35 de intrebari ale interviului de angajare. Ai raspunsuri?
Autor: BestJobs, adaugat in data de 31.05.2007
Ai aplicat pentru un job care ti se potriveste, ai fost contactat si invitat la interviu.
Felicitari!
Insa... Desi CV-ul si scrisoarea ta de intentie au atras atentia angajatorului (ceea ce este foarte important, de acord) jobul nu este al tau inca, nici pe departe. Urmeaza etapa cea mai dificila - interviul de angajare.
Nu poti fi pregatit suta la suta, dar trebuie sa-ti faci temele inainte de a aparea la interviu. Iti propunem un set de intrebari (unele simple si de bun-simt, altele provocatoare) care sunt puse frecvent la interviurile de angajare.
Nu 'turui' raspunsurile invatate acasa pe dinafara, dar gandeste-te bine la aceste intrebari si la raspunsurile pe care le-ai putea da, pentru a putea face fata cu brio si unor intrebari diferite.

1. Vorbiti-mi, va rog, despre cariera dvs.

2. De ce sunteti in cautarea unui nou loc de munca?

3. De ce ati plecat de la jobul dvs. anterior?

4. Ce stiti despre compania noastra?

5. Care sunt obiectivele dvs. profesionale? Unde va vedeti peste 5/10 ani?

6. Ce credeti ca va califica pentru aceasta pozitie?

7. Ce intelegeti prin... (domeniul dvs.: marketing, asigurari etc.)?

8. Ce puteti aduce nou in compania noastra?

9. Ce va place/nu va place la postul pe care il ocupati in prezent/l-ati detinut anterior?

10. Ce va place si ce nu va place sa faceti?

11. Ati avut probleme la locurile de munca anterioare? Care a fost cel mai mare esec al dvs.?

12. Care sunt calitatile pe care le apreciati cel mai mult la seful dvs. (actual, fost sau ipotetic) si defectele sefului pe care nu le suportati? Ale colegilor de munca?

13. Ce motive v-au facut sa va schimbati jobul pana in prezent?

14. Ce parere aveti despre angajatorul dvs. actual/ultimul angajator?

15. Care dintre posturile ocupate pana in prezent v-a adus cele mai multe satisfactii?

16. Cum v-ati descrie (caracter, conduita, stil de munca)?

17. Care sunt punctele dvs. forte si cele slabe?

18. Aveti calitati de lider? Ce calitati si cum le puteti demonstra?

19. Care a fost cel mai mare conflict prin care ati trecut la serviciu? Cum i-ati facut fata?

20. Va place munca in echipa? Puteti da cateva exemple?

21. Cum va organizati munca?

22. Care erau/sunt sarcinile dvs. principale la fostul/prezentul loc de munca?

23. Ce imbunatatiri/inovatii ati adus in domeniul dvs. de munca?

24. Care a fost aportul dvs. la dezvoltarea companiei(-ilor) in care ati muncit?

25. Ce realizari remarcabile ati avut in cariera dvs.?

26. Ce alte reusite ale dvs.(in alte domenii) puteti mentiona?

27. Cum ati reactiona in situatia... ? Cum ati rezolva problema... ? Cum ati organiza... ?

28. Care e, in opinia dvs., parerea colegilor despre dvs.?

29. Care este salariul dvs. actual/precedent? Ce pretentii salariale aveti?

30. Cat timp aveti de gand sa ramaneti in compania noastra?

31. V-ati ocupat de angajari? Care sunt criteriile dvs. de selectie?

32. Puteti sa ne dati referinte?

33. Aveti si alte posturi in vizor? Ce gen de joburi?

34. Dati-ne cateva motive pentru care ar trebui sa va angajam.

35. Aveti intrebari?


Alte intrebari referitoare la CV:

- V-ati schimbat domeniul/bransa/domiciliul?
- Cum v-ati ales aceasta profesie?
- Nu detineti o diploma?
Toate articolele din categoria «Interviul de angajare»
Recomanda articol    Yahoo Messenger    Facebook    Twitter
102 comentarii
intrasca spune:
04.06.2007, 11:06:44
Nu chiar interviul este o problema. Ce parere aveti despre neseriozitatea unor angajatori care dupa primul interviu te suna sa te felicite si sa te anunte ca urmeaza o intalnire cu directorul HR si tu iti faci iluzii ca i-ai dat gata si ai o sansa pentru postul respectiv. Iluzii pentru ca mie mi s-a intamplat asta acum cateva luni si sunt inca extrem de dezamagita de nesimtirea cu care m-au tot dus cu vorba si cu scuze ridicole de genul ,, Dna. .... lipseste din tara/ este ocupata si reprogramam interviul ...etc." - pana am aflat ca postul s-a ocupat deja.( Si e o companie mare si cunoscuta). Drept urmare, cu toata consideratia pentru ectivitatea dvs. , eu mi-am pierdut increderea si si interesul pentru anunturile de angajare postate pe ejobs si bestjobs. Cu multumiri pentru atentia acordata, Iuliana Trasca
visan1959 spune:
05.06.2007, 10:06:03
este adevarat ce relateaza.
smallbrother spune:
06.06.2007, 08:06:13
Inca la noi se pastreaza mentalitatea veche de a nu se face o angajare decit daca respectivul dovedeste ca are o relatie puternica sau ca este sustinut de cinva forte!Pacat! Sunteti niste draguti cu anunturile dvs dar sunt frectie cu DIANA la picior de lemn! Nu mai am incredere in acest sistem!
mmordean spune:
06.06.2007, 18:06:00
Nu prea am nimerit ce spune smallbrother. Si daca un patron face treaba asta, e problema lui, va fi balamucul lui. Sa intelegem insa ca relatie nu inseamna doar pila pentru un neputincios, ci si o recomandare in sensul bun. Pe acela cineva il cunoaste, pe un aparent superbun nu ai avut deloc timp sa-l cunosti in adinc... Hai sa vedem si partea asta...
mmordean spune:
06.06.2007, 18:06:00
Tot eu. Daca nu am luat vreun post gasit pe soiteuri pentru acesta a fost vina mea (nu o spun din masochism, ci pentru ca asa imi vad mai bine erorile, ma ambitionez mai mult). Da, exista si chestii subiective, la cite un loc de munca, gen complexezi pe vreunul sau nu suporti mutra altuia, dara stea deja nu mai sint motive de plecare datorate siteului de angajari...
eneiuliana83 spune:
08.06.2007, 16:06:00
Nu se pune problema doar la modul
eneiuliana83 spune:
08.06.2007, 16:06:19
Nu se pune problema doar la modul: nu m-au angajat pt ca nu am pile,sau,sunt dezamagita de angajatori etc., trebuie sa stii foarte bine ce iti doresti si sa stii daca esti capabil sa obtii. Sunt de acord ca asemenea cazuri sunt frecvente, insa nu sunt o regula! Trebuie sa muncesti in completarea propriilor cunostinte, sa mergi la interviuri cu aceeasi seriozitate si dorinta de a reusi,este nevoie sa iti construiesti o mentalitate de invingator, si un invingator nu renunta niciodata indiferent de situatie. Imi place cum este construit site-ul, dar am cateva sugestii: pe langa atata teorie mai aduce-ti si putina practica! Mai sus sunt expuse posibile intrebari, care sunt foarte ok, insa la cele mai dificile ati putea sa dati cateva tipuri de raspunsuri ca si exemplu. In modul asta se vor putea orienta si cei care nu au o "experienta" in interviuri la o firma mare de exemplu. In mod sigur i-ar ajuta! Sau, dati indicatii de genul : este extrem de important un cv profesionist! De acord, si sunt sigura ca modele actualizate de cv-uri implementate pe acest site ar folosi multora. Ideea este: orice teorie trebuie sustinuta practic, altfel nu valoreaza prea mult!
jenyca spune:
11.06.2007, 15:06:10
Nu cred ca scrierea unui CV este o problema(am fost la un interviu si mi s-a spus ca nu au citit cv-ul pt.ca este prea lung...ce sa fac daca am avut locuri de munca mai multe ,in 18 ani de munca,iar cv-ul cerea detalierea lor,fiind toate trecute pe cartea de munca? In ceea ce privesc interviurile,(si am fost la f. multe),depinde de cel ce tine interviul....si ,sincer,de la fiecare interviu am invatat cate ceva si insistand,am ajuns intr-un loc de munca f.bun,cu o perpectiva noua si de viitor....desi am o varsta.Si aici pot sa va spun :nu renuntati,incercati pana gasiti ceva ce va place si va reprezinta.si pt.cei care cred ca conteaza varsta...nu este adevarat,conteaza ceea ce poti tu oferi angajatorului iar ca varsta da-i din experienta ta...Mult noroc
iuliansonel spune:
14.06.2007, 19:06:00
Email-ul este cea mai rapida cale spre angajatori sau spre companiile de recrutare! Daca aplici nu inseamna ca si obtii un job,insa totul, absolut totul depinde de tine, de ce vrei sa ai si ce vrei sa fii in viata! Personal sunt un mercenar, am plecat sincer de jos si nu imi este rusine, si am ajuns f bine, desi mai este loc destul. Aveti incredere in aceste site-uri, daca nu va ajuta , va deschid mintile. Numai de bine!
lulla spune:
16.06.2007, 15:06:14
Am fost selectat o data pentru c.v-ul de pe best jobs si am reusit.In trecut mi-am printat c.v.-ul (acelasi ) si l-am trimis pe fax . A mers si atunci. Azi(sunt in continuare angajat pe un post bun ) l-am actualizat din nou fiindca s-a mai ivit o provocare.Am schimbat pana acum 5 firme si 9 locuri de munca(in acelasi domeniu). DAR DE FIECARE DATA MI-AM PREGATIT CONSTIINCIOS INTERVIUL. BAFTA,NOROCUL SI CEASUL BUN S-IL FACE OMU CU MANA LUI. DIN CER NU CADE DECAT PLOAIE SI ZAPADA
pitty_314 spune:
22.06.2007, 18:06:46
am aflat de un post la o banca renumita.am sunat si domnul care a raspuns mi-a spus in fata ca deja e ocupat postul, chiar daca nu expirase perioada anuntului.Am intrebat cum e posibil si a spus ca era om, dar s-a dat anuntul pt ca asa trebuie. e greu sa mai gasesti ceva, cu studii cu tot, si sa te motiveze financiar vorbind.
stefan_scarlat spune:
24.06.2007, 03:06:28
referitor la ce a spus pitty_314... este f. adevarat ca se poarta astfel de lucruri .. deoarece acei oameni vin cu recomandarile celor de "sus", dar legislatia ii obliga sa dea anunt pt angajare. in rest si io am aplicat la multe joburi pe bestjobs .. si inca imi caut desi sunt destul de bine,din punctul meu de vedere echipa bestjobs isi face treaba si anume trimit anunturile cu joburi celor din baza de date. mai mult nu ar avea ce sa faca .. ei nu pot sti daca un angajator este serios sau nu, desi s`ar putea spune ca ar fi putut face un fel de sondaj... in privinta seriozitatii acestora.
bebita13 spune:
28.06.2007, 08:06:58
Perfect de acord cu Intrasca. In plus consider ca majoritatea anunturilor sunt false, urmarindu-se cu totul altceva decat, de exemplu, angajarea unui contabil. Alte exemple de neseriozitate- sunt postate anunturi pentru posturi care, la data expirarii valabilitatii anuntului, erau de mult ocupate. Care o fi motivul pentru care au mai publicat aceste anunturi? Daca erau intreprinderi sau institutii de stat as intelege-sunt obligati prin lege. Ocuparea se face tot prin pile, relatii,etc. (am fost victima acestui gen de "afacere" la un concurs la primaria sector 2.) O noua dovada a neseriozitatii sau a scopului ascuns al anuntului: in decursul unui an de zile am aplicat la peste 150 anunturi job pentru 3 tipuri de post. Foarte curios, din toate aplicatiile am fost chemat la interviu doar de 2 ori (din care o data pentru ceva care nu avea nici cea mai mica legatura cu postul pentru care am candidat-si e vorba de o banca foarte cunoscuta). E drept ca angajatorii nu sunt obligati sa te cheme sau sa iti dea socoteala, dar totusi este ceva suspect. Sa fie vorba de discriminare pe criterii de varsta? (se practica foarte mult, chiar exagerandu-se in mos stupid- gen " am un post de manager care necesita experienta? Si ce daca? Mai bine angajez pe cineva care nu are habar-dar are 25 ani si e dragut, decat o persoana de 50 ani cu experienta pe care nu o pot hingheri asa cum am eu chef) Sau mai sunt si alte criterii in functie de unde ai mai lucrat (unde e posibil sa fi avut relatii de lucru cu unele organe ale statului)? Cam multe intrebari, nici un raspuns, iar firmele private se comporta la fel ca cele de stat. Consider ca cel mult 10% din anunturi sunt intradevar ceea ce se declara.
popaconstantin spune:
02.07.2007, 13:07:44
