Cum ceri o marire de salariu. Si o obtii!
Autor: BestJobs, adaugat in data de 06.06.2007
Sa ridice mana cine este multumit de salariul sau.

Preturi galopante, facturi, taxe, intretinere... Pentru majoritatea romanilor banii nu sunt niciodata suficienti pentru a acoperi toate cheltuielile. Ce faci in cazul acesta: iti mai iei un job, iti gasesti un loc de munca mai bine platit sau ramai unde muncesti in prezent, dar ceri o marire de salariu?

Pentru cei care aleg varianta a treia, apare necesitatea de a-si confrunta angajatorul, cerand o marire, desi trebuie depasite teama de refuz, lipsa de curaj, disconfortul sau chiar jena aferenta acestei situatii, considerata de multi ingrata, si nu se incumeta chiar oricine. Ar fi cateva lucruri de facut si altele de evitat, pentru ca sa poti pasi cu capul sus in biroul sefului tau si - mai ales - pentru a iesi zambind de acolo, cu un salariu "rotunjit". Iata unele sugestii:

- Identifica obiectivele muncii tale, pentru a constata daca s-au schimbat considerabil fata de momentul in care ai primit ultima marire. Ai noi responsabilitati? Compara competentele tale actuale cu cele din trecut.

- Analizeaza contributia ta la dezvoltarea companiei. Unde este posibil, inarmeaza-te cu cifre concrete. Vei avea un discurs mult mai convingator, daca se va baza pe argumente de genul: "Am avut vanzari de 50.000 euro in acest an!" Vezi si cifrele din anul precedent, pentru a demonstra cu cat ai depasit asteptarile angajatorului.

- Daca nu stii sigur cat valoreaza cunostintele si experienta ta, trebuie sa faci o mica cercetare pentru a te documenta despre nivelul salarial de pe piata muncii pentru pozitia ta. Cel mai simplu este sa afli de aici. Astfel vei avea o idee mai clara despre suma pe care ar trebui sa ti-o ofere angajatorul tau.

- Ia in considerare si situatia ta "sociala" la locul de munca. Daca ai o groaza de realizari, dar esti un coleg insuportabil si nu ai o relatie prea buna cu cei din jur, acest calificativ negativ iti reduce sansele.

- Alege momentul potrivit. E mai bine sa astepti decat sa precipiti lucrurile. Abordeaza cu atentie acest subiect intr-un birou (de preferat, al superiorului tau), nu pomeni despre marirea de salariu, cu sarcasm, in fata cafetierei sau in alte circumstante la fel de nepotrivite.

- Nu fi agresiv in expunerea datelor si argumentelor. Transmite mesajul pas cu pas, in loc sa-i arunci ideea transant in fata.

- Nu ameninta cu demisia pentru a obtine o marire de salariu. Desi actionand astfel, ai putea ajunge la rezultatul dorit, riscul pe care ti-l asumi e prea mare si denota o abordare neprofesionista.

- In cazuri disperate, poti sa faci aluzii si la alte oferte primite, pentru care ai fi dispus sa pleci de la actualul loc de munca. Ofertele respective ar fi bine sa fie reale. Si retine: este de preferat abordarea "plec pentru a incerca noi experiente", angajatorul fiind mai dispus sa-ti ofere o marire de salariu pentru a te pastra, decat in cazul "plec pentru ca mi s-a oferit un salariu mai mare".

Oricum, nu da de inteles ca "trebuie" sa-ti fie marit salariul, ci incearca sa afli cum "ai putea sa primesti" marirea si un termen-limita pentru atingerea acestui obiectiv.

Curaj!

