6 intrebari care trebuie adresate angajatorului, la interviu
Autor: BestJobs, adaugat in data de 02.08.2007
Interviul poate fi un process foarte stresant. Majoritatea cartilor scrise despre interviuri vorbesc de sute de intrebari la care trebuie sa fii pregatit sa raspunzi, dar foarte putine vorbesc de intrebarile pe care ar trebui sa le adresezi tu intervievatorului.

Preia controlul la urmatorul interviu, punand cateva intrebari cheie. Mai jos sunt 6 intrebari, pe care trebuie neaparat sa le adresezi si motivele pentru care trebuie sa intrebi.

1.Ce s-a intamplat cu persoana care a ocupat inainte pozitia respectiva? (Daca este o pozitie nou-creata: Cum s-a desfasurat activitatea asociata acestei pozitii, anterior?)

De ce trebuie sa intrebi: Trebuie sa cunosti problemele din trecut legate de pozitia pentru care ai fost chemat la interviu. De exemplu, daca predecesorul tau a fost concediat, sau a fost promovat. Este aceasta o pozitie temporara sau nou-creata. Raspunsul iti va oferi mai multe informatii despre asteptarile conducerii sau despre cum isi propane compania sa se dezvolte.

2.De ce ai ales sa lucrezi aici? Ce te retine in companie?

De ce trebuie sa intrebi: Desi s-ar putea sa iti placa compania respectiva, esti totusi un outsider. Trebuie sa afli ce are de spus un om din interior, despre companie. Pe cine sa intrebi, decat pe intervievator? Acest lucru il va forta sa iasa din rolul de reprezentant al companiei si sa iti raspunda la modul personal, in calitate de angajat si potential coleg.

3.Care este prima problema de care trebuie sa se ocupe persoana angajata?

De ce trebuie sa intrebi: Trebuie sa fii pe aceeasi lungime de unda ca si noul tau manager, de asemenea sa intelegi pe deplin ceea ce se asteapta de la tine si ca poti indeplini cerintele. Ceea ce nu iti doresti este sa te lasi inselat de cerintele jobului si sa ajungi sa fii coplesit de sarcini dupa prima saptamana de lucru.

4.Ce poti sa imi spui despre persoana careia ii voi fi subordonata?

De ce trebuie sa intrebi: Nu conteaza cat de minunata ar putea fi compania; timpul tau va fi petrecut lucrand cu un anume manager. Trebuie sa afli ce fel de persoana este acesta si ce fel de manager este – mai bine mai devreme decat mai tarziu, inainte de a a-si dezvalui personalitatea. Daca esti o fire independenta, obisnuit sa lucrezi cu solutii si idei proprii, de exemplu, probabil nu ti-ar conveni sa fii supravegheat indeaproape.

5.Care sunt predictiile asupra vanzarilor si profitului, pe urmatorii 5 ani?

De ce trebuie sa intrebi: Trebuie sa cunosti viitorul unei companii in care planuiesti sa petreci cativa ani din viata ta. Nu trebuie sa adresezi fix intrebarea aceasta. De ex, poti intreba despre planuri privind extinderea sau dezvoltarea a noi produse in viitor. Desigur, inainte de interviu, ti-ai facut si tu temele, dar nimic nu se compara cu o parere din interior. Acest lucru demonstreaza totodata ca te intereseaza compania respectiva.

6.Care este urmatorul pas?

De ce trebuie sa intrebi: Aceasta este intrebarea de incheiere si cea mai importanta dintre toate. Trebuie adresata la sfarsitul interviului. Trebuie sa stii ce se va intampla, dupa acest punct. Majoritatea cartilor, sfatuiesc aplicantul sa puna intrebari referitoare la salar, la primul interviu, dar marea majoritate a acestora se tem sa fie atat de directi. Avand in vedere si numarul mare de candidati pentru aceeasi pozitie, e putin probabil sa ti se faca o oferta. S-ar putea sa trebuiasca sa faci cercetari aditionale asupra companiei.

Un bun compromis: Preia initiativa si fa un plan pentru continuare. Nu uita sa ceri numarul de telefon al intervievatorului si ora potrivita la care sa il contactezi.

