Ce cauta de fapt angajatorii?
Autor: Marian Rujoiu, adaugat in data de 26.04.2011
Sunt foarte multe anunțuri în care se caută persoane dinamice, perseverente, cu bune abilități de comunicare, etc. Indiferent de profilul jobului, compania urmărește înainte de toate profitul. Cât ar suna de urât, la un nivel mai mic și angajatul dorește același lucru: să facă profit pentru a-și satisface nevoile sau dorințele sale!

Am scris articole legate de lucruri specifice referitoare la modul în care ar trebui să te porți la un interviu, ce ar trebui să spui sau să nu spui în fața unui angajator la un interviu. Cu acest articol vreau să merg puțin mai în profunzime. La un moment dat chiar am primit o serie de întrebări de la un cotidian privind modul în care poți deveni de neînlocuit la un loc de muncă. La un anumit nivel lucrurile se intersectează. Înainte de a merge la orice interviu trebuie să fii capabil să răspunzi la patru întrebări fundamentale foarte simple:

1.în ce fel consideri că ceea ce știi să faci poate conduce la creșterea numărului de clienți al companiei?
2.în ce fel consideri că prin angajarea ta compania va reuși să mențină actualii clienți?
3.cât consideri că ar putea crește productivitatea companiei prin angajarea ta?
4.în ce fel angajarea ta poate ajuta compania să economisească bani?


Sunt patru întrebări simple. Însă în același timp sunt puternice pentru că sunt profund legate de realitatea practică. Având în minte răspunsurile la aceste întrebări, orice angajare sau menținere a unui loc de muncă va deveni mult mai ușoară!

Într-un anumit fel și angajatorul este tot un angajat, al statului însă! La fel ca și angajatul are de plătit anumite taxe, are anumite cheltuieli fixe și anumite cheltuieli variabile! Profitul este ținta inițială atât a companiilor cât și a indivizilor! Vine apoi și dorința de dezvoltare sau dorința de a ajuta comunitatea, însă numai după ce ținta inițială (profitul) este îndeplinită.

Dacă nu poți avea răspunsuri precise la cele patru întrebări de mai sus, angajarea ta va fi dificilă. Nu la fel de dificilă va fi înlocuirea ta, dacă nu ai răspunsuri clare la întrebările de mai sus. Chiar și după ce vei fi angajat va fi necesar să-ți revizuiești abilitățile și atitudinea astfel încât răspunsurile tale la cele patru întrebări de mai sus să fie unele pertinente.

Am o întrebare: tu ca angajat ai plăti ratele unei mașini care nu-ți aparține de exemplu? Cu siguranță că nu, probabil ar fi un semn al nebuniei să preiei cheltuieli ale unor terți cu care nu ai nicio legătură! Mergând mai departe, la fel și o companie, va încerca să aibă acele cheltuieli care se pot dovedi a fi investiții! Într-un fel sau altul cheltuielile curente trebuie să fie în legătură directă cu plusul valoare care se poate reflecta în serviciile aduse clienților.

Cele patru întrebări sunt o provocare! Poți alege să le ignori! Este cea mai simplă și mai comodă variantă, să nu fii însă surprins că la un moment dat nu o să-ți mai găsești un job sau că ești dat afară de la actualul job fără să înțelegi de ce. Un job înseamnă mai mult decât un timp de lucru, înseamnă un plus valoare pe care-l poți aduce.

Aducând acest plus valoare, și nu mă refer la a sta peste program ci de a găsi căi strălucite de a face mai bine anumite lucruri astfel încât să se poată cuantifica în cifre rezultatul muncii tale. Este o provocare pe care o poți accepta sau nu!

Abilitățile tale și atitudinea ta pot fi valoaroase numai dacă sunt în legătură directă cu răspunsul la cele patru întrebări pe care le reiau mai jos:

1.în ce fel consideri că ceea ce știi să faci poate conduce la creșterea numărului de clienți al companiei?
2.în ce fel consideri că prin angajarea ta compania va reuși să mențină actualii clienți?
3.cât consideri că ar putea crește productivitatea companiei prin angajarea ta?
4.în ce fel angajarea ta poate ajuta compania să economisească bani?


Știu că nu este un articol comod, sper însă să-și dovedească utilitatea în activitatea fiecărei persoane care îl citește!