Echipa BestJobs
Toate articolele din categoria «Batem palma! Salariul?»
Recomanda articol    Yahoo Messenger    Facebook    Twitter
131 comentarii
maria1958 spune:
07.06.2007, 17:06:15
bun
banderas_b52 spune:
10.06.2007, 15:06:26
Va spun intr-o saptama daca merge...sau poate ma dau astia afara :)
remusiusco spune:
10.06.2007, 16:06:43
interesant, trebuie verificat.Sper sa mearga!
cereanuv spune:
13.06.2007, 13:06:10
as incerca si eu dar nu am informatii suficiente legate de nivelul salariului pe posturi similare mie in alte firme. Toata lumea zice fa-ti temele si afla cat dau si altii ca sa nu fii pe langa subiect....mi se pare ok asta, dar? Apoi legat de competente si cat de multe lucruri fac in firma, pai cam fac dar si aici mi-e destul de greu sa transpun asta in beneficii salariale, de fapt inteleg ca ar trebui sa ma vand mai scump si sa negociez toate astea, dar nimeni nu ne invata concret cum. stiu eu poate un studiu de caz sau oamenii care au incercat si au reusit sau nu sa spuna in vorbe cum au facut, pentru a invata si altii sau pentru a prinde curaj sa o faca.
magdasaiu spune:
13.06.2007, 22:06:05
e imposibil de obtinut o marire desi mi s a spus ca dupa 6 luni va fi. ce sa fac?
amara spune:
14.06.2007, 12:06:56
Daca vreti sa va interesati de nivelul salariilor si de conditiile de lucru din anumite firme, incercati aici: www.desprefirme.com. Poate aveti noroc. Daca toti angajatii ar posta o opinie pe site-ul ala !...
lulla spune:
16.06.2007, 15:06:12
De mers ,merge cu siguranta si spun asta fiindca mi-a iesit. Este important de retinut ''placa '' cu '' plec pentru experiente noi'' . De obicei angajatorii care nu se gandeau pana acum la posibilitatile tale de a face lucruri mai ''marete'' pentru care sa te plateasca mai bine, incep sa se gandeasca de acum.Si s-ar putea ca asta sa fie de fapt ce iti doresti.:))
1donatelo1 spune:
21.06.2007, 16:06:39
totul este un rahat. nu merge nici placa cu "plec pt a incerca experiente noi" si in fapt nici un fel de alta placa , cata vreme angajatorii- pretinsi oameni citit- nu constientizeaza rolul si beneficiile obtinute de pe urma fiecarui salariat. Oricum ceea ce frapeaza este tocmai nesimtirea si lipsa de respect pe care o afiseaza majoritatea angajatorilo fata de cel ce urmeaza a fi angajat. Asa zisele negocieri sau contracte negociate nu sunt altceva decat contracte de adeziune la doleantele celuilalt si nu ale tale. Oricum indiferent de castigurile sau munca fructuoasa pe care o desfasori pentru o companie multumirile se lasa asteptate iar de mariri de salariu ce sa mai vorbim. Totul se face pana la umilire. Asta e
zelmiruca spune:
23.06.2007, 11:06:30
Trebuie schimbata mentalitatea patronilor din est care fac mai mult sclavie desantata cu forta de munca bruta sau nebruta.Discrepanta salariala est-vest este f. mare, de aici plecind si exodul romanesc in alte tari.E vorba de zgarcenia patronatului roman de tip Copos care se intinde ca o pecingine...Romanul este din fire rabdator si tolerant pina explodeaza mamaliga si apreciaza mai mult linistea familiala si un loc sigur si evita teama de perspective,ma refer la cei trecuti de 40 ani.Mai vorbim...
gplauto spune:
23.06.2007, 21:06:38
totul este o mincina
gplauto spune:
23.06.2007, 21:06:40
patrionul te va da imediat afara ce ii vei cere o marire de salariu
unheilige spune:
24.06.2007, 19:06:11
Ceea ce zice 1donatelo1 este 100% acelasi lucru cu ceea ce cred si eu. Din pacate, maririle de salariu cerute si obtinute, fara ca mai apoi sa existe urmari neplacute produse de catre sefia firmei, exista doar in povesti. Poate doar in Vest sa fie treburile altfel, unde valoarea unui angajat deja existent in firma este constientizata si prioritara in fata celei a unuia care a asteapta afara. Lucrul asta nu se intampla aici, pentru ca oricand se gaseste un fraier mai prost platit.
sfleaca spune:
27.06.2007, 08:06:14
in multe cazuri realitatea este alta. sunt si situatii in care daca muncesti bine si mult primesti si mai mult de munca... dar bani nu si nici promisiunile lor nu s erespeceta. M aintreb care ar fii modalitatea ca si patronii sa isi respecte promisiunile? Acelea de pregatire, de concordanta intre cerintele postului si ce spun ei la interviuri ca ar fi cu acel post. Nu mi s epare normal cand te iau sa te 'inchirieze'la alt afirma nici macar sa nu stie detaliile acelui post... se cere loialitate.. si cand clientul te evalueaza la excelent iar proprii tai patroni spun .. "sa vedem , ne mai gandim .. cum sa facem ce sa facem "... si astepti astepti dar nimic nu se rezolva? e doar retorica intrebarea. Fiecare va actiona dupa cum il avantajeaza situatia.
axam spune:
28.06.2007, 10:06:52
M-au ajutat foarte mult sfaturile primite aici. Daca inainte nu stiam cum sa pun problema, acum sunt foarte eficient in discutiile cu superiorii. Sunt pe drumul cel bun si va incurajez sa o tineti tot asa. Este nevoie de aceste indrumari si cine vrea, poate... De aici am invatat ca pot obtine ceea ce vreau, cu rabdare, optimism si fara sa jignesc pe nimeni. Daca cuiva nu-i reuseste trebuie ori sa se mai slefuiasca, ori sa schimbe firma la care presteaza. Din experienta mea sunt foarte multi angajatori care nu se pricep nici la interviu, nici la negociere, nu au principii, ci toane. Acolo nu ai ce cauta, orcum sunt pe drumul pierzaniei... Am mai intalnit si oameni nepregatiti, dar cu pretentii si foarte multe "impresii", nici acestia nu vor abtine ceea ce vor, decat pe termen scurt si cu ceva compromisuri. Incapabilitatea este primul dusman in calea afirmarii. Perseverati! Cu rabdare si stiinta, veti obtine ceea ce doriti. Mie mi-a "iesit"! Va multumesc inca o data si nu renuntati la ceea ce faceti, caci sunt multi cei care reusesc datorita voua. E bine sa ai de unde alege!
geo.graff spune:
28.06.2007, 18:06:46
profesorii, sunt persoane cu studii superioare care dau concurs an de an pt. a obtine un post in invatamant unde salariile sunt foarte mici.In invatamant nu functioneza regula!
en6rp_13alex spune:
29.06.2007, 00:06:59
wau... ba fratzilor,lam imbatat pe sefu... si si mi sa ridicat salariul cu 10 procente,asta dupa ce am citit de 3-4 ori. bravo neogen si sa mai vi cu idei peste vre-o 5-6 luni poate mai imi ridica salariul...
ian53 spune:
01.07.2007, 10:07:12
Ian53 Se pare ca trebuie schimbate mentalitatiile atat la angajator cat si la angajat .In cazul cand incercam sa ne furam caciula unii la altii ,ambele parti au de pierdut.Unii patroni se comporta dupa ..invataturile"despre patroni obtinute inainte de 1990,unii angajati nu inteleg ca vremurile s-au schimbat , trebuie sa fie copetitivii ,altfel devreme sau mai tarziu piata ii elimina.Asta e, toti trebuie sa intelegem ca trebuie sa ne aliniem altfel...Mai grav ca la noi se pare ca hotia si smecheria au ajuns la rang de virtute,se spune despre cei care o practica ca sunt baieti destepti.Una e secretul profesional si regulile economiei de piata si alta e necinstea ,smecheria si hotia.Trebuie cu toti sa facem eforturi sa intram in normalitate, eu sunt optimist si cred ca se vor aseza lucrurile,dar ce e mai rau ca procesul e prea lent...
200951 spune:
06.07.2007, 22:07:35
Da este adevarat,banii nu ajung,mai ales daca astepti sa-ti dea altcineva de lucru.Trebuie ,dar nu-i usor schimbata mentalitatea oamenilor.In scoala nu esti invatat cum sa te descurci in viata.In facultati nu te invata sa devii lider.Patronii vor sa conduca nu sa li se de-a lecii.Este stiut ca intr-un MLM nu castiga firma cu cele mai bune produse ci liderii acelor firme.Mai toti oamenii vor sa fie condusi ,nu sa aiba responsabilitati.Network (MLM) este cea mai buna scoala de format lideri.http://www.freewebs.com/gynajob
200951 spune:
06.07.2007, 22:07:49
Ca salariul sa-ti ajunga mai trebuie lucrat pe langa.Si cel mai bun job este ca si consumator platit.Adica sa inveti sa faci reclama ptr a -ti rotunji veniturile.Castiga si statul si tu.In plus te formezi ca om.Capeti alta incredere in tine.http://www.freewebs.com/gynajob
cstelica3 spune:
08.07.2007, 09:07:28
Nu cred ca merge pt ca de exemplu la CORD Romania asalariile se dau pe vechimea in fabrica, nu conteaza competivitatea,{sa fii prost sa ai relatii la personal}
200951 spune:
08.07.2007, 23:07:27
Cu riscul de a ma repeta voi scrie despre tot ce inseamna sa te descurci de unul singur.Ca sa ai tot ce-ti doresti si cati mai multi bani nu ai nevoie de sefi.Fii propriul tau sef.Asta se v-a intampla doar in network.Cu suport din partea echipei.Nu se cer studii,dar cine le are foarte bine. http://www.freewebs.com/gynajob.
ninagen spune:
13.07.2007, 15:07:20
nu se poate....... daca iti argumentezi performanta mai intai si apoi noile responsabilitati, poti obtine marirea dorita