Trebuie sa tii minte

Ca si aplicant, cheia unui bun interviu este sa afli cat mai multe lucruri despre potentiatul angajator. Adresand aceste 6 intrebari, nu numai ca vei demonstra faptul ca esti un candidat serios, dar iti vor da sansa sa cunosti mai bine atat provocarile cat si oportunitatile care ti se astern in fata.
Toate articolele din categoria «Interviul de angajare»
Recomanda articol    Yahoo Messenger    Facebook    Twitter
82 comentarii
bogdan_dimi spune:
02.08.2007, 18:08:08
Pana la urma e bine sau nu sa intrebi de salariu? Cred ca angajatorul trebuie sa fie cel care specifica salariul, macar aproximativ. Pt ca pana la urma pt bani muncim.
plaurma spune:
03.08.2007, 18:08:46
Totdeauna trebuie discutat si salariul la primul interviu ca sa stii daca te bazezi pe acel job sau aplici in continuare pentru un job mai bun. Exemplu real : La un interviu am fost intrebat ce salariu imi doresc. Am raspuns : La jobul anterior am avut un salariu de 2000 lei, deci imi doresc un salariu cel putin egal cu cel avut. Intrebare Angajator : Nu este cam mult ? Am deja oferte de potentiali angajati care cer numai pe jumatate. Raspuns Eu : Acest salariu reflecta in totalitate competenta, experienta, capacitatea de munca si loialitatea mea fata de angajator. Consider ca cei care au cerut doar jumatate din acest salatiu ori nu sunt competenti, ori nu doresc sa faca o munca de calitate, ori practica prostitutia intelectuala. Rezultat : am fost angajat cu 2200 lei. Reflectati si procedati. Laurentiu
bogdan_dimi spune:
04.08.2007, 13:08:22
Merci pt sfat!
danpaun spune:
04.08.2007, 14:08:36
Salariul ar trebui sa fie prima chestie discutata. Imagineaza-ti ca te cheama la nu stiu cate interviuri si teste si apoi iti tranteste ca ei nu pot da decat un salariu de rahat. Nu iti vine sa-l omori?
helendumi spune:
05.08.2007, 20:08:18
asa este conteaza f mult si ce salariu iti dai...dar eu zic ca ei oricum vor oamenii care pot sa ii prostesca si sa le ofere un salariu de nimic
don_delflores spune:
05.08.2007, 21:08:20
http://content.monster.com/articles/3478/19162/1/home.aspx Nice translation. Noi nu mai precizam sursa traducerilor in cazul articolelor ON-LINE?
ogioconsulting spune:
06.08.2007, 17:08:17
referitor la copiere, trebuie precizat sursa de unde se traduce, unii nu sunt chiar asa prosti decat par, asta este si in cazul site-ului ejobs care a furat pur si simplu elementele de design de la monster.... Asta demonstreaza ca cineva nu este angajat cum ar trebui ;)) unde este creativitatea, originalitatea???!!! ce de exemplu.... haios :))
ogioconsulting spune:
06.08.2007, 17:08:27
dupa cum observ la noi se lucreaza pe cantitate si nu pe calitate.... pacat...
ticbibi spune:
07.08.2007, 13:08:27
cred ca plaurma are dreptate, marea majoritate a angajatorilor dau salarii mizere si cauta oameni care pun botu pe orice job.Calitatea lasa de dorit. bobo
ioanamihaiu spune:
07.08.2007, 16:08:01
Salariul e foarte important.Multi afirma ca muncesc de placere! Oare?!?!?!?!?
dudaleon spune:
07.08.2007, 22:08:15
decat sa lucrezi degeaba mai bine stai degeaba....
ddmihaid spune:
09.08.2007, 00:08:16
Parerea mea e ca salariul trebuie sa-l afli la primu l interviu ca sa sti la ce sa te astepti. De exemplu mi-a fost oferit un post pompos ca nume dar platit de toata jena si eu asteptam marea cu sarea.Prosteala pe fata
81any spune:
09.08.2007, 10:08:37
Salariul este o motivatie in plus de a lucra cu putin mai multa placere decat inainte!
mario71 spune:
09.08.2007, 12:08:17
Dragii mei... intrebarea despre modul de salarizare este aproape de sfarsitul interviului ,la inceput trebuie sa-i demonstrezi ca ii cunosti produsele sau serviciile si foarte multe despre firma (despre care te interesezi dinainte !!) iar atunci i-ai dat pe spate .
vmada2007 spune:
09.08.2007, 21:08:06
Dak nu suntem motivati financiar............., eu nu prea sunt de acord cu " Muncesc de placere sau imi place la nebunie ceea ce fac"
karodeya spune:
09.08.2007, 23:08:02
a munci este in primul rind o necesitate ;salariul este bine de stiut de la inceput,pt.a vedea daca este motivant;
stoenescuadriana spune:
11.08.2007, 23:08:32
Teoria Managementului spune ca banii nu sunt un factor de motivatie pozitiva a angajatului, insa lipsa acestora, sau nivelul scazut al salariului motiveaza negativ angajatul.
s_ori spune:
13.08.2007, 21:08:31
SORI.P De acord cu danpaun.Am fost chemata la 3 interviuri,am dat proba de lucru,am fost prima pe lista si cand mi-au spus sal. nu stiam cum sa plec mai repede.
innmi spune:
14.08.2007, 14:08:32
si nu corespunzi rectific