Atunci când vei merge la un interviu și vei fi întrebat diferite lucruri să ai în minte răspunsurile de mai sus. Degeaba ești o persoană inteligentă dacă nu corelezi inteligența ta cu răspusurile la cele 4 întrebări! La fel și pentru a-ți păstra un loc de muncă sau a promova nu-i de-ajuns să depui efort maxim sau să stai peste program ci înainte de toate trebuie să corelezi activitățile tale cu răspunsurile la cele patru întrebări. Cu cât vei avea răspusuri mai precise pe care le poți aplica cu atât vei fi mai căutat!

Scris de Marian Rujoiu,
Manager Trainer Extreme Training, The way to excellence
www.traininguri.ro
www.marian-rujoiu.ro
Toate articolele din categoria «BestJobs recomanda»
Recomanda articol    Yahoo Messenger    Facebook    Twitter
24 comentarii
BOREA MIOARA spune:
04.05.2011, 15:57:42
CE CAUTA DE FAPT ANGAJATORII???.....SCLAVI.
Marian Rosca spune:
04.05.2011, 16:18:01
Un articol destul de superficial...parerea mea.
alin filip spune:
04.05.2011, 16:25:43
de fapt...am impresia ca nici angajatorii nu stiu exact ce anume cauta..sa fii tinar,sa ai studii,sa ai experienta,sa fii multicalificat...sa zicem ca termini liceul la 18 ani,facultatea la 22,si pina la 28 lucrezi ca sa obtii experienta,si apoi esti prea batrin ca sa mai fii bagat in seama..la ora actuala,din cauza crizei economice,angajatorii sint mai bulversati decit posibilii angajati,ar dori sa creasca volumul de vinzari dar n-au habar de cum merge piata si daca pot sustine un reprezentant zonal,nu-si dau seama de costurile si conditiile care se impun in munca de teren,toti se spala pe miini,si iti zic "stii..hai sa facem treaba,dar fa-ti tu un pfa,rupe-ti masina in bucati,ma spal pe miini de cheltuiala,iti decontez carburantul,si daca merge treaba,mai povestim..peste citiva ani.."..nu merge asa domnilor...un agent cu vechime,vine din spate cu o experienta,cu o baza de date in spate de la firmele la care a lucrat,posibili clienti,si astea ...cam costa...dar la noi asa a fost intotdeauna.."las-o asa,ca merge si asa "...
04.05.2011, 17:38:13
Ce cauta ? un mare " NIMIC" , cu cat stii mai putin, sau ai mai putina experienta cu atat te vor putea manipula,si in consecinta vei fi mai bun pentru postul lor, nu sunt constienti cei care fac recrutari ca " scoala vietii " dublata de studii, ar putea aduce mari beneficii unei companii . Dar asta e , sau mai bine zis astea sunt timpurile pe care ne e dat sa le traim.......... Avem de platit cine stie ce " carma " Numai bine tuturor
04.05.2011, 18:02:32
Cred ca angajatorii cauta oameni fideli si bine pregatiti pe care sa-i foloseasca la maxim pe salarii mici,astfel rotunjindu-si ei profitul.
04.05.2011, 18:02:48
Da!ce dreptate ai tu Aurora,oare angajatori citesc aici?
04.05.2011, 18:41:15
Pt ca statul sa poata intretine si acoperi toate furturile celor care ne conduc preseaza cu taxe antreprenorii.. si atunci ei ce pot face? cuta pe cineva caruia job-ul respectiv sa i se para shansa vietii lui sa fie in stare sa-si dea sufletul acolo pt companie. Din pacate sau poate din fericire unii dintre noi nu isi vor dasufletul ci vor trata fiecare job cu masura in care el poat fitratat ..un mijloc de a-ti hrani familia ... sa speram ca nu ne va schimba sistemul ... asta e parerea mea ..
PAUL ADRIAN CIUDIN spune:
04.05.2011, 19:49:57
Mai exista si piata muncii??eu vad ca inafara de cei care au depasit o varsta inaintata,majoritatea au emigrat..iar firmele astea cu pretentii in general...ori multe is pe duca ori si-au redus activitatea,angajari doar in cazuri exceptionale si alea...stim noi cum ..ca la noi!
Alexandru TUDOSE spune:
05.05.2011, 07:18:20