electronistul1 spune:
25.07.2007, 23:07:44
Ne imbatam cu apa rece.Cand m-am angajat mi s-a spus ca salariul este pentru inceput.Dupa un an si 5 luni am incercat sa le cer o marire de salariu si mi s-a adus o cerere de demisie.Am plecat....
ninanipr spune:
29.07.2007, 13:07:37
AM CITIT CU INTERS PENTRU CA VREAU SA IMI DEPUN DEMISIA SI VA TREBUI SA JUSTIFIC DE CE PLEC, PROBABIL CA SE VA FACE SI O DISCUTIE DESPRE CEEA CE INSEAMNA A RAMANE IN FIRMA SI VROIAM SA FIU PREGATITA, EI BINE AM AFLAT DECE CATE O DATA LUCRURILE IN TRECUT NU AU MERS ASA DE BINE PENTRU CA NU AM STIUT SA SPUN LUCRURILOR PE NUME DAR INTRO MANIERA CARE SA NU AGASEZE PE SEFUL MEU, POATE DACA SE VA IVI O SCHIMBAREDE PROGRAM SI O MARIRE VOI MAI RAMANE , ACUM STIU CE AM DE SPUS MAI CLAR DECAT INAINTE
roxyolariu spune:
31.07.2007, 12:07:40
ideea cu noi experiente este foarte buna, la fel si cea in legatura cu rabdarea si tactul de care trebuie sa dai dovada in abordarea superiorilor, iar cea de-a doua chiar functioneaza.
beijo spune:
31.07.2007, 17:07:38
totul depinde de sef.dak e ok omu si stie sa aprecieze munca ta si rezultatele ei va fi cu siguranta de acord cu marirea de salariu.dak nu atunci depinde de angajat cat de convingator este:)
keid1001 spune:
01.08.2007, 08:08:17
Vrajeala...nici salariul negociat la angajare de multe ori nu-l primesti asa cum l-ai semnat si te trezesti ca intrebi pe la salariste care-i problema cu contul tau ca nu ti-au intrat toti banii (am patit) cat despre marire de salar, am fost promovata in functie (intr-o companie internationala - deci nu romani) si am lucrat 2 ani in speranta ca voi primi si marirea de salar o data cu responsabilitatile. Nici vorba, nu mi-a ramas decat sa-mi dau demisia si sa caut altceva...miscare pe care trebuia s-o fac cu mult inainte. Culmea ca tot ei erau cei ofticati de indrazneala mea!
gordon2005 spune:
01.08.2007, 22:08:42
Ai perfecta dreptate 'beijo', totul depinde de ce fel de om este seful tau si de mentalitatea pe care o are. Dar de multe ori cei mai multi Patroni sunt straini, ei vin la noi pentru ca stiu ca forta de munca romana este foarte ieftina. Deci practic pe ei ii doare in MS Dos de tine, defapt sa zici merci ca te-au angajat... X-( Si 'keid1001', mda... Cat tupeu pe tine sa le spui treburile alea, ar trebui sa-ti fie rusine! =))
enache_elena spune:
13.08.2007, 20:08:23
da plec pentru aincerca noi experiente cred ca ar merge intr-adevar.........
deceneuus spune:
15.08.2007, 12:08:18
2-o variante: -ori ramai cu vechiul salariu -ori iti dai demisia si pleci Astia cand aud de marire de salariu fug ca dracu` de tamaie. Ca sa obtii marirea de salariu trebuie sa ai o pozitie de forta fata de angajator(secrete de serviciu sau realizari care il lasa cu buza umflata daca pleci).In rest sunt o gramada de oameni disperati care au familii si nu-si permit sa-si lase familia fara aportul salarial de mizerie pe care il au.Vorba aia"ii iei nu-i dai". Interesul angajatorului este acela de a reduce costurile cat mai mult si de a creste profiturile,daca el gandeste ca printr-o grila salariala austera ajuta la stabilitatea financiara din organizatie asa va face. Problema e ca toti angajatorii gandesc pe termen scurt,castig imediat, si nu se gandesc la fidelizarea angajatilor .Ca urmare omul nu e prost,aproape toti meseriasii din constructii au plecat din tara, personalul sanitar la fel au ramas numai cei in varsta cu vechime care au un salariu mai mare decat un debutant,si acum unii isi rod unghiile ca nu mai gasesc angajati calificati.Ce sa va fac domnilor asta e rezultatul lacomiei si a lipsei de cunostinte din domeniu. Bon Courage, (asa incheie sefu` mailurile):))))
acsis spune:
24.08.2007, 13:08:01
sincer ... ma asteptam la altceva ... nu la niste chestii atat de generale care oricum sunt de la sine intelese.
monalisa1 spune:
09.09.2007, 11:09:18
bai...haideti sa va spun si parerea mea despre toate sfaturile astea..eu lucrez la banca si vreau ori sa-mi dau demisia ori sa-mi schimbe pozitia pe care o am acctualmente in banca.deocamdata ocup postul de receptionista, dar stiti cum este...pe langa responsabilitatile pe care le am, sunt suport si pt celelalte departamente, si nu mai rezist.cum o sa-mi mareasca mie salariul cand asta se face la nivel de sucursale...ce mari realizari am eu in banca aia ca sa pot sa vb despre asta cu directorul...poate ne invata cineva cum sa deschidem subiectul despre asta...stiti cum se intampla?te duci in biroul directorului si iti zice:da, ce s-a intamplat?" la care tu:...pai, stiti vroiam sa vb si eu cu dvs despre ...ce..."ca ti se blocheaza toti muschiuletii si iti dispar dintr-o data toate cuvintele din vocabularul tau...si...gata...s-a dus naibii planul tau...de-abia daca legi 2-3 cuvinte si ai iesit dupa cateva min, mai mult bou decat ai intrat...sincer...asa se intampla...va spun eu...astea sunt chestii generale...noua ne trebuiesc cateva exemple concrete...multa bafta le doresc celor care vor sa faca o astfel de mutare...si...poate ne impartasesc si noua din experintele lor...by
lumi_40 spune:
20.09.2007, 18:09:59
Poti obtine marirea, dar si asa remuneratia sa fie infima fata de importanta postului si rezultatele muncii tale.Atunci cum poti sa actionezi, ca ti se arunca in fata faza cu cata bunavointa au avut?Daca ai mai si intrat intr-o inertie si nu te poti desprinde sau daca esti prea indragostit de meserie, sau daca pt meseria ta oferta este limitata intr-un cerc f.mic si nu prea ai incotro s-o iei, atunci ce faci?
comandante_sibiu spune:
21.09.2007, 11:09:33
este un pic ciudat articolul pt ca am trecut prin asa ceva. ce faci in momentul in care nu iti iasa cum trebuie ,cand stii ca poti dar nu esti lasat.si nu este vorba doar de bani. ce faci cand ti se spune sa vedem ce se intampla,cum merge treaba si auzi aceleasi chestii de un si jumatate.ce faci cand vrei sa faci mai mult si seful o stie dar nu face nimic pentru acest lucru
nadanielivia spune:
25.09.2007, 14:09:00
NU ATI AUZIT DE EXPRESIA "DACA NU-TI CONVINE PLEACA.MAI SUNT SI ALTII CARE AU NEVOIE DE UN LOC DE MUNCA (ca sa nu zic "stim ca nu sunteti multumit de oferta noastra dar compania trece printr-o criza economica dar cand ne vom reveni vom remedia situatia) prostii!!! se poate negoci!!!! dar asta care a scris articolul nu stie ca asta este valabil in societatile mari cu profit de mii de dolari. negociaza TU daca esti angajar intr-o firma mica sau mijlocie!!!!!!! noi visam dar hai sa traim in realitate. si nici sa nu cerem mai mult decat putem oferi. ca si asta se poarta!!!!!!
andrei_cosutchi spune:
28.09.2007, 09:09:08
Salut tuturor de pe acesst site ! Felicitari echipei NEOGEN care dovedeste profesionalism si incearca sa vina in ajutorul nostru prin toate articolele si subiectele pe care le dezbate ! Sa stiti ca solutiile propose de dumnealor sint perfect realizabile, DOAR intr-un loc cu ADEVARAT CIVILIZAT ! Asta insemnind din pacate UE, USA si foarte RAR unele situatii din Romania. Stiu perfect ce afirm, o fac din experienta mea personala. Viata e prea scurta, fiti bine pregatiti profesional si mai ales aveti incredere in voi ca meritati ceva mai BUN ! Niciodata nu e prea tirziu, asa ca BAFTA TUTUROR !
pisiky18 spune:
28.09.2007, 16:09:12
Singura mea solutzie pentru un post pe care sa mil doresc cu adevarat (sami shi placa ce fac, sami shi convina salariul): diploma de liceu.. shi apoi cursuri peste cursuri. Sa nu mai vorbim de relatzii.. Cu facultatea nu mai faci nimic in zilele noastre.
dacapus spune:
02.10.2007, 20:10:29
Salut! ...merita sa incerce fiecare, eu unul unde am lucrat "fortam" mana angajatorului (la 5-6 luni)si cand vedeam ca nu mai este dispus sa mareasca salariul cautam o oferta mai buna... intr-un caz au venit dupa mine peste 50% din colegi la o oferta mai buna. Va dati seama ca nu au sarit in sus de bucurie vechii angajatori, dar au trebuit sa mareasca salariile pentru niste oameni care nu aveau calitatile profesionale a celor care au plecat. Tineam recitaluri din "codul muncii" prin birou si imi spuneau "-Da! ai dreptate dar nu se poate asa...". Si am gasit pana la urma o firma corecta din toate punctele de vedere... :-)
dacapus spune:
02.10.2007, 20:10:50
Salut! ...merita sa incerce fiecare, eu unul unde am lucrat "fortam" mana angajatorului (la 5-6 luni)si cand vedeam ca nu mai este dispus sa mareasca salariul cautam o oferta mai buna... intr-un caz au venit dupa mine peste 50% din colegi la o oferta mai buna. Va dati seama ca nu au sarit in sus de bucurie vechii angajatori, dar au trebuit sa mareasca salariile pentru niste oameni care nu aveau calitatile profesionale a celor care au plecat. Tineam recitaluri din "codul muncii" prin birou si imi spuneau "-Da! ai dreptate dar nu se poate asa...". Si am gasit pana la urma o firma corecta din toate punctele de vedere... :-)
