale, in asa fel incat sa se potriveasca cu profilul candidatului, cautat de angajator. Nu uita ca acea companie cauta un candidat care trebuie sa participe la dezvoltarea firmei. Demonstreaza ca tu esti cel mai bun, ca prin ideile tale si realizarile tale poti ajuta firma sa prospere.

5.Unde te vezi peste 5 ani?

In mode cert, te-ai intalnit cu aceasta intrebare la aproape toate interviurile de angajare. Intrebarea aceasta se vrea a fi o modalitate de a vedea ce vrei sa faci in cariera ta. Ai niste teluri bine gandite pentru a-ti construi o cariera de succes sau te multumesti cu putin? Te ajuta cu ceva postul pentru care ai fost chemat la interviu, in cariera ta? Daca vei fi angajat te vei implica activ in dezvoltarea firmei sau vei pleca la prima ocazie aparuta? Arata ca stii foarte bine care sunt telurile tale. Demonstreaza ca acest job contribuie intr-un mod important la dezvoltarea carierei tale. Subliniaza faptul ca esti ambitios, dar realist. Demonstreaza ca vrei sa avansezi profesional in cadrul companiei si ca vei munci asiduu pentru a fi promovat.

6.De ce vrei sa lucrezi pentru compania noastra?

Din nou, poti demonstra cat de mult cunosti compania, iar faptul ca te-ai documentat inainte te va ajuta foarte mult. Candidatul care cunoaste ceva despre companie are mai mari sanse sa fie angajat, decat unul care ramane perplex la aceasta intrebare si nu stie ce sa raspunda. Trebuie sa afli cat mai multe despre compania respectiva: istoria financiara, care este nivelul productivitatii, produsele firmei, obiectivele, care sunt concurentii, programele de training (daca are), pozitia firmei pe piata, atitudinea fata de clientii ei, realizarile si eventualele probleme pe care le are. Raspunde in functie de nevoile firmei si nu de nevoile tale.

Reactioneaza pozitiv. Arata ca ai auzit multe lucruri despre companie si despre modul in care aceasta isi trateaza clientii si angajatii. Insista asupra faptului ca poti contribui si tu la dezvoltarea firmei.

Prin urmare, inainte de a merge la interviu, urmeaza intocmai pasii mai sus mentionati si vei lasa o impresie mai mult decat pozitiva. Cel mai important lucru: nu uita sa gandesti pozitiv si sa nu pari reticent si confuz la auzul intrebarilor!

Toate articolele din categoria «Interviul de angajare»
Recomanda articol    Yahoo Messenger    Facebook    Twitter
89 comentarii
marta3febr spune:
19.12.2007, 22:12:51
da este interesant dar totusi sunt de parere ca trebuie sa fim cat mai deschisi si sa avem si noi dreptul sa ne impunem cu atat mai mult cu cat avem si p experienta in domeniul respectiv
domany spune:
11.01.2008, 17:01:02
totusi discutia trebuie cat mai deschisa! nu as dori sa fie transformata de geniul unui interogatoriu la intimidare! pt, ca discutia cat mai deschisa determina si aflarea defectelor sicalitatilor pe care fiecare dinnio le avem si de care nu suntem lipsit -logic nu?
ushergabi spune:
27.01.2008, 16:01:13
da bine... si salariul? ce eu lucrez pe incredere? v-ati gandit si la tzepe? ooooooo nuuuu... doar la munca in folosul companiei! mishto asta...
aizan spune:
03.04.2008, 21:04:26
PE MINE NU M-AU INTREBAT PREA MULTE. NU AM PARUT INTERESANTA SAU AM FOST PREA PROFI. aizan spune: .Sa va povestesc cate ceva(ce este mai interesant) din experienta mea de aproape o luna de cautari.Am postat cv-uri pentru profil secretara,administrativ,contabilitate primara. Am fost la interviuri pentru ; 1. asistent manager(desi nu asta doream),o fatuca de acolo a spus ca sant calificata si sa incerc.M-au primit foarte bine si au fost multumiti de mine ,insa a existat o intrebare si anume daca sant casatorita ?(da, sant, ce sa fac?)la care nu le-a convenit raspunsul.Mi-au oferit 800 ron /luna. 2.am mers la o revista de succes pentru postul de secretara.Am fost cel putin 15 candidati de varste diferite(eu am 35 de ani).Cand am intrat m-au pus sa scriu o scrisoare,m-au intrebat daca sant disponibila sa lucrez peste program pentru ca au vazut ca sant casatorita.Au ales pe cea mai tanara si frumoasa dintre noi(si mie imi placea).Aici nu mi s-a spus ce salariu ofera. 3.Am fost la POSTA ROMANA pentru postul la ghiseu. Am dat proba de lucru ,am luat postul de officiant(la ghiseu). Se plateste 6 mil. si bonuri de masa ,adica cam 7.5 mil.Se lucreaza sambetele,trebui sa fii atent cu banii(au bagat sperietii in mine fata de la umane,ce sa zic...).nu m-am dus. 4.Astazi am fost la o firma care se ocupa cu licitatii. Mi-au facut o impresie de oameni foarte buni,profesionisti.Aici m-au intrebat ce salariu doresc,vazand in cv. ca am avut peste 800 euro /luna. Le-am raspuns ca pentru mine conteaza sa ma pot perfectiona in calculatoare ca pot invata ceva nou...(conta si ca era aproape de casa).Cred ca am si aici ghinion ,am intrebat de vreo 3 ori cat ma plateste am presupus ca in jur de 900ron.BUUUNNNN CE AM INTELES DIN TOATE ASTEA? NICI ANGAJATORII NU STIU PREA BINE CE DORESC.DACA ESTI CALIFICATA NU-TI DAU O SANSA PENTRU CA PRESUPUN CA VEI PLECA DE LA EI ,NEPUTAND SA-TI DEA UN SALARIU MAI MARE.CONTEAZA MULT SA STII ENGLEZA DAR NU TE RIDICA LA SALARIU MAI MULT DE UN MILION. SA POTI STA PESTE PROGRAM. SA FII TANARA PANA IN 25 DE ANI.SA STII SA FII AGREABILA,SA NU ARATI CA DUPA CENTURA(MULTI ANGAJATORI MI-AU SPUSCA VIN SA SE ANGAJEZE TOATE FETELE DE PE CENTURA,ASTA APROPO CA EU ARAT OFFICE). SA NU AI UN CV. PREA PROFI PENTRU CA NU AU NEVOIE DE OAMENI PREA PROFESIONISTI, CI MAI DEGRABA DE OAMENI PE CARE SA-I PLATEASCA MODEST. IN CONCLUZIE SANT DEBUSOLATA ...DAR NU MA LAS... ORI EI ORI EU...
caloiancarmen_10 spune:
14.04.2008, 22:04:18
bravo aizan pana la urma vei avea cu siguranta noroc si vei gasi pe cineva care sa-ti aprecieze calitatile profesionale si fara sa ai 25 ani. Perseverenta este cheia succesului.
c.l.a.u spune:
23.04.2008, 13:04:35
felicitari pt post . tot respectul . asta e si mentalitatea mea. Daca toti ar fi asa , nu ar mai exista salari in romania sub 4-500 Euro , care la urma urmei este un minim pentru a trai
sylvia_duca spune:
06.07.2008, 17:07:04
si eu am fost la un interviu si am fost de asemena data inapoi tot pentru ca sunt casatorita.Eu cred ca asta nu e un handicap,ci din contra,ar trebui sa-si dea seama ca suntem oarecum mai responsabili,ce daca sunt casatorita?
lulla spune:
12.07.2008, 14:07:46
eu am fost si intr-o parte si in alta a mesei de interviuri. ca intervievat ,am intalnit de cateva ori , oameni din r.u. care abia asteptau sa isi vada angajati oamenii pe posturi pentru asi putea continua linistiti solitaire-ul in birou:'' vad ca sunteti mai mult decat calificat pentru ce ne dorim noi, de cand puteti incepe , si cam atat''. nu tu prezentarea companiei sau macar sa te intrebe ce sti despre companie , nimic... gata postul cutare :bifeaza ocupat, rezolvata treaba. in calitate de intervievator ,insa am gasit o gramada de oameni simpli care au vrut sa se angajaze pt joburi simple :oamenii acestia sunt adevarate victime ale diferitelor sisteme . angajati la numar ,aruncati in subordinea unor angajati cu la fel de putina experienta pe niste salarii de tot rasul... inca nu stim sa tratam un interviu cum trebuie ,cam asta e parerea mea...