Vad multe comentarii pesimiste... nu e chiar asa. Intrebarile mentionate de autor sunt aplicate in fiecare zi de o companie transnationala / sau multinationala. Daca vrei sa faci performanta (pe baza lor), eu mai introduc 2 reguli: 1. NU lucra la SNU (statul national unitar :-) adica la bugetari 2. NU lucra in organizatii care sunt dependente de economia SNU (ex.: furnizor pentru organizatii bugetare,...) Astfel, articolul devine pertinent, si o spun din propria mea experienta. Nu vreau sa fac reclama, dar si pe acest site sunt joburi la Continental (Siemens), Johnson Controls, Faurecia, (producatori de componente auto). Daca CVul este conform cu ceea ce cauta ei, telefonul va suna cu siguranta... Succes !
05.05.2011, 08:40:28
Domnul
Eugen Serban spune:
05.05.2011, 08:50:01
Citez: "Degeaba ești o persoană inteligentă dacă nu corelezi inteligența ta cu răspusurile la cele 4 întrebări! " . Scris de manager extreme training. Ma apuca rasul. Mai bine esti prost si ai raspunsul la intrebari. Interesant e cum le pune prostul in practica!!! La ultima raspunsul il stie compania care-i ofera un salariu de mizerie, economisind bani. Un bun profesionist le pune in practica oricum. Sunt multe de spus despre sistemul actual. Interesant o sa fie cand unii or sa aiba superprofit si n-o sa le foloseasca la nimic!
Dan Regep spune:
05.05.2011, 08:52:31
Corect tot ce e scris mai sus. Articolul e slab si are focus doar pe partea comerciala (nici macar tehnica). Angajatorii cauta .... dar de multe ori uita sa retina angajatii (cu experienta/buni) pe care ai au.
05.05.2011, 08:58:40
Domnul M. Rujoiu, care ne impuie capul cu tot felul de prostii,este victima sistemului.Nu toata lumea lucreaza in vanzari.Toti cei care fac interviuri se viseaza la firme mari ,de succes(SUA ,Anglia,etc). Din pacate nici ei sau patronii lor nu stiu ce vor.Ca sa nu-si dea lumea seama ca habar nu au, pun niste intrebari stereotipe care le-au invatat pe de rost.E adevarat ca nu sunt locuri de munca pentru toata lumea,dar cei ce vor sa munceasca nu sunt"gasiti"de angajatori din cauza ca nu esti pe tiparul lor(model de CV,mini-interviu=vrajeala,etc
iulian suciu spune:
05.05.2011, 11:51:21
Acest tip de interviu nu se poate generaliza.Cindva am fost la un interviu pentru angajare pe un post de coordonare transport marfa.Intrebarile mentionate in articol se potrivesc de minune.Patronul care mi-a luat interviul a fost mai succint cu intrebarile.M-a intrebat daca stiu sa fac profit,am raspuns ca da ,dar sa vad si eu cu ce?Bineinteles ca nu am fost angajat si mai bine asa,deoarece firma care o patrona este in faliment si mai mult dat in urmarire internationala pentru fapte penale.Deci in concluzie,intrebarile la interviu nu prea au relevanta,asa cum nici patronul care ti-le adreseaza nu are relevanta cu afacerile.Pana nu dai o proba de lucru nimeni nu stie ce fel de om esti,iar increderea patronilor in angajati a murit de mult.
Radu Claudia spune:
05.05.2011, 16:47:52
Ce cauta cu adevarat angajatorii? Profesionisti pe care sa-i angajeze pe nimic. Sa va povestesc ce mi s-a intamplat mie. Timp de luni de zile m-am tot intrebat de ce cv-ul imi este vizualizat si cu toate astea nimeni nu ma cheama la niciun interviucu toate ca indeplinesc si depasesc pe alaturi criteriile si cerintele impuse de angajatori. Am avut diferite discutii si cu agentii de recrutare (alte vrajeli,discutii sterile si pierdere de vreme si acolo)pentru a vedea de ce se intampla acest lucru si nu am primit niciun raspuns si mai rau, nicio sugestie. Pana cand intr-o zi mi-a venit ideea banala de a pune in cv salariul dorit la 40% din ceea ce castigam la ultimul job. Rezultatul: au inceput sa curga interviurile si am primit imediat o oferta de agent de vanzari, deghizata sub un pompos titlu de Business Developer. Angajatorul a fost mai degraba interesat daca accept o oferta mult sub calificarea mea decat de criteriile specificate in anunt. De aici si concluzia: angajati calificati si platiti cu o mizerie de salariu. Ca doar e criza si acum e momentul, nu?