corinutza_carst spune:
03.10.2007, 11:10:36
O intrebare (poate se gaseste cineva in masura sa raspunda la ea): angajatul lucreaza full-time (uneori sta si peste program pentru a-si termina sarcinile), iar in fisa postului sau se regasesc urmatoarele obligatii: gestionare comenzi, preluare apeluri telefonice, contactare clienti (prin e-mail sau telefonic), contactare furnizori, preluare produse de la anumiti distribuitori, intretinerea bazei de date, emiterea de facturi, ambalare produse in vederea expedierii... Ce salariu "merita" respectivul angajat avand in vedere sarcinile ce ii revin? Multumesc pentru raspuns.
adobarceanu spune:
13.10.2007, 18:10:49
red_griphon spune:
04.11.2007, 15:11:55
cu toate ca responsabilitatile au crescut, marirea de salariu mi-a fost refuzata pe motiv ca firma nu are bani. In plus atunci cand colega mea s-a casatorit si a cerut concediu i s-a acordat in conditiile in care eu i-am tinut locul (fara o plata suplimentara, urmand ca ea sa-mi efectueze la schimb orele lucrate sau sa ma plateasca din salariul ei) oare nu beneficiem de concediu de odihna platit? Cum putem rezolva aceasta problema fara riscul de a fii dat afara de catre patroni?
millenium30 spune:
12.11.2007, 20:11:26
Atentie!!!Este interesant sa obtii o marire de salariu dar sa fii hartuit dupa.Se intampla si mai ales sa fii luat in vizor de acei colegi care de fapt nu fac nimic dar totusi au pretentii.Nu uita ca cineva te priveste in secret si este atent la tine chiar daca nu vezi lucrul asta...Succes
alina_ingerasu spune:
21.11.2007, 17:11:49
eu am cerut marire de salar si mi s-a oferit.trebuie sa stii cum sa vorbesti,si sa-i readuci aminte cat ai avansat in firma respectiva.
georgetaenea spune:
24.11.2007, 20:11:53
1donatelo1 si zelmiruca sunt foarte bine ancorati in realitatile plaiurilor noastre...mioritice. Nesimtirea patronatelor din Romania merge la extrem. Oricand sunt dispusi sa renunte la specialisti, oameni foarte bine pregatiti pentru ca nu vor sa le ofere satisfactie, sunt orgoliosi, atunci cand li se solicita o marire de salariu si oricum nu sunt dispusi sa ofere atat cat ofera o firma serioasa, internationala care stie sa motiveze oamenii bine pregatiti. In companiile serioase angajatorul este atent la nedvoile salariatului, nu are placerea de a lucra cu oameni frustrati, e constient ca in aceste conditii eficienta scade considerabil. In firmele romanesti functioneaza motivarea pe ochi frumosi. Bietii salariati sunt terorizati, joaca teatru, zambesc si sunt amabili cu " oameni " care nici nu merita sa le treaca prin fata. Daca le spui ca pleci si doresti sa incerci experiente noi poate obtii o marire de salariu dar te vor tine minte ca ai dorit sa pleci din firma, ca nu esti o persoana loiala si desigur, atunci cand ti-e lumea mai draga s-ar putea sa ai probleme. Asa ca mai bine este sa gasesti un post corespunzator asteptarilor si sa le spui cu toata convingerea : good bye ! Cu siguranta nu te merita. Pierderea este a lor.
georgetaenea spune:
24.11.2007, 21:11:44
PS Si as mai adauga ceva: de ce trebuie neaparat sa ceri tu o marire de salariu si nu este prevazut in politica firmei o analiza periodica si sa ofere ei motivatia salariatilor care merita? Fiecare companie are un serviciu de Resuse Umane. Poate imi raspunde cineva, ar fi interesant un raspuns din partea celui care a scris acest articol. Eu am renuntat sa ma mai umilesc cerand o marire de salariu prefer sa-mi caut un nou job, mai bine platit.
simoralu spune:
25.11.2007, 18:11:10
am obtinut o marire de salariu doar dupa ce a fost data afara o persoana si mi s-au dat sarcinile ei mie,dar am adunat fostele noastre salarii si erau cu 5 mil. mai mult decat maximum obtinut de mine.De alta marire de salariu nu poate fi vorba doar daca vor fi din nou fortati de imprejurari si nu vor avea alti oameni pregatiti,care sa cunoasca si firma per ansamblu,dar oricum nu este cea meritata.
ciobanuioana spune:
29.11.2007, 09:11:49
eu lucrez de 7 luni la o firma mica de distributie.mi-au facut carte de munca abia in urma cu 2 luni.salariu este mic,de plecat nu pot ptr ca tb sa termin niste cursuri,responsabilitati am destule si ele cresc ptr ca firma se dezv.cum sa cer o marire de salariu in aceste conditii?sa mai astept?e posibil sa vina seful si sa spuna:pentru merite deosebite si ptr realizarile tale iti dau mai multi bani la salar???????eu din banii mei platesc o rata la banca si imi mai ajung cca 5 zile.norocul meu e ...un sot.nu sunt tupeista,nici indrazneata dar daca nu se schimba situatia in urm 2 luni va tb sa vb cu seful.pana at poate mai strang ceva sfaturi de la voi.
m_babei spune:
17.12.2007, 23:12:05
ce zici a........ de unde, daca au ei salariile mari ce le pasa .negrii pe plantatie se mai gasesc,nimeni nu e de neinlocuit . in ultimul timp ce e mai rau ca nu putem nici sa mai vorbim nici intre noi ca deranjam sefele..............si daca nu-i place fata noastra trebuie sa plecam ,nu putem sa stam numai in stres.dar varsta isi spune cuvantul si atunci alta sansa nu ai decat sa rabzi obrazniciile unor copii care au ajuns prea devreme in functii de conducere.nu se gandesc ca trece si peste ei vremea ca tineretea nu este vesnica si mai ales ca totul se plateste in viata.
mannycks spune:
22.12.2007, 11:12:50
prosti copii....in tara nu veti fi niciodata multumiti. eu cred ca trebuie sa incercati printre straini, ei stiu mult mai bine sa aprecieze ce faceti, si asta mai ales material. p.s: granitele in EU sunt descise. vam pupacit de aici de la mare distanta de romania
orangeboy86 spune:
05.01.2008, 14:01:22
Mda, ai dreptate. Multi sunt cei carora le este 'jena' sa ceara aceea binemeritata marire de salariu doar pentru faptul ca dupa aceea posibil ca angajatorul sa te priveasca cu alti ochi.....Eu din fericire am trecut cu bine peste acest impediment si am si obtinut rezultate.
hanynicolae spune:
07.01.2008, 20:01:52
patronii romani,niste hoti dar,noi trebuie sa-i furam la greu.
kombo spune:
08.01.2008, 14:01:09
mmmm....eu sunt in postura in care ar trebuii sa deschid discutia, pentru ca altfel voi semna contractul de munca pe o durata nedeterminata cu vechiul salariu,adica cel din perioada de proba. o sa va scriu sa va spun daca e buna metoda "bestjobs"!succese in 2008!
alex_lixy06 spune:
08.01.2008, 23:01:16
ok sunt de acord ca poti avea vechime si performante ,putand spera ca avand aceste atuuri de partea ta poti tinti mai sus ,dar de fiecare data se iveste un sef care i-ti poate arunca o chestie de genul "da mai vedem" sau " sigur dar nu acum din "iunie"" sau chiar mai rau .Eu unul as accepta mai degraba un nu si atat sau o chestie de genul :nu se poate sau chiar nu meriti mai mult si as sti ca asta e motivul.
csordas spune:
10.01.2008, 20:01:35
da totul este bine si frumos...dar sa nu uitam un singur lucru...in romania majoritatea firmelor ete privatizata..asa ca nici o sansa la o viata mai buna...in strainatate majoritate firmelo este a statului,adica nu are cum sa ai un salar prost...
ushergabi spune:
23.01.2008, 01:01:04
stiti care e adevarata problema dragii mei? ca practica omoara teoria! asa ca in procente ca si reusita va dau un 10 plus ;))
carew_2006 spune:
30.01.2008, 16:01:49
salut. Bai fratilor va explic eu cam cum sta treaba; -ai chohones ca sa te duci la sef- ai si reusita in viata -nu ai curaj vei sta toata viata in umbra si iti va fii frica sa incerci''experinte noi'' ai ma ca suna ca dracu,parca as fii o prostituata si vezi doamne "vreau sa incerc si de alea mai groase". Ideea este urmatoarea ca orice angajator ti-o zice paia"firma nu sta in tine si nici u in firma"si gata te-a linistit,dar daca vezi ca exista o criza de personal si nici dracu nu vine sa se mai angajeze atunci tragei presul de sub picioare sefului. Bafta all la mariri si negocieri!!!!!!!!!!!
nightsilence spune:
02.02.2008, 00:02:04
Marire de salariu? O sa-ti zica chestii de genul bla bla bla boooooooooooring, daca nu-ti convine da-ti demisia ca asteapta vreo 3 camioane cu cv-uri afara.Cel mai bine e sa iei un kil de dinamita si sa i-l indesi cat mai adanc in anus. Pasul urmator ar fi sa zbori in insulele bahamas ca daca nu infunzi puscaria. In alte cuvinte, viata-i grea dar trece. Bafta si bani fara numar(de fapt fara serie, sa nu te depisteze interpolul).
417823 spune:
04.02.2008, 14:02:06