1_blacky spune:
24.08.2008, 19:08:09
Diana : cand si cum se pune problema salariului cat mai adecvat pregatirii profesionale a candidatului(de ex experienta indelungata ,studii strainatate ,masterat ,doctorat )?
erasmusrotterdam spune:
25.08.2008, 11:08:09
Iata inca o intrebare care se adauga la cele pe care le pun mai nou angajatorii: "ati mai aplicat si la alte joburi" dupa care nu mai urmeaza nici "la ce fel de joburi ati aplicat?" si nici alta intrebare in legatura cu asta. Ce relevanta are intrebarea asta si ce se asteapta de la ea este de neinteles. Cert este ca un interviu este o lupta in care angajatorul incearca sa afle prin tot felul de intrebari lucruri pe care intervievatul nu ar vrea chiar sa le spuna, dat fiind ca nu e timp sa explice comportamentul intr-un anumit context chiar daca in final a iesit basma curata. Probabil ca isi doresc ca raspunsul la aceasta intrebare sa fie: "nu am aplicat si la alte joburi pentru ca-mi doresc sa lucrez numai in cadrul acestei firme!"
babeivictoria spune:
26.08.2008, 21:08:40
nu e chiar asa
dienuca81 spune:
29.08.2008, 10:08:31
@erasmusrotterdam: intrebarea de care ai pomenit este foarte importanta in cazul unui proces de recrutare indelungat. Daca esti un candidat valoros, angajatorul vrea sa stie daca te poate tine in standby pana se finalizeaza procesul de recrutare sau te pierde, tu avand si alte oferte.
gabriela_ana78 spune:
29.08.2008, 12:08:27
cu cat se poate mai multa munca ...si sambata si duminca ....si de revelion si ore suplimntare ........dar Baniii lasa de dorit ...asta se mai cheama si SCLAVIA MODERNA
gabriela_ana78 spune:
29.08.2008, 12:08:44
sunt de acord aizan ,maoritatea nu au nevoie de baieti destepti, le trebuie mari si prosti sa ii plateasca putin si sa nu puna multe intrebari ........asta ie bulangereala marca MADE IN ROMANIA
erasmusrotterdam spune:
02.09.2008, 12:09:30
@dienuca81: da, sunt de acord, insa daca nu lucrezi nicaieri momentan, deci nu vizezi numai un anume job special pe care-l vrei mortis, care este rostul intrebarii? Ce-si inchipuie, ca nu depui nici un alt cv nicaieri pana isi termina ei procesul indelungat de recrutare. Asta ar fi potrivita in cazul in care vizezi un anume job si ai deja unul.
ovissiu2005 spune:
06.09.2008, 09:09:36
bravo aizan aceiasi problema o au cred ca toate femeile la angajare da, cand intri la un interviu poti afla multe despre compania respectiva de la portar pastrati eticheta fetelor si bafta
hermes_typhon spune:
10.09.2008, 07:09:50
interesant cum toate aliteratele ajung... office...Traiasca ipocrizia cretinismul si nepotismul
posea spune:
10.09.2008, 19:09:52
buna tuturor.Din pacate unii dintre pseudo-profesionistii care se cred profesionisti si mari angajatori atunci cand te duci la un interviu la ei fac pe desteptii cu tine, in cazul in care vad ca tu esti mai destept decat ei imediat iti si spun salariul, acest salariu fiind extrem de mic, de unde stiu? EU, casatorit un copil, doua facultati plus un doctorat, calificari peste calificari, am mers la o gramada de interviuri, am schimbat de fiecare data tactica, uneori am spus ca nu am decat liceul, am cerut chiar si numai 5 milioane, am spus ca stau si dupa program, ultimul loc de munca era in invatamant universitar in armata(iesit cu ordonanta)toti au dat din umeri, 80% dintre ei mi-au spus ca sunt prea calificat pentru post si din pacate nu ma pot angaja.Acuma intrebarea mea este...patronii stiu ca cei in care au incredere si ii pun sa faca angajari angajeaza oameni fata de care ei sa fie superiori? Stiu ca acei oameni le este frica ca daca angajeaza un om mai destept le ia posturile? Nu cred. Ori cum am firma de consultanta cu care ma descurc, lucrez in invatamant predau, acuma incerc sa ii fac pe oameni sa iinteleaga ca atat timp cat angajeaza un om destept au numai de castigat, dar este greu si de durata.Pacat ca mentalitatea de la noi face ca o multime de oameni destepti sa plece din tara.
geza_lazar spune:
23.09.2008, 15:09:56
Salut,parerea mea personala ca majoritatea oamenilor lucreaza pentru bani,mai este o mica parte care isi doreste o functie inalta ,chiar si la un ban mai mic de cum ar fi real.Asa ca nu vad rostul teatrului(provocare,vreau sa fiu de folosul companiei,etc....)e o forma mai diplomata in rest totul e despre bani.
gentilio spune:
25.09.2008, 22:09:35
Asa e, toti aveti dreptate, inclusiv eu.Vezi pe la descrieri numai firme lideri europeni, mondiali, galactici , universali si cosmologici in domeniul lor, cu jde mii de cerinte, si la beneficii: posibilitatea( sau si mai tare oportunitatea) de a lucra intr-un mediu placut, cu colectiv tanar - bai nene de unde atatia tineri?, auzi, si ti se face si o mare favoare pe chestia asta;posibilitati REALE de avansare in cadrul firmei - ce ma umfla rasul la treaba asta, pachet salarial supermotivant - te duci si iti da 8 milioane, adica bataie de joc, asta pentru inceput bineinteles, ca in 5-6 luni SIGUR ajungi la 1000 e.Pe urma descoperi cum colectivul ala dinamic, tinerii aia plini de viata nu stiu cum sa se care la alte gioburi, tu ai de facut 1000 de lucruri in plus fata de cele pe care le presupune postul tau, le faci,mai faci inca 1000 in plus si sefii nu vad, nu aud , nu stiu, nu-i intereseaza, tot ei sunt aia care te inteleg pe tine , etc. si as putea continua la infinit cu rahaturile astea din orice mare scula de firma
paunescu_teodora spune:
26.09.2008, 12:09:10
Sunt foarte de acord cu aizan dar o rog sa-mi spuna concret cum actioneaza in sensul ,, ORI EI ORI EU ".
kapaprod1 spune:
28.09.2008, 10:09:27
Kapaprod1: Sunt interesante toate parerile pe care le-am citit.Sunt in impas,daca se poate sa-mi raspundeti....ce sa fac?...lucrez in Italia pentru 1200€ pe luna dar fara carte de munca,am 31 ani,necasatorit si mi-as dori sa lucrez in Romania,am gasit un job dar mi se ofera 200€ plus bonuri de masa si contract de munca. Am realizat ca daca stau in Italia,nu o sa am vechime in munca,se va ajunge la o anumita varsta cand nu vei mai putea munci,ce vei face?....o viata ai stat printre straini,pentru ca un angajator italian nu-i convine sa te puna in regula deoarece el plateste pentru un salar de 1200€,800€la stat....deci vrei sa vii in Romania si ti se ofera un salar de mizerie prin care nu poti sa supravietuiesti.....Ce ramane de facut?
brinceanu spune:
28.09.2008, 11:09:03
foarte adevarat ce spui tu aizan....eu sincer nu am fost la nici un interviu am lucrat dar fara sa dau interviu...iar acum sincer imi e teama de interviuri ca de dracu!!