Nicoleta Dumitrescu spune:
06.05.2011, 08:41:05
1.în ce fel consideri că ceea ce știi să faci poate conduce la creșterea numărului de clienți al companiei? 2.în ce fel consideri că prin angajarea ta compania va reuși să mențină actualii clienți? 3.cât consideri că ar putea crește productivitatea companiei prin angajarea ta? 4.în ce fel angajarea ta poate ajuta compania să economisească bani? La ce folosesc aceste intrebari puse unui potential angajat, daca el nici macar nu cunoaste organizatia in care Urmeaza sa lucreze, nu cunoaste produsele si serviciile pe care Urmeaza sa le vanda, nu cunoaste nivelul vanzarilor pe sectorul respectiv pentru produsele companiei, nu cunoaste potentialul clientilor pe zona in care Urmeaza sa-si desfasoare activitatea de vanzari...Cred ca raspunsul pentru cele patru intrebari il poate doar dupa minim 6 luni lucrate...si la un eventual interviu, aceste intrebari asteptati sa va fie puse domnilor de catre un Manager Resurse Umane care mai mult ca sigur este la baza Psiholog. Raspunsurile pe care el asteapata sa i le dati sunt standard, altele nu stie, nu cunoaste, nu le va interpreta sau gasi valoroase Niciodata.
Calin Gherman spune:
07.05.2011, 07:23:56
daca nu ai fi facut copy paste dintr-o carte te-as intelege.Insa aici este marea problema ca ne asumam rolul de ganditori originali si de fapt santem purtatori de vorbele si faptele altor autori
08.05.2011, 14:29:38
Mihai Petre Sclavi, sclavi si iar sclavi. Nu vor altceva patronii, indiferent de culoarea steagului! Ultraspecialisti, platiti ca femei de serviciu, yes-men(women). Un manager de top de la noi nu va angaja niciodata pe unul pe care-l simte destept, pentru ca va fi un potential concurent pentru pozitia pe care o detine. Un patron conduce recrutarea va trăi alte temeri- obsesii #ăsta-mi cere mulţi bani# Restul sunt vorbe în vânt! Bafta nouă, tuturor celor ce vâslim pe site-uri de recrutare !!!
Leahu Iosif spune:
09.05.2011, 11:04:34
Autorului Marian Rujoiu "plusul valoare"!!!!... ce are de a face un strungar sau un portar cu portofoliu de clienti?! ... ... SUNT 100% DEACORD CU CE A SCRIS OLIMPIU BONTA, am fost respins si chiar nici nu sunt chemat la multe interviuri, de ce?! pentru ca am peste 15 ani vechime, si asta ii sperie, si in plus ce director economic sau persoana similara ar angaja un potential concurent la propriul lui post! ...
09.05.2011, 16:21:54
cu totii suntem nemultumiti de felul in care se trateaza aceasta "problema", trebuie sa tinem cont insa de situatia economica in care ne aflam, care in ultimii ani, cel putin din 2008 pana in prezent nu a cunoscut din niciun punct de vedere o crestere. Am discutat putin pe langa subiect pentru a face o introducere in subiectul principal: relatia angajator - angajat. Da, in momentul de fata angajatorul isi doreste sa gaseasca un angajat care sa aiba o experienta cat mai vasta pe domeniu, cu studii superioare termintate si pe un salariu cat mai mic... DE CE?! Raspunsul acesta nu vi-l voi da eu deoarece il putem deduce si singuri. Ceea ce vreau sa spun este ca nu avem o economie buna, nu avem o piata buna, nu avem un mediu de afaceri... si aici fac o pauza, dar trebie sa stim sa ne "vindem pielea" la un interviu prin experienta si studiile pe care le avem, pentru ca doar asa putem schimba ceva...
15.05.2011, 14:06:54