sunt de acord cu cei care considera ca marirea de salariu depinde de felul de a fi al celui care o aproba si din pacate e greu sa intalnesti persoana responsabila care isi cunoaste angajatii si realizeaza cat produce fiecare pentru firma si ii trateaza pe masura meritelor.in general angajatorii se lasa coplesiti de alte lucruri si considera ca fiecare cent pe care il dau angajatului,il trag de la gura propriilor progenituri.salariul reprezinta doar pentru angajat expresia baneasca a valorii muncii sale,in general pentru angajator e un fel de pomana.am auzit expresii de genul'tin firma doar ca sa platesc angajatii'..sa fim seriosi,bunul samaritean nu este printre noi.
ionut_roman spune:
08.02.2008, 09:02:04
ESTE OK ABORDAREA PROPUSA DAR TOTDEAUNA TB SA AI GRIJA CU CE FEL DE OM DISCUTI...PT CA DACA STI SA INTRI SUB PIELEA PATRONULUI RESTUL....E APA DE PLOAIE
cielo2001 spune:
12.02.2008, 05:02:16
Nu este dracul atat de negru. In foarte multe domenii exodul fortei de munca mai spre vest de Romania a facut ca expresia de genul "am la poarta 10 oameni care astepta sa-ti ia locul pentru un salariu mai mic" sa nu mai fie acoperita de realitate. Eu am reusit in urma cu putin timp sa obtin o marire de salariu considerabila (+66%) pentru ca am avut grija sa ma implic in proiecte micute singur fara seful meu, iar in momentul in care am spus ca sunt in tratative cu o firma pentru un post mai mult decat Ok, am fost sfatuit sa nu iau o decizie pripita si sa vin cu oferta propusa de ceilalti si sa negociem o solutie pentru a ramane la actualul job. Am venit cu oferta primita, am plusat cu proiectele in care eram implicat si in care unui om nou i-ar fi luat ceva timp sa inteleaga mersul lucrurilor si ... in 2 zile am primit un raspuns afirmativ.
teacherdesign spune:
17.02.2008, 10:02:08
atata timp cat in romania mai este guvernata de hotii ce iti spun flank in fatza ca un necalificat are salariul impozabil de 500 ron iar un altu ce a facut inca 3 ani de scoala "o profesionala" si i se cuvine salariul de 600 ron impozabil, atunci nu mai avem ce discuta despre realitate si fictiune la acest subiect.
teacherdesign spune:
17.02.2008, 11:02:08
as dori totusi sa i vad pe toti cei ce voteaza in guvern si parlament salariile noastre a simplilor muncitori, ca traind bine dintr-un salar de 600 ron impozabil doar 12 luni de acum inainte, sper sa reuseasca insa cu siguranta i voi vedea mai rau ca boschetarii de prin umbra tomberoanelor
la_macarie spune:
18.02.2008, 17:02:14
in cadrul companiei noastre se pune baza mare pe cei nou veniti care habar nu au ce se intampla aici si primesc salarii considerabile,iar cei vechi raman cu salarii mici pentru ca nu au curajul sa se duca si sa spuna ce ziceti voi.Ei au de pierdut pentru ca exista riscul sa fie dati afara,in schimb cei noi veniti pt angajare -ce au ei de pierdut?Nimic.incearca si obtin,dar mai apoi sunt tinuti in spate de cei vechi
sor39 spune:
19.02.2008, 21:02:01
am incercat in toate posibilitatile in problema salarizarii, dar lucrurile nu a fost asa deoarece ca a fi sau nu a fi un bun angajat indiferent de situatia in care dovedesti munca prestata nu beneficiez de nimic.am fost dat la o parte iar cand au angajat noi in firma au dat o salarizare mai mare decat mine si mi-am dat seama ca nu am dovedit ca angajat fidel si neglijenta fata de persoana cu handicap.
catalinbaican2007 spune:
20.02.2008, 19:02:16
din punctul meu de vedere, daca esti agent de vanzari iti maresti singur salariul prin procentul din vanzari,dar vei toci multe perechi de pantofi ca sa fii multumit.in aprox. 7 ani in aceasi firma am avut doar satisfactii materiale,dar nu si profesionale(lipsa unei logistici )
adypav spune:
26.02.2008, 08:02:33
Din punctul vostru de vedere pare simplu dar nu este, nu toata lumea are in spate marirea sumei vanzarilor sau muuulte realizari dar nu este imposibil. Eu am incercat si am dat gres mi-am dat demisia. Norocul meu ca eram cu lectia facuta si imi pregatisem totul cu ceva timp inainte, asa ca am plecat de a doua zi, cei drept uimindui pe toti inclusiv pe directorul general, dar de a doua zi munceam in alta parte in conditii mai bune.Consider ca a pierdut seful....
ddmirabela spune:
28.02.2008, 19:02:00
este o porcarie ai dreptate catalinbaican2007 si eu lucru ca si tine si cunosc situatia
luchese spune:
06.03.2008, 15:03:38
degeaba ceri marire de salariu, daca n-ai pile o iei la...
simona_voicila spune:
16.03.2008, 15:03:07
faza cu 'noi experiente' nu are nici o relevanta... totul depinde cu ce fel de oameni ai de a face, pt ca sunt unii care s-au trezit sefi sau patroni peste noapte, dar n-au nici cea mai vaga idee ce inseamna a fi sef...daca un sef in adevaratul sens al cuvantului se va gandi la problema pe care ai ridicat-o (aceea a maririi salariului), un sef doar cu numele probabil iti va arata usa, pt ca mai gaseste fraieri care sa munceasca pt salariul pe care ti-l da tie. Un sef adevarat se gandeste mai mult cum sa-si pastreze oamenii pe care si i-a format (sau macar i-a instruit intr-o oarecare masura) decat sa aduca mereu noi si noi oameni care vor pleca peste o perioada din cauza atitudinii sale. Asa ca cel mai bine ar fi sa ne dam seama de la inceput cu ce fel de oameni vom lucra (desi e foaaaarteeeee greu!!!) si daca ne dorim foarte tare un post pe care e posibil sa-l parasim curand.
mili_miky spune:
23.03.2008, 21:03:23
Nu stiu cum sa zic...poate sunt eu norocoasa...cand m-am angajat mi s-a spus tot asa k este un salariu de inceput pana invat.....era vb de o verificare si o marire in urmatoarele luni dar s-a intamplat ceva nefericit cu directorul si nu a mai avut loc evaluarea mea....dar dupa 3 luni mi-au marit salariul fara nici o negociere sau asa zica verificare :D si nu o marire oarecare ci 50% din cat aveam :D
cristi_blue4ever spune:
01.04.2008, 07:04:16
inca o mica mentiune parlamentari sa traiasca cu 600 ron ? cand pentru statul roman un parlamentar implica : telefon masina laptop masa diurna + concediu :))) toate cu doar :)) 600 ron, aaa am uitat salariu unui parlamentar ajunge pe la 30-50 de milioane adica in jur de 3000-5000 ron :))excluzand beneficiile enumerate mai sus
cristi_blue4ever spune:
01.04.2008, 07:04:33
e impropriu sa vorbim de mariri salariale cand majoritatea angajatorilor sunt firme care nici macar nu "angajeaza" cu forme corespunzatoare codului muncii. Salariu 700 ron si pe cartea de munca 520 Ron sa fim seriosi :) Traim in o tara de capitalisti cu 4 clase care ne trateaza cum ne trateaza . E greu sa mai ceri si o marire de salariu cand in cadrul unei firme de genu nu rezisti mai mult de 2-3 luni pentru ca pleci singur . Cat despre maririle propriu-zise de salariu e surprinzator chiar si pentru multe multi-nationale sa faca pasul asta pentru angajat deci... vise frumoase si tratament echitabil la munca e doar ceva metaforic . Sa traim Bine :))
unoverlord spune:
02.04.2008, 10:04:02
Poate functiona, de la caz la caz. Patronul meu m-a lasat masca in momentul in care isi freca mainile de bucurie ca la o firma concurenta au fost dati afara aprox. 40 de oameni. Motivul ? Avem masa de fraieri care vor veni pe salarii de mizerie,,,,,,ca nu au incotro. Nici o vorba despre competentele respectivilor sau posibilele beneficii aduse firmei prin experienta lor. Inchipuiti-va unnul dintre cei 40 ajuns la masa negocierilor cu acest om. Ce sa-i spuna?
buturav spune:
04.04.2008, 12:04:28
eu lucrez intro firma privata,de 6 luni am vorbit sa-mi mareasca salariul ,a zis ca da, chiar m-am gindit la tine,o sa... . a trecut timpul,iar l-am abordat,si in sfirsit mi-a marit. nu e chiar ceace asteptam,dar e pe aproape.daca imi marea atunci, timp de 6 luni mai era ceva in plus asta e!cum l-am abordat e interesant: Domnule director la salariul meu...nu se mai poate adauga ceva? Raspunsul l-am descris mai sus! va doresc succes la toti!
monadiv_33 spune:
13.04.2008, 19:04:37
Dragilor! Daca se cere o marire de salariu si, in cazuri fericite, aceasta se si acorda, sa va fereasca Domnul de ce urmeaza: mai mult de lucru, la prima greseala minima...e sfarsitul lumii etc. Asa ca , un sfat: daca sunteti apreciati cu adevarat la locul de munca, nu cereti, asteptati sa vi se dea. Bine, ca s-ar putea sa asteptati degeaba, dar...
danutzalove spune:
16.04.2008, 15:04:50
...mda....scria cineva la un mom dat, ca aici in tara, nimeni nu ne va aprecia eforturile....etc...si doamne,cata dreptate mai are! insa, oare ce siguranta vom avea dincolo de granite?ideea este ca tre sa avem in primul rand respect fata de noi insine! dorim un salariu bun atunci ne gandim mult si bine insa, cum il putem obtine?daca nu....ne complacem in situatia actuala,nu?....eu cred,citind toate parerile voastre, cu toate ca unii arunca mai mult in patroni....ca trebuie ca ambele parti sa participe la aceasta "negociere". Fiecare va actiona dupa felul intelegerii problemei expuse.....o sa va spun data viitoare....ce am rezolvat si eu!....numai bine va doresc...pana atunci!