Nu stiu ce sa spun. Citesc comentariile unora ca bebita13 si intrasca si nu pot decat sa ma mir. Nimic mai fals. Genul de situatii pe care le reclama se intalnesc la firmele de stat si in administratia publica. La firmele particulare nu este cazul. Niciun patron nu isi submineaza afacerea angajand pe pile. Mai probabil ca nu ati citit cu atentie anunturile si ati aplicat aiurea, sau nu ati corespuns criteriilor angajatorului. Eu personal m-am angajat in urma cu doi ani cu ajutorul bestjobs, la un angajator de top si sunt foarte multumit. Desigur ca am reusit din prima, dar am perseverat. M-am dus la interviu, am dat proba de lucru si am fost angajat. Trebuie sa oferi ceva angajatorului, sa corespunzi cerintelor lui. Multi cred ca daca isi 'umfla' calitatile vor si reusi sa se angajeze. Trebuie sa stii exact unde te aflli din punct de vedere profesional, si la ce job aplici. Daca ai experienta 0-6 luni si aplici numai la firme de top (gen Adobe, Coca-Cola etc.), sau ai experienta dar nu ai realizari profesionale deosebite, normal ca nu esti chemat la interviu. Ah, si inca o chestie, pt. intrasca, faptul ca ai trecut de interviul preliminar nu inseamna ca ai si fost angajat. La o firma mare te angajezi dupa 2-3 interviuri si proba de lucru.
sad_ika spune:
10.07.2007, 00:07:55
eu consider k e o treaba buna cu siteurile de genul acesta. eu mi-am gasit un job foarte bun prin intermediul neogen si sunt extrem de multumita
aalen spune:
11.07.2007, 01:07:24
lulla spune: Am fost selectat o data pentru c.v-ul de pe best jobs si am reusit.In trecut mi-am printat c.v.-ul (acelasi ) si l-am trimis pe fax . A mers si atunci. Azi(sunt in continuare angajat pe un post bun ) l-am actualizat din nou fiindca s-a mai ivit o provocare.Am schimbat pana acum 5 firme si 9 locuri de munca(in acelasi domeniu). DAR DE FIECARE DATA MI-AM PREGATIT CONSTIINCIOS INTERVIUL. BAFTA,NOROCUL SI CEASUL BUN S-IL FACE OMU CU MANA LUI. DIN CER NU CADE DECAT PLOAIE SI ZAPADA intrebare: De ce ai schimbat 5 locuri de munca ? Am inteles ca nu te-au multumit firmele unde ai lucrat asa-i? In sistemul de joburi pe net am incredere si cred ca e o chestie de viitor! in schimb cred ca ar fi bine ca firmele ce posteaza asftel de anunturi sa aiba la indemana si un astlel de sistem de comunicare cum ar fi o adresa de maill sau de ce nu un nr de telefon la care pot fi contactati de catre persoanele interesate! I-mi imaginez ca atunci cand suni la o firma sa ai astfel sansa de a fi mai aproape de angajare! Un alt motiv ar fi: Nu toti utilizatorii folosesc internet homme si de aceea e bine sa ai la indemana si un nr de telefon ce contact HR. va salut si daca ceva credeti ca nu este in regula scieti sa nu trecem prin experiente mai rele decat voi sau dati exemple valabile ca noi sa avem ce invata de la voi! Mai ales cei mai mici care sunt prima data in cautarea unui job!
2740109293130 spune:
30.07.2007, 15:07:52
peste tot, inca de cind am terminat facultatea m-am lovit de experienta. Cum sa capeti experienta daca NIMENI nu te angajeaza? acum, ca am experienta mi se spune ca angajeaza proaspat absolventi. Daca nu ai experienta trebuia sa ai "pile" si bani clara
amaltheya spune:
30.07.2007, 23:07:43
korekt, sunt in aceeasi situatie, am terminat fuckulta de 1 an si toti cer experienta, am dar nu cu carte de munca si nu intr/un domeniu in care sa/mi doresc sa continui, am fost la interviuri de m/am saturat am pus tomuri de cv/uri si nimik... unii cer exemple concrete la interviu, de unde dak nu am lucrat... deja m/am saturat de campul muncii ma gandesc sa ma pensionez :)) sfaturile de pe neogen sunt teoretice, practica difera destul de mult
keid1001 spune:
01.08.2007, 08:08:49
Si ce va faceti daca abandonati? Unde altundeva gasiti anunturi pentru posturi bune? Pe stalpii din oras? Nu cred! Si eu m-am angajat recent prin intermediul bestjobs si pot sa spun ca m-a ajutat si faptul ca ma cunostea cineva din interior - m-au chemat mai repede la interviu, insa restul eu am facut. Si tot prin acest sistem sunt in discutii cu alt angajator pe un post si un salar de nici nu visam... Rabdare si perseverenta!
ionelatolos spune:
04.08.2007, 18:08:08
Este foarte adevarat ce a spus domnisoara TRASCA IULIANA si eu am trcut prin asa ceva,fapt care ma face sa cred ca angajatorii care nu se tin de cuvant atunci cand promit ca te vor contacta si nu o fac nu sunt deloc seriosi.Nu stiu de ce ne mai cheama la interviu cand stiu ca nu va fi nimic serios !!!Angajatorii isi doresc sa angajeze persoane serioase, cu cat mai multe calitati si experienta dar ei cum sunt oare?Iti faci atatea vise dupa ce ai trecut de interviu si iti spun ca o sa te contacteze,timpul trece dar nimic,ii contactezi tu sa te interesezi si ei nici macar nu spun ca postul s-a ocupat.De ce oare e asa de greu sa spui adevarul?SE MAI CRED SI PROFESIONISTI !NU ASA SE LUCREAZA !!!
ceridwen spune:
06.08.2007, 13:08:45
"popaconstantin spune: Nu stiu ce sa spun. Citesc comentariile unora ca bebita13 si intrasca si nu pot decat sa ma mir. Nimic mai fals. Genul de situatii pe care le reclama se intalnesc la firmele de stat si in administratia publica. La firmele particulare nu este cazul. Niciun patron nu isi submineaza afacerea angajand pe pile. Mai probabil ca nu ati citit cu atentie anunturile si ati aplicat aiurea, sau nu ati corespuns criteriilor angajatorului. Trebuie sa oferi ceva angajatorului, sa corespunzi cerintelor lui. Multi cred ca daca isi 'umfla' calitatile vor si reusi sa se angajeze. Trebuie sa stii exact unde te aflli din punct de vedere profesional, si la ce job aplici. Daca ai experienta 0-6 luni si aplici numai la firme de top (gen Adobe, Coca-Cola etc.), sau ai experienta dar nu ai realizari profesionale deosebite, normal ca nu esti chemat la interviu. Ah, si inca o chestie, pt. intrasca, faptul ca ai trecut de interviul preliminar nu inseamna ca ai si fost angajat. La o firma mare te angajezi dupa 2-3 interviuri si proba de lucru." bla,bla,bla...kata sigurantza p asemenea afirmatzii!!!domnule, atzi aterizat kumva dp o alta planeta?!!helooooo!!! au dreptate sa se planga d felul in kare s face selektzia.ct face s krezi k la firmele partikulare s organizeaza altfel konkursurile decat la firmele d stat?!!t asigur kt insheli, ptr k probabil nu ai fost pus in astfel d situatzii. dar sper s ai norok s kunoshti shi partea asta a interviurilor >:)itzi pot da numele unor firme private,la care posturile au fost okupate inainte de a se da koncurs.hahaha...daca nu ai "pile", bani, varsta sub d 30 d ani, sau calitatzi fizice deosebite, nu ai prioritate la angajare.deci, c nu e klar referitor la diskriminare shi la aranjamente?!!!inka ceva:la cs refera propozitzia urmatoare? =)) "Trebuie sa oferi ceva angajatorului, sa corespunzi cerintelor lui"A!!! kam ktzi ani avetzi in kampul muncii domnule?!!!
catalin_gheorghe spune:
07.08.2007, 21:08:28
Am fost chemat la 10 interviuri pana acum prin intermediul site-urilor de recrutare. Pentru unele joburi am aplicat eu pentru altele au fost interesati angajatorii. Pana acum nu am gasit nimic sa-mi convina sau unde mi-au convenit modul de lucru, oamenii,.....nu am fost multumit salarial, daca un agajator care te-a chemat la un interviu iti spune ca te va suna fi sigur ca vei fi sunat doar daca este totul k .Altfel te-au uitat de cum ai iesit pe usa.
katty26 spune:
17.08.2007, 14:08:26
Interviuri am dat vreo 25,C.V.-uri trimise le-am uitat nr,si cu toate ca deje sunt super satula de promisiuni,toata lumea imi spune sa stau linistita ca sunt de abia la inceput,iar un joob bun se obtine mai greu!Despre site-urile de angajare toata stima,ei nu stiu ce patesti sa dai interviu ptr un post deja ocupat!Asta e tara in care traim,si cu toate ca ai studii,master sau mai stiu eu ce specializari,daca nu ai bani sa dai nu te baga nimeni in seama!
freealina spune:
31.08.2007, 16:08:04
am trimis cv-uri foarte multe, am fost la interviuri:"te sunam noi"si .........sau lasa
laurad19 spune:
17.09.2007, 22:09:40
nu mai vreau sa citesc nici un comentariu...ma deprima anumite chestii.cum zicea cineva mai sus: norocul si-l face omul cu mana lui.intuitia imi spune ca totul va fi bine la interviu si niciodata nu am sa ma iua dupa vorbele celorlalti.
diana.dudas spune:
18.09.2007, 18:09:11
Cea mai mare greseala e sa te apuci sa citesti liste de intrebari si sfaturi legate de ce va fi. Nu ai cum sa intuiesti asta. Nu exista doua situatii identice. Am depus zeci de aplicatii pe mai multe saituri de profil. am fost chemata la mai multe interviuri si ce pot spune este ca absolut toate job-urile serioase detinute pana acum le-am obtinut in urma aplicarii pe neogen. nu imi propun sa ridic pe cineva in slavi. doar sa semnalez un lucru. cititi mai bine oferta angajatorului. nu aplicati pt tampenii si avioane la care visati. incercati sa fiti sinceri cu voi insiva.. nu aplicati pentru un post de consilier financiar daca ati absolvit facultatea de zootehnie. este o facultate extraordinara, nimic de spus insa in acel moment faceti un om sa-si piarda timpul aiurea.. si veti fi dezamagiti