344973 spune:
28.09.2008, 18:09:33
ce credeti o femeie de 40 ani,casatorita cu 2 copii are sanse sa-si gaseasca un job ca economist?Va spun eu ca nu.Chiar daca am si experienta.Sunt cautate cele tinere si cu fusta scurta.Asta e realitatea dura din Rom.
paunescu_teodora spune:
11.10.2008, 13:10:37
Esti tanara 344973!Nu ramane decat sa-ti pui fusta scurta si desigur sa mergi la interviuri.La fel si Brinceanu .
brodner spune:
13.10.2008, 17:10:23
brodner spune:
13.10.2008, 17:10:52
am trecut si eu prin tot ce a trecut aizan - ba sunt super calificata, prea multa scoala dar, din pacate nu in domeniul pe care ei il cautau( desi in cerintele jobului nu scrie decat studii superioare)ba nu am suficienta experienta???!!!De cerintele lor ce sa ma zic...cat mai multe iar la beneficii-cat mai multe promisiuni.
olanesti spune:
24.10.2008, 17:10:54
am 19 ani lucrati si nu am fost la nici un interviu.vreau sa schimb locul de munca .oare ma voi descurca? mirela
Neamtzhu spune:
24.10.2008, 23:10:31
In Romania se merge pe urmatoarea zicala...Nu te intreba ce poate face Compania pentru tine...Intreaba-te ce poti face tu pentru Companie...asta urmaresc toti angajatorii
emetfi spune:
25.10.2008, 22:10:00
ii dau dreptate lui posea.am lucrat ca director de restaurant hotel unde am luat-o de la 0.Mentionez ca am fost secretara la aceasta firma pana au deschis hotelul ( l-am acceptat pana la deschiderea lui,asa a fost intelegerea).Am reusit in 8 luni de la deschidere ( asta mi-e meseria) sa aduc firmei 6 miliarde cu evenimentele obisnuite dintr-un restaurant: nunti ,botezuri etc.am incheiat contracte cu agentii de turism pt hotel, ma rog tot tacamul.Acum m-au schimbat brusc fara sa ma anunte fara sa ma puna in garda absolut nimic exact ca pe un gunoi.Luni 13 X ora 8:30 sedinta, vi-l prezint pe noul director a lucrat 40 de ani in armata.Stupoare!!!!!!!!.Toate astea s-au intamplat din cauza unei asa zise directoare ( prietena de familie cu patronul,vacante impreuna tot tacamul...)care nu are alta treaba decat sa dea afara pe cei pe care nu-i suporta.Ea lucreaza in domeniul contabilitatii,cautau contabil la firma; au venit tipe bine pregatite si asa cum zicea posea mai sus nu le angaja ca nu stiau suficient sau salariul pe care il doreau i se parea o aberatie.Eu am lucrat 14-15 ore pe zi adio familie ,adio sambete ( ca erau evenimente si nu puteam lipsi) adio vacante vara pe 1500 de lei.Nu stiu ce dobitoc ar mai fi facut un asemenea sacrificiu.Zici ca e ok pana firma isi da drumul ca e la inceput si dupa ce o pui pe picioare iei tu picioru' in fund ca sa ma exprim mai elegant.Ce dracu de slujba mai gasescla 44 de ani cand pt asta am lasat un post in banca.Asta e fratilor afara daca se intampla asta imi dadeau cel putin 5 salarii.Aici mi-au dat usa .Vi se pare corect ce se intampla???
anna_musca spune:
29.10.2008, 20:10:13
incercati afara, poate va merge mai bine.am inteles cva sunt cautati astia din partea estica ca sunt harnici, calificati si nu prea au pretentii salariale :d....bafta!
elena_albu spune:
31.10.2008, 15:10:33
poate ma lumineaza si pe mine cineva.O ultima intrebare la interviuri: cui ai da un bec negru?Nu ai posibilitatea sa zici nimanui. Deci?
huluba58 spune:
04.11.2008, 13:11:38
OARE INCA MAI FUNCTIONEAZA P.C.R? IN TRADUCERE PILE, CUNOSTINTE, RELATII? EU CONSIDER BCA AR TREBUI SA PRIMEZE EXPERIENTA, ABILITATILE ,ETC
criss_pana spune:
05.11.2008, 22:11:45
La fel ca si Posea si eu am fost in situatia in care sa nu spun ca am terminat facultatea si ca am si un master la activ dar aproape ca mi-a fost jena ca am spus aceste aspecte.Probabil ca daca le spuneam la interviu ca am 10 clase ma angajau!.Am ajuns la concluzia ca dupa n-interviuri(mai nou sunt de profesie"candidat")o sa ies la pensie trimitand CV-uri.
autodidacta spune:
19.11.2008, 15:11:44
Ma amuza teribil comentariile aplicate. Toti sunt spirituali, toti au cate un gram de adevar in cele ce-si sustin. Ma bucur sa obs. ca taote comntariile degaja entuziasm, incredere, optimism. Chiar si "hazul de necaz" e o latura pozitiva a caracterului. Va pup pe toti si va doresc realizarea intocmai a ceea ce v-ati propus.
dinca_gabi spune:
11.12.2008, 15:12:39
salut la toi!eu tocmai am venit de afara(nave de croaziera)siam vrut sa ma opresc din navigat...buuun, am incercat sa-mi caut un restaurant elegant unde sa lucrez(ospatar)si am fost la diferite interviuri,cine credeti ca erau interviatorii??sefii de sala care nu aveu nici pe JUMATE din pregatirea mea dar erau oameni de baza in firma(catelusi)nici nu terminau de citit cv_ul ca si aruncau celebra fraza....va sunam noi...pai fratele meu, normal sa ai restaurantul gol cu asa oameni.Concluzia e ca in Romania profesionalismul nu e platit, e pedepsit...asa ca imi fac repede bagajul si ma duc frate pe nava ca cel putin esti apreciat si premiat...dar tot printre straini esti. Va pup pe toti,pa
anuta_26 spune:
06.01.2009, 11:01:00
daca esti tanar , nu ai experienta asteptata, daca esti trecut de 40 de ani cu ceva experienta iar nu esti bun , ca toti vor angajati tineri. of of,mai mai
putanu spune:
12.01.2009, 16:01:30
IONO III IJB675U65K765 I
putanu spune:
12.01.2009, 16:01:54
HJKYKTTNBYUI8NKI78NIK78NI7JKYUKJYNUKI67IK6
viti81 spune:
10.02.2009, 22:02:20
oricum tot pilele sun si exista in ROMANIA !!!!
viti81 spune:
10.02.2009, 22:02:44
buna, parerea mea este ca acuma cerintele sunt mult prea mari pt oamenii simplii !!!
mirela_selena spune:
25.02.2009, 23:02:14
De acord cu tine Aizan. Nici angajatorii nu stiu ce vor.
steriuroxana spune:
09.03.2009, 14:03:47
aizan are dreptate! de-aia merge totul ,,bine" in tarisoara asta.