radugheorghies spune:
16.04.2008, 23:04:46
...am citit opiniile dumneavoastra si trebuie sa va impartasesc o experienta personala: am cerut o marire de salariu aplicand tehnica descrisa mai sus cu doua oferte REALE. Marirea mea a fost semnificativa: 45%. Detineam o pozitie cheie in organizatie. Dupa acesta marire insa, seful meu, simtind vulnerabilitatea situatiei a luat din sarcinile mele si le-a distribuit colegilor, astfel incat in momentul de fata se poate lipsi de mine fara a genera pierderi prea mari pentru companie. Ghiciti ce s-a itamplat la ultima mea cerere de marire de salariu.... De aceea va sfatuiesc ca daca doriti o marire semnificativa de salariu sau doar o marire, cautativa alt job fiindca intr-un fel sau altul, fortand mana sefului veti fi "PEDEPSITI" pentru acesta indrazneala.
robeert spune:
03.05.2008, 13:05:43
sa vedem ce o sa se intample...
gorgio_g spune:
05.05.2008, 00:05:05
multi fraeri si tzarani pe aici
cata20000000000 spune:
09.05.2008, 22:05:06
sa fim seriosi cine crezi ca iti mai da marire de salariu doar IT are parte de asa ceva noi prostime la coada ce mai ramane adica " PRAFU DE PE TOBA " ma intelegeti daca sefu tau vrea iti da daca nu iti zice " DUTE CA AM 1000 LA POARTA " cam asa sta in ziua de azi TREABA
dmx77 spune:
11.05.2008, 15:05:15
qwe
dmx77 spune:
11.05.2008, 15:05:38
Salut. Hai sa va spun cum e traba cu salariu. Visul oricarui angajator e sa aiba costuri cat mai mici din orice punct de vedere, deci inclusiv costul salarial al angajatilor. Partea buna a lucruilor e ca daca nu au salarii mai maricele nu au nici imagine nici oameni buni si inseamna ca nu sunt o firma sau companie de succes. De ce? Cred ca va dati singuri seama de ce daca analizati un pic. Poti obtine o marire de salariu aproape in orice domeniu, mai putin in cele care se lucreaza pe banda. Important este sa stii sa te vinzi pe tine angajatorului.......voi reveni, succes tuturor!!!
a_mis spune:
16.05.2008, 14:05:09
o sa incerc
florinadanel spune:
23.05.2008, 15:05:48
teapa.trebuie sa te umilesti pt. ca sa-ti mareasca the patron salariul.i love roumania.
eddy_ spune:
31.05.2008, 12:05:12
Intr-o zi, cand am cerut o marire de salariu, mi s-a spus ca "cimitirele sunt pline de oameni de neinlocuit". Ulterior, am ajuns, seful departamentului HR pe sucursala la firma la care lucrez si nu intamplator am ajuns si in cimitir sa vad mormintele celor de neinlocuit. Si surpriza: toate cimitirele erau goale. Nu spun ca nu trebuiesc respectate anumite reguli de etica in relatiile cu angajatorul, dar daca nu vi cu motive puternice si mai ales daca nu ceri nici un angajator nu-ti va da niciodata nimic. Citeam undeva ca democratia inseamna multa, multa libertate, dar, in momentul in care esti angajat, incep sa ti se impuna o multime de constrangeri(trebuie sa fi la program la ora fixa, trebuie sa stai la serviciu 8 sau mai multe ore, trebuie sa executi anumite sarcini obligatorii, etc) si atunci nuti ramane decat singura varianta de a deveni liber: DEMISIA si posibilitatea de a pleca in alta parte unde o iei de la capat. Succese.
moldovan28 spune:
05.06.2008, 19:06:03
hjhgfjhf
steriuroxana spune:
11.06.2008, 18:06:03
e, ia ziceti, mai ziceti, era rau pe vremea comunistilor? toti oamenii se plangeau ,,ca numai ei muncesc si restul stau''. n-am vazut oameni sa moara de munca atunci, dar acum....si se construia o tara, fratilor. asa cum nu am mai vazut de atunci. si erau oamenii mai cuminti si mai cumsecade. si era rara ura la servici. vremurila alea n-o sa le mai vedem noi, niciodata
alyx spune:
12.06.2008, 01:06:56
Marire de salariu?? AAA! E chestia aia care o ceri unui angajator roman si care ti se intoarce rapid sub forma unei "concedieri" duioase!! Am inteles...si eu care credeam ca-s greu de cap!
ggeeoo8787 spune:
22.06.2008, 21:06:04
MANNYCKS esti tare frate cocalar sa inteleg :D
laurentiu1112 spune:
25.06.2008, 09:06:01
Salut. Dintre toate parerile dmx77 mi s-a parut cel mai lucid... Principiul e simplu : te adaptezi sau pleci. Eu zic ca atunci cand te duci sa ceri o marire de salariu, trebuie sa ai demisia in buzunar si, implicit, un back-up pentru jobul actual. In felul asta, negocierea ta cu actualul patron va fi mult mai relaxanta pentru tine pentru ca elimini stresul.
dnc_iuliana spune:
01.07.2008, 20:07:34
Pana la urma treb sa ii spui patronului sa iti mareasca salariul..nu treb sa muncesti k un rob..si un salariu de k...mai bine akasa decat sa iti bata joc cu un nimic de salariu...ptr ce?! nici rata la masina(in caz k ai) nici benzina..nici lumina...nici chiloti..scuzati expresia..dar cam asa este..si ptr ce?! sa te tin ade prost..nooo curaj mei k altfel nu faci nk..nu iti mareste..cauti in alta parte care te apreciaza..corect?!
cianezu spune:
07.07.2008, 17:07:13
o sa incerc si eu la sfarsitul luni, va anunt ce rezultat va fi.
kostagh spune:
09.07.2008, 15:07:41
Douazeci si opt de ani de experienta pornind de la cea mai de jos pana la cea mai de sus treapta (de la muncitor la director general) spun ca articolul de mai sus nu e valabil in Romania. INTOTDEAUNA, dar INTOTDEAUNA, marirea de salariu a venit doar cu demisia (sau dupa caz transferul) pe masa! Sau, prin mutarea la alta firma. Ori prin absolvirea de institutii de invatamant superior. Atat! Altfel... nici un director sau patron nu reactioneaza pozitiv la alti stimuli. Desigur, trebuie sa te asiguri ca plecarea ta l-ar costa mai mult decat marirea de salariu. Lucrul asta nu e greu de facut. Preia cat mai multe din sarcinile sefului tau "fara bani" si pe urma, dupa cateva luni de "dolce far niente" penru el, pune-i demisia pe masa. 99% sanse sa-ti mareasca salariul.
dmx77 spune:
16.07.2008, 17:07:17
Si multumesc laurentiu1112!!!
dmx77 spune:
16.07.2008, 17:07:27
Da, este si asta o varianta domnule kostagh, nu zic nu, pentru ca evolutia ta pe scara ierarhica este identica cu a mea si inteleg ce e sub plapuma fiecarei paturi sociale si ierarhice.
3260 spune:
17.07.2008, 23:07:29
Marire de salariu ,unde sa mai auzit de asa ceva ,asteapta 100 la usa deci aveti libertatea de a alege .Cati dintre voi nu a auzit aceste cuvinte ,nu are importanta cat muncesti cat de bun esti pentru seful tau exista la usa 99 mai buni ca tine ...solutia mai incearca si alta data poate cu mai mult noroc sau incearca noi experiente.
liv8 spune:
24.07.2008, 14:07:26
iar la negocierea colectiva s-a tinut cont de cererea mea si mi-au dat o marire mai mica decat a unui facturist, e pe bune asa ca DEMISIA e cel mai bun lucru.
liv8 spune:
24.07.2008, 14:07:36
dragii mei nu merge cu nimic,sunt i.r.u. de 28 de ani in aceeasi societate,iar ultima isprava in care descriam ce am avut si ce am in plus de facat, i-a lasat reci si cu apostrofari (ca sa nu spun du-te la doctor,cauta-te, cine crezi ca esti etc..), la adresa mea,asa ca AICI nimic nu merge si risti sa o iei rasna !!
magdesgeorge spune:
19.08.2008, 14:08:40
hehe...sefu e plecat in concediu..am ramas eu cu firma...dar am grija de ea...:D ultima marire a fost dupa ce a vb logodnicul meu cu sefu si i-a spus ca ....ai nevoie de ea platesti...si mi-a crescut cu 250 de lei....: acum cand vine o sa vada ce realizari am facut si o sa ii mai cer cam 100....:P in plus....sa vad ca iara pleaca in septembrie si daca are nevoie imi da...daca nu...stie ca pot pleca...:D mai ales ca imi expira contractul:D
sperometru spune:
19.08.2008, 19:08:28
multe comentari degeaba.bai fratilor trezitiva ca nu va da nimeni nici daca cereti.patronii merg pe ideea,ca daca pleci tu sunt alti 10 care imi bat la usa.am trei an intr o firma si ceea ce fac eu nu poate nimeni sa o mai faca decat dupa vreo 2 ani de invatatura la locul de munca si al meu patron ma simtit ca vreau sa plec si...nu face nimic frate.mia spus ca daca vreau sa plec din firma sai caut om,nici decum sami mareasca salariul si sa ma tina.
sphynx123 spune:
29.08.2008, 19:08:17
@sperometru: ai dreptate colegu' ... patronii, in loc sa constientizeze faptul ca un om cu experienta in firma respectiva valoreaza mai mult decat altii 3-4 care asteapta la usa, mai au si nesimtirea sa te puna sa aduci alt om in locul tau, la fel de bun ca tine. intrebare: e datoria lui sa isi angajeze oameni (si sa ii pastreze) sau e datoria ta, ca angajat umilit sa faci si pe-a HR-ul pt firma lui? dupa ce te calca in picioare, mai vrea sa ii faci un bine gratis? caz personal: a trebuit sa lucrez 1 luna ca sa imi aflu salariul...si cand am aflat (in preajma Pastelui) nu stiam pe unde sa fug sa scap de ei, dar de sarbatori nimeni nu te angajeaza... dupa pasti, mi-au marit salariul de la 5 la 7 mil(da, salar 2008), dupa plecarea unui coleg angajat odata cu mine ... am lucrat pana am ajuns in spital (in perfuzie si pe bune, nu imi facusera carte de munca, deci nu aveam nici un motiv sa ma prefac)... in aceasta perioada au mai plecat inca 2 colegi de pe acelasi post cu mine, eu ramanand titular... la intoarcere mi s-a marit salariul cu meste 75% (14, respectiv 16 mil urmatoarele luni)(comparativ cu 5,2 la inceput)... partea proasta: era munca sezoniera si am ramas pe vara fara lucru...cateodata mi-e rusine ca sunt roman!