innmi spune:
14.08.2007, 14:08:51
da cam asa este in mare se folosesc de tine te platesc prost si munca multa,daca ai profesionalism te pacalesc cu mai nimic sau esti liber si corespunzi cerintelor,calitate putina si etc...
damibo969 spune:
15.08.2007, 12:08:00
Mda ... Sfaturi interesante, inteligente ... Ce te faci insa cand, dupa ani de rezultate (supervizibile in milioane de €) te trezesti ca salariul incepe sa scada (ca doar ii compus din ... componente care dispar sau se reduc rand pe rand) si ajungi cam la ...50÷60% din venitul da acu doi ani? Si te mai trezesti cu un sef avand calificare de ...tractorist (eu am calificari europene si internationale in sudura)! Va raspund tot eu: iti bagi p...icioarele in ei de italieni, ca mint cum respira, si ii sfatuiesti si pe altii sa se fereasca de ei!!! Dar pana atunci, concediu fain tuturor!!! Fie, chiar si lor!
mihnear5 spune:
15.08.2007, 15:08:09
Subscriu in legatura cu italienii, ferit-va de ei!
shadowice spune:
17.08.2007, 23:08:20
Buna unmele meu este Mihaela. Sunt grafician stiu si dtp si putin prepres. Intrebare este (daca poate cineva si stie) as vrea sa plec de unde sunt pt ca am un salariu foarte mic si nu mai pot trai din el. Am inceput sa caut peste tot firme, etc. as vrea sa stiu daca imi poate recomanda cineva vreo firma de grafica sau agentie de publicitate......multumesc anticipat
costirom spune:
18.08.2007, 20:08:20
costirom nu stiu de ce analfabetii tehnici ajung sa-i convinga pe patroni ca iei sunt de neinlocuit am pus in functiune in 4 ramuri industriale instalatii complexe de automatizare si au iesit in fata urmaritorii si sefii unsi cu damigene de vin si mai in zilele noastre slugarnicii sunt cei mai fiorosi cu subalternii pentru nimicuri taie in carne si oase cu cei care muncesc si muncesc si nu se aleg cu nimic .iar daca faci ceva util pentru societate te considera un prost,maindegraba te prefaci ca faci ceva ca sa nui deranjezi pe cei din fata astfel nu esti cu ei te termina phsihic ,fizic ,iti fac viata un infern.
rapty spune:
20.08.2007, 07:08:22
Din pacate romania a ajuns tara tuturor posibilitatilor, patronul traieste cu impresia ca daca da afara un angajat tot timpul la poarta or sa fie altzi 100, numa ca in ziua de azi nu sunt alti 100, cunosc caz, in care patronul a trebuit sa ia locul soferului pentru ca i-au plecat oameni care lucrau la el de 12 ani, problema ... asta va fi tot timpul ... dar incet incet eu zic ca si romania are o sansa sa se skimbe .. numa ca trebuie skimbata de sus .. in jos ... si noah clasa politica nu face nimik pentru noi ca sa ne ajute ...
felicia_58 spune:
18.09.2007, 10:09:20
salarii de mizerii munca multa si bani putini si patroni chiar isi fac de cap ei sint cu bani crezinduse dumnezeu la falimen asa mai merita unii
iza_ioana spune:
16.10.2007, 09:10:43
tocmai am incheiat seria de 4 interviuri pentru acelasi post cu persoane diferite. de doua ori m-am deplasat cate 150 km pentru a sustine primele 2 interviuri, al treilea a fost telefonic de vreo 30 min iar al patrulea a constat intr-un proiect pe care atrebuit sa-l fac si sa-l trimit firmei. cemai? emotii, stres, dar i-am dat pe spate pana la urma si era si o firma super tare la care imi doream nespus sa ajung. mentionez ca si actualul meu job este la o firma de care a auzit toata lumea. cand am primit oferta de angajare, cu salariul, am ramas stupefiata. era putin mai mic decat salariul meu actual si mult mai mic decat cel pe care-l cerusem. asa ca, am refuzat oferta, pentru ca as fi muncit pe aceeasi bani, dar avand o zona de activitate multa mai extinsa si responsabilitati mai mari si mai multe. din pacate, asta era politica de salarizare la ei si n-au putut sa-mi ofere mai mult. iar eu am consumat o gramada de timp si energie.
allyna_pri spune:
22.10.2007, 19:10:30
De cand m-am inscris aici pt a-mi kauta un alt job am avut mai multa inkredere in mine,credeam k exista si oameni mai buni, credeam k pot spera la o viata mai buna,credeam k in sfarsit nu va mai trebui sa stau la cozi,pe un salar d nimik,dar nimik nu s-a skimbat...inka nu mi-am pierdut speranta...multa rabdare si intelepciune va doresc!
allyna_pri spune:
22.10.2007, 19:10:36
Si eu sunt angajata pe un salar de nimik...nici macar banii investiti in transport pt a ajunge la lukru nu mi-i scot,dar pentru a avea experienta trebuie sa rabd...nu mai suport sa lukrez si sa dau bani de la mine decat sa primesc...dar NU AM DE ALES!!!Fara experienta nimeni nu te ia in serios...pakat k sunt si angajatori care isi bat joc de oamenii nevoiasi!
mihai2mircea spune:
31.10.2007, 09:10:42
Am o vasta experienta cu schimbatul job-urilor,cum schimba ei"negrii"asa si eu i-am schimbat dar un singur lucru il au la baza,sa muncesti mult si ieftin,daca e posibil"moaca".Nu am gasit pana la ora actuala un angajator cu capul pe umeri care trbuie sa tina cont ca practic e un intermediar iar finantele vin de pe spatele nostru.Si un sfat ce-l vad la tinerii de azi:tine-ti tot asa,nu cedati cum fac batranii sau moldovenii ce se vand ieftin caci tot ei(si creste necesitatea pe zi ce trece)au nevoie de noi!
shteffyy spune:
31.10.2007, 13:10:44
aiurea. toti angajatori pun ei intrebarile si iti si dau majoritatea raspunsurilor anticipat. tu doar trebuie sa asculti si sa raspunzi. dupa care daca au chef sa te angajeze, daca nu cumva interviurile sunt doar niste pretezte pt ca deja se stie care nepot/nepoata o sa fie angajat, si asa e de multe ori.
denisa_yo spune:
08.12.2007, 02:12:21
m-am angajat si eu ca tot studentul din ziua de azi la o firma(in cazul meu de proiectare|pentru experienta cea mult ceruta peste tot.Am aplicat pentru un post de secretara la o firma de arhitectura foarte mare din Bucuresti,unde m-am si angajat.Dupa o sapt deja faceam proiectare pe domeniul meu(in paralel cu secretariatul)si stateam la birou de la 9 dimin pana seara la 22-uneori chiar 3 dimin(depinde de proiect ; programul fiind 9-16).Chestia asta a durat cam 4 luni in care angajatorul meu renuntase la contractele cu ceilalti ing. deoarece isi gasise omul bun la toate,care facea si secretariat si proiectare de instalatii si arhitectura (salariul meu desigur ca ramase identic cu cel de la interviu.Eu sunt genul de pers caruia nu-i place sa se tiganesca(nu vin eu sa-ti cer marirea de salariu....daca esti multumit de munca mea am pretentia sa se vada si la salariu).Intr-o zi mi-am luat concediu(lucram deja de 6 luni) si urma ca intr-o sapt sa revin la serviciu deoarece era de neconceput sa stau mai mult in concediu.Nu m-am prezentat la birou in saptamana respectiva (tel il pierdusem in prima zi de concediu) si am ramas uimita cand angajatorul meu a venit dupa mine acasa pentru ca nu intelegea de ce renunt eu la serv.si vroia sa ma intorc!!!Nu i-am zis motivul din respect,am acceptat sa ma intorc in urmatoarele conditii:nu mai statea la progran,lucram acasa, ma duceam la birou cand aveam eu nevoie ,si sa fiu platita la proiecte.In momentul de fata salariul meu de la 300 E a ajuns la 1500 E,lucrand 3 zile pe sapt(8 ore max pe zi).Asa ca nu faceti prostia mea si cereti-va marirea de salariu de la prima modificare a programului vostru de lucru.:)
denisa_yo spune:
08.12.2007, 02:12:48
scuze pt greseli(oboseala) si pt faptul ca am scris enorm.:)
da1978 spune:
16.02.2008, 15:02:08
sa nu va angazati la armata,sunt salari de mizerie
yna2007 spune:
19.02.2008, 16:02:36
la orice deplasare pentru interviuri,potentialul angajator deconteaza deplasarea.Pt.orice siguranta,intreaba din start cand esti programat la interviu si de decontare.
anka_112 spune:
21.02.2008, 18:02:55
se fac interviuri si sambata?si in afara firmeii?eu de ex am fost chemata de Vodafone sambata in cadrul facultatii de inginerie.rog rasp urgent pt ca st in dubi daca sa ma duc interv fiind peste2zile
shobis spune:
23.02.2008, 00:02:11
PANA LA URMA URMEI PE BANI MUNCIM NU,,DE CE SA IS BATA JOC STRAINI DE NOI ,LA NOI IN TARA..SUNTEM CHIAR ATAT DE FRAIERI?HAI SA NU NE LASAM CALCATI IN PICIOARE.AM APLICAT SI EU PENTRUY CATEVA JOBURI .SA VEDEM CE IESE...SALUTARI..
shobis spune:
23.02.2008, 00:02:18
O SA VA SPUN CE A IESIT DUPA CE MA DUC LA ELE...
mira_ spune:
12.03.2008, 14:03:46
Subscriu despre italieni si firmele lor din Romania ca sunt iadul pe pamant.Fugiti cat vedeti cu ochii, ca nici dezvoltarea profesionala si personala nu exista la ei.
andreeagabrielasferlea spune:
14.03.2008, 12:03:02
mario71 spune: Dragii mei... intrebarea despre modul de salarizare este aproape de sfarsitul interviului ,la inceput trebuie sa-i demonstrezi ca ii cunosti produsele sau serviciile si foarte multe despre firma (despre care te interesezi dinainte !!) iar atunci i-ai dat pe spate nu e general valabil putini angajatori pluseaza la salariul DEJA stabilit de obicei, au deja o oferta....pe care o prezinta la toata lumea, in cazul in care apare "persoana" mai pun ici colo 100-300 ron maxim., dar asta e o situatie rara
mira_ spune:
15.03.2008, 12:03:10