2690719201002 spune:
20.10.2009, 19:55:14
am vrut sa trimit si eu cv-uri la firme care cauta de lucru sa vad daca am vreo sansa sa-mi schimb locul de munca dupa 10 de vechime la o farmacie veterinara unde fac de toate cu un salariu...mic.Dar dupa ce-am citit comentariile voastre cred ca nu am nici o sansa nici cu facultate terminata nici cu vechime in munca la 40 de ani si casatorita.Mai bine sa fi tanar naiv si fara experienta sa faca ce vor cu tine? oare unde se va ajunge in tara asta?unde sa plecam sa fim apreciati pt. ceea ce santem?
iordachec spune:
12.11.2009, 14:03:39
deci tocmai am citit despre cum sa minti nonsalant la un interviu.daca asta e asteptarea angajatorului ca eu sa vin sa il mint frumos atunnci e putin cam varza sistemul. cred si sper ca nu exista decat asemenea angajatori!
ioana_tarca spune:
12.11.2009, 16:37:12
vretii sa va povestesc si eu intamplarile mele de la interviurii....cititii si va amuzatii la 1 interviu am fost la ofirma de distributie se angja un "asistent manager" adica secretara si am trecut de interviu dar la ultima intrebare, am picat "stii ungureste?" bineinteles ca nu la al 2 interviu am fost vreo 50 de oamenii pe care ne-au tinut in soare si fara apa intr-o curte imensa si era omu si 30 min si pe totii ne-au chemat la aceeasi ora si postul era de opretaor calculatorr si ca postul presupune introduce acte in baza de date...bineinteles o mare minciuna ei cautau o baba pensionara care stia contabilitate si care nu putea sa ceara un salariu mare pt ca era pensionara si intr-un cuvant si-au batut joc de noi... la al 3 era un post de aranjat marfa pe raft si binintele ca m-am izbit de o afirmatie "suntetii cu studii superioare si nu va putem angaja necalificata la al 4 am fost la o fabrica de automotive sa ma angajez ca si operator in linie si aici la fel mi-au zis"avetii studii superioare cautam oamenii cu liceul terminat si la ultimul job din luna respectiva am fost la o un supermarket sa ma angajezz ca si casiera si acelas sut in cur primesc"nu angajem cu studii superioare si iaca ce sa fac acum m-am chinut 4 ani de zile sa fac o faculta si dupa un master si acum nu pot muncii si mi-e ciuda ca stiu am ceva experienta vreau sa lucru si nu ma ia nimeni ....de ce?? ....pt ca firmele acum angajeaza la batjocura caci au de unde sa aleaga ca sunt multii sau ii angajeaza ii tin o luna timp in care nu le dau bonuri de masa si nici salariul intreg si dupa le da un sut asta ii romania si legile ei care le permite tuturor firmelor sa jongleze cu vietile oamenilor suntem tinerii si vrem sa muncim si nu avem unde
camy1234 spune:
12.11.2009, 17:12:15
Eu la intrebarea: Unde te vezi peste 5 ani...As raspunde: In locul tau!:))))
fixpi spune:
12.11.2009, 18:19:10
99,01% DIN ANGAJATORI ROMANI NU CAUTA SI NU VOR CAUTA PROFESIONISTI , IN SPECIAL LA INTERVIURI DEAORECE NU VOR SA PLATEASCA , daca se poate sa le aduci tu bani de acasa in firma .
fixpi spune:
12.11.2009, 18:22:09
si sa le platesti toate gaurile pe care le au , sa ai masina ta proprie si sa se foloseasca de ea si au pretentia sa le faci treaba profesionista si ei sunt varza in a plati profesionalismul .USA plateste profesionistii ca sa iasa din criza , Romania si patronii romani platesc incompetenta ca sa se afunde mai mult in ea.
fixpi spune:
12.11.2009, 18:24:54
ce pretentii avem de la angajatorii romani sa plateasca profesionistii cind guvernul si politicienii mai ales parlamentarii sunt niste incompetenti si niste golani care nu cauta competenta.
fixpi spune:
12.11.2009, 18:30:31
toti angajatorii te intreaba ce salariu vrei sau ce te motiveaza , cind le spun le cad chilotii din cur , nu stiu decit sa copieze interviurile de la firmele profesioniste de afara si pun si ei intrebarile aici in romania,habar nu au ce sa ceara sau ce vor de firmele lor.
corbus spune:
12.11.2009, 20:41:29
nici nu poti sa mai rizi citind aceste comentarii...nici macar sa schitezi un zimbet nu pot fiindca sint si eu intr-o situatie deloc roza!!!Un an de zile am cautat sa plec dintr-o firma care stiam ca va falimenta..pina la urma am gasit prin cunostinte "ceva" ,apoi ca si emetfi am fost concediata ca nu ma suporta mama patronului, nu a putut sa ma ingenuncheze niciodata oricit s-a straduit, ...mi s-a spus ca motivul e lipsa de comunicare!!!!asta oficial ..sapaturile le stia toata lumea ...Acum sint in cautare..depus CV, scrisori de recomandare, de intentie..toate cele stiute..numai ca uitindu-ma pe comentariile dvs imi dau seama ca Cv -ul meu e cam prea supracalificat si de mulkta vreme ma gindesc daca nu-i mai bine sa tai din el...Am si o virsta (pest e40 ) si e ff greu ..nu suna nimeni sa ma cheme macar la interviu...Ma bate tot mai mult gindul sa plec din tara..as avea o ocazie in Anglia ..si ma gindesc din ce in ce mai mult cu toate ca acum citiva ani nici prin cap nu-mi trecea asta.Acum insa constat ca nu se pune deloc accent pe stiinta din cap, ci pe recomandari sau cunostinte in firma.Bat netul de luni de zile si cred ca tot prin cunostinte poti face ceva. Nici nu ma mira de ce sintem atit de "ingropati" cas intem ne conduc numai incompetenti fara pic de coloana vertebrala.
tircovnicuion spune:
13.11.2009, 00:00:43
in general acest tip de intrebari sunt puse si sunt foarte bine gandite....dar asta am observat doar la multinationale...care au un hr cu care dai interviul si specializat in ceea ce face..restul le pun doar ca sa para un pic ma elitisti...:)in atentia dl-ui posea..incearca un interviu la o multinationala...nu iti mai bate capul cu rebuturile din structurile romanesti si tot asa...bafta
laura_rusu spune:
13.11.2009, 01:37:59
cei care gandesc ca afara adica in "tarile dezvoltate" treburile sunt diferite se inseala. Aproximativ totul este la fel, managerii din Romania au invatat de afara, nu plecati sperand ca o sa va fie usor. Lumea se confrunta si aici cu problemele gasiri unui post de munca dupa pregatire, varsta este un handicap, pregatirea de asemenea daca optezi pentru un post de munca inferior(se afirma ca in acest caz te nu esti un angajat de viitor pentru ca nu te vei adapta la nivelul de activitate ; si au dreptate am simtit si simt asta in fiecare zi) iar daca mai esti si emigrant vei avea acces la MUNCA acolo unde nu vor ei sa mearga pentru conditiile grele si salariul mic care daca e 1000-1200 este putin tinand cont ca viata nu e ieftina (plata chiriei sau ipotecii, cheltuelile de inretinere, asigurari peste asigurari etc.)Au si ei destui candidati cu studii superioare care nu isi gasesc un loc de munca in domeniu si care nu pleaca din casa parinteasca pana la 30 de ani pentru ca nu au bani sa plateasca o chirie, nu isi fac o familie etc. Am vizionat nu de mult un reportaj pe aceasta tema cu tineri bine pregatiti care se prezentau la interviuri in cele mai renumite multinationale care au sediul in recent inauguratii zgarie nori din Madrid. Erau la fel de deceptionati ca si voi , iar daca vreunul avea noroc sa fie angajat castiga 1000 de euro , la fel ca oricare muncitor norocos! Tineti cont ca in comert si in alte domenii salariul e de 750. Ex. tehnic in farmacie cu studiile facute in Spania in invatamantul de stat. Trageti concluziile.