gyno_ena spune:
30.08.2008, 09:08:48
sau poate ca nu functioneaza in toate cazurile.
daniela_andreea_banu spune:
03.09.2008, 12:09:37
Nu prea se poate obtine o marire de salariu usor si suma dorita,in cel mai rau caz se reuseste ra patronul iti scoate ochii cu 50 ron dupa 6 luni sau un an chiar.De la ultimul loc de munca am plecat pt ca lucram in 3 schimburi si ca sef de tura aveam 1200 ron brut.Deci cu sporul de noapte si cu orele suplimentare luam ceva mai mult,pana la un moment dat cand patronul a spus ca nu ni se va mai plati sporul de noapte si nici orele suplimentare dar programul ramane acelasi DEOARECE NOI CA SEFI DE TURA LUAM MAI MULTI BANI CA MANAGERUL DE MAGAZIN. Vi se pare normal sa ne ia din salariu sau sa mareasca slariile managerilor ca sa nu mai fie suparare??? A spus ca cine nu e multumit sa isi dea demisia pe loc.De atunci mi-am bagat picioarele si am plecat.Asa ca sinecr va spun cel putin din punctul meu de vedere tinanad cont de experienta pe acre am avut-o, nu mai cred in mariri de salariu, in conditii de munca avantajoase si alte chestii din acestea..
cristianturturescu spune:
12.09.2008, 01:09:40
ultima mea marire de salariu a fost obtinuta prin "santaj".Adica mi-au dat cit imi oferea concurenta."santajul" asta ii sperie, mai ales in domeniul meu de lucru(juridic-firma de asigurari)
dan_969 spune:
16.09.2008, 18:09:14
E destul de simplu de realizat, rupe-ti pantofii sau spatele o vreme, fa-te indispensabil, chiar scuteste pe altii de munca (a se citi lasa-i in ceata cu atributiile de servici), iar dupa asta poti sa ceri marire de salar. Oricum toate eforturile pe care le faci trebuie si remarcate asa ca...fa in asa fel incit sa se observe. Insa cel mai bun sfat pe care il pot da este NU VA CRAMPONATI DE LOCUL DE MUNCA PE CARE DEABIA IL SUPORTATI, asa o sa invete si patronii din Romania ca muncitorul e cel care ii aduce banii in buzunar.
mi_83 spune:
23.09.2008, 18:09:37
Daca ai de-a face cu niste comunistii precum sunt sefii mei de la munca nu ai sa reusesti sa obtii nici o marire de salariu.Poti sa vii de la 6 dimineata pana la 10 seara si tot nemultumiti sunt.Si nu din cauza ca nu aduci profit firmei fiindca de pe urma noastra ei isi cumpara jeep-uri si isi plimba......... toata ziua.Si oricat de eficient ai fi tot nu esti apreciat. daca s-ar putea sa dormi la serviciu pt ca la sf de luna sa-i intre cat mai multi banii in buzunar, ar fi OK. Si cu toate astea au fost in stare sa ia bonuri de la angajatii ca sa-si cumpere ei obiecte de valoare in casa.Este posibil asa ceva in Romania? Se pare ca da !!!Si ne mai miram de ce se pleaca in strainatate?
madalinapadurean spune:
25.09.2008, 09:09:06
mda...
palllade spune:
25.09.2008, 19:09:38
eu am cerut azi si nam primit nimic cica la anul prin mai o marire ceva pffff urata treaba asta
benny23 spune:
25.09.2008, 23:09:12
...aaa si fraza asta ''nu suntem rentabili''imi tauie si noaptea in vis in urechi ...dar atunci ma intreb :cum dr... se face ca si-a ''upgradat'' BMW-ul de la un treiar din 2002 cu un cinciar din 2006 ?
benny23 spune:
25.09.2008, 23:09:24
Parerea mea este ca capitalismul este tot un fel de comunism doar ca nu ti se spune direct in fata ca esti sclav dar pe parcurs iti dai seama de asta ; al meu patron imi spune ca toti romanii vor sa castige fara sa lucreze dar parerea mea este ca el vrea sa-i lucram fara sa ne plateasca si cred ca asa ar vrea toti (asta ii ca tiganul ala din piata cara daca nu te face el de un leu nu-i tigan ,abia asteapta sa ne faca cumva )
petro33 spune:
07.10.2008, 11:10:52
petro33 spune: mi-am dat demisia si-mi pare rau.dc? pentru ca ,atunci cand veni ziua de salar sefa a inceput sa fie atat de ocupata, cam 3 zile, de nu mai dadea nici un semn de viata si mi-am facut singura dispozitie de plata si am luat banii.cand a auzit ,,a luat foc,,.reactionand asa mi-am dat demisia.oare a fost o lectie ptr mine sau ptr ea Comenteaza
petro33 spune:
07.10.2008, 11:10:56
mi-am dat demisia si-mi pare rau.dc? pentru ca ,atnci cand veni ziua de salar sefa a inceput sa fie atat de ocupata cam 3 zile de nu mai dadea nici un semn de viata si mi-am facut singura dispozitie de plata si amluat banii.cand a auzit ,,a luat foc,,.reactionand asa mi-am dat demisia.oare a fost o lectie ptr mine sau ptr ea a.r. afi
tauras35 spune:
09.10.2008, 16:10:57
si cand ma gandesc ca sefa mea de la HR are 8000 ron salariu imi vine sa o iau razana,ea imi ofera 50 ron marire la trei luni si mai si trebuie sa ma umilesc cerand pt ca ei mereu uita sa-i treaca la salar traim in romania si asta ne ocupa tot timpul
ursu.oana spune:
12.10.2008, 19:10:11
dar nu-si permit sa plateasca contributii
ursu.oana spune:
12.10.2008, 19:10:33
pe mine ma dor salariile mari platite in mana si cele mici trecute pe cartea de munca. Daca am un salariu mare incat sa-mi permit sa-mi cumpar o casa in rate din pacate nu pot dovedi bancii cu acte ca am banii aia.daca aduci vorba sefului te ia cu impozitul si contributiile mari pe care firma tb sa le plateasca. Pai traiesc bine acum dar la batranete o sa am o pensie de mizerie pt ca angajatorul fuge de contributii. Si aproape toti trec 600ron pe cartea de munca pentru ca majoritatea fac evaziune fiscala si isi permit
luci1501 spune:
14.10.2008, 15:10:25
Dak vezi ca mu-ti da marirea, inainte de a demisiona ia lectii d la mine fratica. Treci p la medicu' de familie, ii dai buna ziua, il intrebi de snatate k apoi o sa te intrebe si el/tine, si ia ghici ce minuni poa' sa faca niste Stalinsk... Tzigareta, Cafeaua? Iti zice io. Concediu 1 sapt. in care iei bani mok de la imputitu ala de patron din p...a, Lasi munk pt. altii mai harnici si kre sunt platiti mai bine (lenevesti frate/romaneste), apoi te mai bagi peste o luna pe la doctor, etc. pana cand se satura maimutzoiu' ala d patron d kkt de tine si numa ca nu-ti spune in fata sa-ti dai draku' odata demisia. Iti spune sa-ti dai demisia? Nu te concediaza? Cum naiba? Nu poate? NU poate. D C? pentru ca sunt niste legi in tara asta de cacao care spun ca nu te pot concedia fara motiv serios, iar dak tu ai scutire de la ginecolog, ce naiba sa-ti faca? Prin urmare inainte de a va da demisia, GANDITI fratilor ca doar sunteti romani si din asa ceva traim noi: din CIORDALES. Patronii/noi, noi/patroni. Faceti-i sa dispere ca n-au ce sa va faca. pt. relatii suplimentare sugestii etc. "luci15ian@yahoo.com"
anca_ivanciu spune:
09.11.2008, 18:11:22
daca ai bafta si de duci la un interviu pentru un salariu mai mare si seful tau afla , esti ca si mort, trebuie sa pleci.Ce marire de salariu ,nici vorba! ba din potriva , te sicaneaza pina te duci omie de ani.
olivia_codau spune:
10.11.2008, 21:11:36
Eu am fost la doua negocieri de cand m-am angajat....si.... desi discutasem la momentul angajarii de renegocierea salariului dupa 2-3 luni.....seful nu a facut numic in privinta asta cu toate ca am folosit aproximativ aceleasi metode de negociere pe care le prezentati dv.. Adevarul este ca in general angajatorii romani sunt niste neseriosi. Sa vii cu idei...sa le aduci profit...dar cu investitie "zero" in tine. Asa se prezinta piata muncii in Romania. Cel mai bine ar fi sa inchei un pre-contact inainte de a te angaja, unde sa apara toate promisiunile pe care ti le fac....poate asa se tin si ei de cuvant!
cezar_ionica spune:
25.11.2008, 01:11:30