genutu2003 spune:
03.10.2007, 11:10:47
...
teo1303 spune:
17.10.2007, 10:10:10
Eu am fost la multe interviuri si fiecare angajator are alt set de intrebari . Dar de unde sa capeti experienta daca ei nici unul nu vor sa te angajeze , ei cauata oamenii care sa stie cat mai multe si pe banii cat mai putini].
contforall spune:
21.10.2007, 00:10:39
Eu stiu p eun tip care s-a angajat la o firma de automobile, reprezentatnt vanzari. A fost sincer si a spus ca cineva l-a recomandat. Ca atare interviul nu a fost decat o jumatate de ora de povesti banale: meciuri fotbal etc. Eu ocupandu-ma de calculatoare am ajutat un prieten sa angajeze la un magazin pe cineva si o spun cu tot regretul ca am fost f mult influnetat de aspectul fizic al persoanei (3 prezente la interviu) si aici nu ma refer la haine si nici la faptul ca ar fi o persoana mai in varsta sau mai tanara. Deci eu personl care caut un loc de munca mai bine platit tot la asa ceva ma astept sa mi se intample si mie si altora. Succes tuturor!
allyna_pri spune:
22.10.2007, 18:10:57
Eu am abia 20 de ani si pot sa zik k e destul de greu k la varsta asta sa reusesti...vrei sa inveti,sa dai tot ce-i mai bun dar cui?...daca nimeni nu-ti da o sansa...eu totusi am incredere ca voi reusi candva,dar sunt f dezamagita d tot ce se intampla!!!Am fost la vreo 3 interviuri in o luna si eram f entuziasmata dupa ce am trecut de interviu...dar unii sunt neseriosi...promit sa te sune dar d fapt au si uitat de tine!Multa bafta va doresc...k sincer avem nevoie!!!
egoreg1977 spune:
31.10.2007, 07:10:28
problema cea mai mare este ca cei care nu reusesc se plang, cei care reusesc si au succes "Iulla" spun ca din cer nu cade decat ploaie si zapada => adevarat . In ceea ce priveste angajarea pe PILE, eu le-as spune mai degraba recomandari. Nicio firma mare nu-si permite sa angajeze p..sti. Oricum eu va doresc succes la toti si atata timp cat va corelati competenta cu cererea (salariu) eu cred va va fi OK. multa bafta.
mariananotar spune:
01.11.2007, 11:11:45
Am lucrat ca Inspector RU la o mare firma cu capital strain si sa fiti siguri ca ''nepotismul functioneaza si acolo. Imi era si mila de ceilalti care veneau la interviu dar ce puteam sa le spun ca marele patron a aranjat deja postul cu fiul unui prieten.Cat despre cv-urile postate pe bestjobs : am aplicat la cateva pana acum dar deocamdata nimic, nu vreau sa cred ca joburile postate aici nu sunt valabile, pot doar sa sper.
nicensweet spune:
06.11.2007, 21:11:19
Citesc si eu comentarii si comentarii si aveti dreptate in unele faze.Da sunt firme care scot pe site cate un post pt ca asa se cere insa ei avanseaza poate unul de-al lor si tu mergi degeaba la interviu.Mai sunteti care acuzati acest site insa aici nu aveti dreptate.E un site unde orice firma isi poate afisa posturile libere,si la fel unde oricine isi poate baga CV.Ce vina au cei care se ocupa de site ca respectiva firma baga anunturi aiurea?Oare ei au de unde sa stie care e motivul pt care respectiva firma baga anuntul?sau au de unde sa stie cat de serioasa e firma?:))) Hai sa fim seriosi.V-ati bagat CV singuri cu manutza voastra,voi ati tastat,nu si-te-ul sau cei ce se ocupa de el v-au obligat,deci nu mai acuzati site-ul pt nereusitele voastre.Vina e a angajatorului sau a voastra.V-ati intrebat vreodata daca sunteti 100% capabili pt postul ala?sau alte intrebari pt care voi nu reusiti la interviu??????
2881006 spune:
11.11.2007, 22:11:44
nush ce sa spun mai intai dar sunt de acord cu cei care spun k peste tot se cauta experienta de parca ne-am fi nascut cu experienta
ginabve spune:
15.11.2007, 12:11:36
am citit si eu cateva comentarii postate aici si in unele dintre ele am regasit situatii in care m-am aflat si eu.majoritatea firmelor cer experienta pe care tu, ca proaspat absolvent de facultate, nu ai de unde sa o ai, sau cel putin nu pt jobul pe care doresti sa-l obtii. adica, chiar daca ai lucrat in timpul facultatii sunt foarte slabe sansele sa o fi facut pe un job macar similar cu cel pe care ai vrea sa-l ai dupa ce termini. exemplu de astfel de firme > TOATE agentiile de turism din Tm angajeaza numai cu experienta de CEL PUTIN 1 an in domeniu! DE UNDE, FRATE?!??!?! intr-adevar, am fost chemata si la interviuri si acolo...una erau responsabilitatile jobului prezentate in anunt si cu mult mai multe cele din realitate, iar salariul oferit era de 600RON ca nu ai experienta, ca este la inceput si apoi poate mai creste, daca tu te adaptezi. sa nu se inteleeaga gresit - nu mi-e teama de responsabilitati, insa daca tot ai atatea pretentii ca angajator ofera macar posibilitatea de negociere a salariului, pentru ca altfel dai din start dovada de lipsa de respect fata de angajat, parerea mea.
astemata spune:
17.11.2007, 15:11:29
Buna dimineatza, E foarte interesant sa citesc cuvintele voastre. Deja ma simt mai puternic, ma incurajeaza. ginabve spune: "ca angajator...pentru ca altfel dai din start dovada de lipsa de respect fata de angajat". Am trecut printr-o mare de interviuri, aplicatii pe internet la alt sit de joburi. Cel mai mult mi-au placut acele interviuri unde am avut ocazia sa vorbesc personal cu omul care urma sa-mi fie superiorul direct. Acele discutii au fost provocatoare, deschise, sincere si mi-au ramas ca amintiri placute; si discutiile, si oamenii intalniti. De partea cealalta stau discutiile cu intermediari: o firma de recrutare sau omul de la resurse umane. Cu firmele de recrutare m-am inteles bine; cu oamenii de la resurse umane mai putin pentru ca ei sunt psihologi, nu sunt ingineri (eu am pregatire de inginer) si nu am putut discuta cu ei despre responsabilitati ci despre cerculete, bastonase, numere, figuri, logica, incuietori pentru minte...nicidecum ceva tehnic. Asa ca pe multi dintre ei ma bucur ca i-am vazut o singura data: la interviu. In concluzie: angajatorul poate ca te respecta. Angajatorul este cel interesat de noul angajat si poate face recrutarea personal sau are un reprezentant. Reprezentantul UNEORI poate ca este interesat. Pe cei care m-au respectat ii respect, pe cei care nu m-au respectat, ii uit. Salut!
tricky_blondy spune:
27.11.2007, 16:11:13
Salutare... Ati vorbit de pile... relatii... cunostinte...referinte. Doamne, cat e de adevarat! Dar mai adevarat este un alt aspect (sub nici o forma de neglijat). Toti ne dorim sa ne putem intretine. De exemplu: eu sunt o persoana proaspat iesita de pe bancile facultatii. Am lucrat in mai multe domenii si am intrat in contact cu fel si fel de oameni. Este foarte adevarat ca sunt tanara si nu am foarte multa experienta "de viata", dar ce e rau in a cauta un salariu care sa ma ajute sa acopar cheltuielile casei? Da, sunt tanara, dar stau singura. Ce sa fac in situatia asta? Sa ma angajez pe unde apuc si, vorba unei persoane de aici, sa imi pierd timpul degeaba? Sau sa stau intr-o firma care e pe punctul de a da faliment numai ca sa mangai orgoliile unor magari? Nu, domnule!!! Nu se poate asa ceva!!! Nu-mi doresc decat un trai decent, nimic ma mult. Dar se pare ca angajatorii din ziua de azi, intr-adevar, nu au decat pretentii... Iar cand vine vorba de salariu.... Atunci sa te tii!!! Nu iti convine? Cauta in alta parte. Ca exemplu concret... Am fost la un interviu pt o firma de cosmetice (de la oje la aparate pt saloane de infrumusetare), ca reprezentant de vanzari. Rezultatul? Pentru deplasari permanente in tara (Bucurestiul era deja prea bine acoperit de oamenii lor), 6 zile din 7 (cu ceva noroc erau 7 din 7) salariul era de 7 milioane. Cica dadeau si diurna... Ce sa faci cu ea cand tu nu mai ai timp nici sa iti tragi sufletul...? Sa vezi si tu cum mai arata casa in care cica locuiesti. Si cand le-am zis salariul dorit mi s-a raspuns de genul: "La un astfel de salariu nu o sa ajungeti niciodata". De ce? Pentru ca sunt tanara sau pentru ca nu vreau sa fiu calcata in picioare de "stimabilii" angajatori? Toate faptele astea nu te fac sa te gandesti serios la plecatul peste granitze? Dar unde, naiba, ca si pentru asta ai nevoie de bani. Pe care nu ai de unde sa ii scoti... Oooffff... Urata viata avem noi, romanii. Nu-mi ramane decat sa va salut prieteneste si sa fiu totusi sceptica referitor la situatia tinerilor care doresc sa se angajeze. Oricum... Traiasca pilele... Fiti siguri ca si cele mai mari, cunoscute si "respectabile" firme tot la "referinte" apeleaza. Ce daca nu stie sa faca nimic? Gasim noi. Doar e copilul lui... Si asa mai departe...... O zi buna tuturor!!! BAFTA!!! Daca mai credeti in ea.
mariaalba spune:
28.11.2007, 16:11:01