galavansilviu spune:
13.11.2009, 13:18:09
CE SA MAI ZICI ..................TOTI AU NEVOIE DE SCLAVI PE PLANTATIE FETELE DE LA RESURSE UMANE DE LA Computer Generated Soutions SUNT NISTE CURVE IMPUTITE(SI PROASTE ) CU JEG PE SUB BRATZ CARE TZI VB DE SUS ............DECI TOATA COMPANIA LOR E DE CACAT
szabo_csilla spune:
13.11.2009, 14:42:06
Ce se intampla la un interviu, este un fel de teatru! Angajatorii pun intrebarile standard, candidatii citesc articole de genul celor de mai sus, si apoi raspund cu minciunile care "se potrivesc" - dupa parerea expertilor. Se mai uita unul la celalat, si daca simte ceva simpatie dintr-un motiv sau altul, ofera un salariu, astalalt accepta si gata iesti angajat. Deci tot restul de scanariu este doar asa, ca oamenilor le place sa-si umple timpul cu tot felul de prostii inutile. "Just for fun" - si pt. ca si altii sa aiba un job la resursele umane si sa faca un ban cinstit cu "carrier coaching" si scrierea unor articole. Nu trebuie sa va fie frica. Din tot ce ati scris mai sus e evident, ca nu este un motiv anume si clar valabil pt. toata lumea pt. care o persoana sa fie respinsa (una nu e buna, ca e prea calificata, sau prea putin calificata, prea tanara, prea batrina, etc, intelegeti voi). Este doar lipsa de "simpatie" intre angajator si candidat, adica un fel de sentiment sau presimtire. Nu stiu daca am reusit sa ma fac inteleasa, dar experienta mea asta arata.
oanagrigore spune:
13.11.2009, 17:55:19
E atat de trist tot ce se intampla..incat te intrebi..unde s-o mai apuci? nu stiu ce mai merge in Rom asta...am 24 de ani, dar nu ma gandeam vreodata ca va fi asa greu sa te pui pe picioare, sa muncesti ce-ti place, sa castigi si bine...sa ai satisfactia ca nu ai invatat degeaba atata scoala...si ca esti si tu un om implinit..tot ce am citit mai sus e atat de adevarat incat te doare...si ignoranta din tara asta e atat de mare incat ne complacem in ea...ni se pare ca e atat de normal incat nu mai facem nimic sa o schimbam..ne uitam in continuare la capra vecinului si uitam ca a noastra zbiara de foame...in fine, traim in Romania SI ASTA NE OCUPA TOT TIMPUL! succes..!
roxanes spune:
14.11.2009, 06:43:39
Inca un articol care ne invata sa mintim frumos.Jenant.
samy_G spune:
14.11.2009, 12:20:49
pot sa spun ca am intalnit aproape TOATE intrebarile si niciodata raspunsul dat nu este cel bun: 1-nu poti spune de ce ai lasat ultimul loc de munca/sau ai fost dat afara, si totodata e o tampenie sa spui ca ai plecat de pe un post de secretara si cauti alt post de secretara(pt ca e un lucru pe care stii sa-l faci si e normal sa-l cauti) pt ca pt tine job-ul lor e o provocare; daca te duci pe alt domeniu ti se spune ca nu ai experienta si nu sta nimeni sa te invete 2-de ce eu si nu altii? iar o intrebare la care....tre' sa te lauzi, sa minti, cu masura evident si sa incerci sa afli ce vrea angajatorul sa auda 3-chestia cu calitati si defecte- faza cu "eu sunt perfectionist si imi place sa muncesc mult" e chiar hilara- toata lumea vrea unu' care sa traga zi-noapte-asa ca practic te oferi voluntar, aproape toti mentioneaza de la inceput ca sunt si zile cand se lucreaza peste program si de fapt descoperi ca asta se intampla in fiecare zi; o alta problema este daca esti casatorit, daca ai o relatie de lunga durata ce va urma; ai copii, daca nu cand ai de gand sa-i faci, raspunsul - niciodata- cred ca este cel mai bun 4-eu cand am povestit despre mine si am spus printre altele ca sunt onesta chiar am fost respinsa din start de unul din posibilii angajatori 5-unde te vezi peste 5 ani, este alta capcana, pt ca de cele mai multe ori mi s-a spus ca vor pe cineva care sa stea acolo nu sa-i lase balta peste o perioada de timp. interesant ar fi fost sa intreb si eu daca ei vor mai exista peste 5 ani?! 6-de ce vrei sa lucrezi pt compania lor, iar o chestie de pur periaj si care nu intereaza pe nimeni, cel putin pe mine nu m-a intrebat nimeni asa ca am ajuns la concluzia ca: -angajatorul de multe ori nu stie ce vrea -poate sa aiba un moment prost cand te duci la interviu -pur si simplu nu-i convine fata ta; vizavi de ce spunea cineva mai sus legat de cum trebuie sa arati, o data am intrebat pe cineva cam ce sanse am si mi-a zis ca.. destul de multe pt ca sunt inalta, tanara?! vrajeli, macar puteau sa spuna ce vor de fapt si sa nu mai faca atata tam-tam pe interviuri si altele cand deja persoana era pe post pt ca mai exista si varianta asta; -prefera sa angajeze- si de cele mai multe ori asa se intampla- prin cunostinte eu am gasit persoane care s-au angajat in urma unor astfel de interviuri si s-au comportat cam asa: - cu tupeu - multa, multa lauda de sine, fara retineri "eu fac, eu dreg, eu sunt cel mai tare" - total detasat, dezinteresat, chiar a mentionat ca are alta slujba dar a venit sa vada cum sta treaba - a mintit de a rupt si dupa aia a avut noroc cu cei din birou care au acoperit toata chestia si mai este varianta care nu prea o spune nimeni si este foarte importanta ca trebuie sa-ti convina si tie firma/mediul de lucru, deci nu esti doar tu cel ales din turma, mai trebuie sa fii si tu cel care alege; ori esti prea pregatit, ori nu esti suficient de pregatit si de multe ori esti pregatit dar nu ai experienta, cat despre bani............