Am citit comentariile unor useri si vreau si eu sa spun ca in economia de piata depinde foarte mult cum iti vinzi valoarea , spre surprinderea mea majoritatea patronilor vor sa scoata cat mai mult profit si selectia de personal este una foarte simpla , cauta un profil sa corespunda intereselor firmei , ex: sa nu ceara un salariu foarte mare sa aibe o oarecare experienta sa se conformeze cu politica firmei etc. Noi suntem putin naivi si acceptam sa muncim pe sume bine stabilite de ei deoarece pe piata este o lege CEREREA SI OFERTA in functie de acestea se stabileste si salariul , daca au potential de forta de munca nu or fi fraieri sa creasca salariul , daca noi acceptam compromisuri asta e Am fost odata la un interviu si postul respectiv avea un nume pompos Manager produs in fine cunostinte aveam piata de desfacere aveam deci totul bine pana la salar cand am cerut modica suma de 2000 ron net si au fost foarte indignati ca este putin cam mult , atunci sa mearga dansii sa-si vanda produsele sa intocmesca ofertele sa se expuna la ris pe drumurile patriei moca . Prefer sa stau sa mananc frunze de cat sa fiu fraierul unuia si altuia . Cand o sa invatam sa gandim atunci vom avea si salarii mai mari .
16.05.2011, 11:27:58
Da.Ciudatenii si aici ca in tot ce tine de Romania.Parerea mea este ca nu se va intampla nimic nou (de 20 de ani tot asa este privind salarizarea la noi...putin modificata conform vremurilor...:))) atata timp cat nu va exista o grila (lege eventual) corecta care sa o stabileasca "corect" (dupa capacitate, experienta,loialitate etc). O alta problema care ar fi bine de discutat este nivelul mare de infractionalitate economica (evaziune fiscala), lipsa concurentei(aparitia monopolurilor in multe domenii), nepotismul si mai sunt - toate astea deformeaza realitatea si cererea de forta de munca pe piata din romania. Problema ca multe alte probleme nu se doreste a fi clarificata - asta este, deci nu cred ca cineva va vrea sa mai astepte 30 de ani sa se clarifice multe in tara asta, deci parerea mea este...PLECATI DIN TARA CAT MAI REPEDE...VIITOR NU EXISTA SI NICI NU VA EXISTA...dovada...acum 3 ani am fost la o firma de recrutare, cereau expert CAD...m-am dus acolo si o tipa care cred ca nu terminase facultatea inca, vorbea de taskurile jobului habar neavand de ce presupuneau cerintele postului (probleme stict legate de domeniul cerut de client)...cum sa cauti ceva pe piata cand tu ca head hunter nu esti in domeniu (cum sa evaluezi profesional un candidat...). Tot ce o interesa era doar cati bani ceream...nu o interesa ce stiam...oops!!!. In elvetia o banca de cartier nu are mai mult de 5 persoane...aici de ex la bcr lujerului sunt 30...waw...avem "oameni foarte buni profesionisti"...asta este...parerea mea ca "capitalisti"..sau firmele multinationale sau asa zisele firme multinationale nu vor sa lucreze cu profesionisti...parca vad vremurile lui ceausescu putin modificate (clasa muncitoare era la putere atunci in detrimentul clasei intelectuale - acum incompetentii in detrimentul profesionistilor)...totul este conform voorbei "TOATE SUNT VECHI SI NOUA TOATE"...
19.05.2011, 19:51:53
as vrea ca domnul marian, sau daca citeste vreun angajator aceste mesaje sa ne dea si noua raspunsuri la intrebarile astea care ni se pun intotdeauna, nu pt alceva dar sa vedem si noi cum ar raspunde dansii, avand in vedere ca romanii in ziua de azi sunt disperati in cautarea unui loc de munca si nu prea mai gasesti mai nimic. Oricum mizeria de guvern ne termina pe zi ce trece
23.05.2011, 18:07:33
Salut tuturor! Consider ca acele intrebari sunt de fapt intrebari pe care si le pune angajatorul referitor la angajat, indiferent de domeniul de lucru. Iar viitorul angajat trebuie sa stie sa ii induca raspunsul favorabil.
add comment
 
   Copyright © 2012 BestJobs Recrutare SA     Despre noi    Blog    Conditii    Confidentialitate    Ajutor    Site Map
 
     
 
close
Intra in cont
Conecteaza-te cu Facebook
 
     
Intra in cont
Am deja cont
Vreau cont BestJobs
Adresa ta de email
Parola
Introdu o adresa de email
Alege o parola
Prin conectarea cu Facebook sau apasarea butonului `Inregistreaza-ma`, declari ca esti de acord cu Termenii si Conditiile de utilizare a site-ului.