Isi bat joc de noi. Cand te duci sa te angajezi iti ofera salariul minim, ca vorba aia n-ai experienta, si daca statul ii incurajeaza de ce sa dea mai putin. Dar nu am auzit pe nici unul sa iti ceara in schimbul acestui SALARIU MINIM, o calitate a muncii prestate tot minima. Vor CALITATE A MUNCII MAXIMA. Pai ce suntem noi sclavi pe plantatia de bumbac? Termini facultate, master si nu da nimeni doi bani pe tine. Prezinti interes in masura in care te lasi exploatat. TRAIASCA PILELE, bine a zis domnisoara de mai devreme. Dar ce te faci daca nu ai de unde sa le iei, sau daca parintii nu isi permit sa ti le cumpere?
ratoiul_cel_frumos spune:
02.12.2007, 08:12:56
Primul film gen telenuvela pe care statul ni-i l-a prezentat dupa revolutie a fost "SCLAVA IZAURA" (nu stiu cat de corect am scris). Ei bine acest film ne-a fost prezentat pentru a ne arata cum o sa ajungem noi in cativa ani --- NISTE SCLAVI PE "PROPRIETATILE ROMANESTI ALE STRAINILOR" Vorbim serios in ziua de azi PILELE sunt "mai in floare decat PCR-ul lui nea' Nicu". Nu conteaza nici studiile,... le poti face dupa. Daca ai diploma si nu ai pile ..."vedeti dumneavoastra noi cautam pe cineva cu... experienta " Traim in ROMANIA o tara superba dar in curand o tara fara romani.
br_catalina spune:
09.12.2007, 16:12:25
Eu ce sa va spun?Am trimis Cv-ul si Scrisoarea de intentie pe data de 5 noiembrie la o firma.Acestea se primeau intre 24 oct si 24 nov.Cand am ajuns la interviu domnul de acolo mi-a spus ca personalul a fost recrutat din septembrie si daca vreau sa accept alt post...mai de jos.De ce se intampla toate acestea?De altfel se lauda ca sunt firme serioase,unde le este seriozitatea?
vi_vi spune:
04.01.2008, 17:01:22
SI INCA CEVA : MA SUPARA FOARTE TARE , CA CEI CARE AU IESIT LA PENSIE , INCA SE MAI AFLA LA ,,ANGAJATI,,.DE CE ? PT CA LE E FRICA SA NU SI PIARDA RELATIILE . E ABSURD . CEI TINERI CARE AU PUTERE DE MUNCA SI ENTUZIASM , CEI CARE VOR SA SI PUNA VIATA IN ORDINE , NU SUNT LASATI DE MOSI SI BABE COMUNISTE . TI SE FACE SCERBA DE TARA ASTA .
vi_vi spune:
04.01.2008, 17:01:49
Romanii au mentalitate gresita . Va dau un exemplu : Intrebare : de ce atunci cand esti chemat la interviu , orice angajator iti pune fel de fel de intrebari , pt a afla ce ? De ce este atat de importanta experienta . De exemplu eu am lucrat in vanzari , domeniu : tamplarie pvc si geam termopan ; am lucrat in vanzari da ? am acumulat destule informatii deja stiu ce inseamna un agent de vanzari , iar cand mi am depus CV la o firma de telefonie mi au respins CV pt ca au spus ei ce daca aveti experienta in vanzari , nu stiti cu ce se mananca telefonia mobila . Mi se pare strigator la cer . Nu se dau sanse . Multi angajatori merg pe ideea ca daca invata pe cineva meserie , acesta pleaca dupa ce acumuleaza informatii . Corect , e normal sa ti fie teama , dar sa faca angajatorul contract de angajare pe 2 ani , iar daca angajatul pleaca in mai putin de 2 ani , sa si plateasca diferenta de zile nelucrate . Mi se pare normal , ii dai si omului o sansa si tu ca si angajator esti pus la adapost . Este o mentalitate constransa la noi . Daca nu ai pe cineva acolo care sa sopteasca : am si eu pe cineva , esti terminat . Ajungi sa te chinui prin camine , sa muncesti cum necum ca sa ti platesti facultatea in speranta ca va fi mai bine asa , ca sa te trezesti dupa facultate ca defapt tot vanzator esti , cu diploma de economist . Este asuprirea omului de catre om .
costel_07 spune:
09.01.2008, 12:01:57
cand lucrezi de regula pe un salariu minim pe economie de 500lei , si ti se mai si impune un program prelungit ca doar asa poti castiga un pic mai mult,indiferent cate venituri suplimentare ai aduce angajatorului,acesta tot nemultumit va ramane.cam rar oameni care sa-ti spuna un e bine tine=o tot asa
stoianla spune:
12.01.2008, 10:01:44
multi dintre cei ce ati postat o sa aveti peste ani ..probabil propria firma sau o functie cu drept de decizie asupra angajarilor din firma resp. sper sa nu uitati tratamentul la care ati fost supusi de angajatori si sa va comportati la fel cum se comporta ei in zilele noastre :)) succes !
b24cul spune:
01.02.2008, 18:02:01
http://www.acasatv.ro/noutati-acasa/emisiuni/la-povestiri-de-noapte-gherghina-stancu-si-ultima-ei-compozitie.html
b24cul spune:
01.02.2008, 18:02:49
un link pt exemplificare http://www.acasatv.ro/noutati-acasa/emisiuni/la-povestiri-de-noapte-gherghina-stancu-si-ultima-ei-compozitie.html
avramp spune:
05.02.2008, 23:02:00
Problema e ca liderii se nasc nu se educa...In momentul in care te prezinti la un interviu pentru un post de conducere, trebuie sa stii cine esti si ce poti, chiar daca esti bun organizator, bine pregatit, etc, daca nu te-ai nascut pt a fi lider, DEGEABA faci drumul pina la interviu.... :)
alld spune:
06.02.2008, 15:02:31
Candidati ! ganditi-va bine.. e clar ca fiecare are experienta/experientele proprii in ce priveste interviurile. fiecare percepe altfel atat interviul in sine , cat si pe intervievator. suntem oameni si suntem diferiti. chiar daca sunt locuri multe probabil unde 'nepotismul' inca functioneaza, sunt muuult mai multe unde angajatorul chiar vrea ceva ce considera ca este benefic pentru el in primul rand. am fost la interviuri. la unul m-au si chemat, chiar au insistat sa ma duc, insa intre timp nu mai puteam eu merge din cauza unei mari probleme personale, desii as fi vrut cu tarie sa am jobul acela. apoi, dupa ce mi s-a rezolvat problema, ma mai fost la alte interviuri , la unele sa stiti ca am simtit de cand am iesit din sala ca nu am facut ce trebuia, ca nu m-am ridicat deloc la nivelul asteptat de angajator si normal .. nici de mine. asta e important. sa stii si sa apreciezi munca ta din timpul interviului. oricum ei, angajatorii , chiar si la primul interviu iti lasa in general impresia ca esti ca si angajat.. e o falsa impresie. trebuie insa, sa iti dai simgur seama , analizand cum a decurs interviul, daca ai facut impresie buna si daca ai demonstrat angajatorului ca poti fi un plus pentru firma lui , plus fata de ceilalti candidati. e vb si de noroc uneori. poate daca esti primul la interviu poti produce o impresie atat de puternica incat intervievatorul sa nu mai auda'' ce spun urmatorii, sau invers, daca tu esti intre urmatorii, sa nu te mai auda'' pe tine pt ca el are deja un candidat care l-a multumit. dar nu e neaparat necesar sa fie asa. poti face impresie fiind cel care ajunge ultimul la interviu..oricum ar fii, Succes ! Rabdare.
aikokro spune:
08.02.2008, 10:02:29
Salut! Ce pot sa spun dupa atatea comentarii? Am stat si am citit pe acest site dar si pe altele de profil despre ce reprezinta interviul, cum trebuie sa te prezinti,la ce intrebari sa te astepti...etc.Articole interesante, instructive dar pentru alte conditii, si ma refer ca de la teorie la practica e o mare distanta.Nu sunt din Bucuresti, unde mai sunt firme sau companii care acorda interes interviului si unde acesta se desfasoara asa cum trebuie si unde reprezinta un prim pas in procesul de angajare, insa la "interviurile" la care am fost, mentionez ca orasul din care sunt nu e tocmai de neglijat ca marime sau putere economica, erau departe...cu totul altceva decat se tot scrie pe site-urile de joburi,sa nu mai vorbesc de faptul ca cel care tinea interviul habar nu avea despre ceea ce presupune un interviu sau stiu eu ce tehnici, plus ca multe dintre ele se fac doar pentru ca angajatorul este obligat sa tina asa ceva potrivit legilor, locul fiind deja ocupat.Concluzia: sfaturile pe care le dau tot felul de experti de HR sunt utile dar doar in cazul companiilor care stiu ceea ce reprezinta un interviu si nu pentru marea majoritate a firmelor romanesti pentru care interviul e doar o simpla discutie pe marginea CV-ului tau sau pur si simplu o obligatie legala si nimic mai mult.Oricum, traim in Romania si asta ne ia tot timpul! Succes!
stan_c spune:
06.03.2008, 11:03:29
Pot confirma ceea ce a sustinut Iuliana Trasca mai sus.In Romania inca se mai practica pilele,nepotismul, intr-un cuvant sistemul de "relatii".Fara un "sfant" care sa puna o vorba buna la "Sf. Petru" nu ai nici o sansa sa intri in "rai". Atat timp cat cei de la HR sunt romani...traiasca PCR!!!(pile,cunostiinte,relatii)
mira_ spune:
10.03.2008, 14:03:30
No,sa stam strambi si sa judecam drept oare angajatorii au de invatat din aceste comentarii sau ma rog vor?!Ca noua ni se cere si incercam sa fim pe masura,dar ei oare ori nu stiu ori nu vor sa ofere sau macar sa incerce.
anca224466 spune:
13.03.2008, 03:03:00