ghtmirela spune:
14.11.2009, 22:26:09
ngg
rodica_bolocan spune:
16.11.2009, 08:31:20
SUNT RADA...din Cernavoda .Sunt la fel de dezamagita cum merg lucrurile in generalAm 44 de ani urmez master in Administratie publica si nu am un loc de munca.Am lucrat 4 ani intr-o otelarie lacatus mecanic intretinere IMUM MEDGIDIA, am plecat cu transfer si am lucrat 3 ani tehnician la IAMSAT Cernavoda firma ce a participat cu lucrari pentru realizarea proiectului Centralei nucleare,in 1989 am prins revolutia si au facut disponibilizari deoarece nu au mai continuat lucrarile la centrala ca nu mai erau bani,dupa o sedere lunga acasa din mai multe motive...in 1999 gasesc de munca vanzator de ziare la Rodipet,vreo 6 luni perioada de iarna nici in otelaria unde am lucrat n-am indurat frigul pe care l-am indurat in acest chiosc de 2 lei, particip la un concurs in cadrul primariei cernavoda si ocup pentru o perioada determinata de 2-3 ani postul de inspector licitatii publice, achizitii publice(constructii locuinte, activitati de comert productie, constructii provizorii deci faceam tot tacamul puneam licitatia intocmeam contractele, puneam in posesie terenul urmaream ducerea la indeplinire a investitiilor ce-si propuneau, urmaream redeventa de plata,aveam responsabilitati de mediu, caini comunitari,am participat la recesamantul populatiei),dar perioada cum spuneam a fost scurta, am suferit foarte mult pentru mine a fost o etapa frumoasa unde am invatat in scurt timp sa-mi fac bine treaba, cum s-a schimbat mandatul nu s-au gasit si pentru mine portite pentru ca nu aveam relatii,am dat concurs in santier la centrala nucleara pentru un post de tehnician-corespondenta se scana la greu toata documentatia U#1 si U#2 periaoada determinata,(vreau sa va impartasesc ca in periaoada 1993-2005 am suferit enorm am avut 4 interventii chirurgicale din care 2 la ficat la centrul de transplant hepatic dar cu ajutorul lui D-zeu am trecut si peste astea)in 2004 am incercat la soc.IAMSAT care ulterior a suferit schimbari si se numea AMEA unde sotul meu era sef Salarizare Decontare Productie avea o vechime din 1986 la aceasta societate,deci aveam si eu o relatie chiar mai mult aveam in sfarsit o satisfactie am ocupat intai functia de inspector salarii si apoi economist.In 2008 firma intra in insolventa eu si sotul ne-am pierdut locurile de munca, nu ne-au platit salariile timp de 5 luni si ne-au trimis acasa ca pe niste fraieri.Au furat tot ce se putea in aceea firma managerii, noi aveam minim pe economie si dir.gen. avea 10000 ron,dir.ec.avea 5000 ron si ce sporuri!!!, isi umpleau cardurile, au demolat hale de materiale cu inox tala tamburi de caluri, atelier de cofectie metalica cu strunguri si alte aparate, am bagat banii in buzunare,au vandut baracile metalice ne-au lasat pe drumuri in loc sa gaseasca solutii,ei au facut doar manevre... Si mai mentiona cineva ca la un interviu nu trebuie sa ne barfim sefii fosti colegi din contra sa se ia atitudine, sa se vada problemele.Si ca sa vorbesc despre aceeasi tema cu voi a trebuit sa va povestesc trecutul meu la care ma gandesc mereu.Am incercat orice in orasul nostru, concursuri N" la primariile din zone limitrofe, am lucrat o luna la negru intr-un birou de contabilitate unde patroana tinea vreo 80 de firme(am gestonat resurse umane, salarizare, declaratiile lunare contabilitate primara)se lucra de la orele 08-18 = 500 ron sincer am clacat,daramata am plecat in cautare de altceva,am participat la un alt concurs la Cooperativa de Credit, am luat postul am lucrat o luna jumate de proba ca sa invat programul si apoi mi-au pus conditia sa constitui garantia bancara de jumatate de miliard sau ipoteca...? nu am primit 1 leu macar, am plecat plangand imi placea sincer ce invatasem si aici desi credite nu mai acordau aveau restante de recuperat de jumatate de miliard trist dar adevarat. Nici eu nici sotul nu avem un servici, Avem un copil, are 17 ani care are niste nevoi, ambii parinti ai mei si ai sotului sunt decedati deci ajutor nu avem si incercam pe criza sa facem cate ceva din fiecare, fac croitorie de la 18 ani asa am facut facultatea,vand produse AVON, ORIFLAME,LIFE-CARE,AGENT ASIGURARI GROUPAMA, sotul mai gaseste cate un chilipir mai mare rasul cu studii superioare amandoi Imi este scarba de tot, sunt o fire foarte energica,tot timpul vreau sa fiu la curent sa fiu pregatita calculatorul imi este prieten,merg la interviuri, sincer mi-am pus si fusta scurta si decolteu si zambet pe buze si sunt si ...draguta si degeaba Fratilor incotr-o ne indreptam, as vrea sa am o arma si sa execut cateva tarle,haite, javre,curve,condamnati ca sa creez locuri de munca ce zice-ti ma sustine-ti sau imi dati niste sfaturi? CU RESPECT PENTRU VOI RADA
setyxx spune:
16.11.2009, 17:31:55
In orice fel de relatie respectul trebuie sa fie reciproc. Daca vorbim de angajari in sectorul privat (pt ca in sectorul public nu regasim aceiasi scara de valori - avem de'aface aici cu pile / coruptie / spaga / cumetrii si nepotisme) este bine stiut faptul ca saptamana de lucru are cel putin 6 zile; ca programul 8 - 16 a devenit 9 - 21; ca nu da bine sa ceri concediu de odihna - de concediu medical nici atat... ASTA INSEAMNA STRES! Credeti ca e bine sa te lauzi ca esti rezstent la stres si ca acest lucru e ceva normal pentru tine? Daca intrati in aceasta capcana, veti fi exploatati cu propriul vostru acord. O astfel de intrebare arata lipsa de respect pt viata dvs. Aveti grija oameni buni!
iulia_bisceanu spune:
18.11.2009, 10:45:40
Sunt de acord cu dumneavoastră, modul în care suntem tratați de către angajatori este oribil, și eu trec prin aceleași dezamăgiri. Am însă o singură observație: toți spunem că suntem supracalificați pentru posturile respective, toți avem studii superioare, avem o mulțime de calități, și totuși avem multiple erori de ortografie („sînt” în loc de „sunt”, cratime puse greșit, etc.) și, mai grav, greșeli grave de exprimare. Bineînțeles că aceste probleme se pot strecura și în redactarea CV-ului...
schullerandrei spune:
19.11.2009, 09:01:52
Ai dreptate iulia_bisceanu sper sa nu te superi daca te citez(și, mai grav, greșeli grave de exprimare. ).
ionutghinita spune:
22.11.2009, 23:36:47
:)))
georgel30 spune:
04.12.2009, 10:56:16
georgel spune , in aceasta tara nu are sa se schimbe nimic ,nici macar in urmatoarea generatie dupa noi ,lipsa de respect ,mentalitate ,incredere si de civilizatie ....... , "ne meritam soarta" noi ia m invatat asa , asa i avem.
ana.moisescu spune:
11.12.2009, 08:59:18
eu, dragii mei,ce sa mai spun?Am 54 de ani,sunt ai mei si ma mandresc cu ei,arat bine,dar...nu mai e loc pt.persoane de 35-40 de ani,daramite pt.mine...sunt economista de profesie,dar am lucrat in diverse domenii: economic, asigurari,comert,imobiliare,am o experienta profesionala vasta,dar nimeni nu are nevoie de ea.In colectivele de munca in care am fost,eram sufletul colectivului respectiv,imi place sa lucrez cu tinerii si lor cu mine,am fost la interviuri,am fost chiar selectata,dar fara salar (imobiliare,credite..}si nu m-am dus, inca mai sper ca cineva,va avea nevoie de cunostintele mele,de loialitatea mea,de corectitudinea mea,chiar daca nu mai am 20 de ani.Asa ca,dragi tineri,nu disperati,fiti optimisti,ca doar voi sunteti VIITORUL.
mirellav_g spune:
13.12.2009, 15:53:12
Mirela :Oameni buni suntem aproximativ 22 mil de romani care lucram pentru o majoritate de nenorociti.M-am saturat sa aud si sa citesc ca suntem nedreptati pentru ca noi suntem de vina ca permitem sa se bata joc de noi.Ganditi-va ca daca ne-am ere drpturile nu s-ar mai ajunge aici.Eu personal sunt inginer, iar acum lucrez la negru ca sa am de unde plati facturile.Au venit si mi-au impus sa lucrez pe 1 dec si le-am raspuns ca eu nu lucrez in ziua de 1 dec sau daca da sa ma plateasca dublu, apoi ca sa vin la munca sambata, le-am raspun ca vin doar daca arde si atunci platita dublu, mi0au zis ca ei nu vor plati niciodata asa, ca nu li s-a mai dat sa auda asa ceva.Stiti ce, acum sunt singura care lucreaza pt acesta firma, ca toti ceilalti au plecat si nu am lucrat pe 1 dec si nu ma duc sambata la munca.Da, ajung seara la 20 - 20.30si castig 1500 Ron
mirellav_g spune:
13.12.2009, 15:57:10
Dar asta din ianuarie nu se mai intampla.Pentru ca am de gand sa nu mai lucrez aici decat in acesta luna ca sa ma bani de sarbatori.Ce nu v-am spus este ca stau si in chirie.Si asta este o mare cheltuiala la oara asta.