Fara sa vreau am aplicat cele cateva intrebari din cele 6 expuse aici la un interviu.Bineinteles ca nu am plecat de acasa cu deviza ce trebuie sa fac sau nu,sa am raspunsuri corespunzatoare interviului sau mai bine zis angajatorului.Vreau sa spun ca momentul a fost genial(am indraznit)si intervievatorul...totusi era prea mult ceea ce am pus la cale.Raspunsurile au fost traditionale,specifice spatiului in care traim si probabil de asta ne ocupa tot timpul.Deci cum e seful asa este si echipa...atitudinea isi spune cuvantul.
boscutza03 spune:
28.06.2008, 00:06:03
dragii mei v-am citit parerile si credeti-ma aca aveti ddreptate dpdv al unui angajat,si va respect parerile voastre.dar sa va spun cate ceva dpdv al unui angajator ce sunt.am o firma micuta de 15 angajati.in prezent am numai 5 pentru ca restul au fost concediati.mereu mi-am tratat angajatii ca niste prieteni,ca o familie si lucrul acesta l-am specificat inca de la primul interviu,asta am cerut angajatilor care majoritatea erau studenti.nu mi-am impus niciodata statutul de sefa.ei ce-au facut???toata ziua pe mess neglijandu-si sarcinile,vb la tel firmei toata ziua si dupa ce treceau 3 luni vroiau marire de salariu,desi nu acumulase cine stie ce experienta si mai ales nu-si indeplineau sarcinile sau intarziau cu predarea dif situatii sau dosare.va intreb pe voi acum:ce ar fi trebuit sa fac in situatia respectiva?cu asa angajati firma se poate dezvolta??? si eu am fost candva un angajat si credeti-ma ca desi am fost angajata pe postul de secretara am ajuns sa dau si cu matura si sa ma ocup si de participarea firmei pentru diferite expozitii internationale.nu am primit insa nici o marire de salariu.am inghitit...pentru ca mi-a prins f.bine.am invatat de toate intr-un timp f.scurt. un alt sfat ptr.voi:cautati-va un job care sa va faca placere atat dpdv emotional cat si material.va doresc sa aveti parte de cei mai buni angajatori si o vara racoroasa.scuze daca v-am plictisit
cata_g_29 spune:
09.07.2008, 00:07:18
feriti-va de italieni
alracp spune:
17.07.2008, 14:07:09
Mi se pare foarte interesant cum ati abordat problema. Intradevar la un interviu trebuie sa ai curajul de a inversa putin rolurile si trebuie sa cauti informatii despre companie sau job in afara raspunsurilor sablon pe care sunt dispusi angajatorii sa le ofere. La o adica si noi cei care cautam un job mai bun trebuie sa cunoastem putin din "bucataria" celui caruia ii solicitam postul. Un angajator responsabil nu poate decat sa aprecieze faptul ca esti interesat de mai multe amanunte. Un sfat pentru care cei care vor sa incerce aceasta varianta: atentie la tonul abordat si la cuvintele folosite, limba romana este si frumoasa dar si complicata, depinde de tine cum o folosesti in interesul tau.
ana_roxana spune:
08.08.2008, 11:08:13
am patit-o si eu. am fost la un interviu (de fapt la 3), dupa mii de teste de "atentie distributiva", I-q si prostii , eram pe primul loc din 20 de candidati....pt ca sa aflu la sfarsit ca salariul meu era cu putin mai mare decat bursa de la facultate! Dupa aceasta experienta , la urmatorul interviu am intrebat de bani .Angajatorul a venit cu lipsa lui de profesionalism si a inceput sa zica cum noi studentii vrem bani multi sa stam pe mess si sa vorbim la telefon pe banii firmei.....sincer , ma lasase fara cuvinte ,m-am abtinut sa nu intru intr-o discutie contradictorie, nu pt respectul fata de el care nu exista,ci pt ca erau clienti in magazin. Sau cum sa raspund la intrebarea" de ce ai plecat de la ultimul loc de munca?" sincer??? sa le zic ca fostul manager era o tipa care avea cerificat de handicat pt ca nu auzea foarte bine , si ca nu avea nici bacalaureatul luat ? si ca in afara de faptul ca eu ii faceam toata munca ea avea un salariul dublu??? Dupa asa o experienta pe piata muncii incep sa ma intreb de ce mereu angajatul trebuie sa fie perfect cand cel care detine functia de manager e sub nivelul marii in tot ce priveste aptitudinile prevazute pt acest post ...........asta e Romania unde profesionalismul are o singura definitie" fara multe studii, dispus sa lucrezi 10 ore pe zi , pt un salariu minim pe economie" Oare de ce vor oameni care sa nu-si fi schimbat foarte des locul de munca?:))...aia sunt "slugile perfecte" ma scuzati daca v-am plictisit dar , m-am saturat de firme profesioniste cu angajati de nimic!!!
cipdel spune:
25.08.2008, 14:08:34
5yehv
cristian_ionescu_59 spune:
28.08.2008, 21:08:39
"Feriti-va de italieni" revine obsedant dar pe buna dreptate. Nu vreau decit sa adaug pentru echlibru si "Feriti-va si de FRANCEZI" .Nu uitati ca traim in lumea a treia si toate firmele straine nu vin decit acolo unde angajatii se lasa munciti pe nimic.Cere-ti salarii decente nu va vinde-ti pe nimic.
bulei spune:
28.08.2008, 21:08:46