niciodata nu trebuie sa ne pierdem speranta,unii oamenii sunt inselatori,dar noi suntem siguri pe noi si asta ne face puternici ,nu va pierdeti speranta,optimismul si increderea in sine ne va ajuta sa reusim!!!!
dacord spune:
24.03.2008, 19:03:23
speranta moare ultima...oare daca vrei ceva cu adevarat nu obtii?! sa vedem care pe care....eu am incredere in potentialul meu..
vasilica68 spune:
28.03.2008, 11:03:45
Pana nu schimbam mentalitatea si implicit sistemul nu vom realiza nimic.Si e pacat!Multi oameni,extrem de bine pregatiti nu isi gasesc un job pe masura de nu sunt, in primul rand, sustinuti politic.Ori,de esti profesionist si nu accepti politica ca facand parte din viata ta, ramai... doar cu speranta!In Romania, nu se doreste, indiferent de tipul organizatie, de marimea ei, respectiv domeniul de activitate,performanta.Si iata cum occidentul castiga(fara nici un efort sub aspectul costurilor)specialisti!Problema este majora si noi tot vorbim dar uitam un singur aspect deloc de neglijat: nu mai suntem singuri-facem parte din marea familie europeana.Si ceea se intampla la interviuri,cum sunt exploatati oamenii platiti cu salariul minim pe economie,Europa trebuie sa afle!Nu putem suporta si merge pe aceeasi directie la infinit!
walli2002ro spune:
04.04.2008, 17:04:54
di punctul meu de vedere vor exista intotdeauna 2 tipuri de angajatori : care investesc in angajati si care investesc in afacere fara sa tina cont de angajati.am fost la zeci de interviuri pana acum, am si experienta sunt si tanar.nu mi-am gasit inca job-ul care sa-mi placa atat material cat si profesional.cand castigi foarte bine esti inconjurat de ciobani si tarani miliardari de carton.cand atmosfera de lucru iti place si ai niste colegi extraordinari si spui ca in sfarsit ti-ai gasit locul castigi un salariu de 2 bani.asa o sa fie intotdeauna.cred ca numai 10% din angajatori investesc in oameni si numai intr-o astfel de firma te vei bucura atat de aspectul financiar cat si de cel profesional.multa bafta!
alisson75 spune:
08.04.2008, 20:04:12
da,eu sunt in cautarea unui nou loc de munca si nu gasesc ,am fost pana acuma la 6 interviuri,si nu inteleg ce interviuri mai sunt astea ,cand te trezesti in fata ochilor cu cate o hartie pe care scrie ,examen pentru postul X ........ori e interviu ,ori se da concurs sau examen care trebuie anuntat in presa sau la fortele de munca ptr. a se ocupa postul respectiv ,nu iti mai gasesti loc de munca in tara asta ??????? vor munca multa si bani putini si cu pretentii mari,acesti angajatori .
alisson75 spune:
08.04.2008, 20:04:18
da,eu sunt in cautarea unui nou loc de munca si nu gasesc ,am fost pana acuma la 6 interviuri,si nu inteleg ce interviuri mai sunt astea ,cand te trezesti in fata ochilor cu cate o hartie pe care scrie ,examen pentru postul X ........ori e interviu ,ori se da concurs sau examen care trebuie anuntat in presa sau la fortele de munca ptr. a se ocupa postul respectiv ,nu iti mai gasesti loc de munca in tara asta ??????? vor munca multa si bani putini si cu pretentii mari,acesti angajatori .
balogf spune:
10.04.2008, 17:04:08
eu sant in cautarea unui loc de munca si am deja un cv realizat pe bestjobs.ro insa as vrea sa-l reactualizez in sensul de-ai face unele modificari pentru a-l imbunatati.cum sa procedez in acest sens?
sdt_bianca spune:
14.04.2008, 22:04:33
nush ce se poate face,mie mi se pare a fi doar barbologie...............iar pt noi cei noi in breasla ,fara experienta, mi se pare foarte greu sa conving un angajator k job-ul respectiv ma reprezinta,k am destule cunostinte in domeniu,k intr-adevar a-si putea realiza ceva in cadrul......sh cand aude c n am experienta:ma trimite elegant la plimbare!Atunci ce facem?
iuli01 spune:
28.04.2008, 18:04:47
Asadar, pentru ca a venit vorba de calitatea site-ului, eu sunt foarte multumita de el. Despre angajatori, sunt multe de spus, dar site-ul este plin de oferte, apoi pentru cineva cu o oarecare experienta primele intrebari pot aparea de la primul interviu... Ce sa va mai spun decat multa bafta, multa putere de munca, si mai ales, o permanenta dorinta de perfectionare.
cocacoca spune:
03.05.2008, 08:05:40
eu cred ca merita sa incercam in continuare ,trebuie sa reusim!!!
tina202006 spune:
05.06.2008, 21:06:37
am 21 de ani si sunt studenta,datorita acestui site lucrez la o companie nationala de un an si imi merge bine dar ma tin mereu la zi cu ofertele ce apar. e f important sa-ti doresti cu adevarat locul de munca, doar asa poti sa reusesti ! bafta multa!!!
alyx spune:
12.06.2008, 00:06:24
Stau si tot citesc comentariile de mai sus si ma tot gandesc daca sa-mi tai venele sau sa ma bucur ca o duc mai bine ca Nea Mitica de la 7 care lucreaza paznic la cimitir....zau asa! Angajatori neseriosi...? Ha! Kilograme..., PILE la angajare...? Ha! Tone... Interviuri bazate pe intrebari idioate care nu au nici o legatura cu experienta omului, pe examene, pe discriminare de varsta... CAT CUPRINDE!! Am trecut de mult de faza asta dar merita sa o mentionez: Vrei sa te angajezi si nu ai experienta...pai cum capeti experienta daca nu te angajezi???? - inca mai astept raspunsul la intrebarea asta pusa acu' vreo 7 ani unei firme de recrutare inca importanta pe piata romaneasca de joburi. Prin acestea vreau sa-i raspund user-ului "popaconstantin", adresandu-i totodata si intrebarea :Dvs. pe ce planeta habitati? In alta ordine de idei, stimabililor sa NU va asteptati ca vreodata un angajator sa STIE ce vrea, sa OFERE un SALARIU multumitor, sa ii munciti (eventual cu totul altceva decat meseria dvs. de baza) DE LA 5-9..cat despre bonusuri... A! Si inca o chestie "haioasa" si "trendy" la angajatorul ROMAN care a devenit ingrijoratoare: nu conteaza jobul, nu conteaza experienta, nu conteaza sarcina de lucru efectiva, nu conteaza cate fire de par ai in barba...totul e sa ai o DIPLOMA DE FACULTATE!!!!(adik, care va-sa zica aia fara e prosti,domne,nu?)... Concluzia MEA, proprie si personala: pe ei! Sa aveti tupeu, jmekerie si rabdare! Traim in Romania si asta ne ocupa tot timpul! Cu respecte , un angajat feroce in Romania...inca!
mfloare spune:
12.06.2008, 20:06:23
SCUZEPTRORTOGRAFIENU-MIMERGETASTATURA
mfloare spune:
12.06.2008, 20:06:47
Esteadevarat
narcis86didi spune:
21.06.2008, 02:06:41
fratilor sa va spun ceva: lucrez la o firma din timisoara foarte cunoscuta in domeniul productiei si de 3 ani urmaresc un post de inginer dar fara sanse...posturi de genu sunt ocupate inainte sa apara pe vreun site sau prin ziar...sunt sigur si cunosc si cateva cazuri ale unor colegi de-ai mei care au avansat...si nu cred ca numai la noi se intampla asta...daca cineva ar lua sa analizeze toate dosarele la o firma mai mare, sunt 99% ca, copilul directorului este inginer sau nepotul managerului este supervisor dak ma intelege-ti...am ajuns sa ne confruntam cu niste probleme fff mari,te chinui sa termini o facultate si apoi astepti vreo 4-5 ani sa te angajezi in domeniu in care ai terminat.
tzitzinicol spune:
26.06.2008, 15:06:44
eu am interviul acasa foile si ma uit ca matza in calendar , nu stiu cum sa raspund mai bine .Ma poate ajuta cineva care a trecut prin asta cu bine?chiar imi doresc acest loc de munca
roxxedum spune:
27.06.2008, 12:06:59
"popaconstantin spune: Nu stiu ce sa spun. Citesc comentariile unora ca bebita13 si intrasca si nu pot decat sa ma mir. Nimic mai fals. Genul de situatii pe care le reclama se intalnesc la firmele de stat si in administratia publica. La firmele particulare nu este cazul. Niciun patron nu isi submineaza afacerea angajand pe pile. " Nimic mai eronat.lucrez la o firma producatoare de mobilier si sincera sa fiu sunt f dezamagita.Ca angajati avem pe finii sefilor,pe mama sefei, pe toti din familia lor care credeti-ma pe cuvant nu stiu o iota,nu stiu ce inseamna termene de livrari si oricum nu le pasa insa nu le poti spune nimic fiindca sunt pile.Ba isi submineaza afacerea numai ca stau linistiti fiindca au fraieri care sa le faca treaba si sa repare greseli.Mai grav este ca inca nu isi dau seama cat de aproape sunt de a pierde totul.
angheca001 spune:
02.07.2008, 17:07:28
Gidul frustratului (pe care inca nu l-am scris, dar ma gandesc serios) la capitolul interviuri pentru job spune asa: "Daca nu ai obtinut jobul dorit, desi tu stii ca esti un mic geniu si esti cel mai bun pentru acel post, cauzele ar putea fi: a. La compania X se angajaza numai pe pile sau pe grade de rudenie. b. Esti prea bun pentru ei si nu ar avea bani sa te plateasca." Raspunsul meu la frustrarile voastre este urmatorul: Tot timpul exista o persoana mai potrivita decat tine pentru un anumit job. Tu trebuie doar sa iti vinzi cunostintele si experienta intr-un mod bine gandit. Cat despre angajatorii "neseriosi" nu pot spune decat ca nu cred ca o companie de talie mondiala sau chiar o companie mica, romaneasca, dornica de afirmare si-ar permite sa-si bata joc de un om pregatit si potrivit jobului. Probabil ca exista firme "de cartier/apartament" cu patroni care nu au terminat nici scoala generala sau companii de stat care procedeaza in felul asta, dar cine vrea sa lucreze acolo?