Nu ameninta cu demisia pentru a obtine o marire de salariu. Desi actionand astfel, ai putea ajunge la rezultatul dorit, riscul pe care ti-l asumi e prea mare si denota o abordare neprofesionista. Daca ai rate si trebuie sa iti hranesti familia si nu-ti mai ajung banii lipsa profesionalismului e ultima grija! In cazuri disperate, poti sa faci aluzii si la alte oferte primite, pentru care ai fi dispus sa pleci de la actualul loc de munca. Ofertele respective ar fi bine sa fie reale. Si retine: este de preferat abordarea "plec pentru a incerca noi experiente", angajatorul fiind mai dispus sa-ti ofere o marire de salariu pentru a te pastra, decat in cazul "plec pentru ca mi s-a oferit un salariu mai mare". Daca i dai angajatorulului argumentul "plec pt noi experiente" e posibil ca tocmai lucrul asta sa se intoarca impotriva ta, mai bine i spui motivul real pt care vrei sa pleci! Argumentul asta cred ca este mai bun pt o demisie clasica nu cand vine vorba de o marire... "Oricum, nu da de inteles ca "trebuie" sa-ti fie marit salariul, ci incearca sa afli cum "ai putea sa primesti" marirea si un termen-limita pentru atingerea acestui obiectiv" Ca sa primesti marirea trebuie sa semneze sefu o foaie... Deci nu trebuiesc obiective indeplinite la termene limita! Am trait pe pielea mea "bucuria" de a negocia marirea salariului in compania unde lucrez si vreau sa spun ca nici nu am copii acasa si nici nu mor de foame chiar si fara servici. Insa abordarea mea a fost una f directa si clara: imi mariti salariu raman, nu il mariti plec! Am ajuns pana la tensiuni cu seful direct situatie care a durat 3 luni timp in care m-a tot amanat si eu am inceput sa imi caut altceva... Trebuiau sa il mareasca ca asa au promis la angajare insa sunt convins ca daca nu se bazau pe mine putea f bine sa nu o faca si sa caute pe altcineva. Concluzia e clara: niciodata nu o sa fii renumerat atat cat meriti iar cand vine vorba de o marire meritata sau nu, intr-o proportie covarsitoare conteaza daca i-ai demonstrat sefului ca poate conta pe tine si ca marindu-ti salariul vei ramane loial si devotat companiei!
qytzu_eu spune:
03.12.2008, 22:12:53
La noi in firma patronu' (turc)la angajare a zis: La inceput dadeam 800 dupa dadeam si bonuri dupa dadeam 1000 si bonuri si telefonu' dupa dadean dupa cum mai vedeam! Acum dupa 1 an de la angajare am: -1100, 10 bonuri de masa, telefon de serviciu- lunar,dar nici o sansa de o marire mai apropiata de salariu caci se motiveaza ca n-au bani si asta e motivul pentru care primim toti angajatii lui salariile cu 5-10 zile intarziere lunar...
mikykity spune:
13.01.2009, 21:01:24
depinde de angajator.daca esti femeie e mai greu
lavinia_antonela spune:
22.06.2009, 08:26:45
=)) Marire de salariu...nici vorba .Eu m-am angajat ca agent vanzari part-time de servicii Romtelecom( primul job ) anul trecut in noiembrie iar logodnicul meu s-a angajat pe acelasi post la o luna dupa mine, un job frumos daca sunteti vorbareti si va place sa mergeti zilnic kilometri intregi pe jos la tara sau daca va place sa va antrenati urcand si coborand zeci de scari de blocuri .Am facut ffffff foarte multe contracte incepand cu a II-a luna de lucru , eram data exemplu la cei noi veniti (care nu ramaneau mai mult de 2 saptamani ) . Dupa aproape 4 luni de munca datorita unei probleme in familie m-am decis cu logodnicul sa ne mutam in Timisoara , i-am spus si directoarei de la firma ca nu o sa mai lucram de la 1 martie pt ca ne mutam din oras pentru a ne putea descurca cu banii si SURPRIZA ! Mi-a spus ca imi face carte de munca , ca o sa primesc salariu fix 650-750 lei , ma avanseaza la coordonator de echipa si ca o sa am si un procent de 10% din veniturile echipei mele , plus ca o sa-i faca si logodnicului meu carte de munca si o sa-l puna la instalari de antene dolce-salariu fix 750-800 lei plus comision 18 lei pe instalare.......numai sa nu plecam .OMG am ramas surprinsa !?! Primul job , 4 luni de munca in care am adunat si frig si nervi ( Multi oameni cand auzeau ca reprezint Romtelecomul imi inchideau usa in nas + o injuratura ca le vin facturile prea mari) . Oricum eram bucuroasa datorita faptului ca o avansare asa rapida se datora muncii mele si mi-am demonstrat ca pot. Incepusem sa-mi fac "temele" din timp- sa aflu zone care se modernizasera pentru a merge acolo cu oferta si sa fac impreuna cu viitoarea echipa cat mai multe contracte =)) . Dar actele de angajare cu CM durau cam mult sau nu avea timp...si asa a mai trecut o luna( martie ). Am discutat din nou si s-a amanat pe saptamana viitoare pentru ca trebuia sa plece in Bucuresti la sedinte (si iar s-a uitat totul) . Am ajuns si in aprilie......inca o luna pierduta si atunci chiar mi-am iesit din minti le-am zis frumos ca o sa asteptam pana se termina luna si ca o sa plecam . Alta propunere !? Sa voreasca cu cineva si sa-l angajeze pe logodnicul meu la firma persoanei respective cu carte de munca si cu un salariu mai mare dar eu sa raman pentru a face contracte ca agent vanzari si o sa imi faca contract de munca pe part-time , sa primesc un salariu de part-time ( care mai mult de 400 lei nu avea cum sa fie ) si acela il primeam daca atingeam si un target ( nici pana azi nu stiu cat era targetul , dar chiar sunt curioasa) . Am refuzat pentru ca mi-am dat seama ca voia sa raman doar pentru ca faceam contracte foarte multe. Iar cand m-am angajat pe part-time aveam programul de la 16:00 la 17:00 , dar incet incet s-a transformat de la 11:00-12:00 la 20:00-21:00. Iar salariul meu si al logodnicului cumulate in aceste luni de munca a ajuns la 2457 lei in 6 luni ale mele lucrate si 5 ale lui.......daca lucram cu ziua la tara 2 luni faceam mai multi bani :) . Dar asa e in Romania , cel care se zbate si munceste nu primeste iar incompetentii stau si iau.....sa nu mai vorbim de medicii care nenorocesc zi de zi sute de oameni.
lavinia_antonela spune:
22.06.2009, 08:35:00
***** rectificare program part-time 16:00 - 19:00 , scuzati greseala dar e 08:34 si n-am dormit cautand locuri de munca
soxmery spune:
31.07.2009, 18:26:09
mare dreptate ai lavinia_antonela, eu lucrez teoretic 8 ore pe zi, practic 11, si am salariu de mizerie(min. pe economie)si persoanele "pilite" pe langa faptul ca sunt duse q pluta si nu stiu nimic mai fac si pe destepti, ei nu stiu qm se scrie cuvantul:mail( este cazul sefei mele unde lucrez)dar sa mai trimita un mail!calculatorul pentru sefa mea este un obiect de mobila.sa le fie rusine ca nu stiu nici q ce sa mananca functia pe care o au !!!!
1donatelo1 spune:
01.10.2009, 11:19:18
cu tristete zic ca realitatea este cu totul alta decat cea prezentata prin articol ( pasi de urmat ). asa cum spuneam si cu alta ocazie marirea de salariu si aprecierea sefului sunt simple utopii in tara noastra. Sunt jurist si recent sunt dat afara , in pofida rezultatelor meritorii , pentru ca am avut indrazneala sa evoluez. Concluzie , in Romania patronii ( angajatorii ) au nevoie de oameni care sa le cante in struna si nu profesionisti.
stefanmarian.pacuraru spune:
07.04.2010, 19:44:42
Realitatea este mai dura decat fictiunea,intradevar se cauta prostia,si profit cat mai mare.....ROMANIA....
Olga Vandra I. spune:
09.02.2011, 10:07:34
Tocmai cand crezi ca ai inteles descoperi ca te inseli.
Radu Filimon spune:
10.02.2011, 11:04:20
Angajatul: Scuzati-mă, domnule, pot să vorbesc cu dumneavoastră? Seful: Sigur, intră, ce pot să fac pentru tine? Angajatul: Știti, sunt angajatul aceste firme de peste zece ani. Boss: Așa … Angajatul: Nu vreau s-o iau pe ocolite. Aș vrea o mărire de salariu. Sunt mai multe companii care mă caută dar am zis să vorbesc cu dumneavoastră prima dată. Seful: O mărire? Ti-aș da o mărire de salariu, dar nu e timpul potrivit pentru asta acum. Angajatul: Vă înțeleg și stiu că situația economică curenta are un efect negativ asupra vânzărilor, dar trebuie sa luați în considerare că muncesc mult, am inițiativă și sunt loial acestei companii de peste zece ani. Seful: Ok, luând în considerare acesti factori și pentru că nu am chef să caut pe altcineva în locul tău, îți ofer o mărire de 10% și încă 5 zile de concediu pe an. Ce zici? Angajatul: Excelent. Mulțumesc, domnule! Seful: Înainte să pleci, de curiozitate, care sunt companiile care te caută? Angajatul: O…Electrica, Distrigaz, Romtelecom, ApaNova și banca.
07.07.2011, 20:38:03
SITUATIA E GRAVA DACA DE ATAT DE MULT TIMP NIMENI NU MAI COMENTEAZA...
14.11.2011, 02:12:30
e riscant, daca aduci la cunostiinta toate realizarile, seful o sa isi dea seama ca fiind in fata deciziei de a oferi un salariu mai mare ar prefera sa angajeze pe cineva nou pe un salariu mai mic decat tine. E adevarat nu va avea aceleasi performante in prima luna dar targetul il va impinge sa invete cat mai mult in timp cat mai scurt.La noi nu e ca afara....sunt putini care sunt de acord sa iti ofere marire de salariu...cel putin una pe care sa o si simti!
add comment
Articol
Sondaj
Ce mijloc de publicitate consideri ca te influenteaza cel mai mult?
 
TV
 
Panou stradal
 
Internet
 
Fluturas/brosura
 
Ziar/Revista
 
Radio
 
Alta metoda
 
 
 
   Copyright © 2012 BestJobs Recrutare SA     Despre noi    Blog    Conditii    Confidentialitate    Ajutor    Site Map
 
     
 
close
Intra in cont
Conecteaza-te cu Facebook
 
     
Intra in cont
Am deja cont
Vreau cont BestJobs
Adresa ta de email
Parola
Introdu o adresa de email
Alege o parola
Prin conectarea cu Facebook sau apasarea butonului `Inregistreaza-ma`, declari ca esti de acord cu Termenii si Conditiile de utilizare a site-ului.