Nu va lasati impresionati cum va vorbesc la inceput angajatorii sau sefii dumneavoastra ca daca bani nu sunt(macar 400 lei) in plus macar la 1 an de experienta si ,,bagati ca migul'' de-ti iese ochii din orbita, sau aveti curajul sa vb de marire sau cautati-va in fiecare zi joburi fara sa plecati inainte ca se gasesc mai greu locuri dorite. in ziua de azi nu cred ca mai se uita la munca dumneavoastra nimeni ca apoi sa va mareasca salariu ci doar se uita sa nu stati degeaba doamne fereste.
inofenziva spune:
01.09.2008, 18:09:08
Eu cred ca niciun angajator sau vreun reprezentant al angajatorului care se ocupa de interviuri nu iti va raspunde sincer.Pt ca ei se gandesc mai mult la bunastarea lor.Ca sa le fie lor bine trebuie sa ii "prosteasca" pe altii astfel ca nu vor face decat sa spuna ca totul e bine.Vb din experienta proprie.Or fi si cazuri fericite in care e totul ok la modul serios....dar cum acele cazuri fac parte din minoritate si cum la noi in tara primeaza majoritatea...va puteti da singuri seama.Cred ca un om inteligent se vinde fara sa-si dea seama prin sinceritatea de care da dovada.Pana la urma daca nu iti convine poti pleca.De "rupt oase" se gaseste.
ovissiu2005 spune:
06.09.2008, 09:09:03
opriti job hopping-ul ,ajungi sa devi un pic paranoic nu mai ai incredere in cv ul tau si te intrebi daca nu cumva companiile te cunosc. sunt vinovat de hopareala da ma opresc astia sunt angajatorii noi tre sa ii obisnuim cu noi.
cocolarul spune:
13.09.2008, 23:09:13
pe bani muncim,dar trebue sa stim si pe cat muncim,trebue sa apreciem munca noastra pentru a cere altora.
paladegabi spune:
18.09.2008, 23:09:06
Nu stiu ce s-a intimplat,intrebarea a fost:
paladegabi spune:
18.09.2008, 23:09:59
De curand am avut un interviu la o mare companie.De curiozitate am pus si eu o intrebare de genul: Mi s-a raspuns ca se lucreaza in echipa.Ce parere aveti?
xtrems spune:
16.10.2008, 13:10:55
JGHò
xtrems spune:
16.10.2008, 14:10:16
OK,v-am citit toate comentariile...acum citit si voi randurile astea si dati-va o parere... In 2002 am terminat facultatea de nave.Am fost la mai multe interviuri si am ramas dezamagit de salariile mizerabile oferite.Am decis sa fac armata la marina,la sfatul unor persoane competente pentru a putea lucra ulterior ca,cadru militar(ofiter).In armata fiind salarii mult mai atragatoare...sa spunem. Cum posturile la ofiteri erau rare si scumpe(mi s-a cerut cca 2500€ la momentul respectiv) am renuntat si am plecat in Italia,fara sa cunosc pe nimeni(nici limba). Din 2003 si pana acum am ramas in Torino si pèot sa spun ca m-am descurcat binisor:am invatat si limba,am muncit in diverse domenii(cinstit),am ajuns sa castig cam 1400-1500€ pe luna. Am revenit in Romania in 2008 pentru 3 luni sa vad schimbarea,acea diferenta mult asteptata...pt ca sincer sunt satul de strainatate si as vrea sa ma reintorc definitiv acasa. Dar la ce? La aceleasi salarii mizere si aceeasi patroni care profita de pe urma ta la maxim fara sa te motiveze? Oricat de mult ti-ar placea munca pe care o faci ,daca nu esti bine platit...ramai dezamagit,te plafonezi,decazi in ochii tai,incepi sa realizezi ca esti doar un sclav al sistemului,traiesti doar ca sa apuci ziua de maine. Cum va simtiti cand stiti ca munca pe care o prestati valoreaza mult mai mult decat sunteti platiti? Nu incercati sa evadati? Eu traiesc intr-o dilema:sa-mi traiesc viata afara,un trai bun,dar nu excelent...sau sa ma reintorc acasa la cei dragi si sa ma zbat in saracie?
ediculturistul spune:
17.10.2008, 01:10:25
E greu de gasit angajatorul perfect. De fapt se merita unii pe altii. E ca o casnicie in care fiecaere I'll acuza pe celalat. Am schimbat multi angajatori,majoritatea merg pe prosteala si incearca sa ofere minimum posibil. Ce ma deruteaza este ca incearca sa isi pastreze angajatii buni,productivi,prefera sa improvizeze permanent pt ca merge si asa.
ediculturistul spune:
17.10.2008, 02:10:02
Sorry,ziceam ca nu incearca sa isi pastreze pe cei buni,competenti.
erik8 spune:
30.10.2008, 08:10:29
cel mai bn e sa se spuna totoul de la inceput:si de salariu.si de progam si de tot c tine de acel post;k mi-am mai luat eu tzeapa q chestia asta...
caster spune:
31.10.2008, 15:10:15
eu am fost la un interviu sapt. aceasta si in momentul canda am fost intrebata ce salariu doresc...Mi s-a zis ca firma e la inceput de drum si nu poate oferi salariul doriu!! (800 Ron pt Secretara)
blucla spune:
10.11.2008, 15:11:32
pt shadowice incearca situl humanitas ei angajeaza pe acest tip de post.bafta.cred ca sunt ok si salarial
blucla spune:
10.11.2008, 15:11:41
vreau sa va dau si eu ,daca se poate un subiect de dezbatut- angajarile in mira DOAR cu pile-oare va fi vreodata altfel avem sanse?
sofiaana spune:
15.11.2008, 08:11:50
Viata in strainatate este grea. "De-ar fi piinea cit de rea tot mai buna-i in tara mea' nu uitati. Sint legi ne-scrise, care te ajung la un moment dat.
alis_minunata spune:
12.12.2008, 17:12:54
de fapt sa va spun sincer, totul consta in a te "place" cel ce te intervieveaza,daca ii place "fatza" ta,e ok si inseamna ca te angajeaza,daca nu-i placi...inseamna ca nu-l intereseaza cunostintele tale vaste,experinta si asa mai departe...
iryna_ise spune:
11.02.2009, 13:02:28
XTREM S, ce bine te inteleg.. si eu am aceesi dilema: sa stau in tara pe bani putini, sa fac experienta(kiar si asa gasesc greu un loc de munca,cu master, calcurator si tot restul, k nu am acea experiennta)sau sa plec inapoi acolo unde am un salariu f bun (am ajuns si la 2000euro cu ore suplimentare)si un mediu de lucru placut fiind un camping turistic.. Imi e greu sa ma decid.. dar chiar si asa as ramane in tara,un timp, pt un loc de munca unde sa fac experienta, dar acum nu-l mai gasesc nici pe ala.. Ce te motiveaza sa ramai in Romania? Sau ma bine zis cum sa ramai, cand, dak nu ai experienta, ink din anul I de facultate dak se poate, nu te angajeaza nimeni!!!
dan_tibori spune:
01.04.2009, 13:04:23
Interesant capitolul de la interviu, e un fel de daca vrei pace, pregatestete de razboi. Dar cum pui intrebarea a doua (de ce lucrezi aici si ce te retine in companie) patronului care este in acelas timp intervievator. Raspunsul este important in a te decide daca se merita a lucra in acea societate sau nu. dante_53
enhoairis spune:
27.04.2009, 18:04:37
Eu cu HP Romania am avut probleme-am dat 2 interviuri telefonice cu HR-ul lor din UK, in schimb, si ramasese ca cei din Ro sa ma contacteze ptr o proba practica in B. Nu am mai primit invitatie nici in ziua de azi. In schimb, am admirat o firma de PR, tot din Bucuresti, niste adevarati profesionisti. Dupa mai multe testari au ajuns la concluzia ca merit un post de Marketing Assistant la o multinationala, insa, la interviul final, cel direct cu angajatorul m-am cam pierdut. Si, am ajuns a2a. Ce vreau sa zic e sa nu va pierdeti speranta si sa plecati pe picior gresit. Fiti siguri pe voi la un interviu, ganditi-va ca firma aia are nevoie de un om ca dumneavoastra, si nu viceversa. Si, cel mai important, puneti cat mai multe intrebari, chiar si legate de salar, orar, profilul firmei, asteptarile firmei s.a.m.d. Un om ce are multe intrebari e un om interesat, care va sti cum sa se plieze cerintelor postului. Si, nu in ultimul rand, pastrati contactul vizual cu intervievatorul, zambiti si pastrati-va o pozitie lejera a corpului. Numai bine!
criss7529 spune:
13.05.2009, 13:05:05
IN LEGATURA CU INTERVIUL IN MAREA MAJORITATE A CAZURILOR CIND INTENTIONEZI SA CERI UN SALAR MAI DE DOAMNE AJUTA ANGAJATORUL ABIA ASTEAPTA SA SCAPE DE TINE -SINT ATITIA CARE PUN BOTU LA ORICE JOB-CRISTI SATU MARE
ssebby spune:
01.06.2009, 18:28:15
Si eu am incercat la interviu sa cer mai mult si stiti ce mi-a zis patronu'? "ia priveste pe fereastra... vezi? numara-i tu. toti asteapta de la mine un ''da'' si pot rezolva problema cu salariu'"... E de-colo, nu? ...asta e...
florin.p spune:
27.06.2009, 00:38:51
Prieteni, va pierdeti timpul cu interviurile. un job bun se obtine prin metoda asta destul de rar in romania. acolo se cauta fraieri, iar dupa cum citesc aici toti sunteti mult mai scoliti ca patronu'. intrebarea mea este de ce faceti coada la usa lui atunci?? Noi avem in gene de pe vremea lui Ceausescu si nu numai,ca cineva trebuie sa ne conduca, sa ne dea de lucru, sa ne mareasca salariile, sa ne promoveze, etc. intrebati un patron la cate interviuri a fost in viata lui sa vedeti ce raspunde.. FRATILOR TREBUIE SA NE DESCURCAM SINGURI!!!
rastei_adina spune:
08.07.2009, 02:05:09
Tocmai am teminat faculatatea si am cam intrat in panica...Ce fac mai departe? Nu mai vreau sa stau pe spinarea parintilor ca o lipitoare...sincer. Imi tot caut un loc de munca decent dar mai ales la care sa stiu eu ca ma pricep. Din nefericire pe CV nu pot sa scriu foarte multe. Nu pot sa scriu de exemplu ca de la 6 ani vindeam in piata puloverele facute de parintii mei...si ca practic am o experienta in vanzari de 12 ani...La urma urmei cine m-ar lua in serios avand in vedere ca imi ajutam pur si simplu parintii...La angajator ce trec, Asociatie familiala?...Si la descrierea postului sa scriu cum inventam modele noi...si cum negociam cu clientii, faceam actele sau mergeam prin magazine sa distribui marfa? Serios. Pot sa-mi trec experienta pe CV? M-ar lua cineva in serios?