merwin1 spune:
28.12.2009, 22:16:00
ermi-zice La multi ani tuturor celor isi cauta un loc de munca
merwin1 spune:
28.12.2009, 22:38:37
SI SA NU DEZNADAJDUITI OAMENI BUNI, CA CEI CARE SUNT CONSTIINCIOSI,HARNICI SI CU BUNAVOINTA VOR GASI DE LUCRU.DOMENII CA ASIGURARILE,MESTESUGARIA,COMERTUL,CONSTRUCTIILE,ARTELE,...AU NEVOIE SI POSIBILITATI SA ASIMILEZE FORTA DE MUNCA,MAI ALES CA MULTI ROMANI AU PLECAT DINCOLO SI NE CONFRUNTAM ,CA NATIUNE, CU UN DEFICIT DE SPECIALISTI IN MULTE DOMENII.INVATATI SA FITI MAI BUNI,INSTRUITI-VA,NU DISPERATI SI FITI TENACE.ROMANUL ESTE INVENTIV SI HARNIC, ASA CA AVEM ATU-URI DESTULE LA ORICE VARSTA.SI EU SUNT IN CAUTAREA UNUI LOC DE MUNCA SI NU SUNT PREA INGRIJORAT PENTRU CA STIU CE POT,AM RABDARE SI VOI REUSI.AM TRIMIS SI MULTE CV-URI ,DAR CEL MAI BINE ESTE SA TE PREZINTI PERSONAL SA TE VADA POTENTIALII ANGAJATORI SI SA FI HOTARAT,NU DISPERAT.INCERCATI SA FITI RELAXATI CAND CAUTATI UN LOC DE MUNCA,ASA VETI AVEA MAI MULTE SANSE.MULT NOROC SI DACA AR FI DUPA MINE V-AS ANGAJA PE TOTI,FIECARE DUPA APTITUDINI SI PREGATIRE.APOI SA NU UITATI CE-I MAI IMPORTANT,CREDINTA,ASA CA NU UITATI SA VA RUGATI.STIU CA TEORETIC ESTE RELATIV USOR SI PRACTICA ESTE CEA MAI GREA,DAR MERITA SA LUPTAM TOTI SA AVEM UN LOC DE MUNCA DECENT SI SA PRETINDEM SA FIM RESPECTATI SI SA NE CUNOASTEM DREPTURILE.SA AVETI UN AN NOU MAI BUN.NOROC TUTUROR SI SANATATE !
free_mind_mymind spune:
20.01.2010, 06:23:09
Sunt curioasa cati dintre angajatorii de pe acest site citesc comentariile noastre,ale astora care mergem la interviuri,calificati peste necesar de cele mai multe ori. Si de fiecare data,apare ultima fufa,necalificata, ne nimic.. dar cu aspiratii inalte,care nu stie sa raspunda coerent la nicio intrebare,dar repeta intr'una "IMI DORESC,IMI DORESC". Oare salariile reale in romania nu ar depasi cumva pragul de 20 de milioane mediu,daca angajatorii nu ar fi atat de nesimtiti.. poate e o mafie
free_mind_mymind spune:
20.01.2010, 06:24:13
Sunt curioasa cati dintre angajatorii de pe acest site citesc comentariile noastre,ale astora care mergem la interviuri,calificati peste necesar de cele mai multe ori. Si de fiecare data,apare ultima fufa,necalificata, ne nimic.. dar cu aspiratii inalte,care nu stie sa raspunda coerent la nicio intrebare,dar repeta intr'una "IMI DORESC,IMI DORESC". Oare salariile reale in romania nu ar depasi cumva pragul de 20 de milioane mediu,daca angajatorii nu ar fi atat de nesimtiti.. poate e o mafie
setyxx spune:
30.01.2010, 22:16:53
Proverb romanesc: "sluga buna nu duce lipsa de stapan"
LaTormenta spune:
09.02.2010, 19:56:56
Sfaturi bune, le aplicam, dar.. ce folos?.. in Ro chiar nu se poate decat cu pile si inca pile mari?
deliaddiana spune:
29.04.2010, 01:13:07
Buna, Eu de aproape 2 luni tot imi caut un loc de munca, experienta am, la niste firme de succes dar atat... ma suna cei care au afaceri de gem part time si care viseaza la "afacerea secolului" aproape ca imi vine sa rad de ei ce vorbe frumoase pot spune despre asa-zisa afacere. La ultimul interviu, pe care l-am dat cu un neamt, am aparut la ora programata, imbracata frumos si decent, documentata despre firma si atenta la limbajul trupului... ca nu cumva sa se vada ca imi doresc cu disperare un loc de munca sau ca am emotii...el era la masa, am zis ca il astept dar n-a avut nicio grija... am inceput interviul, era pentru un loc de manager zonal...de fapt un om care sa umble ca nebunul sa convinga niste oameni sa bage banii lor prin firma fara nume...M-am pus in locul "clientului" eu nu as avea incredere in asa ceva... asa ca am spus pas...si totusi innebunesc, pana la urma cred ca o sa incerc sa imi deschid o firma ca vad ca altfel nu se poate. Sau poate imi mai dati voi vreo idee. Multumesc mult si succes... Delia
georgiana_robu spune:
04.10.2010, 00:44:09
am citit toate comentariile voastre si ma regasesc in situatiile acelea in care sunt prea calificata pentru ce mi se ofera pentru un anumit job, mai desteapta decat persoana care imi ia interviul si din pacate si mai agreabila. am tras concluzia ca daca arati bine si esti o figura simpatica si la interviu discuti cu o femeie care nu e la fel de bine imbracata si aranjata ca tine, cu siguranta nu esti acceptata; iar daca discuti cu un barbat, la un monent dat te trezesti ca te priveste ca si cum esti "noua prospatura". sunt de acord ca cine este BUN sa plece din tara ca aici numai taratoarele supravietuiesc.
Dan Antoche spune:
06.10.2010, 16:35:11
S-a dus dreaq tara asta...Daca au iesit pana si politistii in strada, e grava situatia..Nu cred ca se mai poate face ceva BUN in tara asta.
08.12.2010, 22:20:22
Ce porcarie! Ar trebui sa iau lectii de la un "peste", despre cum sa ma vand mai bine! :)) ... Nu spun ca intrebarile tipice interviurilor nu-si au rostul, dar nu ar trebui sa se puna asa mult accent pe ele, nu atat incat sa decida succesul angajarii, iar importanta cunostintelor in domeniu sa fie minimizata. Toti ne documentam cum sa raspundem mai bine la intrebarile care au devenit standardizate si invatam cum sa dam replici standardizate (pt. ca niciodata raspunsul onest nu este cel care se vrea auzit). Odata la o intrebarea de genul "de ce sa te angajam pe tine?", dupa ce am crezut ca am dat raspunsul cel mai bun cu putinta, mi s-a dat replica "si ce te face sa crezi ca ceilalti nu au dat acelasi raspuns?!". Desi personalizat, raspunsul in esenta respencta acelasi standard. Daca ma gandesc, exista o lista deschisa de porcarii, la care se adauga mereu cate ceva nou. O sa ajungem un popor cu multa experienta ca si candidati, si in final nebuni, pentru ca toti o sa o luam razna de la atata stres cauzat la locul de munca pe care dupa mult efort l-am ocupat (absolut toate posturile cer rezistenta la stres).
09.12.2010, 12:54:35
Pe mine m-au intrebat ce asteptari am de la firma respectiva..era o firma de creditare dar nu bancara.M-au cam bagat in ceata pentru ca nu era vorba de ce salarizare cer eu de la ei.Le-am spus ca astept din partea lor o atmosfera placuta la locul de munca si le-am spus ca oricum la ultimul loc de munca am invatat sa gestionez starile conflictuale si de stres.Nu am luat interviul si sunt curioasa ce as fi putut sa raspund la intrebarea respectiva ..va rog sa-mi dati exemple.
26.03.2011, 18:22:10
pp
Biro Mathias spune:
18.05.2011, 22:50:27
LA MUNCA TOVARASI!!!!...ca bani p...!!!!....c-am astia care-ti dau lectii prin firme cum sa muncesti, cum sa-ti tii gura, pupincureala cum sa lingi un sef in k..., c-am astia trag chiulul la greu ...Cine-i harnic si munceste, ori e prost, ori nu gandeste!