madalinushka spune:
12.07.2008, 16:07:14
am si eu o intreb. ca multi din cei care au scris mai sus:cum poti sa capeti o EXPERIENTA daca nu ti se ofera sansa sa te angajezi intr-un loc pt a capata acea esperienta?de unde capeti experienta asta?exista cumva "cursuri de experienta" :))dupa care sa stii ca te ia cineva in considerare?ma gandesc ca orice firma care se rspecta ar trebui sa ofere training,si dupa acel training normal ca ai sti exact ce ai de facut,iar la un interviu luand in calcul in primul rand capacitatea intelectuala si fizica a candidatului(in fct. de job), asa mi se pare corect.
madalinushka spune:
12.07.2008, 16:07:37
anul acesta implinesc 21 de ani...si am lucrat un an aproape la o firma in domeniu bancar/vanzarea produselor financiare...am acumulat experienta nu pot sa zic...si am avut un salariu f mare...chiar peste asteptarile mele....dar vad ca cu toate astea daca aplic pt un post acum...degeaba.asta pt ca vreau un salariu cel putin cat il aveam acolo, nu ca am pretentii, dar stiu ca inainte am fost platita f bine tocmai pt profitul adus firmei si pt ca eram constiincioasa, dar in alta parte nu ma ia nimeni deoarece nu sunt dispusi sa ma plateasca atat cat consider eu ca merit, cu toate referintele care le am.
madalinushka spune:
12.07.2008, 16:07:45
plasarea fortei de munca la noi in tara...oricum este una jignitoare pentru oameni...si una de imbogatire pt angajatori...e ceva la ordinea zilei..toti vor sa faca bani investind putin in angajati...dar ei nu se gandesc ca daca ar stimula angajatul cu un salariu pe masura, si angajatul la randul lui si-ar da silinta mai mult...si ar aduce numai beneficii respectivei companii.
madalinushka spune:
12.07.2008, 16:07:53
incerc sa cred ca Romania mai are sanse de a se integra in adevaratul sens al cuvantului in Uniunea Europeana, dar dupa cum observ, inca traim in sclavie si in bataie de joc.
madalinushka spune:
12.07.2008, 17:07:52
aa...si sa nu uit...pot spune ca si oamenii sunt in foarte mare masura de vina pt ceea ce patesc, stiti de ce?deoarece daca se duc sa se angajeze undeva accepta sa fie platiti si cu 500Ron, si normal ca atata timp cat un om este multumit de atata, inseamna ca se limiteaza, ca nu incearca sa creasca din punct de vedere profesional si intelectual...si normal ca salariile niciodata nu o sa creasca din moment ce oamenii sunt lenesi si nu fac nimic pt ei....eu de exemplu....nu as accepta sa lucrez intr-un loc unde sa fiu platita sub nivelul meu profesional...sub nici o forma..mai bine nu lucrez decat sa isi bata cineva joc de mine, asa ca va dau un sfat...daca vreti totusi ceva de la viata si asteptati salarii cat de cat bune ..in primul rand impuneti-va, dezvoltati-va din punct de vedere profesional si intelectual cxa sa nu fiti prostii altora..trebuie sa va exersati mintea si sa fiti cat mai deschisi in gandire, cat mai pozitivi, indrazneti si nu in ultimul rand, ba chiar in primul rand sa va mearga mintea fulger si sa stiti sa detineti controlul situatiei...si sa faceti fatza la situatii neplacute, nu numai la cele placute..omul tot timpul are 1 bucurie si 2 neplaceri :),cam asta e ciclul...dar trebuie sa stie ce vrea de la viata si cum sa isi puna in ordine problemele.
bestbbog spune:
28.08.2008, 15:08:25
Hmmm... daca ai relatii, sau cvul tau este dus acolo de un frate sau un prieten sau un var care deja lucreaza acolo sau conoaste pe cineva, ai sanse mari sa intrii intr-o multinationala, este buulshiet faptul ca patronii nu fac angajari pe relatii, pentru ca nu doresc ca firma lor sa aibe angajati deficienti si incompetenti; patronii de firme mari nu fac ei angajarile, doar in cazul firmulitelor de cartier unde, oricum nu se plateste bine si oricum nu-si doreste nimeni sa lucreze la o astfel de firma asa de mult incat sa apeleze la "pile"... Sa auzim de bine!...
acinal spune:
29.08.2008, 22:08:04
bbbb
acinal spune:
29.08.2008, 22:08:04
Tocmai am dat un interviu, si ce credeti, la fel, dezamagire.
plutonia spune:
30.08.2008, 09:08:46
eu am dat interviuri anul asta de mam saturat sa VA SPUN UN SECRET MAJORITATEA PATRONILOR SUNT MAGARI NU AU CURAJ SA SPUNA IN FATA DOMNULE NU AM NEVOIE DE TINE EU AM BATUUT PALMA CU VREO CITVA PATRONI MIAU ZIS SALARUL CU CARE MA ANGAJEAZA MIAU ZIS CAMA SUNA IN CITEVA ZILE PTR ANALIZE DAR TELEFONUL CIUCIU NU MAISUNA [MAGAAARIII]
zamfirescut spune:
01.09.2008, 14:09:22
Buna tuturor! Sunt student,am 20 de ani , lucrez de 2 ani cu carte de munca , insa am lucrat si fara pe timpul verii cat eram in liceu. Vreau sa spun ca "papaconstantin" are ceva dreptate,degeaba "sariti" pe el. Nici o companie privata mare,care se respecta nu va merge pe criteriul pilelor in mod special,doar daca acele pile au anumite abilitati in domeniul in care e angajat in acea companie.Trebuie sa se inteleaga clar ca aici se discuta profit,iar pilele nu sunt principala preocupare a staffului companiei.Din pacate(din acest punct de vedere),piata nu este formata doar din companii mari.Aici o voi sustine pe madalinuska,punand punct clar (si bine a facut) asupra faptului ca tine si de mentalitate.Angajatorul e constient ca cineva tot va veni sa lucreze,si isi permite sa aibe anumite pretentii legate de salar,si nu numai.Problema e ca sunt si oameni care nu isi permit sa stau 2 luni de zile pana cand salariile vor creste din lipsa de personal la acele companii.Nu stiu daca sunt in masura sa spun , insa trebuie schimbata mentalitatea majoritatii in tara asta,altfel nimic nu se va schimba,orice problema va fii strans legata de alta si totul va continua in haosul acesta.Lamentarile pe care le-am citit , sunt de prisos atata timp cat nimeni nu face nimic sa se schimbe situatia.Cu totii ne-am lovit de anumite probleme la angajare,si multi am trecut prin multe interviuri,si cu totii am fost dezamagiti,insa trebuie sa traim,nu?Eu zic ca in locul lamentarilor,sa se uite fiecare in oglinda,sa se spele pe ochi,si sa insiste cu ziarele,agentiile de plasare a fortei de munca,si site-urile acestea pana reusesc.Momentan lucrez la un birou de credite,unde lucrez pe comision,la directia publica de paza (24 cu 72) unde imi merge cartea de munca full time...pentru 600 RON ce-i drept,dar consider ca sunt buni,daca stau sa adun.Si evidenta contabila (contabilitate primara) a unui bar/restaurant si a unui lant de placintarii,magazine de rochii de mirese,etc... Sunt tanar,lucrez,si am timp si sa ma distrez si sa mai traiesc.Odata la 4 zile ma duc la lucru,iar la credite castig daca umblu,daca nu,nu.Joburile in care castigi prin comision sunt ideale pentru tineri entuziasti,pentru ca poti sa-ti stabilesti singur castigurile si nimeni nu te batjocoreste.Capul sus,si mergem mai departe. O zi buna! P.S. : Pensionarii,chiar sa iasa la pensie,si sa lase loc la tineri. De aia se numeste ciclul vietii.
maneagabrielantonio spune:
02.09.2008, 17:09:14
Dupa ce am citit (si mi-a luat ceva timp) toate cele de mai sus (exceptie facind d-soara cu tastatura defecta), cred ca este timpul pentru citeva detalii celor care nu si-au gasit un job sau care au fost la n interviuri. Domnilor, doamnelor si d-soarelor, fie ca aveti sau nu experienta, fie ca a-ti mai lucrat in n locuri, de curiozitate intrati pe site la sectiunea angajatori si cautati singuri citeva CV-uri pe ce domeniu doriti ... SINT SUTE SAU CHIAR MII ... este normal ca orice angajator care recruteaza si prin aceasta metoda sa aibe de unde alege. Cererea este destul de acceptabila (sa ma exprim asa), dar oferta (CV-uri) sint nenumarate si au de unde sa aleaga. Migratia celor care vor sa-si schimbe job-ul este f.mare pentru ca toti cauta ori un mediu de lucru mai bun, mai adecvat personalitatii lor, mai bine remunerat, mai aproape de casa, ..... etc. Nu va panicati, este de lucru pt toata lumea, dar mai trebuie sa treaca timp pina cind si la noi in tara angajatorii vor proceda ca in alte tari din vest. Nu spun ca nu sint si angajatori buni si corecti, dar marea majoritate doresc persoane cit mai bune si competente (vezi mai sus ... au de unde alege) pe care sa-i plateasca mai mult sau mai putin corespunzator. Deci, nu va mai mirati ca mergeti la n interviuri si ... nimic. Sper ca nu am deranjat pe cineva si ... SPOR LA ANGAJARE (si eu tot unul care cauta sint, dar nu mai accept orice). MULT SUCCES TUTUROR