rreghi spune:
21.07.2009, 12:33:33
njnj
shadowice spune:
11.08.2009, 02:10:45
Multumesc blucla, intre timp m-am angajat undeva. Dar ghici ce..caut din nou de munca...
Mugurel65 spune:
02.11.2009, 23:36:14
Sunt si eu in cautare de job,si am citit din experientele voastre,am invatat cate ceva dar vreau sa va spun ca la serviciul de unde am plecat ,,patronul'' nu avea facultate si cand ma duceam sa i cer voie sa merg la exam. ma intreba la ce imi trebuie facultate;era un fost fustangiu si barbugiu ce sa i ceri,ce puteam sa vb cu el de mk sau altele;astia sunt patronii;as vrea sa te intreb ceva iryna_ise daca ma poti contacta la p_mugur@yahoo.com ,multumesc si salutarii tuturor.
spiridusul_atomic spune:
12.11.2009, 15:46:36
Acum cativa ani as fi citit pe nerasuflate cele scrise in articol, deoarece ma chinuiam sa ma angajez, dar eram respinsa pentru ca n-aveam experienta. Acum ma aflu din nou in situatia de a-mi cauta un job si motivul cel mai des intalnit pentru care am fost refuzata este ca sunt supracalificata (si nu aplic la posturi sub experienta mea). Dar cel mai relevant a fost un domn, director de firma, care la finalul interviului (care decursese foarte bine si lasa sa se intrevada o colaborare frumoasa) mi-a spus ca de fapt postul este ca si ocupat de nepoata unei directoare, dar ca sustine aceste interviuri ca sa vada si el cum mai sunt oamenii. Concluzia este ca, oricat de bun ai fi, daca nu cunosti persoana potrivita la locul potrivit, sansele de angajare sunt minime. Cu atat mai mult in perioada asta. Asa ca, daca stiti vreo firma care face angajari pe bune, spuneti-mi si mie, pt ca sunt interesata.
MorosanuMario spune:
15.11.2009, 14:41:47
" Nu critica fostul loc de munca sau colegii/patronul de acolo" Am intalnit doi "patroni", la interviurile la care am fost, care il cunosteau pe fostul meu sef si firma la care lucrasem, si au inceput singuri sa critice si sa discrediteze firma respectiva, aceste situatii m-au lasat fara cuvinte in acele momente.
john_jetkinky spune:
27.11.2009, 08:56:17
eu am lucrat la dedeman 2 luni la interviu nu au pomenit nimik de salariu si de program pana nu am intrebat eu ,dar sariul mi-sa spus dar prodramul nu si ami pare rau ca am acceptat sunt niste jegoshi
delia_niculescu spune:
08.12.2009, 12:10:41
Sunt proaspat absolvent al unei facultati de electronica si telecomunicatii si....daca va vine sa credeti nu gasesc un loc de munca in domeniu, si ca mine sunt si colegii mei, impreuna cu care ne-am inscris si la master :(
ronasawa spune:
14.12.2009, 16:20:01
Sunt angajata la o multinationala de 2 ani. Mai nou si la multinationale sunt angajati pe posturi de conducere romani, si ca la toti romanii, fiecare mic shef se simte patron. Am cerut o avansare dupa 2 ani, si mi s-a spus ca sa imi caut alt loc de munca, sau sa dovedesc inca 6 luni (in ultimii 2 ani la fiecare 6 luni mi se cerea sa dovesedc ca merit marirea) ca merit sa ma tina in firma. Nici vorba de marire. Dar evident ca sa dovedesc asta trebuie sa fac singura un proiect mare si acesta sa nu aiba defecte. In concluzie au nevoie de mine, dar blufeaza mult, ca si patronul roman.
vlaicucristina spune:
28.01.2010, 09:03:01
am lucrat la o firma internationala timp de 7 ani. la prima greseala mi-au dat vant pe usa..... acum as lucra pe orice suma{cand ai 2 copii si o gramada de datorii....),as demonstra mai intai de a ma ridica cu pretentii...
16.10.2011, 07:04:44
citesc aceste comentarii si imi dau seama ca in Romania oamenii au tot mentalitatea comunista, nu au idee ce inseamna capitalism si economie de piata. toata lumea vorbeste despre salariu, dar nu vad pe nimeni care discuta desrpe ce poate oferi companie care-l angajeaza, despre mandria profesionala, dorinta de a contribui, etc. oare cand va devni si poporul acesta competitiv?
Tiru Sandu spune:
19.10.2011, 10:13:32
Donna Cristino reformuleaza te rog...prin simplul fapt ca generalizezi te descalifici...
14.11.2011, 21:09:00
Afara cu italienii din tara
add comment
 
   Copyright © 2012 BestJobs Recrutare SA     Despre noi    Blog    Conditii    Confidentialitate    Ajutor    Site Map
 
     
 
close
Intra in cont
Conecteaza-te cu Facebook
 
     
Intra in cont
Am deja cont
Vreau cont BestJobs
Adresa ta de email
Parola
Introdu o adresa de email
Alege o parola
Prin conectarea cu Facebook sau apasarea butonului `Inregistreaza-ma`, declari ca esti de acord cu Termenii si Conditiile de utilizare a site-ului.