Roxana Fatu spune:
19.07.2011, 13:49:39
Lucrez intr-o companie ( multinationala ) si doar anul trecut am trimis acasa aprox. 50 de persoane, iar din interviuri nu pot angaja mai mult de 10 % ( in conditiile in care din 10 oameni chemati la interviu doar 5 ajung si din cei 5 doar unul sau doi sunt buni.. ) Imi vin oameni ( de cele mai multe ori tineri ) care NU STIU SA VORBEASCA CORECT ROMANESTE ! Este incredibil.. Am ajust la concluzia ca traim intr-o tara de dobitoci. Sigur, am gasit si persoane ok, care chiar vor sa munceasca dar sunt putine, foarte putine. Multi vin cu cu studii superioare la Spiru ( vai de mama lor !!! ) si au niste pretentii de te apuca plansul. Am lucrat in afara si tot ceea ce pot sa spun este ca la noi e o frecare de menta cumplita si o lipsa de interes crasa. Saptamana trecuta am data afara o fata, pentru ca mi-a adus concediu medial (pentru probleme respiratorii ) si ea mi-a spus ca are probleme delicate pentru care merge la ginecolog.... Am intrebat-o de unde vine diferenta dintre ceea ce scrie pe concediu medical si ce imi spune ea si s-a blocat; nici macar nu cautase codul de pe concediul medical sa vada ce inseamna... Evident ca am dat-o afara in aceelasi moment. Restul, cum te intorci cu spatele cum te fura ! Inainte imi recruta HR-ul si nu intelegeam de ce imi trimit doar dobitoci, moment in care am inceput sa imi recrutez singur pentru proiect. Uneori nici nu sti daca sa plangi sau sa razi de prostia lor.. dar oricum lucrurile nu stau deloc roz. CV-uri cu greseli gramaticale, sau si mai rau, cand ii iau cv-ul din fata nu mai stie ce e in el..O generatie de telenovelisti, manelari, clone m. badea, cocalari, pitzipoance si agramati; ( toti cu studii superioare ) cu cine sa iei Ardelul ? Domnilor si doamnelor / domnisoarelor: trebuie sa puneti mana pe munca ! Bucurestiul e plin de mall-uri si toata lumea vrea sa fie office ! Nu se poate. Nimeni nu mai produce nimic; toti stau cu ochii la televizor. O tara de analfabeti si de inculti nu are nici o sansa. Imi pare rau pentru oamenii muncitori, seriosi, dar eu inca nu am vazut om serios si muncitor sa moara de foame. Daca vreti salarii mari, mergeti in afara si mai vorbim dupa. Credeti ca acolo sunt cainii cu covrigi in coada ? sa ii spui superiorului tau direct ca nu faci un anumit lucru, sau sa iti arda de glume in stilul Romanesc ca zbori din firma in secunda doi. In plus, Bac-ul de acom vorbeste de la sine de cei tineri si promitatori... analfabeti ( si ei si profesorii lor ) . Si acum... La munca !
Irina Popescu spune:
21.10.2011, 13:35:00
auzi roxana fatu! ia mai du-te du dracu. daca ai ajuns sa ai in fata agramati la recrutare cum se face ca au avut CV-urile suficient de bune incat sa ii chemi pentru inceput la interviu?sau si-au angajat o secretara sa le redacteze cv ul si scrisoarea de intentie? jumatate din bagaboantele de la resurse umane se simt atotputernice cand le intra cineva in birou. incep sa iti puna cele mai stereotipe si sinister intrebari. cum vine aia "UNDE TE VEZI PESTE 5 ANI?" sau aia cu "sunteti casatorit/a?" voi sunteti constienti ca statutul marital al cuiva si a nu il angaja pentru asta se cheama discriminare (in 90% din cazuri). fac pariu ca toate scarbele de la HR se vor bashica si imi vor sari in cap. ei bine si eu am fost la intalniri cu angajatori ANALFABETI. Am intalnit o cucoana la resurse umane la CGS care zicea (repetat) "angajatii entry-level (avea rongleza la gura) se DESCURC!" in loc de "se descurca". ce office sa fie candidatul cand la resurse umane aveti niste vaci incaltate cu pantofi scalciati, cu tenul mizerabil, cu o manichiura de iti vine sa versi, dar tu domle, cel care vrea sa fie angajat sa ai ce pune pe masa trebuie sa arati impecabil, sa vorbesti engleza exemplar si sa eventual sa lucrezi 25 de ore pe zi pe 800 RON. da! exista in RO si oameni care nu intampina astfel de probleme la angajare: cei cu pile sau cei supercalificati. dar noi tinerii fara experienta (care nu avem experienta pt ca ce sa vezi? am fost la facultate! si nu la spiru! - nu toti-) noi suntem la mana acestor mizerii de recrutori care speculeaza orice slabiciune din CV. uneori, cel putin femeile, nu te angajeaza pentru ca nu le place fata ta. PUNCT! daca angajatorul este barbat mai ai o sansa chit ca esti expusa unor apucaturi misogine sau esti angajata si pt ca omul ala spera la ceva nu tocmai ortodox, dar daca cucoana care face angajari e femeie atunci sansa ta este sa fii o fiinta docila, nu prea aratoasa si fara pretentii salariale mari. as vrea sa o intreb eu pe una de asta de la HR cate limbi straine vorbeste ea, si sa ii dau si un test, sau ce studii are sa vad atunci ce face? pe voi cine naiba va angajeaza? va zic eu patroni care din lipsa de timp nu isi fac singuri recrutarea (si rau fac) sau multinationale cum te lauzi tu (vita de mai sus) care nu stiu cat de atotputernica te simti tu cu un cv in mana. daca iti faci singura selectia cv urilor cum se face ca ajung pe scaunul din fata ta absolventi de Spiru si analfabeti? nu stii sa citesti?
Irina Popescu spune:
21.10.2011, 13:41:27
si apropo ai uitat ca ai cv-ul public uite le spun eu acum celor care citesc aici din ce vad si matale ai facut tot Spiru intre 2001-2005? de ce naiba mai vorbesti de altii? asta o sa ramana o enigma. pai tocmai tu sa razi de aia?
Raluca Covrig spune:
15.11.2011, 13:42:17
Hahaha, am ras de ma doare gura , jur. Roxana ai cam dat cu bata in balta, ca sa zic asa..., drept dovada IRINA ( nume scris cu majuscule pt iti este net superioara ) te-a cam pus cu boticul ala al tau de fata desteapta pe labute. Tu ai citit bine ce naiba ai scris? ,,am inceput sa imi recrutez singur pentru proiect". Ai dat copy-paste de pe undeva? Plus ca vorbesti ca sa te afli in treaba, sa te dai aici cocos, cand tu tot la Spiru ai terminat. Fata, fugi ca te linseaza toti cu inteligenta asta de care dai tu dovada. Hai ,, succesuri" si mai invata sa respecti lumea din jurul tau, cu sau fara scoala. Bunul simt si respectul nu se invata la scoala. Bravo IRINA, te pup!
05.12.2011, 19:29:23
Bine IRINA!
rares stefan spune:
03.05.2012, 16:51:00
roxana fatu hai sa ne iubarim ca vad ca duci lipsa de maciuca :)))
rares stefan spune:
03.05.2012, 17:11:19
pfff imi cer scz nu eu am scris, un "oaspete nepoftit" :)
add comment
 
   Copyright © 2012 BestJobs Recrutare SA     Despre noi    Blog    Conditii    Confidentialitate    Ajutor    Site Map
 
     
 
close
Intra in cont
Conecteaza-te cu Facebook
 
     
Intra in cont
Am deja cont
Vreau cont BestJobs
Adresa ta de email
Parola
Introdu o adresa de email
Alege o parola
Prin conectarea cu Facebook sau apasarea butonului `Inregistreaza-ma`, declari ca esti de acord cu Termenii si Conditiile de utilizare a site-ului.