emhoria spune:
10.09.2008, 00:09:04
Poate are ceva dreptate popaconstantin, dar nu se aplica peste tot; eu am fost intr-o firma mare si cunoscuta, dar care prefera sa aiba angajati "cunostinte" pentru ca obtineau referinte de la ceilalti angajati si se dorea (din spusele patronului) "o mare familie"; bla,bla,... problema este ca pe langa o parte care se integrau pe posturile respective apareau si "ciripitori" pe care nu-i prea ducea capul, dar erau "nepoti"
nela_filip spune:
06.11.2008, 00:11:27
adevaruri si numai adevaruri pe aici; dar ma intreb la ce ne folosesc noua celor care suntem in cautarea unui loc de munca daca nu putem schimba mentalitatea angajatorilor?
DARTIANUL spune:
11.11.2008, 21:11:41
deja imi e team sa ma mai prezint, maine aveam un interviu cu tot ce citesc la voi aici ...
nastasa83 spune:
12.11.2008, 23:11:43
aproape toata lumea pe care o cunosc s-a angajat cu "recomandare". Asta astept si eu.Am fost la un interviu la care am stat aproape o ora (la o institutie din ministerul apararii) dupa care, cand am ajuns acasa am sunat pe cineva "din interior" si mi-a spus ca postul e dat demult...
nastasa83 spune:
13.11.2008, 00:11:44
am aplicat de curand pentru un post de facturier la o firma de distributie. Cand m-a sunat reprezentantul firmei m-a intrebat daca am mai facturat, eu raspunzandu-i ca am lucrat cateva luni contabilitate primara dupa care aproape doi ani contabil, adica ma ocupam cu tot ce tine de organizarea si desfasurarea unei activitati de evidenta contabila.In plus i-am spus ca tot eu ma ocupam si de prezentarea ofertelor la clienti, de intocmirea devizelor de lucrari, implicit si de facturarea aferenta, si el mi-a raspuns: "Imi, pare rau, dar nu sunteti calificat pentru post, pentru ca nu ati mai facturat in domeniu"(adica in vanzari)....Cred ca emigrez!
ana_loredana spune:
02.02.2009, 16:02:14
ce parere aveti ca pt un post de sef magazin mi s-a cerut garantie imobiliara ipotecara pe suma de 5000 euro? parca suna a SF dar e adevarat
ella_demian spune:
17.02.2009, 13:02:45
Buna, As vrea sa fac si eu un comentariu in legatura cu anumiti angajatori.Sunt unii care prefara sa angajeze persoane fara experienta ca sa le poata modela dupa voia lor.Normal,persoanele cu experienta stiu ceea ce sa ceara dar persoanele foarte tinere sau de abia iesite din scoala nu stiu nici cerintele si nici obligatiile.Chiar am avut parte de asa ceva,am dorit sa schimb firma dar pe acelasi profil dar nu m-au acceptat deoarece am cerut un salar mai mare si au preferat sa angajeze persoane care nu aveau nici o treaba cu profilul respectiv.Imi pare rau ca unele firme gandesc in acest fel chiar daca sunt internationale.Imi pare rau pt.gandirea lor.
ingeras_kyss spune:
28.02.2009, 12:02:55
pai cum sa avem noi tineri absolventi locuri de munca daca in cadrul sistemului de stat sunt numai cei in varsta care sunt iesiti si la pensie dar tot lucreaza, si cand te duci pe la ei abia se misca , inebunesti la cozi interminabile , in ce priveste bestjobs si ejobs sunt total dezamagita, am jumatate de an de cand depun cv-uri si nimeni nu ma sunat macar sa ma duc la interviu dapoi sa mai fiu si angajata
nagy_tamas spune:
09.04.2009, 09:04:45
de ce nu incercati sa va angajati la stat,poate acolo nu mai trebuie pile?crede-ti sau nu dar mai marele interviu se tine acolo.firmele cu capital privat sau cele romanesti sunt de tot rahatul dar sa nu uitam ca fara ele nu lucram.la stat nu se angajeaza in fiecare zi.asa ca faceti cumva sa intrati in politica daca tot aveti bani?
ghetumc spune:
23.04.2009, 13:04:27
Cea mai aberanta intrebare este: Unde te vezi peste 5 - 10 ani. Eu unul as scoate aceasta intrebare, a si ar mai fii 3 defecte - 3 caltati. Cine ar raspunde sincer, de exemplu da sunt cleptoman. Aceste intrebari sunt pentru niste copii incepatori. Parerea mea interviul ar trebui sustinut prima oara cu un pshiholog si pe urma cu angajatorul in sine si nu cu intrebari aberante, pt. ca un pshiholog cu experienta isi da seama daca esti capabil si ce fire ai. Ar fii bine sa tina cont de ceea ce am scris aici. Va multumesc!
ghetumc spune:
23.04.2009, 13:04:39
Sustin comentarile : ana_loredana, ingeras_kyss, nagy_tamas.
mihaiiulia25 spune:
30.04.2009, 19:04:25
intrbarea unde te vezi peste 5 ani e cea mai tare ,si cea mai des folosita de angajatori.
roxxanna81 spune:
23.05.2009, 13:05:18
Este adevarat ca majoritatea angajatorilor pun aceste intrebari, problema e ca iti spun ca totul este OK si nu mai suna....Parerea mea este ca angajatorul daca a gasit pe altcineva ar trebui sa anunte macar printr-un mail.
x_tyna spune:
10.09.2009, 12:45:11
Am fost la cateva interviuri, mai ales ca sunt proaspata absolventa si din pacate in momentul de fata nimeni nu se uita la tine. Ei cred ca esti doar un obiect si ca trebuie sa cureti si pe jos chiar daca postul tau nu presupune acest lucru. Nimeni nu te respecta si ce-i mai rau este ca prea putini angajatori sunt seriosi adik una iti zic la interviu si alta te pun sa faci.Este foarte greu sa gasesti o firma care este serioasa si te respecta si pe tine ca angajat.
sweetand spune:
29.10.2009, 18:16:13
pana si faptul de a fi invitat la un interviu a devenit un lux azi
corinus37 spune:
03.11.2009, 18:27:56
ce inseamna intrebarea ...unde te vezi peste 5 ani?
cesar_vascocenco spune:
12.11.2009, 09:00:41
ok, sa fim seriosi, nu se poate generaliza, aceste intrebari nu sint nici pe departe cele care ti se pun la un interviu, ci mai degraba fiecare dintre angajatori, ..multi nefiind nici pe departe niste manageri si confunda notiunea de manager cu cea de leader....asadar de la un om care habar nu are ce vrea sa se pretinda ca este te poti astepta la orice...am avut surpriza sa constat ca, daca esti un pic mai rasarit decit ei , deja reprezinti un potential pericol...trebuie cumva sa jonglezi cu "abilitatile" lui ale celui care te intervieveaza, si sa il lasi sa creada ca tu esti prostul si el desteltul ...vorba aceea, fereste-te de omul prost ca are mintea odihnita, ....multi dintre ei iti pun o intrebare pe cit de stupida pe atit de fara reevanta pentru viitorul job , anume ceva care suna cam asa...." ce salariu va asteptati sa primiti din partea firmei noastre" sau " la ce suma v-ati gindit?"...in momentul in care faci greseala sa ii spui...sa terminat, iti infige in inima raspunsul..." ok, va cautam noi pina saptamina viitoare"...si asta ti-a spus deja ca i-ai terminat cu doleantele tale in materie de salariu, adica mai pe romaneste interviul a luat sfirsit iar tu trebuie sa iti iei gindul de la jobul ala....si totusi.... Respect!...pentru ca imi pasa. unqzz
azilbatrani spune:
13.11.2009, 02:47:38
asta cu interviul este o mare caterinca nici ei nu stiu ce angajeaza chiar nu le pasa lor de raspunsurile tale daca arati bine ai loc daca nu stai la coada cel putin ca fata
azilbatrani spune:
13.11.2009, 02:52:26
lasa si cu firmele astea mari ca stim noi ma bine ce idioti angajeaza habar nu au ce fac.eu lucrez in comert si stiu foarte bine de ce oamenii ma lovesc si tin sa precisez ca colaborez cu firme mari va doare capul ce idioti angajeaza habar nu au sa si prezinte produsele
yoh_asakura spune:
28.04.2010, 10:45:27
Majoritatea dintre dumneavoastra aveti dreptate.Se umbla cu spaga,pile si pupincurism.BestJobs,MyJob,eJobs ofera locuri de munca pentru toti,dar in momentul interviului, ajungi doar sa-ti pierzi vremea cu toti handicapatii care se dau mari manageri de resurse umane,mari intervievatori si mint cu nesimtire.Locurile de munca se ocupa cu spaga si pile.
geta26071974 spune:
03.09.2010, 18:44:13
este adevarat cu pile rezolvi orice fara nu si intr-un final esti eliminat
28.02.2012, 12:36:32
E greu sa obtii un loc de munca in ziua de astazi.Vorbesc din proprie experienta,deoarece am ramas fara job si de la inceputul lunii februarie incerc sa-mi gasesc de lucru,am aplicat la foarte multe firme si nu am fost chemata nici macar la interviu.De aceea,ma intreb,oare selectiile pentru interviuri se fac prin cunostinte si prin recomandarile altor angajati????????????
add comment
 
   Copyright © 2012 BestJobs Recrutare SA     Despre noi    Blog    Conditii    Confidentialitate    Ajutor    Site Map
 
     
 
close
Intra in cont
Conecteaza-te cu Facebook
 
     
Intra in cont
Am deja cont
Vreau cont BestJobs
Adresa ta de email
Parola
Introdu o adresa de email
Alege o parola
Prin conectarea cu Facebook sau apasarea butonului `Inregistreaza-ma`, declari ca esti de acord cu Termenii si Conditiile de utilizare a site-ului.